Інтегрований урок-літературного читання та трудового навчання.Ознайомити дітей з українськими великодніми святами.Розвивати фантазію,творчі здібності учнів.Виховувати любов до традицій українського народу.
Нікольський районний методичний кабінет
« КЗ Нікольська загальнооосвітня І-ІІІ ступенів школа №1 імені Якименка А.Д. Нікольської районної ради Донецької області» опорна школа
літературного читання та трудового навчання
Тема уроку. Великоднє диво
Літературне читання. Тема уроку: Урок позакласного читання. Народні свята
Трудове навчання Тема. Робота з папером, картоном. Витинанка
Мета: ознайомити дітей з українськими великодніми святами,
удосконалювати навички виразного читання віршів,
вчити виготовляти писанки;
розвивати уяву фантазію, творчі здібності дітей;
виховувати любов до традицій українського народу.
Обладнання: роздатковий матеріал, писанки, зразки орнаментів, ілюстрації з зображенням писанок, шаблони, кольорові олівці, кольоровий папір, ножиці, клей. Запис мелодії пісні « Христос Воскрес»
Тип уроку : інтегрований урок літературного читання та трудового навчання
І. Організаційний момент
Встаньте ,діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько,
Посміхніться ви до мене,
Посміхніться і до себе.
Доброго дня Вам, добрі люди!
Хай Вам щастя й доля буде!
Не на день і не на рік,
А на довгий –довгий вік!
Всі за парти ми сідаємо
До роботи приступаємо,
Щоб помилок уникати,
Треба правильно відповідати.
- В Україні здавна
Є традиція славна:
Воду брати з чистої криниці,
Борошно з ярої пшениці,
Руками добрими замісити
І гостей на свято запросити!
Тож привітаємо наших гостей.
ІІ. Мотивація діяльності:
( звучить мелодія пісні « Христос Воскрес»)
Учитель: Весна – найпрекрасніша пора року. З її приходом оживає природа, повертаються із далеких країв птахи, зодягаються в зелень, квітнуть дерева, гаї перегукуються голосним пташиним співом.
Саме на весну припадає найголовніше християнське свято – Пасха або Великдень. Це величне свято світлого Воскресіння Христа.
Ви чуєте цей святковий церковний дзвін, що сповіщає всіх про свято Великодня. Це свято Воскресіння Ісуса Христа. На це свято люди вітають одне одного, дарять писанки, ходять у гості.
-Як ви вже зрозуміли наш сьогоднішній урок присвячений великому святу Великодня
ІІІ. Повідомлення теми й завдань уроку:
Діти, на уроці поглибимо свої знання про свято Великодня;
будемо вдосконалювати навички виразного читання віршів,
працювати в групах, вчитися виготовляти писанки
ІV. Робота над темою уроку
– Прочитайте подані 10 слів і виберіть ті, що мають відношення до Великодня. Поясніть свій вибір. (На дошці подані слова: ялинка, верба, зима, весна, рушник, кутя, писанка, щедрівка, вертеп, обжинки).
(На дошці навколо слова Великдень вивішую слова верба, весна, рушник, писанка)
Вчитель: Олександр Довженко говорив, що писанка – це неповторне багатство, яке треба берегти мов безцінний скарб.
Сьогодні ви більше дізнаєтеся про цей безцінний скарб і спробуєте створити його своїми руками.
– А чи знаєте ви що означає слово «писанка»? Прочитайте тлумачення цього слова.
ПИСАНКАЦЕРОЗМАЛЬОВАНЕСИМВОЛІЧНИМИЗНАКАМИЯЙЦЕ
(Писанка – це розмальоване символічними знаками яйце)
Читання віршів про писанку:
Ведучий: А чи знаєте ви, чому саме розфарбовують яйця?
Яйце, як і сонце, – символ життя, всього живого, бо з яйця народжується нове життя. «Доля світу залежить від того, скільки писанок розмальовують люди на землі щороку. Доки пишуть писанки світ існуватиме», – так говорить легенда. Тож давайте писати писанки.
-Які кольори добирали для розмальовки писанки?
( підготовлені учні доповідають)
Червоний - мабуть є найбагатозначнішим кольором і найдавнішим. Символізує добро, радість життя, для молодих - надію на щасливий шлюб. Саме червоне яйце є головним символом Воскресіння, жертовності і небесного вогню. Символізує також пролиту за людей кров воскреслого Спасителя і радість життя
Жовтий - небесне світило, тепло, врожай
Зелений - означає весняне пробудження природи, надію, життя
Блакитний - небо, повітря, чистота і здоров'я
Бурий, коричневий - землю і її приховану життєдайну силу
Чорний - колір ночі, потойбіччя, всього невідомого і таємного. В писанці, будучи тлом, виявляє силу інших кольорів, так само, як в житті темрява дає змогу зрозуміти, що таке світло. Також символізує нескінченність життя людини, продовження буття після смерті
V.Фізкультхвилинка.
-Малюнок на кожній писанці наповнений символічним значенням. І перш ніж почати розфарбовувати яйце, треба знати ще символічні орнаменти, що вони означають.
(Демонструю зображення найпоширеніших символічних орнаментів)
Сонце є Божим знаком, бо Бог-це світло, а водночас правда, видющість, свобода Хрест- символ чотирьох сторін світу, чотирьох вітрів, чотирьох пр року. Зірка-знак сонця. Завиток , спіраль-символ життєвої сили та зародження життя
Фізкультхвилинка
Робота в групах
Розподіл роботи у групі:
1 учень –Виготовлення пасочки ( обведення шаблону, вирізання, нанесення візерунка) Додаток 1
Два учні – витинанка писанки,( обведення шаблону, нанесення візерунка, вирізання)
1 учень- витинання свічечки, гілочки
Розміщення елементів композиції на листівці- група
Приклеювання.
Презентація групами своїх робіт.
VІ Рефлексія
Гра «Інтерв’ю»
У вчителя в руках мікрофон.
-Згадаємо наш урок
VІІ Підсумок уроку
-Чи виконали ми завдання сьогодніщнього уроку ( пригадуємо завдання уроку)
Мудрі люди кажуть: « У світі доти існуватиме любов, доки люди писатимуть писанки!»
Бажаю вам зустріти свято Великодня у радості і любові!
Додаток 1