1
Інтегрований урок навчання грамоти, трудового навчання, музики та Я і Україна. Довкілля
Інтегрований урок навчання грамоти, трудового навчання,
музики та Я і Україна. Довкілля
1 клас, І семестр
Тема.
Читання. Закріплення звука [г], [г’], вивчення букви г. Розвиток мовлення на тему: “Ходить гарбуз по городу”
Трудове навчання. Орігамі «Гриб Мухомор».
Музика. Пісня "Паперовий голуб".
Я і Україна.Довкілля. «Різноманітність рослин. Що дають рослини людям», «Як живуть птахи.».
Мета:
читання: 1. Закріпити звукове значення звука[г], [г’], буквене значення звуків. Вивчити літеру ге.
трудове навчання: навчити дітей конструювати за типом орігамі; розвивати творчість, ініціативу, самостійність; виховувати у дітей увагу, зібранність, дисциплінованість, впевненість у своїх силах і здібностях.
Музика. Народознавство. Я і Україна.Довкілля.: ознайомити учнів із різноманітністю природи рідного краю;
формувати поняття «голуб», «гарбуз», «огірок»; виховувати шанобливе ставлення дітей до природи.
Тип уроку: комбінований урок.
Вид уроку: інтегрований урок.
Обладнання: предметні і сюжетні малюнки; цікава інформація: Яришева Н. Ф., вірш Т.Лисенка., орігамі, пісня "Паперовий голуб".
Хід уроку
I. Повторення і систематизація вивченого.
- Діти давайте всі привітаємось: ”Добрий день!”
1. Повторення вивченого. - Пригадаймо, що ми вивчали на минулому уроці.
Борис читає. Батько Борю Поправляє:
як треба, бо вона втече від тебе! (Ганна Чубач)
- Дітки, так з якою літерою ми познайомились на минулому уроці? - Якою буквою ми позначаєм її на письмі? - Які нові слова ми вивчали?
2. Виокремлення слова. - Діти послухайте загадку і відгадайте про кого вона?
Я – веселенький звірок: Плиг з ялинки на дубок. (білочка)
- Білка - найбільш відомий дітям звір. Вона спритно стрибає з одного дерева на друге. Її хвіст – своєрідний руль. Забарвлення має руде або попелясте. Кулясте кубло будує у верховітті дерев, з моху, шерсті, лишайників, яке називається гайно. Білки – денні тварини. В сплячку не впадають. В негоду годуватися не виходять. Основна їжа білок – насіння хвойних, ялиці, горішки ліщини, жолуді, плоди бука, гриби, бруньки дерев, комахи. На зиму білка робить запаси. Жолуді, горіхи, шапкові гриби вона відчуває через 1.5 метровий шар снігу. Білка - невелика тварина, довжина тіла 20-30 см. Весною у неї народжується від 3 до 10 голих, сліпих, безпомічних малят. Через місяць білченята прозрівають. Білка – окраса наших лісів. - Дітки, а тепер послухайте віршик про білочку:
Що ти, білочко, гризеш?
У дуплі, у соснячку Я гризу горішки, І гриби, і шишки.
Ти не мерзнеш у дуплі?
Моя шубка хутрова. І тому зимові дні Мені зовсім не страшні. (Галина Демченко)
- Дітки, а розкажіть про білочку? Яка в неї шубка? - Який хвіст? - Що вона полюбляє їсти?
3. Моделювання слова. - Діти, вимовіть слово “білочка”. - А тепер зробіть звукову схему цього слова. [=0-0--0].
4. Звуко-буквений аналіз слова. - Діти, поділіть слово на склади, підкладіть руку до підборіддя і промовіть “білочка”. - Визначіть наголошений звук. - Діти вимовіть наголошений склад. - Зробіть буквене позначення звуків цього слова. - Зробіть буквене позначення голосних звуків. - Зробіть буквене позначення приголосних звуків. - Дайте характеристику звуків у слові “білочка”.
5. Читання тексту. - Сьогодні ми ознайомимось з цікавим текстом, приготуйтесь до прослухування тексту, сядьте рівненько, закрийте букварі і уважно слухайте.(Вчитель читає текст.) Діти, про що ми дізнались з цього тексту? - А які слова для вас були новими? - Дітки, розгорніть букварі на сторінці 77. Продивіться уважно малюнки. А тепер я буду читати, а ви пальчиком слідкувати, можете тихенько читати за мною. - Тепер читайте разом зі мною, я буду пришвидшувати читання і ви також. - Зараз ми будемо читати всі ланнцюжком, спочатку перша парта, потім друга і так далі. Діти, прочитайте речення зі словом “бабуся”. - Які слова з прочитаного тексту ви не зрозуміли? - А тепер прочитайте прислів’я на дошці.“Дружба – найбільший скарб”. - Запам’ятайте його.
6.ФізкультхвилинкаХто ж там, хто вже так стомився І наліво нахилився? Треба дружно нам всім встати, Фізкультпаузу почати. Щось не хочеться сидіти, Треба трішки відпочити. Фізкультвправи у пошані, Ми їх дуже любимо, Ми поставу молоду З часом не загубимо.
II.Вивчення нового матеріалу.
1. Оголошення теми і мети уроку. - Дітки, сьогодні ми познайомимось з твердим і м’яким звуком [г], в словах де він найчастіше зустрічається, а саме поговоримо про овочі, які вирощують люди. - Тепер запишемо сполучення, зображено на дошці, граючись, який ряд швидше. Перший ряд на а, о; другий у, и; третій і, е. Таблиця №1 2. Робота з букварем. - Діти, а тепер відкрийте буквар на сторінці 80, уважно розглянте. І покажіть пальчиком літеру, яку ми сьогодні вивчаємо. - Хто зображений на цій сторінці. - Діти, а тепер послухайте пісню "Паперовий голуб" - Послухайте загадку.
Невеличка, сніжно-біла, що її в небесну шир люди радісно пускають сповістити всіх про мир. Кожний з нас цю пташку знає, її назву відгадає. (пояснення слова “шир”) (голуб)
- Голуб – це птах. Він живиться насінням різних рослин. Гнізда влаштовує у будівлях людини, мають вигляд неохайно складеної купки з гілок. Для співу птах вибирає відкрите місце. В умовах міста птахи охоче поїдають крупу, розмочений у воді хліб тощо. Там, де цього птаха не переслідують, він стає довірливим, охоче розгулює по дворах. У суворі зими птахи страждають від морозу – у них відмерзають пальці, під час снігопадів вони голодують. Слід подбати в цей час про підгодівлю птахів. - А тепер послухайте загадку.
В теплий дощик народився, парасолькою накрився, може б з лісу пострибав, якби другу ногу мав. (гриб)
- Діти, послухайте віршик про грибочок:
Гриб у лісі заблукав, Бо листочок на нього впав. Глянув вліво він і вправо І подумав: “Кепські справи!” Тут горобчик пролітав І листочок з грибочка зняв.
- Діти, а ви знаєте, що є їстівні гриби та отруйні, назвіть їх.
- А тепер ми з вами познайомимся з орігамі і виконаємо орігамі не їстівного гриба Мухомора Малюнок 1,2,3,4,5. - Діти, направте стрілочку, щоб утворилися слова. Таблиця№2 3. Новий матеріал. - Діти подивіться на малюнок. Хто на ньому зображений? - Діти, чи знаєте ви оповідання “Ходить гарбуз по городу”? - (читання оповідання) Опишіть зовнішній вигляд гарбуза. - Гарбуз – рослина з довгими стеблами, великими квітками, які мають багато пилку і запилюються бджолами та іншими комахами. В науковій медицині використовують насіння, в народній — м'якуш плода і плодоніжки. Насіння відпускається аптеками. Заготовляють його із зрілих плодів. Традиційним символом Хеллоуіну – гарбуз з вирізаним страшним лицем в якому горить вогник і який символізує злого духа і водночас вогонь який його відлякує. - А тепер, діти, складіть звукову модель цього слова. [-0--0-] - Діти скільки складів у слові “гарбуз”? - Який перший звук у слові ми чуємо? - Який він: приголосний чи голосний? - Дітки, а що ви знаєте про огірок? - (показ огірка на малюнку) Придивіться, яка гарна рослина: золотисті квіти, наче зірочки, широкі листки і зелені довгі плоди. А знаєте, що огірок – мандрівник. Його привезли до нас з далекої, дуже теплої країни – Індії. Ось тому він може рости тільки тоді, коли дуже тепло, як у нас у класі, любить, коли його поливають теплою водою. А чи знаєте ви, для чого вирощують огірки. Звичайно, вони дуже смачні та корисні. - Діти, складіть звукову схему цього слова. [0=0-0-].
Травичка низенька, низенька. Дерева високі-високі Вітер дерева колише, гойдає. Птахи летять, відлітають. А діти тихенько За парти сідають.
III.Закріплення вивченого матеріалу.
- Дітки, відгадайте загадки:
Без вікон, без дверей повна хата людей. (огірок) Довгий, зелений, добрий солоний, добрий і сирий, хто він такий? (огірок) - Діти, а зараз ми всі разом прочитаємо віршики
ГАРБУЗ Трипудовий гарбуз На городі Загруз. А на цей гарбуз Сів з дітьми Чорногуз. Каже він до діток: — Сіли ми На горбок.— І не зна чорногуз, Що він сів На гарбуз.
ОГІРОК МОСТИВСЯ СПАТИ
Огірок мостився спати. Взявся хвостика вкривати, - По обіді треба трішки Відпочить в зеленім ліжку. Та регочуть помідори, У суниць - важливі збори. Бурячиха й Бурячок Відбивають гопачок, Пастернак листи розносить... Огірочок чемно просить: "Гей, брати, не галасуйте! Хочу спати, не турбуйте". Й заховався під листочком. Добре бути огірочком!
- Які слова для вас були новими? Які незрозумілими? - Діти, які слова “зайві”? Голуб, собака, горобець, огірок. - Чому? - Діти, складіть схему речення.
Ходить гарбуз по городу. _____ _____ __ _____.
IV.Підсумок уроку.
- Діти, яку нову літеру ми вивчили на уроці? - Який звук вона позначає на письмі? - Які нові слова запам’ятали? - Діти, що саме вам сподобалось найбільше? - Сьогодні я дуже задоволена вашими відповідями на уроці! Молодці!
|
Інтеграція з уроком «Я і Україна. Довкілля.»
Інтеграція з уроком «Музика»
Інтеграція з уроком «Я і Україна. Довкілля.»
Інтеграція з уроком «Трудове навчання.»
Інтеграція з уроком «Я і Україна. Довкілля.» «Народознавство»
Інтеграція з уроком «Я і Україна. Довкілля.»
|
Додаток
Таблиця №1
|
а |
о |
У |
и |
і |
е |
Г |
|
|
|
|
|
|
Гр |
|
|
|
|
|
|
Гл |
|
|
|
|
|
|
Гн |
|
|
|
|
|
|
Вгн |
|
|
|
|
|
|
Таблиця №2
ГО ГА
Малюнок 1, 2, 3, 4,5.