Інтегрований урок української мови та образотворчого мистецтва, "Узагальнення знань про речення. Створення осіннього натюрморту."

Про матеріал
На уроці учні закріплювали знання про речення та вміння складати різні речення за метою висловлювання, за інтонацією, закріпити поняття головні та другорядні члени речення; ставити відповідні розділові знаки , збагачувати словниковий запас; удосконалювати навички малювання осіннього натюрморту, виховувати естетичний смак. Особливо дітям сподобалась гра "Вилучи зайве", робота в команді та створення композиції «Осінній натюрморт»
Перегляд файлу

Комунальний заклад "Зміївська гімназія №1 "Сузір'я"

Зміївської міської ради Чугуївського району Харківської області

 

 

 

 

 

Інтегрований урок української мови

та образотворчого мистецтва

 

 

 

 

 

 

 

Розробила

вчитель початкових класів

спеціаліст "вищої" кваліфікаційної категорії,

Титаренко Надія Володимирівна

 

 

Інтегрований урок української мови та образотворчого мистецтва

Тема:  Узагальнення знань про речення.

             Створення осіннього натюрморту. 

Мета: формувати в учнів компетентності:

-предметні:   закріпити знання  про речення  та вміння складати різні речення за метою висловлювання, за інтонацією,   закріпити поняття головні та другорядні члени речення; ставити відповідні розділові знаки ,  збагачувати словниковий запас; удосконалювати  навички  малювання  осіннього натюрморту,  виховувати естетичний смак.

-ключові:  вільне володіння державною мовою,  навчання впродовж життя та культурну компетентність.

 Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

Обладнання:   ноутбук, наочність, індивідуальні картки.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

1.Вітання (створення позитивного настрою)

Продзвенів шкільний дзвінок

Всіх покликав на урок

Треба дружно привітатись: «Добрий день!»

Дружно голосно сказати : «Добрий день!»

Вліво-вправо повернутись.

Усім-усім посміхнутись «Добрий день! Добрий день!»

 

ІІ. Повідомлення теми уроку.

 Сьогодні нас у подорож в країну Речення запрошує журналіст Діма Комаров, ведучий програми «Світ навиворіт».  Пропонує зробити зупинки у цікавих місцях цієї дивовижної країни та виконати завдання.  Під час подорожі на вас чекають сюрпризи.

 

ІІІ.  Узагальнення та  систематизація знань.

1зупинка.  «Мозковий штурм»

 

- Що таке речення?

- Які бувають речення за метою висловлювання?

- Які бувають речення за інтонацією?

- З чого складається граматична основа речення?

- Що таке однорідні члени речення?

- Як однорідні члени поєднуються в реченні між собою?

- Перед якими сполучниками завжди ставиться кома?

2 зупинка. Хвилинка каліграфії

Зараз у нас трошки сумна пора року

     Д. Комаров:     розгадайте загадку

                               Голі поля

                               Мокра земля,

                               Вітер гуляє,

                               Лист облітає. (Осінь)

 

Пропишемо ОС НЬ СІ    осінь  

Осінь ходить по землі.

 

  • Знайдіть і підкресліть головні члени речення
  • Яке це речення за метою висловлювання?
  • Перетворіть його на питальне та спонукальне
  • Які розділові знаки ставимо вкінці розповідного, питального та спонукального речення?
  • Складіть «Асоціативний кущ» зі словом осінь….

 

3 зупинка. Вибіркове списування (взаємоперевірка)

 *Списати речення, які містять однорідні члени речення.

Настала осінь. Пофарбувала вона  дерева, кущі, трави у жовтий колір. Також допомогла достигнути плодам яблуні, груші та сливі. Зробила їх соковитими, духмяними, налитими. Ох, яка ж прекрасна осінь!

  • зачитайте речення, які ви виписали.
  • зачитайте окличне речення. Наведіть приклади своїх окличних речень.

4 зупинка. Музична фізкультхвилинка.

 5 зупинка. Гра «Вилучи зайве»

Яблуня, липа, слива, груша, вишня, черешня

  • Чому «липа» зайве слово?
  • Де ростуть фруктові дерева?

Поділ дітей на групи

 Д.Комаров передав нам кошик. А з чим він, ви дізнаєтесь відгадавши загадку:

Мов маленький м’ячик

 Висить, а не скаче,

 Рум’яне, гладеньке,

 І жовтеньке  й зелененьке

 На смак солоденьке. (Яблучко)

 

1667825236638.jpg

 

 

 « Пригостіться»   яблучком і об’єднайтеся в групи за трьома кольорами (зелені, жовті, червоні).

6 зупинка. Робота в  командах (звучить тиха мелодія)

Завдання для 1-ї групи:  записати, які яблука за кольором та скласти речення.

Яблука (які?) …  (рожеві,червонобокі,золотисті, жовтогарячі, білорожеві)

 Завдання для 2-ї групи:  записати, які яблука за  формою та скласти речення. Яблука (які?) …  (круглі, продовгуваті, великі)

Завдання для 3-ї групи:  записати, які яблука  за смаком і запахом та скласти речення.  Яблука (які?) …  (медові, солодкі, духмяні, соковиті)

7 зупинка. Милування зображенням саду в різні пори року (Фото –слайди в прентації)

Саме такими садами милувалася українська художниця Катерина Білокур. Вона з раннього дитинства по-особливому сприймала красу навколишнього світу і дуже любила малювати.

         Народилася К.Білокур у 1900 році в селі Богданівка на Київщині. Виросла художниця  в селянській родині, де панувала важка праця, і малювання вважалося безглуздим заняттям.  До школи не ходила, самотужки навчилася читати і писати.

Змалку малювала тільки живі квіти, що росли біля хати.  Так любила вона їх, відчувала їхню красу: «Ой, які ж ви гарні, квіточки мої, діточки, красунечки ви мої. Я на вас ніколи не надивлюся, я вами не налюбуюся.»

Жила К. Білокур в бідній сім’ї, де бракувало коштів, щоб придбати фарби і пензлі. Тому пензлі в майстрині були саморобні, з котячої шерсті, а фарби виготовляла сама  з природного матеріалу: бузини,буряка, сажі, хвої.                Картини «Берізка», «Цар – Колос», «Колгоспне поле» були показані на міжнародній виставці у Парижі в 1954 році. Художницю було визнано геніальною.Нині її картини  відомі всьому світу. Вони зачаровують не одне покоління глядачів.  Нехай вони зачарують і вас.

Серед полотен останніх років її життя — картина «Богданівські яблука».

8 зупинка. Ознайомлення з репродукцією картини К. Білокур «Богданівські яблука»

-Як ви гадаєте, чому саме таку назву «Богданівські яблука»  дістала ця картина?

  метод «Прес»

Я вважаю…

Тому що…

На мою думку,..

Отже,..

Ми бачимо, як пензель живописця майстерно поєднав два жанри — натюрморт і пейзаж. Соковиті яблука на передньому плані, немов маленькі сонечка, випромінюють світло і висвітлюють картину теплими барвами. Вони символізують родючість рідного краю і гостинність його мешканців.

Є логічне протиріччя між квітучими буйним цвітом деревами, що відбувається навесні, і стиглими яблуками, які дозрівають лише в кінцу літа – на початку осені. Але на перший погляд це непомітно, і сюжет картини виглядає дуже органічно. В такий спосіб відхилення від реалізму автор намагається передати буяння весни, свято вічної молодості та життя у процвітанні.

     -  Що зображено на передньому плані?

-  Яке значення заднього плану картини?

     - Словникова робота 

тлумачення слів: живопис, натюрморт, пейзаж,  репродукція, пастельний кольори.

ІV. Створення композиції «Осінній натюрморт»

9 зупинка. Вправний олівчик

Створіть власний осінній натюрморт. Пропоную ваші роботи подарувати журналісту, мандрівнику Д.Комарову.

 

 V. Підсумок уроку.

Прийом «Незакінчене речення»

  • На уроці я навчився(лась)….
  • Я хотів(ла)  би більше знати….
  • Виявляється, що ….

VІ. Рефлексія

За допомогою цеглинок LEGO покажіть мені свої враження від уроку

  • Червона – було не цікаво, я не міг і не хотів нічого робити.
  • Жовта – все робив за допомогою вчителя.
  • Синя – все було цікаво, мені все вдалося.

VІІ.  Домашня робота (диференційована)

Зірвіть по листочку з дерева.

Якщо, хтось бажає отримати оцінку середнього рівня, то обирайте зелений листочок.  Підкреслити основні і другорядні члени речення.

 Якщо, хтось бажає отримати оцінку достатнього рівня, то обирайте червоний листочок. Скласти речення за схемою.

 Якщо, хтось бажає отримати оцінку  високого рівня, то обирайте  жовтий листочок. Скласти з деформованих речень текст.

docx
Додано
21 листопада 2022
Переглядів
587
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку