Інтегрований урок українська мова і читання у 2 класі
Тема. Ой роде наш красний, ой роде наш прекрасний.
Розпізнаю іменники.
Мета. Ознайомити учнів із терміном «іменник»; вчити розрізняти іменники
які відповідають на питання хто? що?, ознайомити учнів з поняттям
про «малу Батьківщину», як складову великої, з твором , що
уславлює родинні стосунки; розширити уявлення про сім’ю, родину ,
її значення для людини, формувати вміння правильно , виразно
читати, вчити дітей передати голосом характер твору; розвивати
мовлення учнів, фонематичний слух; виховувати любов до своєї сім’ї,
до сімейних традицій , вміння працювати в колективі.
Хід заняття
Ӏ Вступна частина
1.Організаційний момент
Щоб урок пройшов не марно
Працювати треба гарно.
Друзі, разом посміхнемось,
До роботи всі візьмемось.
2. Психологічна настанова на урок. Вправа «Смайлик».
- Я, бажаю вам, діти гарного настрою і продуктивної роботи. Нехай нас сьогодні супроводжує ось цей радісний смайлик ( чипляю смайлик на дошку). А тепер усміхнімося , як наш смайлик одне одному, подумки побажайте собі успіхів на цілий день. Для того , щоб упоратися на уроці із завданнями будьте старанними, уважними та слухняними. А я вам бажаю, щоб ви…..
Не просто слухали, а чули,
Щоб не просто дивилися, а бачили,
Щоб не просто відповідали, а міркували,
Дружно й плідно на уроці працювали.
ӀӀ Повторення вивченого матеріалу.
ӀӀӀ Актуалізація та мотивація навчальної діяльності
Хвилі котить на просторі
До берегів піщаних ….. (море).
На уявному кораблі ( чипляю картинку корабля на дошку) .
1.Запис числа , класної роботи, хвилинки каліграфії .
Мм ом мо ор ре море
2. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми продовжимо досліджувати предмети та втися їх розрізняти за запитаннями, а ще сьогодні ми з вами поговоримо про одну важливу складову нашого життя. А про яку, ви дізнаєтеся трішки пізніше.
V Основна частина
Зверніть увагу! Коли ми дивимося на предмет, ставимо до нього запитання і називаємо цей предмет ми ніби даємо йому ім’я Хто це? ( показую дітям картинку хом’ячка), це хом’як, тому слова , які називають предмет і відповідають на питання хто? що? – називаються іменниками.
Перевіримо себе за правилом с. 56, рожева рамочка , вправа «Відлуння» ( діти читають правило за вчителем).
Отже сьогодні на уроці української мови ми ще будемо працювати і з читанням. Сьогодні ми розпочинаємо новий розділ у творах якого описано сімейні та родинні звичаї, почуття, ставлення українців до своєї сім’ї та родини.
Ми продовжуємо свою роботу і ознайомимося з віршем Марії Чумарної «Маленька і велика». Почувши заголовок, як ви думаєте про, що може іти мова у вірші.
Перевірка педбачення.
Фізкультхвилинка
2.Читанна вірша дітьми ланцюжком.
3. Артикуляційні вправи перед читанням.
1) Дихальна гімнастика.
- задути свічку;
- здути пушинку;
- погудіти наче пароплав;
- зобразити свист вітру.
3. Самостійне читання вірша дітьми.
- Чи сподобався вам вірш?
- Про яку маленьку Україну мовиться у вірші?
4. Попрацюйте з віршем і знайдіть у ньому іменники.
Запишіть їх у зошити у дві колонки хто? що?
5. Вибіркове читання.
6. Робота в групах «Закресли зайве».
З рядка слів діти повинні залишити тільки ті слова, які належать до іменників, а всі інші слова (прикметники, числівники, дієслова) закреслити.
7. «Щоденні 5» - застосовую по рядах.
VӀ Підсумок уроку. Рефлексія.