Місто майстрів « Світлофорія»
Учитель. Купила мама- коза своїм діткам – сімом козенятам квитки у цирк. Вони ж ніколи не були там, тільки бачили по телевізору, як на арені виступають різні тварини: і собаки, і леви, і навіть кішки. Козенята дуже зраділи, їм так давно хотілося потрапити в цирк. Домовились вони зустрітися з мамою – козою біля цирку. Коза чекала, чекала, а козенят все не було. Уже й перший дзвоник продзвенів. Коза подумала , що вже доведеться їй одній іти дивитись циркову виставу. Нарешті під'їхав трамвай . З вагону вискочили козенятка, біжать до матусі.
Коза. Нарешті ! Чому ви спізнилися? Що трапилося?
Козенята. Уявляєш , мамо, вовк розлігся на рейках і ніяк не хотів вставати!
Вовк. Чому це я не можу тут лежати? Ніякого знака тут немає і світлофора немає. Ось якби червоне світло засвітилось, я б зрозумів, що йде трамвай і лежати тут небезпечно . А так хочу і буду лежати!
Козенятко. Ми його умовляли , розповідали про правила дорожнього руху, а він і слухати не хотів. Ледве умовили відсунутися в бік. Дуже злякалися, що в цирк запізнимося. А потім трамвай так швидко мчав і ми встигли.
Коза. Молодці! Пішли дивитися виставу.
Учитель. Коза з козенятами все ж таки потрапили в цирк і побачили виставу. А ось і Вовчик – порушник правил на дорозі.
Вовк. А це ще хто йде?
Світлофорчик. Я Світлофорчик вірний,
Я шлях вкажу надійний,
Де небезпек нема, три кольорових ока
Я маю недарма.
Дивлюсь червоним оком – прошу спинитись я.
Одне мені потрібно – це витримка твоя.
А блисне жовте око- іти не поспішай .
Бо жовтий - не зелений, потрапиш під трамвай .
Увага! Зелений привітно миготить
Він колір найдорожчий хай тобі щастить.
Вовчик. А я знаю тільки червоне світло. А про правила дорожні взагалі вперше почув, коли на рейках відпочивав. І хто їх видумав, коли вони з' явилися, навіщо потрібно?
Учитель. Щоб дізнатися коли і навіщо з'явилися правила на дорозі,
я і мій помічник Світлофорчик пропонуємо переглянути урок від тітоньки Сови «Історія правил дорожнього руху». ( перегляд відео)
Щоб більше не було таких випадків , як із Вовчиком та козенятами ми з вами , діти, зараз виготовимо світлофори. Вовчик забере їх із собою до лісу. Алісова трамвайна колія довга і тому потрібно буде багато світлофорів. ( діти створюють світлофори)
А зараз я пропоную пограти в гру «Чарівна квітка»
- Із яких частин складається вулиця?
- Де рухається транспорт?
- Де мають ходити пішоходи?
- Яке світло світлофора забороняє рух?
- Триокий помічник пішоходів.
- Розмітка шосе для переходу.
Всі молодці, добре вправились з завданням. А зараз ми з Вовчиком перевіримо ваші світлофори.
Вовчик. Дуже дякую вам за гарні світлофори, тепер мешканці лісу будуть виконувати правила дорожнього руху.
Світлофорчик. А зараз я прпоную пограти в гру «Увага!»
Як горить зелене світло
ми танцюємо на місці.
Жовте плещемо в долоні,
а червоне мовчимо і тихенько сидимо.
( звучить сигнал тривоги)
Хлопець
Що ж ти, Шибенику, робиш?
На гостинці ось заробиш!
Чи очей своїх не маєш,
На червоний вилітаєш?
Шибеник
Ой, я , братці поспішаю:
У футбол сьогодні граю.
Он товариш мій завзятий
Обіцяв в команду взяти.
Хлопець
Поспішаєш? Співчуваю!
Я тут теж не загораю!
Але ж можна очі вгору
Підвести до світлофора?
Шибеник
Яна нього не дивлюся,
Тільки трошки роззирнувся –
І хутчіш перебігати,
Бо не хочеться чекати.
Дідусь
А хоч ти те розумієш:
Як проскочить не зумієш,
То потрапиш під машину,
так не довго й в домовину!
Футболіст
А у футбол ми зроду – віку
Не запишемо каліку.
В спорті той лиш виграває,
Хто здоров'я добре має.
Там виснажливі треніровки
І всебічні підготовки.
Якщо буде щось боліти,
В нас нема чого робити.
Шибеник
Ой, ну що ви причепились!
Язики ще нестомились?
Добре, буду я терплячим
як пай – хлопчики і зрячим…
Дідусь
І ви вірите хлопчині?
Він же весь, як на пружині!
Й дуже дивно виглядає:
Мізки є, а знань немає.
Його б трішечки повчити,
Гвинтики всі підкрутити
Й відпустити лиш потому,
коли залік здасть у всьому.
Дівчина
Ти у нас герой, юначе!
А хто ще тут на дорозі,
Керувати рухом в змозі?
Шибеник
Коли є регулювальник,
На дорозі він – начальник.
Рухом жезла , рук і тіла
Він розкаже все до діла.
Він магічну силу має:
Світлофори заміняє.
Дідусь
Білі лінії – розмітка-
Теж покажуть чітко й швидко,
Де машині повертати,
Пішоходам – зачекати.
А це зебра знає кожний
Переходити тут можна.
Шибеник
Як же йти безпечно й скоро?
Тут не видно світлофора!
Хлопець
Подивитися ліворуч,
А зсередини – праворуч.
Всі машини пропустити
І на той бік припустити.
Дівчина
Ой, Іринко , що з тобою:
З головою і з рукою?
Хвора
Бігла я до магазину
Та й попала під машину.
Світлофори працювали,
Та я їх не помічала.
Думала, що вмить проскочу…
Ох, і згадувать не хочу!
Хлопець
Як тобі оця дівчина?
Щось нагадує катина?
Що, і очі ніде діти?
Шибеник
Ну, буває , що ж робити…
Футболіст
А, що ж далі? Пам'ятаєш?
Чом же нерозповідаєш?
Хвора
Ну, а далі справи гарні:
Опинилась у лікарні.
Там повним – повно народу,
Як грибів у непогоду.
Всі у гіпсі і з синцями,
З милиця ми і з бинтами.
Той лежить , а цей кульгає,
Кожний день хтось прибуває.
Футболіст
Що ж за місце таке дивне?
Може ,бокс, щось ще спортивне?
Хвора
Ні, там хворі всі лежали,
Що в аварії попали.
Серед них дітей багато,
Більше хлопці, ніж дівчата.
Дівчина
Що ж вони розповідають?
Все на водіїв звертають?
Чи якісь іще причини
Більш важливі є, Ірино?
Хвора
А … Мишко розповідає,
Що чіплявся за трамваї.
Поки, каже, темна сила
Аж на шлях його не збила.
Він , як сніп, упав на спину
І попав якраз під шину…
Ледь змогли до купи зшити.
Вряд чи буде він ходити…
Два брати в хокей ганяли
На дорозі, ну й попали:
Тут водій з – за рогу їхав,
Не спинив, бо мчав не тихо.
Стукнулися всі лобами,
Гулі – в них, інфаркт – у мами.
Ще бува, що дітки грають,
А батьки за них страждають.
Ще й водій відповідає,
Й, мабуть спокою не має.
Бо у нього ж є родина
Й, може , теж така дитина.
Учитель
Ось які негаразди можуть статися з тими, хто ігнорує правила поведінки на дорозі!
Для того, щоб закріпити отримані знання пропоную переглянути урок від тітоньки Сови «Дорога і дорожні знаки».
Світлофорчик
Ваші знання хочу перевірити зараз я. І ти, Вовчику, будь уважним. Усе , чув і бачив, перекажи лісовим мешканцям.
- Хто знає, що переходити слід лише там, де напис «Перехід»?
- Хто летить так швидко, що не бачить світлофора?
- Хто спиняється з вас, діти, як червоне світло світить?
- Хто на знаки не зважає і додому поспішає?
Молодці , діти!
Дорослі і діти! Мешканці лісу!
Дотримуйтесь строго правил дорожнього руху і дій,
Тоді вулиці міста та лісу , й нестримні дороги
Зменшать число надзвичайних подій.
ТИЖДЕНЬ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ. МІСТО МАЙСТРІВ "СВІТЛОФОРІЯ".
Місто майстрів « Світлофорія»
Учитель. Купила мама- коза своїм діткам – сімом козенятам квитки у цирк. Вони ж ніколи не були там, тільки бачили по телевізору, як на арені виступають різні тварини: і собаки, і леви, і навіть кішки. Козенята дуже зраділи, їм так давно хотілося потрапити в цирк. Домовились вони зустрітися з мамою – козою біля цирку. Коза чекала, чекала, а козенят все не було. Уже й перший дзвоник продзвенів. Коза подумала , що вже доведеться їй одній іти дивитись циркову виставу. Нарешті під’їхав трамвай . З вагону вискочили козенятка, біжать до матусі.
Коза. Нарешті ! Чому ви спізнилися? Що трапилося?
Козенята. Уявляєш , мамо, вовк розлігся на рейках і ніяк не хотів вставати!
Вовк. Чому це я не можу тут лежати? Ніякого знака тут немає і світлофора немає. Ось якби червоне світло засвітилось, я б зрозумів, що йде трамвай і лежати тут небезпечно . А так хочу і буду лежати!
Козенятко. Ми його умовляли , розповідали про правила дорожнього руху, а він і слухати не хотів. Ледве умовили відсунутися в бік. Дуже злякалися, що в цирк запізнимося. А потім трамвай так швидко мчав і ми встигли.
Коза. Молодці! Пішли дивитися виставу.
Учитель. Коза з козенятами все ж таки потрапили в цирк і побачили виставу. А ось і Вовчик – порушник правил на дорозі.
Вовк. А це ще хто йде?
Світлофорчик. Я Світлофорчик вірний,
Я шлях вкажу надійний,
Де небезпек нема, три кольорових ока
Я маю недарма.
Дивлюсь червоним оком – прошу спинитись я.
Одне мені потрібно – це витримка твоя.
А блисне жовте око- іти не поспішай .
Бо жовтий - не зелений, потрапиш під трамвай .
Увага! Зелений привітно миготить
Він колір найдорожчий хай тобі щастить.
Вовчик. А я знаю тільки червоне світло. А про правила дорожні взагалі вперше почув, коли на рейках відпочивав. І хто їх видумав, коли вони з’ явилися, навіщо потрібно?
Учитель. Щоб дізнатися коли і навіщо з’явилися правила на дорозі,
я і мій помічник Світлофорчик пропонуємо переглянути урок від тітоньки Сови «Історія правил дорожнього руху». ( перегляд відео)
Щоб більше не було таких випадків , як із Вовчиком та козенятами ми з вами , діти, зараз виготовимо світлофори. Вовчик забере їх із собою до лісу. Алісова трамвайна колія довга і тому потрібно буде багато світлофорів. ( діти створюють світлофори)
А зараз я пропоную пограти в гру «Чарівна квітка»
- Із яких частин складається вулиця?
- Де рухається транспорт?
- Де мають ходити пішоходи?
- Яке світло світлофора забороняє рух?
- Триокий помічник пішоходів.
- Розмітка шосе для переходу.
Всі молодці, добре вправились з завданням. А зараз ми з Вовчиком перевіримо ваші світлофори.
Вовчик. Дуже дякую вам за гарні світлофори, тепер мешканці лісу будуть виконувати правила дорожнього руху.
Світлофорчик. А зараз я прпоную пограти в гру «Увага!»
Як горить зелене світло
ми танцюємо на місці.
Жовте плещемо в долоні,
а червоне мовчимо і тихенько сидимо.
( звучить сигнал тривоги)
Хлопець
Що ж ти, Шибенику, робиш?
На гостинці ось заробиш!
Чи очей своїх не маєш,
На червоний вилітаєш?
Шибеник
Ой, я , братці поспішаю:
У футбол сьогодні граю.
Он товариш мій завзятий
Обіцяв в команду взяти.
Хлопець
Поспішаєш? Співчуваю!
Я тут теж не загораю!
Але ж можна очі вгору
Підвести до світлофора?
Шибеник
Яна нього не дивлюся,
Тільки трошки роззирнувся –
І хутчіш перебігати,
Бо не хочеться чекати.
Дідусь
А хоч ти те розумієш:
Як проскочить не зумієш,
То потрапиш під машину,
так не довго й в домовину!
Футболіст
А у футбол ми зроду – віку
Не запишемо каліку.
В спорті той лиш виграває,
Хто здоров’я добре має.
Там виснажливі треніровки
І всебічні підготовки.
Якщо буде щось боліти,
В нас нема чого робити.
Шибеник
Ой, ну що ви причепились!
Язики ще нестомились?
Добре, буду я терплячим
як пай – хлопчики і зрячим…
Дідусь
І ви вірите хлопчині?
Він же весь, як на пружині!
Й дуже дивно виглядає:
Мізки є, а знань немає.
Його б трішечки повчити,
Гвинтики всі підкрутити
Й відпустити лиш потому,
коли залік здасть у всьому.
Дівчина
Ти у нас герой, юначе!
А хто ще тут на дорозі,
Керувати рухом в змозі?
Шибеник
Коли є регулювальник,
На дорозі він – начальник.
Рухом жезла , рук і тіла
Він розкаже все до діла.
Він магічну силу має:
Світлофори заміняє.
Дідусь
Білі лінії – розмітка-
Теж покажуть чітко й швидко,
Де машині повертати,
Пішоходам – зачекати.
А це зебра знає кожний
Переходити тут можна.
Шибеник
Як же йти безпечно й скоро?
Тут не видно світлофора!
Хлопець
Подивитися ліворуч,
А зсередини – праворуч.
Всі машини пропустити
І на той бік припустити.
Дівчина
Ой, Іринко , що з тобою:
З головою і з рукою?
Хвора
Бігла я до магазину
Та й попала під машину.
Світлофори працювали,
Та я їх не помічала.
Думала, що вмить проскочу…
Ох, і згадувать не хочу!
Хлопець
Як тобі оця дівчина?
Щось нагадує катина?
Що, і очі ніде діти?
Шибеник
Ну, буває , що ж робити…
Футболіст
А, що ж далі? Пам’ятаєш?
Чом же нерозповідаєш?
Хвора
Ну, а далі справи гарні:
Опинилась у лікарні.
Там повним – повно народу,
Як грибів у непогоду.
Всі у гіпсі і з синцями,
З милиця ми і з бинтами.
Той лежить , а цей кульгає,
Кожний день хтось прибуває.
Футболіст
Що ж за місце таке дивне?
Може ,бокс, щось ще спортивне?
Хвора
Ні, там хворі всі лежали,
Що в аварії попали.
Серед них дітей багато,
Більше хлопці, ніж дівчата.
Дівчина
Що ж вони розповідають?
Все на водіїв звертають?
Чи якісь іще причини
Більш важливі є, Ірино?
Хвора
А … Мишко розповідає,
Що чіплявся за трамваї.
Поки, каже, темна сила
Аж на шлях його не збила.
Він , як сніп, упав на спину
І попав якраз під шину…
Ледь змогли до купи зшити.
Вряд чи буде він ходити…
Два брати в хокей ганяли
На дорозі, ну й попали:
Тут водій з – за рогу їхав,
Не спинив, бо мчав не тихо.
Стукнулися всі лобами,
Гулі – в них, інфаркт – у мами.
Ще бува, що дітки грають,
А батьки за них страждають.
Ще й водій відповідає,
Й, мабуть спокою не має.
Бо у нього ж є родина
Й, може , теж така дитина.
Учитель
Ось які негаразди можуть статися з тими, хто ігнорує правила поведінки на дорозі!
Для того, щоб закріпити отримані знання пропоную переглянути урок від тітоньки Сови «Дорога і дорожні знаки».
Світлофорчик
Ваші знання хочу перевірити зараз я. І ти, Вовчику, будь уважним. Усе , чув і бачив, перекажи лісовим мешканцям.
- Хто знає, що переходити слід лише там, де напис «Перехід»?
- Хто летить так швидко, що не бачить світлофора?
- Хто спиняється з вас, діти, як червоне світло світить?
- Хто на знаки не зважає і додому поспішає?
Молодці , діти!
Дорослі і діти! Мешканці лісу!
Дотримуйтесь строго правил дорожнього руху і дій,
Тоді вулиці міста та лісу , й нестримні дороги
Зменшать число надзвичайних подій.