Ранкова зустріч
Завдання:
1.Вітання.
Гра «Подивись на мене».
2.Щоденні новини.
Робота з календарем, щоденником спостережень за змінами в живій і неживій природі.
3.Обмін інформацією.
4.Створення проблемної ситуації.
1)Читання екологічної казки «Ведмедик Бо».
Інтегрований урок «Наша спільна домівка-планета Земля»
Мета. Розширити уявлення учнів про взаємозв`язок людини і навколишнього середовища, наслідки забруднення та способи збереження довкілля; розвивати пізнавальну діяльність, вміння бачити прекрасне у природі; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Очікувані результати:
Хід уроку
І. Цілепокладання.
1. Тест- опитування.
Учні обирають відповіді так/ні .
Так/ Ні
Так/ Ні
А) роблю це протягом 5 хв Так/ Ні
Б) роблю це протягом 15 хв
В) частіше приймаю ванну, ніж миюсь у душі Так/ Ні
Учні обговорюють результати опитувальника.
ІІ. Цілереалізація
Група 1
Фабрика вже не один рік забруднює річку. За одну хвилину із труби витікає 75 літрів брудної води, що втричі більше, ніж випиває сімя протягом дня чистої води. Скільки літрів питної води споживає сімя за день?
Група 2
Бук за добу виділяє 5 кілограмів кисню. Скільки кисню виділяє дерево за тиждень?
Група 3
У баках для сортування сміття мешканці будинку зібрали 25 кілограмів скла, 38 кілограмів пластику, 15 кілограмів органічних відходів. Скільки всього кілограмів сміття зібрали жителі?
Група 4
Для ведення активного і здорового життя людині на добу потрібно близько 2 л води. Скільки води вотрібно для 32 учнів нашого класу?
«Погода у Бердичеві»
Повернутися направо і йти, повторюючи рухи за вчителем.
«У Бердичеві гріє сонечко (гладити по плечах того, хто йде попереду), дме легенький вітерець (провести пальцями по спині). Та ось хмарки закрили сонце, почав накрапати дощик (стукати пальцями), здійнявся вітер (терти спину), почалася злива (енергійно стукати пальцями по спині), град (кулаками). Але що це? Буря вщухає (усе у зворотному порядку). Злива переходить у дрібний дощик, буря перетворюється на легенький вітерець. У Занзібарі знову сонечко».
За почутою інформацією діти заповнюють таблицю.
Штучні відходи забруднюють все більше і більше територій, адже час розкладу сміття в ґрунті, при сприятливих умовах такий:
Папір – 3 міс
Шкірка від фруктів – 6 міс
Газета – 1 рік
Сигаретний фільтр – 2 роки
Жувальна гумка – 5 років
Консервна банка – від 10 до 100 років
Підгузки – 500 років
Пластик – від 100 до 1 000 років
Пластикові картки (телефонні, банківські) – 1 000 років
Скло – 4 000 років.
У грі діти визначають з якого матеріалу сміття та сортують його у певний контейнер.
Учні озвучують свої висновки щодо охорони і збереження довкілля. Той, хто назве твердження останнім, а решта не зможуть доповнити, виграє.
ІІІ. Рефлексія змісту навчального матеріалу.
Цей урок навчив мене…
Цей урок домоміг мені…
Тепер я можу…
Вихід на творчий прдукт. Виготовлення іграшок із штучних матеріалів
Мета: вдосконалювати вміння та навички роботи з різними матеріалами; сформувати вміння виготовляти іграшки із сучасних штучних матеріалів; розвивати творчу уяву, фантазію, увагу, спостережливість, вміння спілкуватися, виконувати колективну роботу; виховувати охайність, відповідальність, взаємодопомогу.
Очікувані результати:
Хід
І. Цілепокладання.
1. Вправа «Мозковий штурм»
- Чому важливо сортувати сміття?
- Як можна перероблювати сміття?
- Що ви можете зробити, щоб зменшити кількіть сміття.
- Чи погоджуєтесь ви з тим, що сміття ми можемо використовувати вторинно?
- Сьогодні ми це будемо робити, а саме виготовляти іграшки.
ІІ. Цілереалізація.
ІІІ. Рефлексія діяльності.
Прийом «Світлофор».