Інтегрований урок-проект "Магнітне поле в природі і техніці"

Про матеріал

Інтегрований урок-проект з використанням сучасних інноваційних методів та прийомів навчання. Використані інтерактивні методи: робота в групах, інноваційні методи:«Кластер», «Фішбоун», «Кроссенс», метод проектів, практичний (проведення експерименту), проблемно-пошукові, демонстраційні методи, методи релаксації, Stem – методи.

Перегляд файлу

ДНЗ “Черкаський професійний автодорожній ліцей”

 

https://sites.google.com/site/magnetizmuprirodi/_/rsrc/1472768247373/zastosuvanna-magnitiv/61411255_1278850543_se_magnit.jpg?height=339&width=400

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок - проект

 «Магнітне поле в природі і техніці»

 /фізика та біологія/

 

Підготували: викладач фізики Вербицька С.І.

                      викладач біології Кикоть В.П.

 

Результат пошуку зображень за запитом "магніт"

 

 

 

 

The Earth's protective field extends thousands of miles into space and its magnetism affects everything from global communication to animal migration and weather patterns

 

 

 

 

 

 

 

Черкаси

Інтегрований урок - проект

/фізика та біологія/

Тема уроку: «Магнітне поле в природі і техніці»

Методична мета: методика проведення  інтегрованого уроку з використанням сучасних інноваційних методів та прийомів навчання.

Навчальна мета: узагальнити й систематизувати знання по темі « Магнітне поле»; здійснити контроль знань учнів, формувати вміння порівнювати, узагальнювати, синтезувати вивчене; застосовувати знання на практиці; навчити застосовувати отримані знання для пояснення біологічних явищ; закріпити уміння і навики роботи з додатком Microsoft Office PowerPoint.

Розвиваюча мета: розвивати в учнів творчий потенціал, ініціативність, самостійність, комунікабельність, спонукати до творчого пізнання дійсності; удосконалювати вміння самостійно працювати з різними джерелами інформації, розвивати комунікативні компетенції.

Виховна мета: виховувати  пізнавальний інтерес до вивчення фізики та біології, сприяти вдосконаленню навичок спілкування, формування культури спілкування; уміння оцінювати свою діяльність, здатність до дослідження; формувати компетенції саморозвитку й самоосвіти.

Тип уроку: інтегрований

Вид уроку: урок – проект

Форма проведення: дослідження

КМЗ уроку: мультимедійна система, презентація: «Магнітне поле в природі і техніці», музичні фрагменти для релаксації: «Магнітні поля», «Намагнічена вода», «Диво води», кластер «Магнітне поле. Дослід  Ерстеда», кроссенс «Магнітне поле і живі організми»», фішбоун «Сила Лоренца», магніти,  магнітна вода.

Методи та методичні прийоми: проблемно-пошукові,  інтерактивні методи: «Кластер», «Фішбоун», «Кроссенс», метод проектів, ситуаційний метод, практичний (проведення експерименту), демонстраційні методи, методи релаксації, робота в групах, Stem – методи.

Ключові компетентності: спілкування державною мовою, розуміння місця біології та фізики в системі природничих наук, інформаційні, природничі компетенції.

Міжпредметні зв’язки: історія, фізика, електротехніка, біологія, будова автомобіля, спецтехнологія, інформатика, хімія, інформатика.

 

(На дошці карта аномального магнітного поля України)  Учнівські столи розташовані для роботи в групах. На дошці епіграф: « Те, що ми знаємо,- обмежене, а те , чого не знаємо, - безмежне…»  П’єр Лаплас

 

 

 

План

проведення уроку

 

I. Організаційний етап. Привітання, створення робочого настрою

I. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів (самостійна робота з використанням відео-карток з наступною самооцінкою знань)

ІV. Узагальнення і систематизація знань (захист проекту)

V. Оцінювання завдань. Оголошення переможців.

VІ. Підсумки уроку.

Хід уроку

 

  1. Організаційний етап (привітання учнів, перевірка готовності до уроку)

Релакс  «Магнітні поля».

Викладач.  Доброго дня, шановні учні! Ви добре підготувались до уроку. Тож будьте організованими, уважними та активними. Гадаю, ви погодитеся зі мною: вміння говорити, формулювати власні думки, які вам доведеться  сьогодні  – це необхідні життєві навички для кожної людини.  А тепер посміхніться, і саме  цим  смайликом, що  на  дошці /“Радість”/, ми хочемо передати і подарувати вам гарний настрій. Тож, до успіху!!!

II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети уроку/демонстрація слайдів презентації уроку, розповідь/

Викладач. Щойно ви прослухали музичний фрагмент, що перекликається з темою нашого  уроку  «Магнітні поля»/. І вам не важко здогадатись,  якою буде тема нашого уроку. Це  інтегрований урок - проект з фізики та біології на тему «Магнітне поле в природі та техніці». Ніхто не зможе заперечити той факт, що саме  фізика пояснює первинний механізм біологічної дії магнітного поля, а біологія дає для фізики як найбільше перевірених біологічних фактів. Тож і очевидно, що наша співпраця над проектом буде успішною. 

Викладач.  Наша планета являє собою величезний магніт і все, що на ній народжується, розвивається в постійному магнітному полі. Магнітне поле Землі не залишається постійним, воно повільно змінюється з часом.  Як же діють магнітні поля на живі істоти та на людину? Позитивна чи негативна ця дія, корисна чи шкідлива? Чому  ж таке важливе значення  має магнітне поле?

 

Проблемне  питання: До чого може призвести зникнення магнітного поля Землі?

Саме знання з природничих наук біології та фізики допоможуть вам дослідити проблеми впливу магнетизму на все живе на Землі. Над виконанням нашого проекту працювали  групи учнів: «історики», «фізики», «біологи», «хіміки». Тож сподіваємось на злагоджену співпрацю та результативність.

Викладач Спробуємо перевірити себе,  що ви вже знаєте про магнітне поле. Розпочинаємо роботу в групах над тестами.

ІІI. Актуалізація опорних знань учнів  з теми «Магнітне поле» /тестова перевірка «Перевір себе», релакс 2 «Магнітні поля»/

 

 

 

1. На малюнку позначені полюси магнітів і провідник, на який діє сила Ампера. Визначте напрямок струму в провіднику.

 

 

 

 

 

 

2.Закінчітьречення:«електромагнітом називається котушка…»

 

 

 

 

 

 

 

3.Між полюсами магніту знаходиться прямий відрізок дроту,по якому в напрямку від точки А до точки Б тече електричний струм.У якому напрямку магнітне поле магніту діє на провідник?

 

 

 

 

 

4.З ім’ям якого з науковців пов’язаний дослід зі спостереження взаємодії магнітної стрілки та провідника

зі струмом?

 

 

 

 

 

 

5.На малюнку показано положення магнітної стрілки між полюсами постійного магніту. Що можна сказати про полюси А і Б магнітів?

 

 

 

 

 

 

 

6.Укажіть у якому випадку сила Ампера, що діє на провідник зі струмом,який знаходиться між полюсами магніту,спрямована на нас. Точка у перерізі провідника позначає, що струм тече до нас, перехрестя – від нас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Хто відкрив явище електромагнітної індукції?

 

 

 

 

 

 

8. Прямий (штабовий) постійний магніт посередині розрізали на два шматки. Що отримали?

 

 

 

 

 

 

 

9. Яка речовина не належить до феромагнетиків?

 

 

 

 

 

10. Магнітне поле електромагніту посилиться, якщо:

 

 

 

 

 

 

11. Індукційний струму котушці із замкнутими кінцями тече, коли:

 

 

 

 

 

 

 

12. Як називається рухома частина генератора,що являє собою магніт?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение

 

 

Картинки по запросу магнитное поле

 

 

 

Картинки по запросу магнитное поле

 

Похожее изображение

Похожее изображение

Ампер

Кулон

Похожее изображение

Картинки по запросу ганс крістіан ерстед

Торрічелі

Ерстед

 

 

 

 

       Картинки по запросу сила ампера задачи с рисунками

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу Ленц вчений

Картинки по запросу Фарадей вчений

Ленц

Фарадей

Картинки по запросу ганс крістіан ерстед

Похожее изображение

  Ерстед

 Ампер

 

Картинки по запросу магніти

 

Картинки по запросу магнітне поле феромагнітів

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу електромагнітна індукція

 

 

Похожее изображение

 

IV. Захист проектів  /Кожна група презентує повідомлення за обраною темою/.

Тематичні  питання проекту:

  1. Історія магнетизму.
  2. Властивості та застосування магнітного поля
  1. Вплив магнітного поля на живі організми.
  2. Магнітна вода,  її  властивості  та застосування.

 

 

 

  1. Історія магнетизму

 

Викладач. До слова запрошується  група істориків.

Розпочнемо з історії:

За багато століть до нашої ери було відомо, що деякі кам'яні породи мають властивість притягувати шматки заліза. Про це згадував у 6 столітті до нашої ери грецький фізик та філософ  Фалес, який  вважається першим носієм  наукової думки в історії.

Легенда про відкриття магніту

Найбільш популярна легенда відкриття магнітів прийшла до нас від літнього критського пастуха на ім'я Магніт. Легенда свідчить, що Магніт пас своїх овець в області Північної Греції, яка називалася Магнезія, близько 4000 років тому. Раптом ніби нігті на ногах, металевий наконечник його палиці міцно застряг у великому, чорному камені, на якому він стояв. Щоб знайти джерело тяжіння він викопав камінь з землі, і знайшов природний магніт. Природний магніт містять магнетит, що включає матеріал Fe3O4. Цей тип каменя згодом був названий магнетит, а після Магнезії і зовсім як магніт, на честь критського пастуха. 

    Перше наукове вивчення властивостей магніту було зроблено в 13 столітті вченим Петром Перегріном.

1269 року з'явився його твір «Книга про магніт», де він писав про численні факти явища магнетизму: у магніта є два полюси, які вчений назвав північним та південним; неможливо відокремити полюси один від одного розламуванням. Перегрін згадав і про два види взаємодії полюсів — притягання та відштовхування. У Китаї в ті часи було створено прообраз сучасного компаса, а до 12—13 століття магнітні компаси вже використовувалися в навігації Європи,Китаю та в інших країнах світу

   1600 року був опублікований твір англійського лікаря  «Про магніт». Основним науковим досягненням Гільберта стала видана 1600 р. книга ”Про магніт, магнітні тіла та великий магніт – Землю”. Публікація цього монументального твору стала знаковою подією в історії науки. Все, що було відомо про магніти до 1600 р., він зібрав, систематизував і докладно проаналізував у цій книзі.

До вже відомих фактів Гільберт додав важливі спостереження: посилення дії магнітних полюсів за допомогою залізної арматури, втрата магнетизму при нагріванні тощо.

Відкриття Ерстеда. Відкриття взаємодії між електричним струмом та магнітом мало величезне значення. Воно стало початком нової епохи у вченні про електрику та магнетизм та зіграло важливу роль у розвитку техніки фізичного експерименту.

 

Андре-Марі Ампер. У вересні 1820 р., на одній із зустрічей Французької академії наук, Амперу і його товаришам по цеху представляють дивовижне відкриття датського фізика Ханса Ерстеда в галузі електродинаміки.Це відкриття зацікавило Ампера і вже через два тижні він оприлюднив результати своїх експериментів, які показали, що два паралельних дроти, по яких йде електричний струм, взаємно притягуються, якщо струм йде в одному напрямку, і взаємно відштовхуються, якщо струм йде в протилежних напрямках. 

Продовжуючи дослідження Ерстеда Андре Марі Ампер створив першу теорію, яка виражала зв'язок електричних і  магнітних явищ. Йому належить гіпотеза (в розвитку) про природу  магнетизму, яка значно вплинула на розвиток  учення про електромагнітні явища: магнітні властивості тіл зумовлені наявністю в них молекулярних електричних струмів.

Микола Дмитрович Пильчиков (1857-1908) – український патріот,який прославив Україну своїм дивовижним обдаруванням.Він був основоположником радіо-телекерування та електрофотографії, людини дивовижного обдарування, ученого з надзвичайним талантом, дослідника властивостей Х-променів, радіоактивності, геомагнетизму, метеорології, оптики, в доробку якого десятки відкриттів та винаходів світового значення.

  1. Властивості  та застосування магнітного поля/ демонстрація презентації, розповідь/

Викладач фізики. Які властивості має магнітне поле?

Пропонуємо вам «Кластер» прийом графічного моделювання інформації

До слова запрошується група фізиків

Кластер» прийом графічного моделювання інформації

До слова запрошується група фізиків:

які підготували кластер до уроку «Магнітні властивості речовини»

  • Магнітне поле створюється елетричними струмами, постійними магнітами, рухомими зарядами Але всі речовини, вміщені в магнітне поле, намагнічуються, тобто утворюють власне магнітне поле.
  •  Матеріали, які в зовнішньому магнітному полі намагнічуються, називаються магнетиками.
  • Рівень взаємодії речовини і поля описує фізична величина – магнітна проникність.

 

 

  • Вона дорівнює відношенню магнітної індукції поля в речовині B до магнітної індукції зовнішнього поля : μ = 
  • За магнітною проникністю і характером взаємодій з магнітним полем магнетики поділяють на три групи: діамагнетики, парамагнетики, феромагнетики.
  •  Діамагнетики – це речовини, в яких μ < 1. До них належить більшість газів, вода, бісмут, цинк, свинець, мідь, срібло, золото, сірка, віск, алмаз, багато органічних сполук. Вони незначно послаблюють зовнішнє магнітне поле.Застосування: ізоляційні матеріали для електроінструментів
  • Парамагнетики - це речовини, в яких μ > 1. До них  належать: кисень, марганець, хром, платина, алюміній, вольфрам, усі лужні й лужноземельні метали. Парамагнетики підсилюють зовнішнє магнітне поле. Застосування: з них виробляють електромагніти.
  • Феромагнетики – це речовини, у яких μ ≈ 100 -1000000. До феромагнетиків належать: залізо, нікель, кобальт, гадоліній та деякі інші речовини. У феромагнетиків внутрігнє магнітне поле може в сотні і тисячі разів перевищувати зовнішнє магнітне поле. Феромагнітні властивості мають тільки кристалічні тіла. У рідкому, або газоподібному стані феромагнетики стають парамагнітними.Застосування: виготовлення постійних магнітів, магнітний запис інформації, в пристроях лічильно-обчислювальної техніки,Залізні або стальні осердя виготовляють із феромагнетиків (для економії електроенергії, електровимірювальні прилади , гучномовці, телефони і т. д.
  • Причину, внаслідок якої тіла мають магнітні властивості, вперше встановив Ампер: магнітні властивості тіла можна пояснити струмами, які циркулюють у ньому. Ці струми утворюються внаслідок руху електронів в атомах

Викладач. До вашої уваги пропонуємо «Фішбоун» – прийом  розвитку критичного мислення – метод вивчення,  порівняння, дослідження.

 Фішбоун до уроку «Сила Лоренца»

До слова запрошуються     учні “фізики”

  • Вивчаючи тему «Магнітне поле», нас зацікавило питання

«Чому заряджена частинка потрапляючи  в магнітне поле, змінює свою траєкторію руху?

 

  • Використовуючи навчальну літературу та матеріали інтернет – ресурсу, ми зрозуміли, що відповідь на це питання дає правило лівої руки.

Правило лівої руки:

Якщо розташувати ліву долоню так, щоб витягнуті пальці збігалися з напрямом руху позитивного заряду,що рухається зі швидкістю а силові лінії магнітного поля В входили в долоню, то відставлений на великий палець вкаже напрямок сили, що діє на рухомий  заряд   зі сторони магнітного поля.

  • Ми, також вияснили, що силу, яка діє зі сторони магнітного поля на заряджену частинку, можна визначити за формулою:

  • В залежності від того, як частинка влітала в магнітне поле і який знак заряду вона мала, змінювалася її траєкторія руху.
  • Передивляючись відео матеріал з інтернета, ми попобачили,що коли вона влітає в однорідне магнітне поле:

1) зі швидкістю перпендикулярно до ліній індукції магнітного поля В, то траєкторія руху – коло радіуса R = ;

2) зі швидкістю паралельно лініям індукції магнітного поля В: - траєкторія  руху – пряма лінія;

3) зі швидкістю під деяким кутом до  ліній індукції магнітного поля В: то – гвинтова лінія.

Застосування сили Лоренца:

1. Дію магнітного поля на рухомий за­ряд широко використовують у сучасній техніці. Достатньо згадати те­левізійні трубки (кінескопи), в яких електрони, що летять до екрана, відхиляються за допомогою магнітного поля.

2. Інше застосування дія магнітного поля знайшла в приладах, щодозволяють розділяти заряджені частинки за їхніми питомими зарядами . Знаючи радіус кола, по якому рухається частинка, та її

швидкість, мож­на знайти питомий заряд частинки:  = . Такі прилади здобули назву мас-спектрографів.

3. Особливість руху частинок, яка полягає в тому, що швидші частин­ки рухаються по колу більшого радіуса, викориcтовують для приско­рення

заряджених частинок у циклотронах.

4. Для візуалізації і спостереження швидкоплинних процесів використовують осцилографи

 

 

 

 

5. Також силу Лоренца можна використовувати для визначення знака заряду й для досліджень у ядерній фізиці.

Висновок: траєкторію руху зарядженої частинки в магнітному полі змінює

Викладач. Яке ж застосування магнітних полів у побуті?

  • Магнітне поле у побуті

З винаходом нових виробів з магнітами стало зручніше користуватися предметами побуту. На кухні всі ножі та металеві лопатки прикріплені до магнітної стрічки. У гаражі підвішені ємності з інструментами і велосипедом.

  • Красиві прикраси, іграшки з головоломками дають позитивні емоції і розвивають інтелект.

Дістати з колодязя речі не складає труднощів: досить закріпити мотузку з магнітном і опустити вниз. Шукачі скарбів і археологи використовують сили магнітного поля для цінних знахідок будь-якої ваги і габаритів.

  • Двома магнітними виробами можна вирівняти вм’ятину на духовому інструменті, очистити моторне масло від металевих частинок.
  • Магнітом легко зібрати розсипані шпильки і скріпки, дістати з-під плінтуса колекційну монету.
  • Навіть в електронному годиннику, мікрофонах з динаміками і мікрохвильовці знаходиться електромагнітне поле.

Викладач. Яке ж застосування магнітних полів у техніці?

  • Магнітне поле в техніці

      Тривалі поїздки в літаках і метрополітені стомлюючі через дії магнітних полів. Щоб зменшити силу тертя, до потягів прикріплюють магнітну підвіску. Електрокардіографи вимірюють електричні імпульси серця, яке створює магнітне поле. З його допомогою апарат отримує інформацію від глухі області серцевого м’яза. За таким принципом працює МРТ та інше діагностичне обладнання.

      У будівництві магніти використовуються в якості фіксаторів залізобетонних виробів. Потужне магнітне поле утримує конструкцію під час зварювальних або монтажних робіт.

     У процесі підготовки кварцового піску використовуються магнітні сепаратори. Вони збагачують і очищають сировину від домішок глини і заліза. Виходячи з досвіду, чим вище сила магнітного поля в обладнанні, тим якісніше виходить скляна продукція.

 

Картинки по запросу Фалес дав.-гр. Θαλῆς ὁ Μιλήσιος Західна філософія Thales.jpg Θαλής ο Μιλήσιος Народження пр. 624–625 до н. е. Мілет, Туреччина Смерть пр. 547–546 до н. е. Мілет, Туреччина Сонячний удар Національність греки Проживання Мілет Знання мов давньогрецька мова Діяльність математик, астроном, фізик, інженер Школа / Традиція іонічна школа, мілетська школа, натуралізм Основні інтереси етика, метафізика, математика, астрономія Значні ідеї вода в фізиці, теореми Фалеса Вплинув Піфагор, Анаксимандр, Анаксимен Літературний напрям Досократики, Мілетська школа і Сім мудреців Зазнав впливу вавилонська астрономія та древньоєгипетська математика, древньоєгипетська релігія Відомі студенти Анаксімандр Історичний період Антична філософія Батько Examyas[d] Матір Сleobuline[d] CMNS: Thales на Вікісховищі Q: Висловлювання у Вікіцитатах Теорема Фалеса (пропорційні відрізки) : {\displaystyle \textstyle {\frac {DE}{BC}}={\frac {AE}{AC}}={\frac {AD}{AB}}} {\displaystyle \textstyle {\frac {DE}{BC}}={\frac {AE}{AC}}={\frac {AD}{AB}}} Фале́с Міле́тський

 

 

 

 

           Картинки по запросу древнекитайский компас                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

 

 

 

 

 

http://8next.com/uploads/fotos/ref/ref33_02.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение

 

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

Картинки по запросу рух зарядженої частинки в магнітному полі

 

 

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу масс-спектрограф

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу циклотрон

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу магнітні тримачі речей

 

 

     Похожее изображение

 

 

 

   Похожее изображение

 

 

 

Картинки по запросу магнітні прикраси  і

 

 

 

Картинки по запросу електромагніти на будівництві

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу микрохвылёва печка

 

Похожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеКартинки по запросу потяг на магнітній подушці

 

У виробництвах кераміки, паперу та фарбування текстильних полотен використовується електромагнітне поле для пом’якшення води. Спеціальні апарати з електромагнітами змінюють молекулярну структуру рідини. Вона позитивно впливає на якість малюнка і яскравість забарвлення.

Викладач. Як же проявляються магнітні взаємодії у природі?

  • Застосування магнітних взаємодій у природі

Унікальна здатність перелітних птахів з точністю знаходити місця їх проживання завжди була цікавою науковцям. Магнітне поле землі допомагає їм безпомилково прокладати маршрут перельоту. Свої «магнітні картки» мають не тільки пернаті, а й такі тварини як: черепахи, морські моллюски, лососеві риби, саламандри і багато інших тварин. Вчені з’ясували, що в тілі живих організмів є спеціальні рецептори,  які допомагають відчувати магнітні і електромагнітні поля. Але як саме будь-яка жива істота, яка живе в дикій природі, знаходить потрібний орієнтир, однозначно не можуть відповісти вчені.

Негативний вплив

  • Магніти негативно впливають на техніку, жорсткі диски та відеокасети. З їх допомогою можна знищити всю приватну інформацію, а після викинути.
  • Явище, що отримало назву магнітних бур, несприятливо позначається на стані всіх екосистем, включаючи і організм людини. У цей період відзначається погіршення стану хворих, що супроводжуються головним болем, мігренню, прискореним серцебиттям, безсонням, поганим самопочуттям, зниженим життєвим тонусом, перепадами тиску. Вчені пов'язують це з тим, що при коливаннях магнітного поля сповільнюється капілярний кровообіг і настає кисневе голодування тканин. 
  • Магнітні бурі  впливають на електроніку.
  • Якщо помістити деякі бактерії в слабке магнітне поле, їхня чисельність різко скорочується.
  • Миші при тривалому перебуванні в “немагнітному середовищі” швидше гинуть, не приносять потомства.
  • Біологічні катастрофи зв’язані з різкими коливаннями напруженості магнітного поля. Існує гіпотеза, що нинішня акселерація є наслідком значного підвищення радіофону Землі.

Які ж заходи профілактики негативного впливу магнітного поля?

  • Профілактика негативного впливу МП на людину зводиться до захисту її шляхом віддалення робочих місць від зони дії МП і екранування.
  • Магнітні матеріали та пристрої в загальних приміщеннях слід розміщувати на відстані 1,5-2 м від робочих місць. На такій самій відстані необхідно розміщувати магнітні установки.
  1. Вплив магнітного поля на живі організми.

Викладач.  Як же впливає магнітне поле на живі організми?

Пропоную вам «Кроссенс»  асоціативну головоломку нового покоління.

 

 

 

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение

Похожее изображение


Група біологи
      Кросcенс до теми «Магнітне поле і живі організми»

D:\My documents\Загрузки\Homing_pigeon.jpg

Особенности строения и жизни мухи дрозофилы

D:\My documents\Загрузки\Olympic_Coast_National_Marine_Sanctuary_2010_Tochuina_tetraquetra (1).jpg

1

Рисунок5

Результат пошуку зображень за запитом "фото дельфина"

http://wildwildworld.net.ua/sites/default/files/images/termitnikin8.jpg

Результат пошуку зображень за запитом "перелітні птах і магнітне поле"

Результат пошуку зображень за запитом "фото кита"

 

Відповідь

 

  1. Свійські голуби можуть знайти дорогу додому, використовуючи свою здатність відчувати магнітне поле Землі та інші зовнішні сигнали, які допомагають їм в орієнтуванні. Найбільший прорив відбувся в вивченні здатності птахів відчувати магнітне поле. Ще в ХІХ сторіччі було висловлено припущення, що птахи здатні відчувати напруженість магнітного поля, і це допомагає їм орієнтуватись. В найпростішому вигляді полярність магнітного відчуття даватиме напрямок до полюсів, як в компасі, але не дані про своє положення в просторі («координати», які важливі для навігації).
  2. Плодова муха Drosophila  Магніторецепція - це чуття, яке характерне для фруктових мух, воно дає організмові змогу відчувати магнітне поле, що дозволяє визначати напрямок руху, висоту, або розташування

на місцевості. Це відчуття розглядається як пояснення феномену біонавігації у безхребетних та комах, а також як засіб розвитку в тварин орієнтування у регіональних екосистемах.

  1. Морський вид  із помаранчевих голозябрових молюсків, орієнтується за допомогою магнітних полів. Зуби молюсків, які здобувають собі їжу, містять магніти.
  2. Коти відчувають перетин магнітних полів, тому місце, де вони лягають, вперше увійшовши в помешкання,  найкраще місце для людини, і ліжко слід ставити саме там! Виміряли електромагнітне поле кішки, його  потужність як 5 генераторів. Низькочастотні токи виникають під час тертя волосків її шерсті. 
  3. Вільшанки є одним з хрестоматійних прикладів: ще в 1970-х роках завдяки маніпуляціям з магнітним полем в експериментальних умовах було встановлено, що ці птахи реагують на нахилення магнітних ліній, встановлюючи напрям на північ і, виходячи з цього, обирають напрямок свого руху підчас міграції.Основну роль в орієнтації птахів відіграє магнітне поле. Вони  не просто  «відчувають» магнітне поле Землі, а й бачать його очима.  
  4. Дельфіни здатні використовувати магнітне поле Землі.  Дельфіни здатні розрізняти об`єкти на основі їх магнітних властивостей, що є необхідною умовою для навігації за допомогою магніторецепціі.
  5. Зоологи припускають, що в клітинах тварин можуть бути присутніми частки ферромагнітетіка, які взаємодіють з магнітними полями і передають сигнал нервовій системі.

 

 

  1. Дослідники відзначають, що в термітнику комахи розташовуються поперек магнітних силових ліній. А коли вчені спробували екранізувати термітник від магнітного поля, комахи тут же втратили свою здатність орієнтуватися в просторі, «розселилися» як попало.
  2. Перелітні птахи Орієнтиром для перелітних птахів також служить магнітне поле Землі. Нещодавно вчені довідалися, що у птахів в зоні очей розташовується маленький магнітний «компас» — крихітне тканинне поле, у якому розташовані кристали магнетиту, що мають здатність намагнічуватися в магнітному полі. В очах за цю функцію відповідають молекули білків криптохромів, які можуть знаходитись в різних станах в залежності від власної орієнтації відносно магнітних полів.
  3. Кити. Є чимало підтверджень того, що магнітне поле керує міграцією китів. Зокрема, аналіз випадків викидання китів на берег, викидалися на берег у періоди високої сонячної активності. У зв’язку з тим, що Сонце руйнує магнітне поле, кити збиваються з маршрутів. 

4 . STEM-компонент (формування практичних вмінь та навичок)

 

Викладач. Учні заздалегідь отримали завдання на уроці хімії та біології та виконали практичні завдання:

  • Що таке магнітна вода та її  властивості ?
  • Вплив намагніченої води на ріст цибулі»
  • «Вплив намагніченої води на організм людини».      

 

 Що таке магнітна вода та які вона має  властивості ?

 

Група хіміки     «Одержання намагніченої води» /релакс3 «Намагнічена вода»

Приготувати намагнічену воду зовсім просто. Легко намагнітити воду можна використовуючи прості пристосування – постійні магніти з індукцією В = 150-200 мТл. Краще всього для намагнічування води підходять плоскі квадратні або круглі магніти діаметром 40-50 мм і товщиною 8-10 мм. Такий магніт має з одного плоскою боку полюс N (північний) і з іншого – полюс S (південний). Ми отримали 3 склянки з водою: північна, південна і змішана.

Якщо магніт на кришці склянки при намагнічуванні води лежав південним полюсом донизу-вийшла «Північна вода», а якщо магніт на склянці лежав північним полюсом донизу-вийшла «Південна вода».

 

Вода має пам’ять і залишиться намагніченою. Достатнім часом намагнічення вважається період від 12 до 24 годин. Можна постійно тримати ємність на магніті, доливаючи туди воду. Ні в якому разі не опускати магніти у воду, тільки тримати магніт з зовнішньої сторони ємності!

Група біологи       «Вплив намагніченої води на ріст цибулі»                                                                               

 Метою нашого дослідження було визначення впливу намагніченої води на ріст цибулі. Для дослідження ми взяли дві цибулини, помістили їх в дві склянки з водою. В одній склянці була намагнічена вода, а в другій проточна вода.  Протягом деякого часу ми спостерігали за ростом та розвитком цибулин. Через тиждень спостережень, ми отримали результат, який представлений на даному малюнку.

Намагнічена вода: поява коренів –  через 4 дні, поява   паростків – через 6 днів Звичайна вода:      поява коренів – через 6 днів, поява    паростків –  через 8 днів

 

Група біологи       Вплив намагніченої води на організм людини» /релакс 4”Диво природи” /

«Північна вода» виявляє седативний (розслаблюючий) вплив на тіло людини. «Південна вода» надає, навпаки, напружуючий (тонізуючий) вплив. Однак, найчастіше використовується «змішана» вода, яка підвищує рівень життєвої енергії і зміцнює організм, тому може бути використана навіть здоровими людьми. Звичайна доза для прийому становить 250 мл. намагніченої «змішаної» води від 6 до 10 разів на добу (для дорослої людини середньої статури). Починати з 3-х склянок. Поступово збільшуючи до тієї, яку можна випити без насильства над собою. Бажано випивати одну склянку намагніченої води кімнатної температури відразу після пробудження, до сніданку. При найменших підозрах на запальний процес в організмі слід застосовувати курсом «північну» воду. При сильної втоми – «південну». Молекули намагніченої води, всмоктуючись в кишечнику, проникають у загальний кровотік і лімфотік. Розтікаючись потім по всьому капілярному руслу організму, вони потраплять в клітини всіх тканин, у тому числі і мають патологічні прояви. Ці молекули володіють підвищеним потенціалом магнітної енергії в порівнянні з молекулами води, яка не намагнічена.

 

 

Викладач.  А зараз оголошується «Магнітна зупинка”.

Кожна група приготувала по два запитання. Відповідати можуть всі бажаючі.

Група хіміки

 

  • Чому науково-дослідні кораблі для вивчення магнітного поля Землі будують не зі сталі, а з дерева, а для кріплення деталей корабля використовують шурупи з латуні й бронзи? 

(Щоб не спотворювати магнітного поля Землі. Стальні кораблі будуть робити перешкоди для спостереження тому, що сталь намагнічується бо є феромагнетиком, а дерево, латунь і бронза – ні)                                                                                                                                                                                                                                                                     

  • Якщо взяти доларову купюру за кутик і піднести до потужного магніту, то папірець відхилиться до одного з полюсів

( Тому,  що фарба на купюрі містить солі заліза)

 

Група фізики

  • Якщо довго битися  сталевими мечами , чи намагнітяться їхні леза від тертя?

(Різкі удари аж ніяк не сприяють намагнічуванню, а навпаки, попередньо намагнічені мечі після бою розмагнічуються)

  • Чому два цвяхи, які притягуються до магніту, розходяться вільними кінцями?

 (тому, що цвяхи притягнуті одним полюсом, мають однойменні полюси)

Група біологи

  • Якщо  магнітні полюси  (північний і південний) поміняються місцями ? Які зміни на Землі слід очікувати?

На Півдні випаде сніг. Температура кардинально зміниться , особливо взимку. На термометрі показники  будуть показувати від’ємні числа. Деякі річки, моря та навіть океани заледеніють.  На півночі більше ніколи не  випаде сніг, хіба , що в горах, на верхівках цілий рік буде панувати   гаряче та жарке літо. Можливо будуть засухи в деяких районах.. З’являться  нові магнітні аномалії.

  • Якщо людську руку покласти на полюси магніту, а на неї насипати цвяхів, то цвяхи займуть вертикальне положення або наближене до нього і стримітимуть, наче жорстке металеве волосся.
  • Чи буде людина відчувати біль та неприємні відчуття?

 

 

(Рука  нічого не відчуватиме, бо магнітні сили, мов невидимі нитки, проходитимуть через неї. А металеві цвяхи їх відчуватимуть і реагують відповідно, демонструючи напрям магнітних сил. Ймовірно, що й людина повинна відчувати на собі дію магнітних сил).                                                                                                                                                                                                                                

Викладач. Ви багато цікавого дізналися про магнітне поле, спробуємо  ж повернутися до проблеми нашого уроку.  Давайте поміркуємо, чи готові ви  дати відповідь  на проблемне питання? Пригадуємо його.

Проблемне  питання:  Що буде, якщо зникне магнітне поле Землі?

Для цього групам пропонується  схема фішбоун /графічне зображення  риб’ячої кістки/.

Фішбоун    До чого може призвести зникнення магнітного поля Землі?

Відповіді

  • Наша планета перетворилася б на випалену пустелю, а живі істоти загинули б.
  • Втрата магнітного поля і вплив сонячної радіації призведе, насамперед, до технологічного колапсу.
  • Перестануть працювати системи енергопостачання, зникне зв'язок, вийдуть з ладу комунікаційні системи.
  • Радіація призведе до опромінення, що викличе хвороби, мутації, і, в кінцевому підсумку, до зникнення людства.
  • Сонячний вітер дуже швидко може «спалити» все на своєму шляху.
  • Всі живі істоти просто не витримають такої потужної радіації.

Висновок.  Магнітне поле Землі - своєрідний щит, що оберігає нас і весь органічний світ.

 

Викладач. Переполюсовка) магнітних полюсів Землі неодноразово відбувалися в минулому. Зазвичай це супроводжувалося короткочасним зникненням магнітосфери. Для біосфери Землі це означає витончення озонового шару і зникнення захисту від сонячного вітру і космічної радіації. Якщо «переполюсовка» завершиться швидко, життя на нашій планеті може зберегтися, але якщо Земля залишиться без магнітного поля на кілька тижнів, це означатиме загибель усього живого від сонячного вітру і космічної

радіації, але це можливо тільки при "жорсткому" варіанті,  коли магнітне полі зникне протягом декількох тижнів.
 

 

Викладач. Деякі вчені припускають, що магнітні полюси Землі будуть поступово зміщуватися (так званий "м'який варіант"). Існує версія про те, що переполюсовка призведе до зміщення полюсів на екватор. Зсув магнітних полюсів Землі було зареєстровано ще в 1885 році.

      З тих пір південний магнітний полюс змістився на 900 кілометрів убік Індійського океану, а північний магнітний полюс - у бік Східно - Сибірської магнітної аномалії.

     Швидкість дрейфу полюсів в даний час складає близько 60 кілометрів на рік, чого ніколи раніше не спостерігалося.

V. Рефлексія.

Викладач. Спробуйте по ланцюжку оцінити свою активність на уроці, корисність і цікавість засвоєного матеріалу.

 

  • Я дізнався, що магнітне поле Землі – це область навколо нашої планети, де діють магнітні сили.
  • Магнітне поле є однією з необхідних умов іс­нування життя на нашій планеті.
  • Я зрозумів, що  магнітне поле і є причиною всього живого, руху, тяжіння, зародження
  • Магнітне поле захищає нашу планету від космічних променів і сонячного вітру
  • Для мене стало зрозумілим, що вплив магнітного поля на земне життя дуже великий.
  • Мені страшно подумати, що воно може зникнути.
  • Я з’ясував для себе, що магнітне полі не постійне, воно змінює полюса.
  • Якщо Земля залишиться без магнітного поля на кілька тижнів, це означатиме загибель усього живого.
  • Магнітне поле надійно захищає поверхню Землі від космічного випромінювання, дія якого на живі організми руйнівна.

V.  Оцінювання уроку.

VІ. Підсумки уроку                                                                                                                                                                         

Викладач. Один мудрець сказав: «Дві людини, які обмінялися золотими монетами, не стали багатшими. Але, якщо вони обмінялися думками, то кожен з них стає вдвоє багатшим»

Викладач. Ця істина – проста, але зміст її глибокий. Адже, обмінюючись сьогодні думками, ідеями, знаннями, ви стали багатшими інтелектуально, ви розвивали свої здібності.

 

 

І. Домашнє завдання: виконати дослідження на тему  «Електромагнітні поля комп’ютера та наслідки впливу на організм людини”

Магнітотерапія. /муз.  Шопена/

Викладач. А зараз запрошуємо всіх бажаючих на короткий сеанс магнітотерапії - лікування магнітною водою.  Потрібно прийняти магнітну воду всередину і приставити магніт до хворого місця, наприклад до серця. Таким чином, вода не буде розноситися по всьому організму, а буде примагнічена до хворого місця і буде лікувати безпосередньо його.

 

 

D:\My documents\Загрузки\Homing_pigeon.jpg

 

 

Особенности строения и жизни мухи дрозофилы

 

 

D:\My documents\Загрузки\Olympic_Coast_National_Marine_Sanctuary_2010_Tochuina_tetraquetra (1).jpg

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

Рисунок5

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "фото дельфина"

 

 

 

 

 

 

http://wildwildworld.net.ua/sites/default/files/images/termitnikin8.jpg

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "перелітні птах і магнітне поле"

Результат пошуку зображень за запитом "фото кита"

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\IMG_20181120_142932.jpg

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\IMG_20181123_102000.jpg

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\IMG_20181120_112607 (1).jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\IMG_20181125_132146.jpg

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\IMG_20181125_132107.jpgC:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\IMG_20181120_112607 (1).jpg

 

 

 

docx
Додано
6 грудня 2018
Переглядів
5122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку