Інтегрований урок «Євразія – найбільший материк» /природознавство, математика, українська мова/

Про матеріал
Тема. Євразія - найбільший материк Мета: збагатити знання учнів новими відомостями про найбільший материк Євразія. Завдання: - ознайомити учнів з особливостями материка Євразія; - удосконалювати обчислювальні навички; - розвивати логічне мислення, кмітливість, пам'ять, пізнавальні інтереси учнів, творчі здібності, просторову уяву, вміння працювати з картою півкуль; - виступати перед класом з підготовленою інформацією; - працювати в групах; - виховувати в учнів бажання пізнавати нове.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок

«Євразія – найбільший материк»

 /природознавство, математика, українська мова/

 

Картинки по запросу євразія 

 

 

                                                                                Підготувала

                                                                                учитель початкових класів

                                                                                Мамаєва О.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                        

 

 

 

                                                       2019 рік

 

Тема. Євразія - найбільший материк

Мета: збагатити знання учнів новими відомостями про найбільший материк Євразія.

Завдання:

  • ознайомити учнів з особливостями материка Євразія;
  • удосконалювати обчислювальні навички;
  • розвивати логічне мислення, кмітливість, пам'ять,  пізнавальні  інтереси учнів, творчі здібності, просторову уяву, вміння працювати з картою півкуль;
  • виступати перед класом з підготовленою інформацією;
  • працювати в групах;
  • виховувати в учнів бажання пізнавати нове.

Очікувані результати:

- володіють інформацією про материк Євразію (територію, населення, рослинний і тваринний світ, держави);

-   визначають його розташування на фізичній карті півкуль;

- розуміють проблеми забруднення довкілля, вплив людини, можливості усунення фатальних наслідків;

-  удосконалені навички роботи з інформацією, вміють  будувати докладні розповіді, виступають  перед аудиторією слухачів.

 

Методично -дидактичне забезпечення уроку: мультимедійний проектор,  відео фізхвилинки, конверти із завданнями, частини пазлів.

Тип уроку: комбінований

Вид уроку: інтегрований урок (природознавство, математика, українська мова )

Методи і прийоми уроку:   вправа «Дешифрувальник», « Незакінчене речення»,  «Передбачення», гра «Так чи ні», «Прес», «Ланцюжок», математичний пазл, презентація,  робота в групах.

 

 

 

 

 Перебіг уроку

 

I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання ( діти стоять у колі)

Щоб хороший настрій мати,

Треба всім його бажати!

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Здрастуйте, ріки, озера, моря!

Доброго ранку, вся наша земля!

 

Прошу групи зайняти свої місця (Кожна пара розташовується на своєму місці).

2.  Підсумок фенологічних спостережень

1) Надаємо слово фенологам…

( повідомлення дітей )

  В природі господарює зима. Почався перший місяць зими - грудень.

В цю пору день стає коротшим за ніч довшає. Це пов’язано з тим що сонце опускається нижче, тому і стає холодніше

2) Виступ другого фенолога.

Сьогодні 5 грудня. День сонячний, ясний.   Вітер слабкий. Опадів немає. Температура повітря -2 С0 . Прохолодно.

 

II. Емоційне налаштування

1. Метод «Передбачення»

- Перед вами лежать долоньки. Пропоную кожному на долонці написати свої очікування від сьогоднішнього уроку. І покладіть їх на край парти, а в кінці уроку ми дізнаємось, чи справдились ваші очікування.

2. Девіз

-Згадаємо девіз творчих та винахідливих:

 

Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним будь

І про кмітливість не забудь!

 

  • Вперед - до успішної роботи!

 

 

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Гра «Так чи ні?»

- А зараз перевіримо, як ви запам’ятали попередній матеріал. Я зачитую твердження, а ви визначаєте вірне воно чи ні. Приготувалися.

  • Великі простори води, що вкривають земну поверхню, називають океанами. Так чи ні?
  • Океан – крихітка – це Північно –Льодовитий океан. Так чи ні?
  • Світовий океан складається з шести океанів. Так чи ні?
  • Найбільший — Тихий океан. Так чи ні?
  • Більшу частину Землі займають материки. Так чи ні?
  • На Землі є чотири материки. Так чи ні?

VI. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

1. Гра «Дешифрувальник»

- Пропоную вам попрацювати з іменованими числами,  перевівши  їх у  метри.

 (Робота в парах. Кожна пара отримує іменоване  число. Завдання: записати іменовані числа у метрах, фронтально розставити числа у порядку зростання)

З

В

Є

І

Р

!

Я

А

1

2

3

4

5

6

7

8

8 км 207 м

 

4000мм

300 см

9км

890 дм

23 км

20 км

3км 48 м

  • А тепер всі іменовані числа треба поставити у порядку зростання, таким чином ми дізнаємось тему урока.

Зашифроване слово:

Є

В

Р

89м

А

3 048 м

З

8 207 м

І

9 000м

Я

20 000м

!

23 000м

   (ЄВРАЗІЯ!)

  • На дошці розташована фізична карта Євразії, але її красу ми  не можемо побачити. Чому? (Вона закрита білою плямою.)
  •  Давайте сьогодні ми будемо справжніми криголамами. Ваші знання допоможуть нам відкрити цей материк. Кожне виконане завдання – це пазл. Виконавши всі завдання ми зможемо побачити кордони материку Євразія.
  •  Я очікую , що ви будете дуже уважними спостережливими, тому пропоную вам виконати розумову розминку.

 

Кінезіологічна вправа «Клас»

  • Кожна група учнів напередодні отримала завдання самостійної роботи, прошу групи об’єднатися за своїми творчими кольорами.

Формування робочих груп, визначення завдань

1 група «Територія». Учасники цієї групи готують відомості про площу території материка, про його географічне положення, омивання океанами.

2 група «Держави».  Учасники цієї групи готують презентацію з короткими, але змістовними повідомлення про найбільші і найрозвиненіші держави, які розташовані на території материка Євразія.

4 група «Природа Євразії». Учасники групи готують доповіді, презентації, , наочність про різноманітність рослинного і тваринного світу материка.

4 група «Екологи». Учасники цієї групи готують доповіді про проблеми забруднення материка.

ІІІ Основна частина

  1. Виступ 1 групи «Територія»

Завдання від експерта групи.

  • Нам стало відомим, що материк Євразія має протяжність з півночі на південь 8 500 км, а із заходу на схід –  16 000 км. Обчисліть на скільки протяжність материка із заходу на схід є більшою, ніж протяжність із півночі на південь.

    16000 – 8500 = 7500 (км)

   Відповідь: на 7500 км протяжність материка із заходу

    на схід є більшою

  • Ви справжні знавці!  Ви можете зняти перший пазл з карти Євразії.
  1. Виступ 2 групи «Держави»

       Завдання від експерта групи.

- Розв’язавши приклади та склавши математичний пазл ви побачити кордони європейської країни. Як називається ця країна?

  1. Виступ 3 групи «Природа Євразії»

Завдання від експерта групи

Вправа «Редактор»

Групи отримують текст, який їм треба відредактувати та дізнатись про різноманітний природній світ Євразії. 

Для 1 групи

Велика частина на карті Євразії забарвлена в темний коричневий колір. Тут знаходиться сама більша (найбільша) у світі гірська система Тибет і сама висока (найвища) вершина світу — гора Еверест (або Джомолунгма) заввишки 8 км 848 м.

Для 2 групи

— Євразія багата на річки й озера. Сама довга (найдовша) річка материка — Янцзи або «Блакитна річка.»  У Євразії знаходиться Байкал — саме глибоке (найглибше) озеро світу. Саме маленьке(найменше) море — Мармурове.

Для 4 групи

Саме мілке (наймілкіше) море — Азовське. Аравійський пів острів — самий великий (найбільший) півострів Азії. Озеро Каспійське завдяки своїм розмірам отримало «титул» моря – це саме велике (найбільше) озеро в світі.

  • Підтримаємо! 3 група знімає ще один пазл.
  • Діти, а які гори для нас є найкращими, найріднішими, найдорожчими, найулюбленішими? Отож, давайте відпочинимо саме у Карпатах.

Руханка «Ми підем в Карпати гори».

4. Виступ 4 групи « Екологи»

          Інтерактивний метод «Прес»

    Сьогодні ми ще раз довели, який різноманітний, цікавий й неймовірний світ материків. Але спільне у них  те, що на кожному континенті живуть люди, які хочуть жити мирно і щасливо.

    Людина є господарем природи, але вона повинна бути бережливим господарем. Пам’ятаймо про це!

  • Продовжіть фразу « Чому саме  потрібно берегти природу»  (Я вважаю…,Тому, що…Отже….)

 

Завдання від експерта групи.

20 кг макулатури зберігають від зрубування одне дерево. Скільки дерев збереже 1 тонна макулатури?

1т = 1000 кг

1000 кг : 20 кг = 50 дерев

- Група підготувала змістовну інформацію! Ви знімаєте останній пазл з материка Євразія і тепер бачимо кордони материку.

(Один учень показує кордони материку на фізичній карті)

  • Прошу вас повернутися на свої звичні місця.

Робота з контурною картою.

- Відкрийте свої робочі атласи, та позначте на контурній карті кордони Євразії.

V. РЕФЛЕКСІЯ

Інтерактивний метод «Ланцюжок» — пропоную  учням продовжити речення: «Після сьогоднішнього уроку я …»

  • Подивіться на свої долоньки, чи справдилися ваші очікування?
  • Давайте своїми долоньками зігріємо наш материк.

 

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготувати інформацію « 5 фактів про найцікавіше місце Євразії»

 ( запис домашнього завдання – на дошці)

 

Пам’ятайте !

Ви навчаєтеся -  для життя!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 група «Територія»

1.

Євразія – це материк, на якому ми живемо. Вона є найбільшим континентом нашої планети. Її площа складає майже третину площі всього суходолу Землі. Євразія – єдиний материк, який омивають усі чотири океани Землі. На материку налічується 25 морів.

2.

 Значна її протяжність з півночі на південь на 8 500 км обумовила розміщення в усіх географічних поясах Північної півкулі. Ще більшою є протяжність із заходу на схід – на

16 000 км. Це спричиняє надзвичайну різноманітність природних умов.

3.

У Євразії розрізняють дві частини світу – Європу й Азію. Уявлення про них як різні частини світу склалося в давнину, значно раніше, ніж люди дізналися про істинні розміри всього материка. Тому такий поділ є не географічним, а лише історичним. Межу між Європою й Азією проводять умовно по таким об’єктам: східне підніжжя Уральських гір – річка Емба – північне узбережжя Каспійського моря – Кумо-Маницька западина – Азовське і Чорне моря – протоки Босфор і Дарданелли, що сполучають Чорне, Мармурове і Середземне моря. Босфор, завширшки у найвужчому місці лише 700 м,  є найвужчою протокою в світі (при довжині 30 км). Через Босфор збудовано мости, що з’єднують Азію з Європою.

4.

Азіатська частина материка значно більша  за площею, ніж європейська.

Євразія на Заході наближена до Африки, на Сході до північної Америки. Від них  її відокремлюють лише вузькі смужки води. Від інших материків її віддаляють значні простори океанів.

5.

Складна геологічна будова Євразії зумовила формування на її території найрізноманітніших корисних копалин. Євразія посідає провідне місце у світі за запасами нафти та газу, руд кольорових металів.

У породах докембрійського фундаменту давніх платформ є золото, срібло, платина.

  Винятково багата Євразія й на нерудні корисні копалини. На півострові Індостан, острові Шрі-Ланка зосереджені найбільші у світі родовища синіх сапфірів, червоних рубінів.

 

 

 

 

2 група «Держави»

1.

Здавна Європа була осередком розвинених цивілізацій. Нині на материку розташовано понад 90 незалежних держав. Вони відрізняються площею, кількістю та національним складом населення, рівнем економічного розвитку.

 

2.

Найбільша країна Євразії – Росія. Вона розташована у східній частині Європи і на півночі Азії. Найбільша ж європейська країна – Україна, площа якої 603,7 тис., розташована в південно-східній частині Європи. В Азії найбільшою країною є Китай. Він утримує першість на Землі і на материку за кількістю населення – понад 1,3 млрд людей. У Європі найчисельнішою є Німеччина (81 млн осіб). Україна посідає в Європі п'яте місце за чисельністю населення.

3.

Країни Євразії відрізняються одна від одної не тільки розмірами території та кількістю населення, їх розрізняє рівень економічного розвитку, особливості культури та релігійних традицій, мови, національні звичаї.

4.

На території Євразії розташовані і найбільш розвинені країни світу - Японія, Велика Британія, Франція, Італія, Німеччина.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 група «Природа Євразії»

1.

Євразія - єдиний материк, розташований у всіх природних зонах: від арктичних пустель до тропічних лісів. Тут є майже всі рослини й ґрунти, що існу¬ють на Землі. Таке різноманіття пов’язане з великою протяжністю материка з півночі на південь і з заходу на схід. Материк Євразія майже пов¬ ністю знаходиться у Північній півкулі.

2.

Значну територію займає Ту́ндра — природна зона, розташована широкою смугою на північ від зони лісів на територіях з вічною мерзлотою. Морози сягають–50°С.  Зима у Тундрі триває 8-9 місяців. Найбільш популярні тварини тундри – північні олені та полярні сови.

3.

За тундрою величезні простори займає тайга – царство хвойних дерев: сосни, ялини, ялиці, модрини, сибірського кедра. У тайзі живуть лосі, лисиці, рисі, куниці, бурі ведмеді, вовки. За тайгою розкинулися мішані й листяні ліси. За ними великі площі займають лісостепи і степи. Вони є, зокрема, і в Україні.

 

4.

У Євразії частину території займають пустелі. Це місця, де випадає дуже мало опадів. Температура повітря сягає + 50 °С. Рослинність пустель бідна.

Найбагатший рослинний і тваринний світ тих територій Євразії, що розташовані ближче до екватора. У вологих тропічних лісах. Рослинний і тваринний світ дуже різноманітний. Поширені мавпи– макаки, гібони, мартишки, павіани. Із хижаків мешкають леопард, тигр, ведмідь малайський. Рідкісними є дикий бик, носоріг, слон. У тропічних лісах Китаю водиться велика панда. На території Євразії для збереження природи створено заповідники та національні парки.

Серед тварин і рослин, занесених до Міжнародної Червоної книги, найбільше представників саме Євразії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 група «Екологи»

1.

За останні 50 років склалася парадоксальна ситуація: світова цивілізація досягла вражаючих успіхів і в той же час опинилася на грані свого знищення. Це було спричинено низкою глобальних проблем, які особливо загострилися у др. полови -  ні  XX ст.

 Одна з глобальних проблем – це екологічна проблема.

Унаслідок діяльності людини у природі відбувається багато змін. Серед них є такі шкідливі, що змушують людство задумуватися над тим, як їх не допустити або принаймні зменшити негативні наслідки цих змін.

2.

Серед екологічних проблем найбільшими є: погіршення складу повітря і води, зменшення видів організмів на нашій планеті та їхньої чисельності, руйнування ґрунтів та збільшення вмісту в них шкідливих речовин.

3.

Екологічними проблеми ґрунтового середовища, є зменшення площ ґрунтів від того, що проводяться масштабні забудови, збільшуються площі пасовищ і полів, вноситься надмірна кількість добрив та речовин, призначених для знищення бур’янів і шкідливих комах тощо.

4.

Якщо кожен усвідомить свою відповідальність за екологічні негаразди і буде робити все залежне від нього для збереження природи, то екологічного лиха не станеться. Отож, розпочнімо із себе. Адже й тобі під силу долучитися до збереження довкілля й біологічного різноманіття.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Літературні та інтернет джерела

1. Математика підручник для 4 класу Богданович М.В., Лишенко Г.П. Київ, Генеза, 2015

2. На урок. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-prirodoznavstva-dlya-4-klasu-vraziya-38720.html

3. «Природознавство» підручник для 4 класу ЗНЗ. Гільберг Т.Г., Сак Т.В. ТОВ “Видавництво “Генеза”

4.  «Природознавство» підручник для 4 класу ЗНЗ. Грущинська І.В. ТОВ “Видавничий дім “Освіта”

5. Шкільне життя . [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.schoollife.org.ua/yevraziya-najbilshyj-materyk-4-klas-pryrodoznavstvo/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 грудня 2019
Переглядів
1478
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку