Урок мислення серед природи - урок квест розроблений із включенням ігрових форм, проблемних ситуацій, елементів змагань, що стимулює учнів до використання набутих знань у повсякденному житті. Розробка містить яскраву, цікаву презентацію, що допоможе учням засвоїти тему "Як зберегти здоров'я взимку".
Тема. Як зберегти здоров’я взимку.
Мета:
формування предметних компетентностей: допомогти дітям пригадати правила безпечної поведінки взимку; створити умови для збагачення індивідуального досвіду вести здоровий спосіб життя; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення.
формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: розвивати вміння досліджувати, робити самостійно висновки, узагальнювати, формувати бажання вчитися;
соціальну: розвивати вміння працювати в парах, в групі, викликати бажання спільно діяти;
здоров’язбережувальна: формувати вміння застосовувати знання для збереження здоров’я;
загальнокультурну: виховувати любов до природи, бажання робити добро, переконання вести здоровий спосіб життя.
Тип уроку: урок мислення на природі, урок-квест.
Хід уроку
Треба всім нам привітатись:
Добрий день!
Дружно весело сказати:
Добрий день!
Вліво – вправо повернемось,
Туди – сюди усміхнемось.
Всіх людей ми привітаєм:
І здоров’я побажаєм.
Вправа «Сніжинка» (діти передають сніжинку, вітаються, роблять компліменти).
На дошці записані слова: сніг, ліки, лижі, лід, спорт.
Якщо здогадаєтесь про що буде йти мова на уроці, то отримаєте завдання на урок.
Стук у двері. Принесли телеграму.
«Друзі, допоможіть!
Лютий лютує, мороз щипає за носа, лід на річках, ожеледиця. Як нам врятуватись від зими та здоров’я зберегти!»
Але для цього нам потрібно виконати багато завдань. Щоб з ними справитись, потрібно уміти досліджувати, робити висновки, бути уважним, спостережливим, пригадати всі правила безпеки взимку.
Будь кмітливим – не зівай.
В мандрівку готовий – руку давай.
Зима хоче допомогти вам і передала підказки.
1 підказка
Відгадайте загадку:
Текла, текла і під скло лягла. (Річка)
Йдемо до річки. Як вона нам допоможе?
2 підказка
Вірш «Мороз»
Кажуть, що мороз сердитий.
Тільки це неправда, діти.
Є. Саталкіна
- Що потрібно робити, щоб мороз не нашкодив здоров’ю?
- Як допомогти при обмороженні?
3 підказка
У торбині зерно, крихти хліба, кусок несолоного сала.
- Це корм для пташок. Підемо до годівниці.
- Але як це допоможе нам зберегти здоров’я?
4 підказка
Написані слова: будівельник, річка, дерева, хатка.
Про що хочуть розповісти нам бобри?
5 підказка
Малюнки: лижі, сани, ковзани.
6 підказка
Прислів’я «Без верби і калини – нема України».
Ми використали всі підказки. Чи зможемо виконати просьбу малят? Як це краще зробити? Які у вас ідеї?
Робота в групах. Гра «Будь кмітливим»
Будь кмітливим не – зівай.
Пам’ятку склади – руку давай.
1 група Правила поведінки на льоду
2 група Вітаміни
3 група Зимові розваги
Вправа «Радість»
Поділіться своєю радістю з іншими, недарма кажуть, що розділена радість – вдвоє більша радість.
Діти ловлять уявну сніжинку і здмухують її з долонь, щоб вона полетіла і розповідають про свої враження від уроку.
Вірш Н. Забіли «Випав сніг»
Ставаймо на лижі,
Сідаймо в санчата,
Берім ковзани ,
Щоб здоровими стати!
Хай щоки щипає
Мороз жартома.
Хороша погода!
Весела зима!
Заходить зима.
Дорогі діти! Я дуже рада, що ви скористалися моїми підказками. Також мені сподобались ваші ідеї, як допомогти малятам! Але мені пора з вами прощатись. До побачення. До нових зустрічей! Будьте здорові!
Оцінювання роботи учнів
Діти ви дуже плідно попрацювали. Я вдячна вам, вашим батькам за співпрацю. Тематичний день добігає кінця. На згадку про цей день малята отримають від вас пам’ятку «Як зберегти здоров’я взимку».
Продзвенить дзвінок,
закінчився наш урок.
Та скажу вам у кінці,
Що у нашім класі,
Діти просто «Молодці!»
Бажаю вам успіхів!
Дякую за співпрацю!