Інтегрований урок роботи з дитячою книжкою "Надійшла весна прекрасна!"

Про матеріал
Інтегрований урок роботи з дитячою книжкою на тему "Надійшла весна прекрасна!" для 1 класу. Інтегруються предмети навчання грамоти, робота з дитячою книжкою, дизайн і технології. Вивчаємо твори про весну дитячої письменниці з Тернопільщини Лесі Любарської та її збірку віршиків для дітей "І марить весною земля". Під час уроку дизайну і технологій діти виготовляють міні-книжку розмальовку до віршика "Весна прийшла". Всі малюнки у розробці уроку з'являються після завантажування документу.
Перегляд файлу

Тема. Надійшла весна прекрасна

 Мета. Формування предметних компетентностей:

1)  формувати та розвивати в учнів навички читання вголос доступних текстів переважно цілими словами, розвивати в процесі читання розуміння значень більшості слів, вчити звертати увагу на незнайомі слова, правильно інтонувати речення, у кінці яких стоять різні розділові знаки;

2)  вчити сприймати і практично розрізняти художні тексти;

3) вдосконалювати вміння аналізувати та інтерпретувати зміст тексту, висловлювати власні аргументовані зв’язні емоційно-оцінні судження про прочитану книжку, підтверджувати свої думки прикладами з тексту, пов’язувати зміст прочитаного з власним життєвим досвідом;

4) вчити знаходити і називати елементи дитячої книжки, спираючись на них прогнозувати, про що може розповідатися в книжці;

5) знайомити учнів з короткими біографічними відомостями про сучасну українську дитячу письменницю з Тернопільщини Лесю Любарську;

6) закріплювати вміння учнів працювати з ручними інструментами, дотримуючись безпечних прийомів праці;

7) вчити виготовляти поетапно виріб за зазначеною послідовністю з допомогою вчителя.

Формування ключових компетентностей:

1) уміння вчитися: формувати вміння висловлювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання;

2) комунікативної: удосконалювати вміння співпрацювати в парі, групі, колективі, працювати індивідуально;

3) соціальної: навчати продуктивно співпрацювати  у колективі, використовувати різні ролі та функції в групі, підтримувати та управляти власними взаєминами з іншими. 

Обладнання: проектор, карта-план уроку, картки із завданнями до ігор «Вилучи слово «ми»», «Колір – слово», сигнальні картки, пазли, відеофільм «Прихід весни», папки з дитячими книжками, малюнки для вивчення вірша, смайлики, роздатковий матеріал для створення книжки-розмальовки, клей, стрічки.

Тип уроку: інтегрований (навчання грамоти: робота з дитячою книжкою; трудове навчання)

Хід уроку

І. Організаційний момент

Емоційне налаштування на роботу

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, пташко співуча!

Доброго ранку, земле квітуча!

Доброго ранку, вчителько люба!

Доброго ранку, добрії люди!

Всіх вас вітаєм і всіх вас ми любим.

 

  • У кожного з вас на парті є смайлик. Зобразіть на ньому свій настрій на початку уроку. Покажіть свої смайлики. Подивимось, як зміниться ваш настрій до кінця уроку.

 

                                           (на початку уроку)                                                          (в кінці уроку)

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

-  А я бажаю вам творчості, адже ми будемо працювати у творчій майстерні тут у нашому класі. Сьогодні ми будемо майстрами слова та книги.

1.Гра «Вилучіть слово «ми»

  • А щоб дізнатися тему уроку пограємо у гру «Вилучіть слово «ми».
  • На парті у вас є листок із завданням. Закресліть у рядку буквосполучення «ми» так, щоб з літер, які залишилися, ви склали тему уроку.

 

Намидіймишламивесминамипремикрасминами

 

  • Прочитайте тему уроку.

2.Читання речення з різним темпом за сигнальними картками. Гра «Сигналики»

- Пограємо у гру «Сигналики». Прочитайте тему уроку в різному темпі за сигнальними картками, які я буду показувати.

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Робота над темою уроку

  • Так, сьогодні ви дізнаєтеся багато цікавої інформації про весну і зможете відповісти на такі питання:
  1. Яка весна?
  2. Хто чекає на весну?
  3. Який настрій викликає прихід весни у всього живого?

 

1.Підготовка до вивчення теми уроку. Гра «Колір і слово»

  • Як ви думаєте, яка весна? (Відповіді учнів)
  • А ще якою буває весна ви дізнаєтесь, коли пограємо у гру «Колір і слово». Візьміть картку з даним завданням.

(Діти отримують картки зі словами трава, сонце, небо, кульбаба, сніг, струмок, листок, фіалка. тюльпан, весна.. Всі слова написані на одному аркуші в стовпчик. )

  • Прочитайте подані слова всі разом.
  • - Я покажу колір, а ви зачитайте тільки ті слова, які відповідають даному кольору.

(На дошці прикріплюю колір (зелений, жовтий, червоний, синій, фіолетовий, білий), а під ним названі дітьми слова, які відповідають даному кольору.)

  • Поясніть, чому слово «весна» отримало найбільше кольорів?
  • То, яка весна?  (Різнокольорова)

2.Ознайомлення з дитячою книжкою. Гра «Пазли»

(На дошці прикріплюю слово «Весна», інші пазли в хаотичному порядку. Складаємо сенкан.)

  • Складемо пазли. Отже, ви дізналися, що весна різнокольорова. А ще яка весна? Відшукайте потрібний пазл і прочитайте слова на ньому. (радісна, тепла, сонячна)
  • На якому пазлі написано про те, що зробила весна? Прочитайте і прикріпимо його на потрібне місце. (прийшла, прилинула, озеленила)
  • Прочитайте речення про весну. (Розбудила природу від зимового сну.)
  • Отже, висновок: продовжте думку «З приходом весни ...........(все ожило)
  • Чи знаєте ви, хто, або що може чекати на весну? Як ви думаєте?  (Відповіді учнів)

(Перегортаю аркуш складений з пазлів іншим боком. Там ілюстрація титульної сторінки книжки, над якою будемо працювати.)

 

 

 

 

 

 

 

  • Прочитайте заголовок. Слово «марить» означає мріє, весь час думає про когось чи про щось.
  • Отже, хто ще чекає на весну? (Земля)

3.Орієнтування в групі книжок.

  • Відшукайте серед поданих у папці книжок за обкладинкою дану книжку.

4.Робота над титульною сторінкою книжки.

а) автор книжки:

- Прочитайте автора книжки.

- Леся Любарська – наша землячка. Вона народилася на Тернопільщині у місті Борщів. Для дітей написала ось такі книжки... (перегляд слайду)

б) назва книжки:

- Прочитайте назву книжки. Як ви думаєте, це книжка-твір, чи книжка-збірка? Як ви здогадалися? (Слово «Вірші»)

в) розгляд малюнка обкладинки:

- Розглянемо ілюстрацію на обкладинці книжки. Хоча все довкола вкрите білим пухнастим снігом, але зайчик, горобчик уже з нетерпінням чекають приходу весни.

- Так, одинокий підсніжник уже вибився з-під снігу і сповіщає всім про весну.

- І марить весною земля. Як художник зобразив мрію землі про весну? Зелені листочки, квіти, сонце пригріває, розцвів підсніжник – все ніби у рожевих мріях, у рожевому мареві.

5. Фізкультхвилинка . Пісня «Повертайся, ластівко»   

6.Читання – розгляд книжки.

- Прочитайте назви віршів, які є у книжці.

- Чи є у книжці вірш з такою ж назвою як і книжка?

7. Робота над віршем «Весна прийшла!»

а) ознайомлення з назвою вірша, над яким будемо працювати:

- Діти, уявимо себе землею. Давайте помріємо про весну.

б) перегляд відео з музичним супроводом:

- Чи збулася ваша мрія, мрія землі? Ви мріяли про весну, вона прийшла? Отже, весна прийшла! Знайдіть вірш з такою назвою у книжці.

в) читання вірша вчителем:

(Звертаюся до плану уроку)

  • Послухайте вірш і подумайте, який настрій у вас викликав вірш? Чому?
  • А ще у кого з героїв вірша весна викликала веселий настрій?

г) словникова робота:

- У вірші є слово «прудко». Як по-іншому можна сказати? (Швидко) А ще хутко, чимдуж, мерщій, якнайшвидше.

ґ) читання вірша учнями:

- Прочитайте вірш способом «бджілки» і знайдіть речення, які повторюються.

- Які речення повторюються, прочитайте.

д)  аналіз вірша:

- Чи можуть струмки бігти? Як по-іншому можемо сказати «біжать струмки»?

- А сніг може плакати? Як він плаче?

- «Промінь лоскоче». Як промінь може лоскотати?

- Прочитайте речення про сірого зайчика.

- Прочитайте речення про те, де співає жайвір.

- Хто ще крім землі чекає на весну?

- Що з прочитаного у вірші можемо побачити? А що почути?

      е) робота з ілюстрацією до вірша:

      - Зачитайте рядки вірша, які відповідають даному малюнку?

       є) вивчення вірша напам’ять за допомогою методу асоціативних   малюнків:

- Вивчимо вірш напам’ять. А допоможуть нам ілюстрації. Прочитайте перший рядок вірша...

 

   

 

 

 

 

        Весна            прийшла!           Біжать            струмки,

 

 

 

  ВЖЕ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                  заплакав вже              останній       сніг.

   Підскакуючи,        сірий зайчик             галявку       прудко  перебіг.

 

 

                            Весна               прийшла!        Співає               жайвір

 

ДЕСЬ

НАД

                        десь       над   деревами вгорі.

 

 

і

   І  промінь   сонечка   ласкавий лоскоче щічки дітворі.

 

     (Прикріплюю на дошці відповідні словам малюнки. Так вивчаємо весь вірш.2 учнів розказують вірш напам’ять за малюнками)

8. Фізкультхвилинка.(музична)      

9. Виготовлення книжки-саморобки до вірша «Весна прийшла!»   

- На згадку про сьогоднішній урок ми виготовимо свою книжку-розмальовку із віршем Лесі Любарської «Весна прийшла!». Для цього пригадаємо з яких частин складається книжка. (слайд)

 

 

 

 

 

 

 

 

- Обкладинка складається з передньої і задньої частин та корінця.

- На передній частині палітурки вказане прізвище автора і назва книги, а також може бути використаний малюнок.

- Знайдіть серед поданих аркушів передню частину палітурки. Прикрасимо палітурку аплікацією. Приклейте посередині рамки сонечко. А хмаринку із назвою книжки постарайтеся приклеїти дуже близенько до рук сонечка. Відкладіть.

- На задній частині палітурки найчастіше друкують назву та рік видавництва та прізвища людей, які працювали над книжкою.

- Знайдіть аркуш – задню частину палітурки. Відкладіть.

- Корінець скріплює передню і задню частини палітурки із книжковими сторінками. Але нам ці сторінки потрібно скласти по порядку, відтворюючи зміст вірша.

- Пригадайте перший рядок вірша. Який малюнок відповідає цьому реченню? Пригадайте другий рядок вірша і він допоможе вибрати з двох малюнків потрібний. Приклейте стрічку зі словами «Весна прийшла!» внизу сторінки.

-  Пригадайте другий рядок вірша. Приклейте стрічку зі словами «Біжать струмки» внизу сторінки.

- Пригадайте третій і четвертий рядки вірша. Знайдіть відповідний малюнок. Відшукайте стрічку зі словами «Підскакуючи, сірий зайчик галявку прудко перебіг». Приклейте внизу сторінки.

- Пригадайте продовження вірша. Яка ілюстрація нам потрібна? Приклейте стрічку зі словами «Весна прийшла!» внизу сторінки.

- Пригадайте наступні два рядки вірша. Знайдіть стрічку зі словами і приклейте внизу сторінки.

- Пригадайте останні два рядки вірша. Приклейте стрічку зі словами внизу сторінки.

- Прикладіть задню частину палітурки. Скріпимо нашу книжку стрічкою в зазначених місцях і зав’яжемо бантик так, як ми вчилися зяв’язувати шнурівки на уроках трудового навчання. Спочатку зав’язуємо вузол, робимо петлі, як вушка зайчика, які переплітаємо між собою  і протягуємо одну крізь іншу. Затягніть вузол.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Підсумок уроку

  • Помилуйтеся нашою роботою. Правда гарна книга у нас вийшла? Ви виготовили її власними руками. Молодці, активно працювали, були уважними і в нагороду за вашу працю я дарую кожному з вас цю книжку-розмальовку. Вдома прочитаєте її своїм батькам і розфарбуєте.
  • Яку книжку читали на уроці? Хто її автор?
  • Який вірш вивчили?
  • Що ще цікавого про урок ви розкажете своїм батькам?
  • Чи змінився у вас настрій? Зобразіть це на смайлику. Покажіть.  
  • Сподіваюся, що і в наших гостей від сьогоднішнього уроку хороші враження. Всім дякую за увагу та бажаю доброго настрою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
24 січня 2022
Переглядів
427
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку