Інтегрований урок «Що я знаю про свою Батьківщину?»

Про матеріал
Робота містить ранкову зустріч, інтегрований урок та творчу діяльність. Метою ранкової зустрічі є формувати усвідомлення національної ідентичності; розвивати мислення, активність; виховувати любов до рідного краю. Цілі уроку: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; формувати національну свідомість школярів; удосконалювати навички роботи в парах, групах; розвивати пізнавальні інтереси, уяву, фантазію, творче мислення; виховувати любов до Батьківщини, шанобливе ставлення до символів держави, повагу до її історичного минулого і сучасного. Завданнями творчої діяльності є: вчити виготовляти закладки до книжки, раціонально використовувати матеріал; удосконалювати вміння вирізати ножицями по прямій лінії, складати папір оригінальним способом; виховувати любов до читання, бережливе ставлення до книги, охайність, самостійність.
Перегляд файлу

Ранкова зустріч

 

  1. Вітання.

Учні вітаються віршем.

Доброго ранку, ліси і поля,

Доброго ранку, Вкраїно моя!

Доброго ранку, сонечко ясне!

Доброго ранку, школо прекрасна!

Вправо – вліво поверніться,

Одне одному всміхніться!

 

  1. Щоденні новини.

Гра «Доповни речення»

  • Сьогодні число…
  • Місяць…
  • Пора року..
  • Я живу в…
  •  У Бердичеві погода…

 

  1. Створення проблемної ситуації.
  • Чому ми сьогодні віталися не лише один з одним, а й рідним краєм?
  • Що для вас означає рідна земля?
  • Що таке Україна?

 

  1. Обмін інформацією.
  1. Розповідь учителя.
  • Сьогодні ми з вами поведемо мову про найдорожче серцю кожної людини.

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині край.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

Ви живете в одному з наймальовничіших куточків Землі – в Україні. Це наша Батьківщина. Українці завжди шанобливо ставилися до землі, де вони народилися, як до найдорожчого в світі – матусі. Саме тому свою Батьківщину називали «ненька Україна». Слово Україна походить від давньослов’янського слова «кра», що означає «край», «вкраїна», «Україна», земля, яка вирізняється з поміж інших земель.

  1. Бесіда.
  • Діти, а як називають людей, які народилися або проживають на території України?
  • А ви хто?
  • За якими ознаками можна впізнати українця?

Сьогодні ми дізнаємось більше про наш рідний край, людей, що прославили Україну, національні традиції.

 

Інтегрований урок

«Що я знаю про свою Батьківщину?»

Мета. Поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; формувати національну свідомість школярів; удосконалювати навички роботи в групах; розвивати пізнавальні інтереси, уяву, фантазію, творче мислення; виховувати любов до Батьківщини, шанобливе ставлення до символів держави, повагу до її історичного минулого і сучасного.

 

Очікувані результати:

Знають

  • Україна – незалежна країна;
  • державні символи України;
  • славетних українців;

вміють

  • визначати національну ідентичність;
  • працювати у групі;
  • виділяти головне.

 

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Україна молода держава?
  • Хоча нашій незалежності лише майже тридцять років українська нація існує багато століть.
  • Перегляньте відео «Історія України за три хвилини» і переконайтесь у цьому.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІV. Узагальнення і систематизація знань учнів.

  1. Вікторина.

Розпочнемо з вікторини і визначимо хто що знає про нашу країну.

  • Де знаходиться Україна?
  • Яка державна мова?
  • Столиця України?
  • Яка найбільша річка?
  • Які моря омивають береги України?
  • Який колір має прапор?
  • Яка головна пісня держави?
  • Чим прикрашають голову українські дівчата?
  • Кого називають Кобзарем України?
  • Яка найулюбленіша страва українців?
  1. Робота в групах.
  • Знаєте не мало. Тому об’єднайтесь у групи і, виконавши завдання, розкажіть своїм ровесникам за кордоном про Україну.
  • Але спочатку повторимо правила роботи в групі.

1 група

У текст вставити пропущені слова.

Україна - _______ держава. Київ - _______ України. Він розташований на берегах річки _________. В Україні є гори __________, моря________________, великі міста_____________________________________________. Ми живемо в місті ____________. Найбільшою його окрасою є ________________ .

2 група

Серед літер знайдіть прізвища людей, які прославили Україну і зафарбуйте їх.

А

Ш

Е

В

Ч

Е

Н

К

О

З

К

Е

Л

Х

Ї

Б

Е

Ь

Щ

А

Н

Ц

Ж

Є

І

Н

Б

У

Д

Г

Й

Б

Ю

Л

Г

Ю

Б

Е

Н

А

Р

Д

О

С

З

К

Н

П

Я

Ь

А

К

Ш

Х

Ж

Ю

А

Ч

И

П

У

Щ

Ї

Л

К

С

С

М

Р

Р

З

Ж

Д

Ф

І

К

Л

И

Ч

К

О

 

 3 група

Виконайте алгоритм на клітинковому полі, починаючи з вказаної точки.

 

4 група

Переставте слова у тексті. Запишіть отриманий текст.

України, вмерли, не, ще

І, і, воля, слава.

Молодії, ще , браття

Доля, усміхнеться.

Наші, воріженьки, згинуть,

На, роса, як, сонці.

І, браття, ми, запануєм

Сторонці, у , своїй.

 5 група

Розгадайте ребус. Відгадку викладіть з набору «6 цеглинок».

Півень: картинки, стокові Півень фотографії, зображення | Скачати з  Depositphotos®1 Рамка для картин 50х70 см "Сосна 30" — купить в интернет-магазине OZON с  быстрой доставкой  Ребуси на тему "Одяг" з предмету "Товарознавство непродовольчих товарів" |  Ілюстрації. РізнеРебуси на тему "Одяг" з предмету "Товарознавство непродовольчих товарів" |  Ілюстрації. РізнеРебуси на тему "Одяг" з предмету "Товарознавство непродовольчих товарів" |  Ілюстрації. Різне Белый орел картинки, стоковые фото Белый орел | DepositphotosРебуси на тему "Одяг" з предмету "Товарознавство непродовольчих товарів" |  Ілюстрації. РізнеРебуси на тему "Одяг" з предмету "Товарознавство непродовольчих товарів" |  Ілюстрації. Різне

  1. Перевірка робіт груп.

Представник від кожної групи презентує роботу.

Після виступу одного учня вчитель робить висновок.

  • Перегляньте відео про нашу рідну землю і ще раз переконайтесь, яка вона красива.(Після групи1)
  • Прочитайте короткі розповіді про славетних українців. (Після групи 2)
  • Чому їх діяльність є важливою для нас?
  • Що таке Тризуб? Що він символізує?(Після виступу групи 3)
  • Проспіваймо разом Гімн України.( Після групи 4)
  • Що символізують кольори на прапорі нашої Батьківщини?(Після групи 5).

V. Підсумок уроку

- Що нового дізналися про наш рідний край?

- Чи пишаєтесь ви тим, що є українцями?

VI. Рефлексія

 

Творча діяльність. Виготовлення закладки.

Мета. Вчити виготовляти закладки до книжки, удосконалювати вміння вирізати ножицями по прямій лінії, складати папір оригінальним способом; виховувати бережливе ставлення до книги, охайність, самостійність.

Очікувані результати:

знають

  • кольори прапора України;
  • необхідність закладки для книги.

Вміють

  • вирізати ножицями по прямій лінії;
  • складати папір оригінальним способом.

Хід уроку

І. Організація учнів.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Бесіда.
  • Які кольори містить прапор України?
  • Що вони символізують?
  1. Відгадування загадки.
  • Відгадайте загадку.

Дуже я потрібна всім:

І дорослим, і малим.

Всіх я розуму учу,

А сама завжди мовчу.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми будемо виготовляти закладку до книжки, за кольором вона буде як прапор нашої держави.

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Гра «Так чи ні»

- Пригадаймо правила користування книжкою.

1. Можна легенько загинати сторінки в книжці. (Ні)

2. Брудними руками брати книжку  можна. (Ні)

3. Слід обгорнути книжку папером або спеціальною обкладинкою. (Так)

4. Під час їжі можна трішки почитати. (Ні)

5. Малювати на сторінках книжок не можна. (Так)

6. Цікаве у книжці можна виділити олівцем або ручкою. (Ні)

7. Щоб знайти потрібну сторінку, потрібно користуватися закладкою. (Так)

8. Закладинкою може слугувати ручка чи олівець. (Ні)

 

  1. Історія виготовлення закладки.

Презентація учителя.

Перші закладки з’явились одночасно з появою самої книжки. Старовинні книжки довгий час були розкішшю та рідкістю, гортати сторінки означало псувати цінну реліквію. І щоб книжка зберігалася якнайдовше, користувалися закладками - це допомагало швидко знайти потрібну сторінку і читач не гортав без потреби аркуші.

Перші закладки були  зі шкіри, пізніше - із тканини та міцного паперу. Яких тільки закладок не виготовляли - шовкові, вишиті, з різними символами, портретами королів та королев...

Згодом з’явилися закладки-регістри - у вигляді невеличкого язичка (зі шкіри, пергаменту, тканини), прикріпленого на край аркуша, який мав виступ за край книжки.

Пізніше з’явилися закладки зі стрічки, тасьми, прикріплені до книжки, а ще пізніше - металева закладка, яка нагадувала скріпку.

Не обов’язково йти в спеціальний магазин, щоб купити таку річ для улюбленої книжки. Адже можна зробити закладки для книжок власноруч, витративши на це трохи часу і фантазії, але отримавши внаслідок ексклюзивні (неповторні) й красиві вироби. Їх можна зробити у вигляді великих скріпок, казкових істот, фруктів або овочів, музичних інструментів, стрічок із кумедними шаржами, долоньок тощо. Варіантів безліч, а який з них до душі вам - обирайте. (Зразки на екрані).

V. Практична робота.

1. Розповідь учителя

 Отже, для виготовлення закладки вам буде потрібно по 2 смужки синього і жовтого кольорів шириною 1 см і довжиною 20 см. Ви маєте їх виміряти і вирізати. Потім їх «заплести» за інструкцією.

Інструкція(презентація)

Немає опису світлини. Немає опису світлини. Немає опису світлини. Немає опису світлини. Немає опису світлини.  Немає опису світлини.  Немає опису світлини.

 

2.Повторення правил користування ножицями та клеєм.

 

3.Самостійна робота учнів.

4.Огляд дитячих робіт.

-  На що ще схожі ваші закладки?

- Чи є колосочок символом нашої країни?

  • Такі закладки вдома можна виготовити для кожного свого підручника, щоб легко було знайти потрібну сторінку. Завдяки закладкам ваші книги будуть добре збережені. Ними ще багато років будуть користуватися ваші молодші друзі.

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ

1.Рефлексія (учні сигналізують цеглинками лего).

2.Прибирання робочих місць.

 

 

 

 

docx
Додано
6 листопада 2022
Переглядів
315
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку