Інтегрований урок з англійської мови та інформатики на тему "Making the presentation «My Internet café"

Про матеріал

Матеріал сприяє:

розвитку мовних навичок з теми уроку,

розвитку навичок роботи на комп'ютері та вивченню області використання комп'ютера в освіті.

формуванню вміння працювати в групах,

розвитку вміння логічно висловлюватися та висловлювати свої думки,

розвитоку активності.

Перегляд файлу

Малодолинська загальноосвітня школа І-ІІІ ст.

м.Чорноморськ Одеської області

 

Розробка інтегрованого уроку

(англійська мова та інформатика)

 

Тема урока:

«Making the presentation

«My Internet café».»

 

 

Вчитель англійської мови: Завірюха Юлія Георгіївна

Вчитель інформатики: Тучемська Світлана Вікторівна

 

2018

 

 

 

Мета уроку:

 учбовий аспект:

o розвиток мовних навичок з теми уроку,

o розвиток навичок роботи на компютері та вивчення області використання компютера в освіті.

 Виховний аспект:

o формування вміння працювати  в групах,

o розвиток вміння логічно висловлюватися та висловлювати свої думки,

o розвиток активності.

Форми роботи: бесіда, використання компютера для реалізації групової роботи  учнів.

Метод роботи: частково пошуковий , репродуктивний, інтегрований.                                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Хід уроку

І. Привітання.

Т: Good morning? Children

How are you

Pls

T:  As you see today we have got some guests. Please greet with them.

Sit down and let’s start our lesson. Today we have an unusual lesson. A combined lesson of English and Information Technology. I guess it is one of your favorite lesson and you have known the teacher’s name of this subject.(P-ls:Світлана Вікторівна) Англ. – I see you are a little bit nervous. But there is no need to worry. Everything will be OK. I wish you “Good luck” at the lesson.

So to know the topic of our lesson we’ll play a game. Do you like to play games. What about computer games:  if yes – show that, if no- show that.

Let’s imagine that we are in a computer game. But if you don’t like to play computer games, let’s try to do it in a real situation. And now look at the screen. Guess what’s this?

Слайд

P: It’s a computer game

T: I think all children, teenagers like you are fond of playing computer games. Say me please, what is the kind of  computer games?

P It’s a quest

T: Yes it’s right. Have you ever heard about quest games? The main idea is when we try to find some keys in the room. But today we have a chance to play this game here in this room.  Let’s start. Imagine something happens here. Our guest can join to us.

My first task.  I am going to give you a key and you will try to find this item( this thing) OK?

This is the thing you and our guest use right now. But I with Svetlana Victorivna don’t use it now/ It’s a furniture. What’s this?

P Maybe it’s a chair.

The first key is under one of your chairs/ Try to find it. Our guests can try to find it too.Look under your chairs. Can you show it.( малюнок сітка та земля) What’s this?

Слайд

Учень.  It’s the Internet

ET: What can we use the Internet for?

Pp:The main use  of the Internet is to find information……

ET : The second key. Look at the screen.

Слайд

Apple     mouse   window

The common word is a device. Guess What’s this?

Слайд

P  It’s a computer.

You can find the next key on the tower Case of the computer number 4

 (a  presenter)

The third key /Look at the screen

Слайд

A chair  an armchair  a sofa   a table

What is the odd word?

Yes, a table. Where is your teacher’s table . Find it under the table.

Слайд

A cake      a cup of coffee        a waiter

What is the common word?

A café.

Ok. We have the Internet, A presenter and a café. What is the common word? can you guess what is the  topic  of our lesson.

P :I think it’s about the Internet café.

T :Now let’ s think about The Internet café.  Why do we need it? Let’s complete the mind map

                                                        MIND MAP

                                                      The Internet café

Answers

Т: to know what aims of the lesson do we have, we’ll watch a video. It was prepared by the students of Warshawa’s University.

Перегляд відео ролика

So the topic of our lesson is « Making the presentation «My Internet café».

Мета:At our lesson we have some main purposes

Today you will:

 Revise your vocabulary on the topic

 Listen and read the texts and do the tasks

 Speak  and discuss about using the  information technologies

  make a presentation «My Internet cafe».

Did you like the presentation which we had seen? What do we need to make the presentation for?

Учень I think we need it to share the information with our pen friends.

Учитель inform: Я думаю, що ви зрозуміли які задачі стоять перед вами на сьогоднішньому уроці. А для виконання цих задач ми повинні повторити основні поняття та алгоритми дій.

ET :let’s revise words and their meanings

Desktop- c) робочий стіл

File - Файл

Folder - Папка

Demonstrationa)Демонстрацiя

Presentation- Презентація

Design -Дизайн

Software - Програмне забезпечення

Animation- анімація

Save - Зберігати

Create - Створювати

Graphic design- графіка

 

2. T: the next task. I’ll read  the definitions of the words and you have to do the crossword.

Let’ check/ OK. Well done.

CROSSWORD

  1. OPEN -
  2. Folder - files can be organized into  it.
  3. Design – draw a plan for something to be made.
  4. Save – avoid the waste of something.
  5. Demonstrate- showing something.
  6. Button – like object pressed to start machine.
  7. Create – to make something new.
  8. Animation –
  9. Format – size, Shape or arrangement of something
  10.  File- arrangement for storing papers/ store of papers on one subject.
  11.  Software – set of programs that control a computer.
  12. Window -

Presentation – act of presenting/ way something is shown, explained to others.

Учитель інформатики: Так, як ми повторили з вами переклад основних понять англійською мовою, давайте згадаємо яке значення вони мають для презентації.

So Світлана Вікторівна will tell you about your presentations, what type they should be. Good luck!

Вчитель інформатики:   як створюється нова презентація? 

  • Як створити новий слайд? 
  • Текст, стиль тексту, атрибути оформлення презентації. 
  • Добавлення в слайди малюнків та інших  обєктів. 
  • Добавлення таблиць, діаграм.
  • Анімація обєктів. 

  1. Для чого предназначена програма PowerPoint?

2. Що таке презентація?

3. Що таке слайд?

4. Які обєкти можуть бути на слайдах?

5. Як запустити презентацію для перегляду?

6. Назвіть відомі способи створення слайдів.

7. Як завершити перегляд  презентації, не дочекавшись її завершення?

Дякую.

ЕТ. Now you will work in groups. Each group will have the same task, but the material will be different. You have to think, look through the materials, give your ideas and then present your ideas to class. Do you understand the task?

Учитель інформатики: Перед тим як розпочати створення презентації, давайте згадаємо правила користування комп’ютером.  На робочому столі у вас знаходяться папки з іменем «Інтернет кафе», в яких знаходяться зображення підготовлені для створення презентації кожною групою. Ви повинні обрати в своїй групі виконавця, який буде створювати комп’ютерну презентацію та доповідача, який разом з іншими учасниками готують усну доповідь по картинкам до 3 -хв. Але не забувайте, що коментар повинен звучати англійською мовою. Для створення презентацій виконавцям надається 5-7 хв.

А оцінити роботу груп ми пропонуємо нашим гостям: перед вами лежать листочки зі смайликами, я думаю, що ви не раз лайкали картинку , яка  вам сподобалась і знаєте як це робити.

УЧНІ СТВОРЮЮТЬ ПРЕЗЕНТАЦІЮ

Показ та коментування.

Результат.

Et^ Open, please, your textbooks at page 81.Look a exercise  №3 Lets reаd the questions and answer them: (виконання вправи)

ET What program did you use to make your own presentation?Microsoft PowerPoint/ Ok, now let’s read the text about it and fill in the gaps with correct words

 READING

Microsoft PowerPoint is a slide show presentation program developed by Microsoft. It was officially 1.launched on May 22, 1990, as a part of the Microsoft Office suite.

About Course

Microsoft PowerPoint is a widely famous presentation 2.program which is used by almost everyone. Whether you are a student working on a project, a teacher who has to  3.deliver lectures or a professional preparing for business meetings, Microsoft PowerPoint is what you rely on every-time. Good knowledge of PowerPoint can make a difference in your presentation.

This course is 4.designed for anyone and everyone with basic computer skills. You will need a copy of Microsoft PowerPoint 2007 installed on your computer to make the most of this course. Though you should be able understand this course even if you have any other 5.version installed.

If you are looking to add that extra thing in your resume or just looking to learn a new skill, this is the course for you. On completion of this course you should be able to do all the deck creation tasks easily and it will provide you a lot of knowledge for becoming a PowerPoint 6.expert.

 

 

ІІІ. Заключна частина уроку

ET: So. What topic did we practice at the lesson today/What new information have you found out about cyber - cafes? What was the most difficult? The most interesting?

Учит.інормат: сьогодні ми провели незвичний урок, в ході якого стає зрозуміло, що комп’ютерні технології тісно пов’язані з англ. Мовою, повторили основні поняття з теми використання інформаційних технологій, створили комп’ютерні презентації.

ET :I guess you are satisfied with our co –working at the lesson. And your results will be well. Dear guests, can you say the marks or your results?

6. Релаксация.

Are you tired ?

Let’s have a rest!

Музыка.

T Sit straight.

Shoulders sides.

Turn to your neighbour!

Look each other eye into eye!

Smile, please!

Will you grin!

Turn to me, please!

Close your eyes!

Open your eyes

 

Hold your hands to send a message” Good luck”

Exercise “Sending a Message” ( 1 minute)

( Pupils hold hands together and ‘send a message’ with the help of their hands)

T: Why have we done this exercise?

S1: For fruitful work.

S2: For our good mood!

Relaxation Break. Singing a song “I love my computer”. ( Додаток 4)

        ( 1 minute 30 seconds)

 

I love my computer,you make me feel alright

Every waking hour and every lonely night.

I love my computer for all you give to me

Predictable errors and no identity

And it’s never been quite so easy

I’ve never been quite so happy

All I need to do is click on you

And we’ll be joined in the most soulless way

And we’ll never ruin each others day

Cuz when I’m through I just click …and you just go away

All  right!

 

ET: OUR LESSON IS COMING TO AN END. You have worked very well today and I give you all excellent marks .Thanks you very much for the lesson

Учитель пишет на доске: wot u doin @ the mo? г u ok? Call me 18r.

Учитель: These are examples of cyber-English. Do you understand what I’ve written?

Учні: What are you doing at the moment? Are you OK? Call me later.

ET: Dear pupils, lets watch a short video and

Додаток відео

ЕТ:I wish not to try to do it in your life .

And your hometask

-Prepare your own report about the role of technology in our life, your own presentations

Good bye!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Group 4. Internet Safety Basics

DON’T CHAT WITH STRANGERS! Your parents are RIGHT when they say “DON’T  TALK  TO STRANGERS”. You really don’t know who the person is that you are chatting with. It can be very easy to mislead you.

ASK YOUR PARENTS AND SURE. Only surf where your parents have given your permission. If a website looks suspicious or has a warning page about you being underage , leave immediately. Some sites are not for kids. Do not go exploring. If you come across a site that you aren’t sure about, ask your parents. Don’t download any applications from the Internet that are from questionable sites. Some sites have viruses which come free with the downloads

PASSWORDS. Passwords are secret so don’t give out your passwords to anyone. Do not fill any online forms without asking your parents. Never put your e-mail password on any website while registering.

E-MAIL SAFETY. Never open up any email or attachment that you receive from people you don’t know. Ask your parents to look at it first. Sometimes email can contain viruses which could harm your computer. Ask your parents to install the latest anti-virus programmes.

KEEP A WATCH. Never reply to emails from strangers. If you have got an email attachment even from a known person, do a virus scan before opening.

CHILD-SAFE BROWSERS. Ask your parents to install child-safe browsers meant for children. These browsers are colorful and fun. These browsers help and guide you to visit good and safe sites and automatically protect you from the bad ones.

SET YOUR TIME. Don’t spend all your time online. Set a time limit on your computer use. Keep your parents informed about sites you visit.        Of

 

docx
Додано
25 липня 2018
Переглядів
779
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку