Інтегрований урок з географії у 6 класі "Гідросфера. Світовий океан та його частини"

Про матеріал

Інтегрований урок з географії у 6 класі " Гідросфера. Світовий океан та його частини" поєднує у собі навчальний та додатковий матеріал з географії, хімії, фізики, основ здоров*я. Матеріал сприяє формуванню світогляду та пізнавального інтересу учнів.

Перегляд файлу

Інтегрований урок з географії в 6 класі.

Тема: Гідросфера, її основні частини. Світовий океан та його частини.

Мета:Сформувати і поглибити знання про Світовий океан та його частини. Навчити визначати особливості розподілу води між Світовим океаном і водами суходолу за відповідною діаграмою, глибини океанів і морів за шкалою глибин. Формувати навички роботи з картами атласу, настінними картами. Підручником, контурною картою та іншими джерелами географічних знань. Розвивати пізнавальний інтерес, підвищувати мотивацію до вивчення географії.

Обладнання: фізична карта світу, глобус, атласи, практикуми,презентація.

Тип уроку: Урок вивчення нового матеріалу.

Очікувані  результати  навчально – пізнавальної  діяльності  учнів

Знаннєвий компонент:

називає суттєві ознаки понять  «океан», «море», «затока», «протока», «острів»

Діяльнісний компонент:

визначає особливості розподілу води між Світовим океаном і водами суходолу за відповідною діаграмою, глибини океанів і морів за шкалою глибин;

розрізняє способи зображення вод суходолу на плані та карті,

позначає на контурній карті назви:

морів:Чорне, Середземне, Червоне, Балтійське, Баренцове;

проток: Гібралтарська, Магелланова, Дрейка, Берінгова;

заток:Біскайська, Бенгальська, Мексиканська, Гвінейська;

островів:Велика Британія, Гренландія, Мадагаскар, Нова Гвінея;

півостровів:Скандинавський, Кримський, Аравійський, Індостан, Сомалі, Лабрадор;

западини:Маріанська;

Ціннісний компонент:

оцінює роль води для життєдіяльності людини та використання мінеральних і термальних вод у господарській діяльності, вплив людини на різні частини гідросфери;

робить висновки про вплив якості питної води на здоров’я людини

Наскрізні  змістові  лінії

Підприємливість і фінансова грамотність

Дотримується  основних  правил ощадного  використання води в домашньому господарстві.

Здоров’я і безпека

Розуміє вплив якості води на життя і здоров’я людини.

Екологічна безпека та сталий розвиток

Усвідомлює важливість охорони вод  своєї  місцевості  і  на  планеті  загалом.

ХІД УРОКУ

І. Організація навчальної діяльності.

Налаштування на урок

Все,що нас оточує, — це світ географії, тож давайте його пізнавати! «Лінощі проженіть, увагу зберіть, винахідливість, кмітливість запросіть!»

 
                                                           Епіграф до уроку

"Вода, у тебе немає ні смаку, ни кольору, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою наслолоджуються, не знаючи, що ти таке насправді.
Не можна сказати, що ти є необхідною  для життя: ти — саме життя. 
Ти наповнюєш нас радістю, і це неможливо пояснити нашими почуттям".
                                                        (А.Сент-Екзюпері)

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Учні готують випереджальні завдання за вибраними категоріями. Виступи на 1-2 хв:

http://case.edufuture.biz/uploads/Keyses/Prigodi_kraplinki_ua/14.jpg1.Склад і стан води.

http://case.edufuture.biz/uploads/posts/2016-12/1481016045_9.jpg

http://case.edufuture.biz/uploads/Keyses/Prigodi_kraplinki_ua/13.jpg

 

http://case.edufuture.biz/uploads/posts/2017-04/1491383640_water_2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Властивості води.

Вода - сама загадкова рідина на Землі. Про те, що вода не має кольору, запаху та смаку, ви всі добре знаєте. А які ще якості має вода?

 

http://case.edufuture.biz/uploads/Keyses/Prigodi_kraplinki_ua/23.jpg

 

3.Вода і здоров’я.

Воду потрібно берегти та охороняти, тому що вона:

http://case.edufuture.biz/uploads/Keyses/Prigodi_kraplinki_ua/21.jpg

Навіть тіло дорослої людини майже на три чверті складається з води.

А скільки води в кожному з нас?

http://case.edufuture.biz/uploads/Keyses/Prigodi_kraplinki_ua/10.jpg

http://case.edufuture.biz/uploads/Keyses/Sekvodi_ua/18.jpgЗа день людина випиває близько 1,5 – 2 літри води. Виявляється, що за все своє життя людина випиває в середньому 50-60 тон води.

http://case.edufuture.biz/uploads/Keyses/Prigodi_kraplinki_ua/9.jpg

4. Де береться і куди дівається вода?

Вода постійно знаходиться в русі, послідовно переходить із одного стану в інший. Цей рух називається кругообігом води в природі.

http://case.edufuture.biz/uploads/posts/2016-09/1474620498_19.jpg

Вода випаровується з океанів, морів, річок та озер в атмосферу, де перетворюється на хмари. Далі, завдяки повітряним течіям із хмар випадають опади в вигляді дощу або снігу і таким методом вода знов повертається на землю.

http://case.edufuture.biz/uploads/Keyses/Prigodi_kraplinki_ua/16.jpg

При цьому випаровуванняз поверхні Світового океану складають 355 тис. км³. У зворотному порядку, з повітря в море, повертається лише 320 тис. км³. Решта води (35 тис. км³), перш ніж повернутися до океану, проходить складний цикл на суші. У ХХ ст. рівень Світового океану підвищився на 17 см (таку величину наводять вчені).

Згідно з прогнозами, до 2100 р. рівень океану підвищиться на 40 см. Оскільки річковий стік – величина постійна, то такий підйом можливий за рахунок танення льодовиків

http://case.edufuture.biz/uploads/Keyses/Ocean_ua/12.jpg

 

Червоно-коричневим кольором позначені ті території, які можуть бути.

Затоплені.

 

III. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів

  1. Прийом «Дивуй»

ВОДА З ІНШОГО СВІТУ.

Результати досліджень змушують думати, що вода - це взагалі щось «не від світу цього». Є гіпотеза про те, що вода прибула на нашу планету з відкритого космосу у вигляді брил льоду.
Якщо дотримуватися теорії, що вода має позаземне походження, цілком ймовірно, що ми краще зрозуміємо незвичайні властивості води. Вода має унікальну здатність розчиняти і вимивати речовини. Багато речовин може розчинитися в воді, і важко повернути воду до її вихідного стану. Для того, щоб отримати воду особливої чистоти, на напівпровідникових заводах і хімічних фабриках використовують спеціальні очисники. Але як тільки вода поміщається в контейнери, що містяться в матеріалах домішки починають швидко розчинятися. Підтримувати воду в абсолютно чистому стані надзвичайно важко. Навіть вода, яка виглядає абсолютно чистою, містить безліч домішок і мінералів. Цей «екстракт» став місцем народження всіх живих істот на землі. Без води різні частинки не змогли б ні змішуватися, ні поширюватися. Вода створила на землі хаос, і вона ж дала початок порядку - в результаті з`явилася планета, наповнена життям. Ділянки землі, з яких вода виходить на поверхню, завжди шанувалися священними - це робило їх ідеальними місцями для спорудження святилищ.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.Повідомлення теми і мети уроку.

Вчені стверджують, що вода є найпоширенішим мінералом на Землі. Сьогодні ми почнемо мандрувати Гідросферою – водною оболонкою нашої планети і ознайомимося з Світовим океаном та його частинами.

2.Вправа» Що я знаю. Про що хочу дізнатися»

3.Робота над новим матеріалом з використанням презентації .

1. Склад гідросфери

 

Площа океанів та материків

Робота з картами атласу

  • Зайти і показати океани.
  • Який океан найбільший? Найменший?

А тепер давайте уважно подивимося на глобус. Якого кольору на ньому найбільше? (Відповіді дітей). Вірно, більше всього на глобусі блакитної фарби.

http://case.edufuture.biz/uploads/Keyses/Prigodi_kraplinki_ua/11.jpg

Світовий океан – океан таємниць. Він приховує в своїх глибинах археологічні скарби. Під його хвилями сховані найглибші ущелини і найвищі гори планети. У водах океану мешкають ще невідомі вченим види риб і морських тварин, зростають нові, незнайомі види водоростей. А ще на дні океану лежать тисячі кораблів, що потонули у різні часи, з незчисленними скарбами, за якими полюють шукачі коштовностей, і їх дуже часто супроводжує успіх.

Склад гідросфери

Робота в парах по рядах.

2.Частини Світового океану:

1 ряд -  моря: внутрішні, окраїнні.

2 ряд – затоки.

3 ряд - протоки;

 

Завдання: Користуючись підручником, §41 виписати визначення і навести приклади.

 

Запам’ятай!

Дрейка – найширша протока;

Мозамбікська – найдовша протока;

Філіпінське – найбільше море;

Червоне – найтепліше і найсолоніше море;

Мармурове – найменше море;

Саргасове – море без берегів;

Маріанський – найглибший жолоб.

3.Суходіл в океані

Завдання: Знайти і показати материки. Який материк найбільший? Найменший? Найвіддаленіший? Найхолодніший?

 

Релакс

У кожної людини є свої секрети розслаблення. Дуже часто для того, щоб розслабитися, психологи рекомендують увімкнути уяву і уявити шум моря або водоспад:

https://www.youtube.com/watch?v=rOBUL2_1-0k

https://www.youtube.com/watch?v=XiCI0A_ri4c

Споглядання водної гладіпозитивно впливає на нашу психіку, як і звук води. Мабуть, у цьому секрет популярності акваріумів і фонтанів. Фонтан або акваріум можуть бути невеликою прикрасою будинку. А можуть перетворитися на шоу, що збирає тисячі захоплених туристів.

Наприклад, шоу фонтанів в Дубаї.

V. Закріплення навчального матеріалу.

Прийом «М’ячик». (Учитель називає поняття, учні дають визначення.)

Прийом «Знайди мене». (Учитель називає об’єкт. Учень показує його на карті)

Прийом «Цікаво знати»

Як розподілений цей запас води по країнах світу?

http://case.edufuture.biz/uploads/posts/2017-04/1491383680_water_3.jpg

Яка з країн «найзасушливіша»? Відповідь – Лівія. 99% території цієї країни складає пустеля. Рейтинг найбільш забезпечених водою країн наступний:

http://case.edufuture.biz/uploads/posts/2017-03/1490358965_water_5.jpg

 

 

 

 

 

 

VІ. Підведення підсумків уроку.

   Оцінювання роботи учнів та роботи на уроці.

Етап рефлексії.

1. Сьогодні на уроці мене особливо здивувало те, що ...

2. На уроці я дізналася(дізнався) нового про…

4. Було б добре, якби ...

VIІ. Домашнє завдання

1.Вивчити матеріал підручника§41

2. Нанести вивчені об’єкти на контурну карту і вміти показувати їх на карті.

3. За бажанням: підготувати цікаву інформацію про один з вивчених об’єктів та визначити його географічні координати.

Додаткова інформація до уроку.

Майбутнє

Одне з концептів-міст майбутнього - це місто-лілія Lilypad. Ідея таких міст належить Вінсенту Каллеботу. Подібне місто-острів дозволяє розмістити 50 тис. осіб. Місто схоже на лілію з трьома пелюстками, що «зростають» навколо центральної лагуни. Ця лагуна збирає і очищує дощову воду завдяки специфічній власній флорі і фауні. Три пелюстки забезпечують місця для роботи, відпочинку і інфраструктуру міста. Вони також стають основою для висячих садів і вертикального озеленення, що забезпечує «природний» контур міста. Житлові приміщення розташовані не лише у пелюстках, але і у підводній частині «лілії»:

http://case.edufuture.biz/uploads/posts/2017-03/1490950738_warer_lila.jpghttp://case.edufuture.biz/uploads/posts/2017-03/1490950932_warer_lila2.jpg

 

Таке місто-лілія здатне вирішити проблему перенаселення і браку житлових площ в умовах танення льодовиків і підйому рівня світових вод. Реалізація цього архітектурного концепту може стати чи не найбільшим архітектурним проривом ХХI ст.

Вода може стати повноцінною частиною архітектурного чи мистецького шедевру

http://case.edufuture.biz/uploads/posts/2017-05/1495107114_keys_voda.jpg

 

Вода замість полотна – це основа сучасного напряму живопису Ебру.

Ось приклади живопису у техніці Ебру:

http://case.edufuture.biz/uploads/Keyses/Sekvodi_ua/23.jpg

Вода – модель для фотографа.

Фотограф Джек Лонг став автором серії фотографій «Ріка». Він використовував воду річки, поблизу якої мешкає:

http://case.edufuture.biz/uploads/Keyses/Sekvodi_ua/26.jpg 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Мазарчук Алла Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Вороніна Наталя Павлівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Туровець Олександр Антонович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 лютого 2018
Переглядів
4731
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку