Інтегрований урок з елементами здоров'язберігаючих технологій з використанням натуральних фарб, "Основи здоров'я" та "Образотворче мистецтво", 2 клас, для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку.
1
Тема: “ Здоров’я і харчування”
Мета: 1. Довести до свідомості учнів значення харчування для здоров’я; розширити знання про розмаїття продуктів харчування; учити дітей правильно харчуватися;
2. Розвивати спостережливість, уяву, образне мислення, навички зображувального мистецтва, колірні відношення, естетичний смак; формувати практичні навички збереження та зміцнення здоров’я за допомогою здоров’язберігаючих технологій;
3. Корегувати звуковимову учнів, дрібну моторику рук, зорову увагу, поставу;
4. Виховувати в дітей бажання дотримуватись здорового способу життя, художні почуття, охайність, любов до малювання.
Обладнання: демонстраційний матеріал – малюнки і шаблони овочів і фруктів; предметні малюнки; аромолампа, аудиосупровід – класична музика, звуки природи; дерев’яні ложки, стрічки, камінчики, зернятка, проросша квасоля, колосок пшениці;
для індивідуального користування – шаблон для малювання, натуральні фарби п’яти кольорів (червоний із буряка, зелений із шпинату, помаранчевий із моркви, коричневий із сої), пензлики, стаканчики для води, серветки.
Хід уроку
I. Організаційна частина.
1.1. Перевірка готовності до уроку.
1.2. Налаштування на роботу - РУХАНКА-ПРИВІТАНКА «ДОБРИЙ ДЕНЬ» (діти виконують стоячи)
Треба разом привітатись:
– Добрий день, добрий день!
Дружно й весело сказати:
– Добрий день, добрий день!
Сюди-туди повернутись.
– Добрий день, добрий день!
Один-одному всміхнутись.
– Добрий день, добрий день!
Можна трішки пострибати.
– Добрий день, добрий день!
І в долоні поплескати.
– Добрий день, добрий день!
Дружно всі сідаймо
І заняття починаймо.
II. Мотивація навчальної діяльності учнів.
2.1. Вступна бесіда про корить харчування.
- Діти, погляньте на малюнки? Що Ви бачите? Як виглядають діти? Про що говорить її зовнішній вигляд?
- Чисте волосся, гарні зачіски, охайний одяг, рум’янець на обличчі.
III. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
3.1. – Діти, а до нас прийшов Ведмедик, і просить допомоги. В нього болить живіт. Треба допомогти Ведмедику і дізнатися від чого болить живіт?!
3.2. - Дати відповідь на це запитання нам допоможе сьогоднішнє заняття.
У збереженні здоров'я не останнє місце займає харчування. Давайте з’ясуємо, для чого нам потрібна їжа?
- А якого кольору ми їмо продукти? Зверніть увагу на колір!
3.3. Створення психологічного настрою. (Кольоротерапія, під музичний супровід - повільної класичної музики Моцарта, картинки за кольорами.
IV. Актуалізація опорних знань учнів.
4.1. Гра з прищепками (витягнути наосліп картку, назвати, повішати на стрічку прищепками, написати назву на піску) Утворилося два стовпчики: фрукти і овочі.
4.2. Фізкультхвилинка «Листочок із камінчиків» (під музичний супровід - звуки природи (птахи) виконання дихальних вправ ходячи по камінчиках )
V. Вивчення нового матеріалу.
5.1. Розповідь квасолинки про зернятко. Читання тексту вчителем. (демонстрація – квасолька, колосок, зернятка)
«Посадили зернятко, діти, навесні у землю. Стало воно росточком, котрий потім перетворився на колосок. Усе літо він ріс, набрався сил. У колоску стало багато зерняток, його братиків і сестричок. А чи знаєте чому їх стало так багато?
Земля, сонце, вода, тепло допомогли маленькому зерняткові – перетворитися на сильний колос, повний нових зерен. Восени колоски зібрали й обмолотили – дістали зерна. Із зерен зробили борошно, а з борошна, які страви можна приготувати?
5.2. Пальчикова гімнастика - вправа «Пиріжки».
5.3. Розповідь про травлення їжі.
- А вам хотілося б довідатись про дивні перетворення їжі?
Отже, пиріжок розжували і проковтнули. Він потрапив у шлунок. Потім кашка рухалася далі до кишківника. Там усі корисні речовини усмоктуються, а непотрібні – виділяються. Перетравлювання пиріжка триває кілька годин. Тому через деякий час вам знову хочеться їсти. Це означає, що організму потрібна їжа. От чому, діти, треба їсти регулярно, бажано в один і той самий час. Перерва між прийомами їжі не повинна перевищувати трьох годин, а отже, краще їсти потроху 5 разів на день.
5.4. Бесіда про корисні продукти за малюнками. Гра «Корисно чи шкідливо?» (якщо відповідь «корисно» - учні встають, якщо відповідь «шкідливо» - присідають)
Корисно чи шкідливо:
5.5. Самомасаж ложками.
- А чим ми їмо страви?
Так, ложками, а ще ложками можна зробити собі масаж для покращення травлення. Давайте спробуємо?
VI. Практична робота учнів.
6.1. Повторення правил техніки безпеки на уроці.
1. Застели парту серветкою перед початком роботи.
2. Склянку з водою тримай по праву руку, щоб не розлити.
3. Приготуй підставку для пензлів з паперу.
4. Не розмахуй пензлем під час роботи.
6.2. Демонстрація малюнка.
6.3. Малювання натуральними фарбами.
Капуста (фіолетова фарба із соку шпинату)
Буряк (червона фарба із соку буряка)
Морква (помаранчева фарба із соку моркви)
Огірок (зелена фарба із соку шпинату)
Перець (червона фарба із соку буряка)
Цибуля (помаранчева фарба із соку моркви)
Картопля (коричнева фарба із соєвого соусу)
Помідора (червона фарба із соку буряка)
6.4. Самостійна робота учнів. (Аромотерапія – лимон (нормалізує обмін речовин)
(вчитель проводить індивідуальний поточний інструктаж)
6.5. Перегляд і виправлення помилок у дитячих малюнках.
6.6. Виставка робіт на дошці.
VIІ. Закріплення та узагальнення знань.
7.1. Зорова гімнастика – сходинки продуктів + метелики + кольорові квіти.
VIII. Заключна частина уроку.
8.1. Створення «дерева здоров’я».
Правила правильного харчування(діти вішають на дерево яблука-правила):
1. Ніколи не переїдати.
2. Ретельно пережовувати.
3. Не вживати надто гарячі страви.
4. Не зловживати солодощами.
5. Більше їсти свіжої зелені, овочів, фруктів.
8.2. Підведення підсумків уроку.
- Що правильне харчування ?
- Яка шкідлива їжа?
- Якими фарбами ми малювали?
- Із яких продуктів приготовані фарби?
- Чи сподобався урок? Що найбільше?
(Вітамінна терапія – фруктове асорті)