18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Інтегрований урок "Великоднє диво"

Про матеріал

Інтегрований урок-літературного читання та трудового навчання.Ознайомити дітей з українськими великодніми святами.Розвивати фантазію,творчі здібності учнів.Виховувати любов до традицій українського народу.

Перегляд файлу

            Нікольський   районний    методичний кабінет                            

« КЗ Нікольська загальнооосвітня  І-ІІІ ступенів школа №1 імені Якименка А.Д. Нікольської районної ради Донецької області» опорна школа

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

літературного читання  та трудового навчання

 

Закарпатська писанка: символ сонце   Закарпатська писанка, символ вічності          Закарпатська писанка, символ Хрест

 

 

 Тема уроку. Великоднє диво

 Літературне читання.  Тема уроку: Урок позакласного читання. Народні свята

Трудове навчання Тема. Робота з папером, картоном.  Витинанка

Мета: ознайомити дітей з українськими великодніми святами,

           удосконалювати  навички виразного читання віршів,

            вчити виготовляти писанки;

           розвивати уяву фантазію, творчі здібності дітей;

           виховувати любов до традицій українського народу.

Обладнання: роздатковий матеріал, писанки, зразки орнаментів, ілюстрації з зображенням писанок, шаблони, кольорові олівці, кольоровий папір, ножиці, клей. Запис  мелодії пісні « Христос  Воскрес»

Тип  уроку : інтегрований урок літературного читання та трудового навчання

І. Організаційний момент

Встаньте ,діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько,

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться  і до себе.

 

Доброго дня Вам, добрі люди!

Хай Вам щастя й доля буде!

Не на день і не на рік,

А на довгий –довгий вік!

 

Всі за парти ми сідаємо

До роботи приступаємо,

Щоб помилок уникати,

Треба правильно відповідати.

 

- В Україні здавна
Є традиція славна:
Воду брати з чистої криниці,
Борошно з ярої пшениці,
Руками добрими замісити
І гостей на свято запросити!
Тож привітаємо наших гостей.

ІІ. Мотивація діяльності:

( звучить мелодія пісні « Христос Воскрес»)

  1. Христос воскрес! Усе радіє,
    Сміється сонечко з небес,
    Прозора річечка леліє,
    Христос воскрес! Христос воскрес!
  1. Пташки співають в полі, в лісі,
    І лине дзвін аж до небес,
    Де білі хмарки розлилися,
    Христос воскрес! Христос воскрес!

Учитель: Весна – найпрекрасніша пора року. З її приходом оживає природа, повертаються із далеких країв птахи, зодягаються в зелень, квітнуть дерева, гаї перегукуються голосним пташиним співом.

Саме на весну припадає найголовніше християнське свято – Пасха або Великдень. Це величне свято світлого Воскресіння Христа.

Ви чуєте цей святковий церковний дзвін, що сповіщає всіх про свято Великодня. Це свято Воскресіння Ісуса Христа. На це свято люди вітають одне одного, дарять писанки, ходять у гості.

-Як ви вже зрозуміли наш сьогоднішній урок присвячений великому святу Великодня

ІІІ. Повідомлення теми й завдань уроку:

Діти, на уроці поглибимо свої знання про свято Великодня;

будемо  вдосконалювати  навички виразного читання віршів,

працювати в групах,  вчитися  виготовляти писанки

ІV. Робота над темою уроку

  • А що ви знаєте про це свято?(  читання повідомлень дітьми)
  • Розгляд ілюстрацій та зразкув писанок
  • Складання асоціативного куща.

– Прочитайте подані 10 слів і виберіть ті, що мають відношення до Великодня. Поясніть свій вибір. (На дошці подані слова: ялинка, верба, зима, весна, рушник, кутя, писанка, щедрівка, вертеп, обжинки).

                           Складання асоціативного куща.

(На дошці навколо слова Великдень вивішую слова верба, весна, рушник, писанка)

 Вчитель: Олександр Довженко говорив, що писанка – це неповторне багатство, яке треба берегти мов безцінний скарб.

Сьогодні ви більше дізнаєтеся про цей безцінний скарб і спробуєте створити його своїми руками.

– А чи знаєте ви що означає слово «писанка»? Прочитайте тлумачення цього слова.

ПИСАНКАЦЕРОЗМАЛЬОВАНЕСИМВОЛІЧНИМИЗНАКАМИЯЙЦЕ

(Писанка – це розмальоване символічними знаками яйце)

Читання віршів про писанку:

  1. Великодні писанки – справжнє диво:
    Все так чітко, правильно й красиво.
    На них диво-лебеді випливають
    І квітки чарівнії розцвітають.
  1. Кожна наша писанка – то перлина,
    Бо старалась-малювала кожная дитина,
    Всі писанки-мальованки барвисті,
    Як дівчата-красуні в намисті.

Ведучий: А чи знаєте ви, чому саме розфарбовують яйця?

Яйце, як і сонце, – символ життя, всього живого, бо з яйця народжується нове життя. «Доля світу залежить від того, скільки писанок розмальовують люди на землі щороку. Доки пишуть писанки світ існуватиме», – так говорить легенда. Тож давайте писати писанки.

-Які кольори добирали для розмальовки писанки?

( підготовлені учні доповідають)

Червоний - мабуть є найбагатозначнішим кольором і найдавнішим. Символізує добро, радість життя, для молодих - надію на щасливий шлюб. Саме червоне яйце є головним символом Воскресіння, жертовності і небесного вогню. Символізує також пролиту за людей кров воскреслого Спасителя і радість життя

Жовтий - небесне світило, тепло, врожай

Зелений - означає весняне пробудження природи, надію, життя

Блакитний - небо, повітря, чистота і здоров'я

Бурий, коричневий - землю і її приховану життєдайну силу

Чорний - колір ночі, потойбіччя, всього невідомого і таємного. В писанці, будучи тлом, виявляє силу інших кольорів, так само, як в житті темрява дає змогу зрозуміти, що таке світло. Також символізує нескінченність життя людини, продовження буття після смерті

  1. Я писанку казкову намалюю,
    На ній яскраве сонечко блищить,
    Веселий дощик бубонить,
    Земля квітує рястом голубим,
    У чистім полі – журавлиний спів.
  1. Розмалюю писанку я сама,
    Хоч іще маленькая, та дарма.
    На звичайній крашанці жовтенькій
    Намалюю смужечки синенькі,
    Червоні цяточки, зелені листочки,
    Рожеві й блакитні пелюсточки.
    Вийде моя писанка кольорова,
    Ніби крапля сонячна веселкова.

V.Фізкультхвилинка.

-Малюнок на кожній писанці наповнений символічним значенням. І перш ніж почати розфарбовувати яйце, треба знати ще символічні орнаменти, що вони означають.

(Демонструю зображення найпоширеніших символічних орнаментів)

Закарпатська писанка: символ сонцeСонце є Божим знаком, бо Бог-це світло, а водночас правда, видющість, свобода  Хрест- символ чотирьох сторін світу, чотирьох вітрів, чотирьох пр року. Зірка-знак сонця. Завиток , спіраль-символ життєвої сили та зародження життя

 

 

 

Закарпатська писанка, символ Хрест

 

 

 

 

Закарпатська писанка, символ зоря ружаhttps://www.kolyba.org.ua/images/stories/pisanky/spiral.jpg

 

 

 

Фізкультхвилинка

  • Перед початком роботи давайте трішки відпочинемо.

Робота в групах

  • А зараз відкривається чарівна майстерня народних умільців. Ви- умільці будете виготовляти Великодню листівку, щоб у день свята привітати нею рідних
  •  (Повторення правил безпечної роботи з клеєм і ножицями)

Розподіл роботи у групі:

1 учень –Виготовлення пасочки ( обведення шаблону, вирізання, нанесення візерунка)                                                                     Додаток 1

Два учні – витинанка писанки,( обведення шаблону, нанесення візерунка, вирізання)

1 учень- витинання свічечки, гілочки

Розміщення елементів композиції на листівці- група

Приклеювання.

  • Самостійна робота дітей.

Презентація групами своїх робіт.

  1. Гарна писанка у мене,
    Мабуть, кращої нема.
    Вчитель тільки помагала,
    Малювала ж я сама.
    Змалювала диво-пташку,
    Вісім хрестиків дрібних,
    І малесенькі ялинки,
    Й поясочок поміж них.
  1. Хоч не зразу змалювала,
    – Зіпсувала п’ять яєць, –
    Та як шосте закінчила,
    Тато мовив: «Молодець!»
    Я цю писанку, напевно,
    Для зразочка залишу,
    А для мами і для тата
    Я ще кращих напишу.

VІ  Рефлексія

Гра «Інтерв’ю»

У вчителя в руках мікрофон.

-Згадаємо наш урок

  • Що нового ви дізналися?
  • Чи були у вас труднощі?
  • Що сподобалося?
  • Чого навчилися на занятті?

VІІ  Підсумок уроку

-Чи виконали ми завдання сьогодніщнього уроку ( пригадуємо завдання уроку)

 Мудрі люди кажуть: « У світі доти існуватиме любов, доки люди писатимуть писанки!»

Бажаю вам зустріти свято Великодня у радості і любові!

Закарпатська писанка, символ зоря ружа

Закарпатська писанка, символ зоря ружа 

 

 

 

 

 

Закарпатська писанка: граблі

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

C:\Users\GBT-GAd525\Pictures\2018-03-18 1\1 001.jpg

docx
Додано
4 квітня 2018
Переглядів
1249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку