Інтегрований урок в 2 класі з теми: «Розв’язання рівнянь та виразів. Робота з геометричним матеріалом. Складені задачі. Стародавній Єгипет»

Про матеріал
Мета: Ознайомити учнів з історією та культурою Єгипту. Закріпити вивчений матеріал, формувати вміння розв’язувати задачі вивчених видів. Розвивати пам’ять, логічне мислення, математичне мовлення. Вдосконалювати уміння аналізувати ,будувати припущення, робити висновки. Виховувати спостережливість, дружелюбність, інтерес до історії різних країн.
Перегляд файлу

              

 

                     

 

 

 

Інтегрований урок в 2-А класі

з теми: «Розв’язання рівнянь та  виразів.  Робота з геометричним матеріалом. Складені задачі. Стародавній Єгипет»

 

 

 

                              

 

 

 

 

 

 

 

Мета:  Ознайомити учнів з історією та  культурою Єгипту.

 Закріпити вивчений  матеріал, формувати вміння розв’язувати задачі вивчених видів.

Розвивати пам’ять, логічне мислення, математичне мовлення.

Вдосконалювати уміння аналізувати ,будувати припущення, робити висновки.

Виховувати спостережливість, дружелюбність, інтерес до історії різних країн.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Організаційний момент

Доброго ранку! Доброго дня!

Доброго вечора вам кожного дня!

В школі з вами, як завжди, є я.

Нехай буде мир і злагода в нас,

Нехай завжди квіти не в’януть для нас.

Кожному дню – безхмарного неба,

Кожній дитині веселощів треба,

Кожній оселі – щастя і хліба.

Нехай усміхаються люди щодня.

Доброго ранку! Доброго дня!

-Сьогодні у нас з вами незвичний урок,  по- перше, тому що ми з вами відправляємось у подорож , по –друге, кожен із вас буде мати велике значення в цій подорожі. Отже, представляю першу команду «Математики»(виступ капітана команди)

«Щоб всім добре рахувати,

Математику потрібно знати!»

-Представляю другу команду «Знавці природи»(виступ капітана команди)

«Учись природу берегти, і будь завжди їй другом»

-Представляю третю команду «Вчені» (виступ капітана команди)

«Вигадуй, пробуй, твори»

2.Мотивація учнівської діяльності

-Куди саме ми будемо подорожувати, вам допоможуть наші гості, яку до нас сьогодні потрапили.(Танок східних красунь)

-А зараз на стор.34 №1 ми дізнаємось яка країна на нас чекає ,і що ми там будемо з вами робити

-(Порядок спадання)

-Слово «Єгипет»(слайд 1)

3.Повідомлення теми та мети уроку

4.-А подорожуємо ми з вами на чарівному килимку(слайд №2,)(Лаксики)

4.1.Зачитування теми і мети уроку(слайд №3)

5.Робота над новим матеріалом

5.1 Робота над завданням №2

(Вихід східної красуні з конвертом з завданням)(слайд№4)

Завдання: Розгляд птахів (слайд№5)

(Виступ учнів)

- Вивільга-перелітний птах. До речі прилітає цей птах лише тоді, коли зазеленіє більшість дерев і з явиться достатньо їжі. Кладку з 4-5 яєць батьки насиджують по черзі протягом двох тижнів. Ще не ставши на крило, малеча виходить із гнізда і ховається серед гілок дерев, де їх годують самка та самець.

-Фламінго утримуються на поверхні на одній нозі знають всі. А ось чому  це відбувається-досі є таємницею за сімома замками. Поки що всі вчені сходяться в єдиній думці-пташки відчувають так себе набагато комфортніше. Мало того, що фламінго їдять пісок і бруд з води, вони ще й не дихають при трапезі.

-Сокіла не можна гладити руками, бо стирається пір’їний жир, що захищає сокола від комах- шкідників. Його гладять гусячим пером. Не можна кричати на птаха. Він озлиться і запам’ятає. За нагоди помститься, дзьобне і втече. Соколи не дружать навіть зі своїми тренерами. Коли нападає, летить зі швидкістю 100 км на год.

-Колись ібіс був священний жив в Єгипті, з являючись у дельті Нілу з початком паводків, однак сьогодні тут він не зустрічається. Давні єгиптяни ототожнювали птаха з богом Тотом. Археологи знаходять у стародавніх гробницях настінні зображення й мумії священних ібісів, оскільки після смерті птахів муміфікували.

Завдання: Розглянувши рівняння, треба обрати вираз, який є розв’язком      (х-38=20) і дізнатися назву птаха, який зображено на прапорі Єгипту.

-Отже, який птах зображений на прапорі Єгипту?(Слайд№6)

-До речі, хто з Вас знає, як називається столиця Єгипту?

-Каїр є культурним і бізнесовим центром Арабського світу, одним з найбільших в Африці і на Ближньому Сході. Квартали , які розташовані уздовж Нілу, збудовані переважно висотними будівлями. Тут знаходяться найкращі магазини, готелі, ресторани.(слайд№7)

5.2.Завдання №3.(Вихід східної красуні з завданням)

-Кожна із команд отримує рівняння, яке потрібно розв’язати, і в порядку зростання відповідей, зізнаємося, назву найдовшої річки в світі.(слайд№8)

(Ніл)(18-Н, 29-І, 33-Л)

-Що ми знаємо про дану річку?

(Виступ учнів)(слайд №9, 10,11)

-Ніл-єдина ріка, яка протікає по найбільшій пустелі Сахара. Тільки завдяки Нілу і його родючій дельті, зародилася найдавніша цивілізація людства-Стародавній Єгипет.

-Ніл -перша за довжиною ріка, її довжина складає 6853 км. Свій початок Ніл бере від двох річок в горах Східної Африки.

-Площа басейну дуже велика, до 4 млн.км2.
 

-Довгий час Ніл вважався найдовшою в світі річкою, поки дослідники не встановили ,що Амазонка все-таки на сотню км довша.

-На берегах Нілу розташоване десять різних країн.

-З усіх річок Африки саме Ніл –найдовший ,самий повноводний і найширший. Води в ньому більше, ніж навіть в річці Конго.

-У водах Нілу водиться чимало крокодилів, які представляють серйозну небезпеку для необережних мандрівників.

-Єгипетські піраміди були частково побудовані завдяки цій річці-по ній єгиптяні сплавляли на плотах до місця будівництва кам’яні блоки.

-У водах Нілу мешкає найбільший в світі окунь-нільський, вага якого може досягти  майже 150 кг.

-На берегах Нілу проживає більше 95% населення всього сучасного Єгипту.

(Вихід східної красуні з завданням)

5.3. Завдання №4(Кругові приклади)(слайд №12)

-Розв’язавши обчислення, дізнаємося назву місця в пустелі з рясною рослинністю й прісною водою.

-Яке слово зайве?( Міраж)

-Чому?

Оаза=9д.1 од.(слайд №13)

                                 ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА(слайд №14)

(Вихід східної красуні з завданням)

5.4.Робота з геометричним матеріалом №5)

-Що ми знаємо про піраміди?

(Виступ учнів)(Слайд№15)

-Це саме найдавніша з семи чудес світу, то ж ідеально збереглася до наших часів.

-Будівництво піраміди тривало близько 20 років і було закінчено в 2560 до нашої ери. Гігантська піраміда висотою в 146 метрів була найбільшою спорудою в світі більше 4 століть, що є абсолютним рекордом, який навряд чи коли- небудь буде побитий.

-Спочатку вона була повністю покрита гладким каменем, який з часом осипався.

(слайд№16)- Всередині піраміди Хеопса розташовані три палати – усипальниці. Сама нижня висічена в скелі фундаменті, на якій побудована піраміда. З невідомих причин її будівництво було не закінчено. Над нею знаходяться палата Цариці і палата Фараона. Велика піраміда є єдиною в Єгипті, де є і висхідні, і спадні коридори. Вона є центральним ключовим елементів комплексу в Гізі, навколо якого були споруджені ще кілька пірамід для дружин фараона, а також інші храми і гробниці.

- Велика Піраміда складається приблизно з 2.3 мільйонів кам’яних блоків. Найбільші камені були знайдені в палаті фараона, і важать 25-80 тон кожен.

(слайд №17)- Звернемося до теорій будівництва піраміди, багато з яких найчастіше суперечать один одному. Вчені ніяк не можуть прийти до згоди щодо того, тяглися чи блоки, або котилися, або взагалі везлися. Греки вважали, що використовувалася рабська праця мільйонів єгиптян, в той час як сучасні дослідження довели, що на будівництві працювали кілька десятків тисяч кваліфікованих робітників, розділених на бригади відповідно до їх кваліфікації та навичок.

(слайд№18, 19)- Піраміда Джосера – одна з найбільших в Єгипті, крім великих пірамід Гізи, знаходиться в селі Саккара і є однією з найбільш древніх великих споруд у світі. Побудував її Імхотеп, як гробницю для фараона Джосера, в 2650 до нашої ери. Її також називають Ступінчастою пірамідою через особливу форму.

- Це чудо складається з 6 ступенів і займає площу в 125 на 115 метрів, висота її становить 62 метри.

- Будував піраміду архітектор Імхотеп, що згодом став більш популярним, ніж сам Джосер. За свої заслуги Імхотеп був зарахований до лику богів. Єгиптяни шанували його, як бога архітектури та медицини.

-Спочатку архітектор планував створити просту однорівневу гробницю, але поступово було вирішено будувати ступінчасту піраміду, щоб душа могла Джосера за цими сходами піднятися в небо.

- Всередині піраміди було побудовано 11 похоронних палат для всіх членів сім’ї фараона. Згодом під час розкопок були знайдені дружини фараона, діти, але самої мумії Джосера не знайшли.

- Під ступінчастою пірамідою ховається лабіринт з безлічі палат і тунелів на глибині в 28 метрів.

5.5(Вихід східної красуні з завданням №6)

-Яка тривалість руху каравану?(слайд№20.21)

5.6(Вихід східної красуні с завданням №7)

Розв’язування задачі(слайд №22)

5.6(Вихід східної красуні с завданням №8)

-Виконати ланцюжок обчислень, і дізнатися якої довжини може досягнути коріння кактуса в метрах(20 м)

-що ми знаємо про дивовижні рослини?

- Слово «кактус» походить від грец. κακτος (щетина), яке в класичній грецькій мові використовувалося для позначення рослин з колючками типу будяка.

-Всього ботаніки нараховують близько 3000 видів кактусів.

--У Мексиці, в якості новорічного символічного дерева, замість ялинки використовують кактус.

--У кактусі багато вологи, багато мандрівників в пустелі були врятовані від спраги тільки завдяки кактусам, з яких вони добували воду.

--Кактуси добре переносять спеку, для них температура в 60 градусів вважається цілком комфортною.

--Цереус гігантський (Cereus giganteus) - найбільший кактус у світі, його висота може досягати 15-25 метрів, а вага до 10 тон (слайд №23)

6.Підсумок уроку

(Частування східних солодощів)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Шойнова Лола
Додано
15 листопада 2022
Переглядів
265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку