Інтегрований урок "Як упізнати осінь?"

Про матеріал

Обладнення: презентація, роздатковий матеріал, робочий зошит.

Інтегровані предмети: мистецтво, я досліджую світ, математика, навчання грамоти.

Навчити дітей спостерігати за осінніми змінами в живій та неживій природі; ознайомити з мистецькими творами про осінь; формувати вміння сприймати красу осінньої природи, милуватися нею та висловлювати власні враження та судження щодо побаченого і почутого

Перегляд файлу

Конспект уроку

Тема.  Як упізнати осінь?
Мета: навчити дітей спостерігати за осінніми змінами в живій та неживій природі; ознайомити з мистецькими творами про осінь; формувати вміння сприймати красу осінньої природи, милуватися нею та висловлювати власні враження та судження щодо побаченого і почутого; формувати навички дослідницької діяльності, класифікувати, узагальнювати набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті; формувати здоров’язбережувальну компетентність; навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.

Обладнення: презентація, роздатковий матеріал, робочий зошит.

Інтегровані предмети: мистецтво, я досліджую світ, математика, навчання грамоти.

 

Хід уроку

 

І.  Ранкова  зустріч.  «В  осінній  час  сім  погод  у  нас».  Народні  прикмети, прислів’я, приказки про осінь.

1.  Привітатись з  учнями  та  попросити  їх  привітатися  один  з  одним, наголосивши їм на правильному  звертанні  (Марійко,  Васильку,  Тарасе, Олеже).

2.  Показати учням світлини (плакати, малюнки тощо) осінньої природи і попросити придумати їм назви. Учні дають назви, пов’язані з осінню.

Запитання до учнів:  Як  ви  дізналися,  що  на  світлинах  зображено
осінню пору року? (відповіді учнів).

4. Напишіть  на  дошці  слово  «осінь».  Запитати в дітей,  з  якої  букви  починається слово «осінь» та запропонувати потренуватися в її написанні.

5.  Запитати учнів, як вони розуміють прислів’я:

  • В  осінній  час  сім  погод  у  нас:  сіє,  віє,  крутить,  мутить,  припікає, поливає.
  • Весна красна квітами, а осінь – плодами.
  •  Осінь сумна, а весело жити.
  • Як вересніє, то й дощик сіє.

6.  Послуховування   з   учнями   музичні   твори   про   осінь   для   подальшого висловлення   власних   вражень,   уподобань.
- Послухайте музичний твір і спробуйте визначити знайомі вам ознаки дощику.
- Чи змінювався характер музики впродовж твору? Як саме?
- Послухайте   ще  раз   музичний   твір  і   виконайте  пальцями «танок дощику».

7.  Сприймаючи   кожен   твір   мистецтва,   ми   впізнавали   осінь.   А   що допомогло розповісти про осінь композиторові, художникові, поетові?(композиторові – звуки, художникові – фарби, поетові – слова).

ІІ. Сприймання й інтерпретація художнього опису осені. Вправа «Упізнай місяць»

   Запитати дітей, чи знають вони назви осінніх місяців.

   Прочитати вірш про вересень. Попросити учнів розпізнати місяць за його

ознаками.

В школах дзвоник продзвенів,   
Школярів дім знань зустрів.
В лісі виросли грибочки,
У опеньках всі пеньочки…

Якщо дні стали коротшими, за вікном накрапає дощик, а з дерев облітає перше жовте листя, будьте певні – у гості завітав перший місяць осені – вересень. А чи знаєте ви, чому його так назвали?
Назва    дев’ятого    місяця    року    пов’язана    із вересом – вічнозеленою рослиною, яка росте в Україні, особливо на Поліссі, в Карпатах. Пахучі суцвіття вересу розпускаються  в  серпні  й  цвітуть  аж  до  кінця  жовтня.
 

   Прочитайте вірш про жовтень. Попросіть учнів розпізнати місяць за його ознаками.
Чарівник прийшов у ліс,
фарби, пензлика приніс.
У діброві та садочку
стали жовтими листочки.

Запитати, чому другий місяць осені назвали жовтнем? (відповіді учнів).
Довколишні дерева зодяглися в найпривабливіший – жовтогарячий колір.

Запитати, як називається третій місяць осені і чому?
   Прочитайте вірш про листопад. Попросіть учнів розпізнати місяць за  його ознаками.                           
Вправо, вліво, вниз, назад –                           
Всюди справжній листопад.
Трішки ще і вже зима,
От і осені нема…

-    Колись  давно  в  народі  його  ще називали   грязень,  хмурень, листопадник.    Як    ви    думаєте, чому третій місяць осені отримав такі назви?

   Запропонувати  дітям  відгадати,  який  місяць  про  себе  може  говорити

так:  «Я  останній  місяць  осені.  Мене  часто  називають  Чорнотропом. Та  мені  більше  подобається  ім’я  Льодостав    адже  я  починаю вкривати кригою річки й озера. Я люблю посумувати. Адже без мене грудень не прийде».

ІІІ.  Екскурсія  до парку. Ознайомлення  з  ознаками  осені. Збір  природного  матеріалу (осіннє листя, каштани, жолуді тощо)

Перед  початком  екскурсії  прочитайте  учням  вірш  «Як  ми  з  другом  в  ліс ходили» ( для обговорення того, чого не можна робити в природі. )
Як ми з другом в ліс ходили
У лісі з другом ми йдемо,
Співаємо та кричимо.
«Хто ви?!» – сорока нам тріщить.
«Тікайте з лісу! – верещить,
Злякали ви тварин усіх,
А це не жарти і не сміх!»
Та не зважаєм ми на це,
З гнізда взяли чиєсь яйце.
Мій друг гілки ламає,
А я нору шукаю….
Знайшов я нірку! Хто ж там в ній?
Ой! Мабуть, хтось великий, злий,
Бо він гарчить, бо він шипить…
Ой! Ой! Він може і вкусить!
Ні, я не хочу гратись так,
Пішли ми далі, в березняк.
Аж тут мурахи! Все снують:
То бігають, то щось несуть.
Ми гілкою в мурашник – раз!
Ну, а вони тоді – на нас!
Мурашки лізуть в очі, в ніс,
Кричать: «Покиньте швидше ліс!
А то ми прийдемо до вас,
Тоді вже стережіться нас!»
Ми з другом з лісу ледь втекли
більше в ліс цей не пішли!

  Обговорення правила безпеки під час екскурсії
1.  Під час екскурсії необхідно дотримуватися правил дорожнього руху, не виходити на проїжджу частину.
2.  Без дозволу вчителя не залишати місця перебування.

3.  У разі поганого самопочуття негайно повідомити вчителеві.
4.  Дотримуватися правил безпечної поведінки та виконувати  розпорядження наставника.
5.  Під   час   ходьби   дивитися   під   ноги,   щоб   не   спіткнутися   і   не травмуватися.
6.  Не  пробувати  жодної  із  зібраних  рослин  на  смак:  пам’ятати,  що  це може призвести до отруєння.

Екскурсія  до  парку.  Ознайомлення  з  ознаками  осені.  Спостереження  в групах. Збір природного матеріалу

- Запропонувати учням прислухатися до «музики» листопаду: яка вона за характером?  Попросити  добрати  слова,  які  влучно  передають  шум
листя   під   ногами.   (Шумлять,  шелестять,  шерехтять,  шарудять, тріщать, хрумтять, шепочуться).
-   Пройти  відстань  від лавочки  до дерева на  пальцях  (на  п’ятках,  на зовнішній  стороні  стопи,  на  внутрішній),  але  так,  щоби  чутно було лише шурхіт листочків.
- З чим порівнюють опале листя? (З барвистим килимом).
- А  що  ще  воно  вам  нагадує?  (Золоті  монетки,  різнокольорові

клаптики, яскраві обгортки від цукерок).
- Викладіть із опалих листочків цифри, які ви знаєте.

   Запропонувати   учням   зібрати   природний   матеріал   (опале   листя   і гілочки,  каштани,  жолуді,  шишки, які будемо    використовувати    для    виготовлення  аплікацій)Розробки інтегрованих днів Тиждень 5. Осіння мозаїка

ІV. Вираження словами вражень від побаченого під час екскурсії. Вправа «Незакінчене речення»
Підводячи    підсумки    екскурсії, обговорити такі запитання
- Під час екскурсії небо було ……
- Листя на деревах ……… Найбільше жовтого листя на деревах ………….
-  Ми зібрали листя з таких дерев: ……..
-  Ми бачили птахів: ……………………. Вони були ……………….
- Під час екскурсії бачили таких комах: ……………………. Вони ………….
-  У парку живуть такі звірі: …………….
- Ми зустріли домашніх тварин
- Під час екскурсії ми чули звуки ………………..
V. Гра «Їжачкова математика»

Їжачок  розгубив  яблучка,  які  підготував  для  гостей у  парку.  Просить  йому
допомоги.

 

VІ.  Формування  умінь спостерігати,  порівнювати, робити узагальнення

1.Гра  «Я    спостерігач». 

Пограйте у гру «Я – спостерігач». Кожна група розглядає малюнок (із журналу  «Джміль»,  № 5,  2014),  та повинні  відшукати  якнайбільше ознак осені.

Гру можна доповнити запитаннями:
-  Скільки дітей зображено на малюнку?
-  Викладіть із набірного полотна цифру, яка відповідає кількості дівчаток.-    --   - Викладіть цифру, яка відповідає кількості звірів, зображених на малюнку.
-    Полічіть, скільки пташок намалював художник.
-    Порівняйте   кількість   звірів   і   птахів.   Запишіть   відповідну рівність.
-    Назвіть  предмети,  які  зобразив  художник,  у  назвах  яких  є  звук [о].

2. Робота в зошиті

VІI. Створення і заповнення лепбука

1.  Запропонувати  учням  допомогти  створити  лепбук    інтерактивну
книжку,  яку  вони  будуть  заповнювати  упродовж  тижня.  Він  має  бути багатофункціональний. Пояснити учням, що основна інформація має бути розміщена  посередині.  Справа  і  зліва    цікава  додаткова  інформація (загадки, прислів’я, вірші, гуморески, кросворди, ребуси тощо).Учні  можуть
для   наповнення   й   оформлення   лепбука   використовувати   природний матеріал,  зібраний  під  час  екскурсії,  а  також  фото,  написані  розповіді,казки про місяці, календар, малюнки плодів, листків тощо.
Приклад лепбука:

Результат лепбука:

Похожее изображение

VII. Підсумок уроку

1.Перегляд відео
(Веселий мультфільм про винахідливого Рекса, збирання врожаю та підготовку тварин до настання зимових холодів. Мультфільм багатоплановий: дає змогу показати малятам як діють винахідники, як вчаться на своїх помилках, звернути увагу дітей на правила безпеки, а також дає можливість усміхнутися та відпочити.)
2.Запитання  для обговорення мультфільму

-У яку пору року розгортаються події у мультфільмі?
-Чому ви так вирішили?
-Які ознаки осені ви помітили?
-Як готується до зими Рекс?
-Чому саме так? Як ви вважаєте, навіщо він робить запаси, адже живе поряд з людьми?
-Як готуються до зими птахи?
-А їжачок?
-Чому пташка зібралась у дорогу?
-А чому вона не змогла полетіти? Як діяв Рекс?
-Чи можна назвати його справжнім другом? Чому?
-Пригадайте, як готуємося до зими ми. У чому відмінність підготовки людей і тварин?

3. Продовжи речення

docx
Додав(-ла)
Лагодич Марія
Додано
6 листопада 2018
Переглядів
1590
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку