ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК НАВЧАННЯ ГРАМОТИ, ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ, МУЗИКИ, ДОВКІЛЛЯ

Про матеріал
Читання. Закріплення звука г, вивчення букви г Трудове навчання. Орігамі Музика. Пісня. Я і Україна. Довкілля. Різноманітність рослин. Як живуть птахи.
Перегляд файлу

1

 

 

 

Інтегрований урок навчання грамоти, трудового навчання, музики та Я і Україна. Довкілля

 

 

 

 

Інтегрований урок навчання грамоти, трудового навчання,

музики та Я і Україна. Довкілля

1 клас, І семестр

Тема.

Читання. Закріплення  звука  [г], [г], вивчення букви г. Розвиток мовлення на тему: “Ходить гарбуз по городу”

    Трудове навчання. Орігамі «Гриб Мухомор».

     Музика. Пісня "Паперовий голуб".

Я і Україна.Довкілля. «Різноманітність рослин. Що дають рослини людям», «Як живуть птахи.».

Мета:

читання: 1. Закріпити звукове значення звука[г], [г], буквене значення звуків. Вивчити літеру ге.

  1.     Розвиток мовлення дитини на тему: “Ходить гарбуз по городу”. Поповнити словниковий запас дитини такими словами: гриб, голуб, гарбуз, огірок.
  2.     Виховати бережливе ставлення до природи.

трудове навчання: навчити дітей конструювати за типом орігамі; розвивати творчість, ініціативу, самостійність; виховувати у дітей увагу, зібранність, дисциплінованість, впевненість у своїх силах і здібностях.

Музика. Народознавство. Я і Україна.Довкілля.: ознайомити учнів із  різноманітністю природи рідного краю;

формувати поняття «голуб», «гарбуз», «огірок»; виховувати шанобливе ставлення дітей до природи.

Тип уроку: комбінований урок.

Вид уроку: інтегрований урок.

Обладнання: предметні і сюжетні малюнки; цікава інформація:  Яришева Н. Ф.,   вірш  Т.Лисенка., орігамі, пісня "Паперовий голуб".

 

Хід уроку

 

 

I. Повторення і систематизація вивченого.

 

- Діти давайте всі привітаємось:

”Добрий день!”

 

1. Повторення вивченого.

- Пригадаймо, що ми вивчали на минулому уроці.

 

  • Бу, бу, бу…–

Борис читає.

Батько Борю

Поправляє:

  • Букву “Б”, читай,

як треба,

бо вона втече від тебе!

(Ганна Чубач)

 

- Дітки, так з якою літерою ми познайомились на минулому уроці?

- Якою буквою ми позначаєм її на письмі?

- Які нові слова ми вивчали?

 

2. Виокремлення слова.

- Діти послухайте загадку і відгадайте про кого вона?

 

Я – веселенький звірок:

Плиг з ялинки на дубок.

(білочка)

 

- Білка - найбільш відомий дітям звір. Вона спритно стрибає з одного дерева на друге. Її хвіст – своєрідний руль. Забарвлення має руде або попелясте. Кулясте кубло будує у верховітті дерев, з моху, шерсті, лишайників, яке називається гайно. Білки – денні тварини. В сплячку не впадають. В негоду годуватися не виходять. Основна їжа білок – насіння хвойних, ялиці, горішки ліщини, жолуді, плоди бука, гриби, бруньки дерев, комахи. На зиму білка робить запаси. Жолуді, горіхи, шапкові гриби вона відчуває через 1.5 метровий шар снігу. Білка - невелика тварина, довжина тіла 20-30 см. Весною у неї народжується від 3 до 10 голих, сліпих, безпомічних малят. Через місяць білченята прозрівають. Білка – окраса наших лісів.

- Дітки, а тепер послухайте віршик про білочку:

 

  • Де ти, білочко, живеш?

Що ти, білочко, гризеш?

  • У зеленому ліску,

У дуплі, у соснячку

Я гризу горішки,

І гриби, і шишки.

  • А в морози люті, злі

Ти не мерзнеш у дуплі?

  • Мене добре зігріва

Моя шубка хутрова.

І тому зимові дні

Мені зовсім не страшні.

(Галина Демченко)

 

- Дітки, а розкажіть про білочку? Яка в неї шубка?

- Який хвіст?

- Що вона полюбляє їсти?

 

3. Моделювання слова.

- Діти, вимовіть слово “білочка”.

- А тепер зробіть звукову схему цього слова. [=0-0--0].

 

4. Звуко-буквений аналіз слова.

- Діти, поділіть слово на склади, підкладіть руку до підборіддя і промовіть “білочка”.

- Визначіть наголошений звук.

- Діти вимовіть наголошений склад.

- Зробіть буквене позначення звуків цього слова.

- Зробіть буквене позначення голосних звуків.

- Зробіть буквене позначення приголосних звуків.

- Дайте характеристику звуків у слові “білочка”.

 

 5. Читання тексту.

- Сьогодні ми ознайомимось з цікавим текстом, приготуйтесь до прослухування тексту, сядьте рівненько, закрийте букварі і уважно слухайте.(Вчитель читає текст.) Діти, про що ми дізнались з цього тексту?

- А які слова для вас були новими?

- Дітки, розгорніть букварі на сторінці 77. Продивіться уважно малюнки. А тепер я буду читати, а ви пальчиком слідкувати, можете тихенько читати за мною.

- Тепер читайте разом зі мною, я буду пришвидшувати читання і ви також.

- Зараз ми будемо читати всі ланнцюжком, спочатку перша парта, потім друга і так далі. Діти, прочитайте речення зі словом “бабуся”.

- Які слова  з прочитаного тексту ви не зрозуміли?

- А тепер прочитайте прислів’я на дошці.“Дружба – найбільший скарб”.

- Запам’ятайте його.

 

6.Фізкультхвилинка

Хто ж там, хто вже так стомився

І наліво нахилився?

Треба дружно нам всім встати,

Фізкультпаузу почати.

Щось не хочеться сидіти,

Треба трішки відпочити.

Фізкультвправи у пошані,

Ми їх дуже любимо,

Ми поставу молоду

З часом не загубимо.

 

II.Вивчення нового матеріалу.

 

1. Оголошення теми і мети уроку.

- Дітки, сьогодні ми познайомимось з твердим і м’яким звуком [г], в словах де він найчастіше зустрічається, а саме поговоримо про овочі, які вирощують люди.

- Тепер запишемо сполучення, зображено на дошці, граючись, який ряд швидше. Перший ряд на а, о; другий у, и; третій і, е.

Таблиця №1

2. Робота з букварем.

- Діти, а тепер відкрийте буквар на сторінці 80, уважно розглянте. І покажіть пальчиком літеру, яку ми сьогодні вивчаємо.

- Хто зображений на цій сторінці.

- Діти, а тепер послухайте пісню "Паперовий голуб"

- Послухайте загадку.

 

Невеличка, сніжно-біла,

що її в небесну шир

люди радісно пускають

сповістити всіх про мир.

Кожний з нас цю пташку знає,

її назву відгадає.

(пояснення слова “шир”)

(голуб)

 

- Голуб – це птах. Він живиться насінням різних рослин. Гнізда влаштовує у будівлях людини, мають вигляд неохайно складеної купки з гілок. Для співу птах вибирає відкрите місце. В умовах міста птахи охоче поїдають крупу, розмочений у воді хліб тощо. Там, де цього птаха не переслідують, він стає довірливим, охоче розгулює по дворах. У суворі зими птахи страждають від морозу – у них відмерзають пальці, під час снігопадів вони голодують. Слід подбати в цей час про підгодівлю птахів.

- А тепер послухайте загадку.

 

В теплий дощик народився,

парасолькою накрився,

може б з лісу пострибав,

якби другу ногу мав.

(гриб)

 

- Діти, послухайте віршик про грибочок:

 

Гриб у лісі заблукав,

Бо листочок на нього впав.

Глянув вліво він і вправо

І подумав: “Кепські справи!”

Тут горобчик пролітав

І листочок з грибочка зняв.

 

- Діти, а ви знаєте, що є їстівні гриби та отруйні, назвіть їх.

 

- А тепер ми з вами познайомимся з орігамі і виконаємо орігамі не їстівного гриба Мухомора Малюнок 1,2,3,4,5.

- Діти, направте стрілочку, щоб утворилися слова. Таблиця№2

3. Новий матеріал.

- Діти подивіться на малюнок. Хто на ньому зображений?

- Діти, чи знаєте ви оповідання “Ходить гарбуз по городу”?

-  (читання оповідання) Опишіть зовнішній вигляд гарбуза.

- Гарбуз – рослина з довгими стеблами, великими квітками, які мають багато пилку і запилюються бджолами та іншими комахами.

 В науко­вій медицині використовують на­сіння, в народній — м'якуш плода і плодоніжки. Насіння відпускає­ться аптеками. Заготовляють йо­го із зрілих плодів. Традиційним символом Хеллоуіну – гарбуз з вирізаним страшним лицем в якому горить вогник і який символізує злого духа і водночас вогонь який його відлякує.

- А тепер, діти, складіть звукову модель цього слова. [-0--0-]

- Діти скільки складів у слові “гарбуз”?

- Який перший звук у слові ми чуємо?

- Який він: приголосний чи голосний?

- Дітки, а що ви знаєте про огірок?

-  (показ огірка на малюнку)

Придивіться, яка гарна рослина: золотисті квіти, наче зірочки, широкі листки і зелені довгі плоди. А знаєте, що огірок – мандрівник. Його привезли до нас з далекої, дуже теплої країни – Індії. Ось тому він може рости тільки тоді, коли дуже тепло, як у нас у класі, любить, коли його поливають теплою водою. А чи знаєте ви, для чого вирощують огірки. Звичайно, вони дуже смачні та корисні.

- Діти, складіть звукову схему цього слова. [0=0-0-].

 

  1. Фізкультхвилинка.

Травичка низенька, низенька.

Дерева високі-високі

Вітер дерева колише, гойдає.

Птахи летять, відлітають.

А діти тихенько

За парти сідають.

 

III.Закріплення вивченого матеріалу.

 

- Дітки, відгадайте загадки:

 

Без вікон, без дверей повна хата людей.

(огірок)

Довгий, зелений,

добрий солоний,

 добрий і сирий,

хто він такий?

(огірок)

- Діти, а зараз ми всі разом прочитаємо віршики

 

ГАРБУЗ

Трипудовий гарбуз

На городі

Загруз.

А на цей гарбуз

Сів з дітьми

Чорногуз.

Каже він до діток:

— Сіли ми

На горбок.—

І не зна чорногуз,

Що він сів

На гарбуз.

 

 

ОГІРОК МОСТИВСЯ СПАТИ

 

Огірок мостився спати.

Взявся хвостика вкривати, -

По обіді треба трішки

Відпочить в зеленім ліжку.

Та регочуть помідори,

У суниць - важливі збори.

Бурячиха й Бурячок

Відбивають гопачок,

Пастернак листи розносить...

Огірочок чемно просить:

"Гей, брати, не галасуйте!

Хочу спати, не турбуйте".

Й заховався під листочком.

Добре бути огірочком!

 

- Які слова для вас були новими? Які незрозумілими?

- Діти, які слова “зайві”? Голуб, собака, горобець, огірок.

- Чому?

- Діти, складіть схему речення.

 

Ходить гарбуз по городу.

                                _____  _____  __  _____.

 

 

IV.Підсумок уроку.

 

- Діти, яку нову літеру ми вивчили на уроці?

- Який звук вона позначає на письмі?

- Які нові слова запам’ятали?

- Діти, що саме вам сподобалось найбільше?

- Сьогодні я дуже задоволена вашими відповідями на уроці! Молодці!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтеграція з уроком

«Я і Україна. Довкілля.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтеграція з уроком «Музика»

 

 

 

 

 

 

Інтеграція з уроком

«Я і Україна. Довкілля.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтеграція з уроком

«Трудове навчання.»

 

 

Інтеграція з уроком

«Я і Україна. Довкілля.» «Народознавство»

 

 

 

 

 

Інтеграція з уроком

«Я і Україна. Довкілля.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Додаток

Таблиця №1

 

 

а

о

У

и

і

е

Г

 

 

 

 

 

 

Гр

 

 

 

 

 

 

Гл

 

 

 

 

 

 

Гн

 

 

 

 

 

 

Вгн

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця №2

зета  лка  род  луб  рбуз

    

 

 

 

 

 

 

ГО    ГА

 

 

 

Малюнок 1, 2, 3, 4,5.

 

doc
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
668
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку