Ранкова зустріч
Учні вітаються віршем.
Доброго ранку, ліси і поля,
Доброго ранку, Вкраїно моя!
Доброго ранку, сонечко ясне!
Доброго ранку, школо прекрасна!
Вправо – вліво поверніться,
Одне одному всміхніться!
Гра «Доповни речення»
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині край.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
Ви живете в одному з наймальовничіших куточків Землі – в Україні. Це наша Батьківщина. Українці завжди шанобливо ставилися до землі, де вони народилися, як до найдорожчого в світі – матусі. Саме тому свою Батьківщину називали «ненька Україна». Слово Україна походить від давньослов’янського слова «кра», що означає «край», «вкраїна», «Україна», земля, яка вирізняється з поміж інших земель.
Сьогодні ми дізнаємось більше про наш рідний край, людей, що прославили Україну, національні традиції.
Інтегрований урок
«Що я знаю про свою Батьківщину?»
Мета. Поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; формувати національну свідомість школярів; удосконалювати навички роботи в групах; розвивати пізнавальні інтереси, уяву, фантазію, творче мислення; виховувати любов до Батьківщини, шанобливе ставлення до символів держави, повагу до її історичного минулого і сучасного.
Очікувані результати:
Знають
вміють
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Узагальнення і систематизація знань учнів.
Розпочнемо з вікторини і визначимо хто що знає про нашу країну.
1 група
У текст вставити пропущені слова.
Україна - _______ держава. Київ - _______ України. Він розташований на берегах річки _________. В Україні є гори __________, моря________________, великі міста_____________________________________________. Ми живемо в місті ____________. Найбільшою його окрасою є ________________ .
2 група
Серед літер знайдіть прізвища людей, які прославили Україну і зафарбуйте їх.
А |
Ш |
Е |
В |
Ч |
Е |
Н |
К |
О |
З |
К |
Е |
Л |
Х |
Ї |
Б |
Е |
Ь |
Щ |
А |
Н |
Ц |
Ж |
Є |
І |
Н |
Б |
У |
Д |
Г |
Й |
Б |
Ю |
Л |
Г |
Ю |
Б |
Е |
Н |
А |
Р |
Д |
О |
С |
З |
К |
Н |
П |
Я |
Ь |
А |
К |
Ш |
Х |
Ж |
Ю |
А |
Ч |
И |
П |
У |
Щ |
Ї |
Л |
К |
С |
С |
М |
Р |
Р |
З |
Ж |
Д |
Ф |
І |
К |
Л |
И |
Ч |
К |
О |
3 група
Виконайте алгоритм на клітинковому полі, починаючи з вказаної точки.
4 група
Переставте слова у тексті. Запишіть отриманий текст.
України, вмерли, не, ще
І, і, воля, слава.
Молодії, ще , браття
Доля, усміхнеться.
Наші, воріженьки, згинуть,
На, роса, як, сонці.
І, браття, ми, запануєм
Сторонці, у , своїй.
5 група
Розгадайте ребус. Відгадку викладіть з набору «6 цеглинок».
1
Представник від кожної групи презентує роботу.
Після виступу одного учня вчитель робить висновок.
V. Підсумок уроку
- Що нового дізналися про наш рідний край?
- Чи пишаєтесь ви тим, що є українцями?
VI. Рефлексія
Творча діяльність. Виготовлення закладки.
Мета. Вчити виготовляти закладки до книжки, удосконалювати вміння вирізати ножицями по прямій лінії, складати папір оригінальним способом; виховувати бережливе ставлення до книги, охайність, самостійність.
Очікувані результати:
знають
Вміють
Хід уроку
І. Організація учнів.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Дуже я потрібна всім:
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні ми будемо виготовляти закладку до книжки, за кольором вона буде як прапор нашої держави.
IV. Вивчення нового матеріалу.
- Пригадаймо правила користування книжкою.
1. Можна легенько загинати сторінки в книжці. (Ні)
2. Брудними руками брати книжку можна. (Ні)
3. Слід обгорнути книжку папером або спеціальною обкладинкою. (Так)
4. Під час їжі можна трішки почитати. (Ні)
5. Малювати на сторінках книжок не можна. (Так)
6. Цікаве у книжці можна виділити олівцем або ручкою. (Ні)
7. Щоб знайти потрібну сторінку, потрібно користуватися закладкою. (Так)
8. Закладинкою може слугувати ручка чи олівець. (Ні)
Презентація учителя.
Перші закладки з’явились одночасно з появою самої книжки. Старовинні книжки довгий час були розкішшю та рідкістю, гортати сторінки означало псувати цінну реліквію. І щоб книжка зберігалася якнайдовше, користувалися закладками - це допомагало швидко знайти потрібну сторінку і читач не гортав без потреби аркуші.
Перші закладки були зі шкіри, пізніше - із тканини та міцного паперу. Яких тільки закладок не виготовляли - шовкові, вишиті, з різними символами, портретами королів та королев...
Згодом з’явилися закладки-регістри - у вигляді невеличкого язичка (зі шкіри, пергаменту, тканини), прикріпленого на край аркуша, який мав виступ за край книжки.
Пізніше з’явилися закладки зі стрічки, тасьми, прикріплені до книжки, а ще пізніше - металева закладка, яка нагадувала скріпку.
Не обов’язково йти в спеціальний магазин, щоб купити таку річ для улюбленої книжки. Адже можна зробити закладки для книжок власноруч, витративши на це трохи часу і фантазії, але отримавши внаслідок ексклюзивні (неповторні) й красиві вироби. Їх можна зробити у вигляді великих скріпок, казкових істот, фруктів або овочів, музичних інструментів, стрічок із кумедними шаржами, долоньок тощо. Варіантів безліч, а який з них до душі вам - обирайте. (Зразки на екрані).
V. Практична робота.
1. Розповідь учителя
Отже, для виготовлення закладки вам буде потрібно по 2 смужки синього і жовтого кольорів шириною 1 см і довжиною 20 см. Ви маєте їх виміряти і вирізати. Потім їх «заплести» за інструкцією.
Інструкція(презентація)
2.Повторення правил користування ножицями та клеєм.
3.Самостійна робота учнів.
4.Огляд дитячих робіт.
- На що ще схожі ваші закладки?
- Чи є колосочок символом нашої країни?
V. ПІДСУМОК УРОКУ
1.Рефлексія (учні сигналізують цеглинками лего).
2.Прибирання робочих місць.