Інтегрований урок з курсу «Мистецтво» у 2 класі на тему : « Світ тварин у мистецтві»

Про матеріал
Інтегрований урок з мистецтва для учнів 2 класу на тему: "Світ тварин у мистецтві" Ознайомлюємо дітей із поняттям «регістр» та його різновидами на основі творчості К. Сен-Санса; з поняттям «рельєф», «скульптура». Розвиваємо вміння школярів на елементарному рівні висловлювати свою думку, а також власну уяву, фантазію. Виховуємо інтерес до слухання класичної музики, любов до природи, тваринного світу.
Перегляд файлу

1

 

Відділ освіти Васильківської районної державної адміністрації

Погребівська філія ОНЗ Путрівський НВК « гімназія – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий навчальний заклад»

 

 

 

 

Інтегрований урок з курсу «Мистецтво»

у 2 класі

Тема уроку: « Світ тварин у мистецтві»

 

 

 

 

 

 

                                       Кутова Катерина Михайлівна,

                                       вчитель початкових класів

                                       Погребівської філії ОНЗ Путрівського НВК

                                       « гімназія – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

                                      - дитячий навчальний заклад » Васильківського району

 

 

 

2019 р.

 

Інтегрований урок з мистецтва №8

Вчитель: Кутова Катерина Михайлівна

Клас:  2

Підручник: «Мистецтво» О.Калініченко, Л. Аристова, укладений за типовою освітньою програмою О.Я.Савченко

Тема: Світ тварин у мистецтві (продовження теми)

Мета:

  • навчальна – ознайомити дітей із поняттям «регістр» та його різновидами на основі творчості К. Сен-Санса; з поняттям «рельєф», «скульптура».
  • розвивальна – розвинути вміння школярів на елементарному рівні висловлювати свою думку, а також власну уяву, фантазію.
  • виховна – виховати інтерес до слухання класичної музики, любов до природи, тваринного світу.

Обладнання: фортепіано, компютер, проектор, дошка, підручник, зошит, фрукти: ананас, банан, мандарин, полуниця, чорниці; тарілка.

Мистецький матеріал:  

  • К. Сен-Санс «Персонажі з довгими вухами»
  • Звуки тварин (відео)
  • Споруди з рельєфом (відео)
  • Фізкультхвилинка «Арам зам зам»
  • «Папуга-мандрівник»(сл і муз З. Еманової)
  • фрагмент мультфільму « ЧоМуха: Чому папуги          

                                             розмовляють?

 

                                                    

 

 

 

 

Хід уроку

І Організаційний момент

1.1 Музичне привітання

«Добрий день» скажи і просто посміхнись

«Добрий день» скажи і просто посміхнись

«Добрий день» скажи мені

«Добрий день» скажу тобі

Посміхнеться сонце нашій дітворі.

«Добрий день» скажи мені

«Добрий день» скажу тобі

Посміхнеться сонце нашій дітворі.

ІІ Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого матеріалу.

Перед  тим, як перейти до вивчення нового матеріалу, повторимо те, що вивчали минулого разу.

  • Яку тему ми вивчаємо?( Світ тварин у мистецтві)
  • Що ми відвідали на минулому уроці? (Музичний сафарі-парк)
  • Які твори мистецтва з тваринами запам’ятали? (фрагмент мультфільму « Король Лев», марш «Королівський марш Лева», однойменна пісня  нашого головного героя « Папуга-мандрівник»)
  • Що ми малювали на минулому уроці?( Тварин із сафарі-парку)
  • У якій техніці? (Виконували замальовки олівцями за допомогою ліній)
  • Що таке марш?
  • Що таке фанфари?
  • Молодці!

ІІІ Оголошення теми уроку. Виклад нового матеріалу.

  • Сьогодні вранці біля нашого класу я побачила конверт, на ньому написано, що він для учнів 2 класу. Вам цікаво, що там?
  • Відкриваємо!
  • «Любі діти! Запрошую вас відвідати зоопарк. Але не простий, а музичний».

З повагою, ваш Папуга-мандрівник.

  • Як вам така пропозиція?(Подобається!)
  • Отже, як ви вже здогадалися, що наша мандрівка « Світ тварин у мистецтві» не закінчується і сьогодні ми вирушаємо до музичного зоопарку.

3.1 Пояснення нового матеріалу

- Дорогою до музичного зоопарку Папуга-мандрівник пропонує розглянути цікаві будівлі, вулиці, сквери, парки.

https://www.youtube.com/watch?v=t_LECY7lcTs ( скульптури Відню)

- Розглянули? (Так)

- Чим вони цікаві? (Вони прикрашені скульптурами біля будинків і, навіть, на самих спорудах)

- Чи однакові скульптури на будинках і біля них? (ні, вони дещо відрізняються. Ті що біля будинків ми можемо оглянути з усіх боків, а деякі скульптури на будинках ми можемо бачити тільки з однієї сторони)

- Це дійсно так. Скульптурне зображення, яке ви побачили на будівлях, що розглядається тільки з однієї сторони, наприклад таке як лев, створене на площині і воно називається рельєфом. Чи раніше Вам доводилося зустрічати рельєфні скульптури? ( Так або ні. Діти можуть назвати ті скульптури, які бачили на спорудах).

- Ось ми дісталися до нашого зоопарку.

- Яких тварин ви бачили в скульптурі? ( Лев, кінь, птах гриф)

- Чому ж музичний зоопарк? (Тому що кожна тваринка видає певний звук)

- Так. Правильно. Тварини можуть спілкуватися різними за висотою звуками.

- Подивіться відео про тварин музичного зоопарку і з імітуйте звуки, які видають тварини.

- Звук якої тваринки ви почули вперше?

 https://youtu.be/R2di_2sUZTU ЗВУКИ ТВАРИН для дітей - мультфільми українською мовою. З любов`ю! Канал «Ладоньки-ладоньки, розвиваючі мультики»

  • Отже, у якоїсь тваринки дуже гучний звук, а в іншої – геть тихенький. Так і у звучанні музичного інструмента та людського голосу розрізняють високий, середній і низький регістри. Можна сказати, що регістр – це відрізок звуків однієї висоти.

3.2. Слухання

- А зараз ми прослухаємо музичний твір К. Сен-Санса «Персонажі з довгими вухами»

  • У якому регістрі звучить прослухана тобою музика?
  • Який характер мелодії?
  • Що постає в уяві, слухаючи цей твір?
  • Чергуванням яких за тривалістю звуків композитор передав крик тваринок? Вибери малюнок, на якому зображено персонажа цього музичного твору.

3.3. Розуміння музичного твору.

1)

 

2)

3.4 Створення рельєфу з фруктів.

- Зараз ми побудемо скульпторами і попрацюємо над створенням рельєфу.

- Оскільки найбільше на спорудах зображено рельєф лева, пропоную створити з фруктів і ягід зображення веселого левеняти.( Діти на тарілках із фруктів створюють рельєф).

C:\Users\Антон\Desktop\лев.jpg

ІV. Музична фізкультхвилинка за власним вибором «Арам зам зам»

  • Прийшов час для релаксу. Всі пам’ятаємо музичну фізхвилинку «Арам зам зам». Тож нумо танцювати!

https://www.youtube.com/watch?v=Ua0gTAl-TIg&list=PLElG6fwk_0UnUQzb9Y5mM3p0TJ_Tu2Oe2

(Можна також провести гру « Ритмічне лото» (якщо є вільний час) : виготовляємо картки із зображенням коротких і довгих звуків; проплескуємо ритм)

V Робота в зошитах

VI Розвиток вокально-хорових здібностей

6.1Розспівування

6.2Продовження вивчення пісні «Папуга-мандрівник»

  • повторення 1 куплету та приспіву
  • читання 2 куплету (приділяти увагу дикції, чітко вимовляти слова)
  • спів пофразово
  • закріплення
  • виконання пісні під фонограму
  • додавання рухів під час співу

 

VII Перегляд фрагменту м/ф «ЧоМуха: Чому папуги розмовляють?»

  • Сподобався мультик?(Так)
  • Опишіть одним словом ЧоМуху. Яка вона?(допитлива)
  • Чи справді папуги уміють розмовляти? (Ні, вони копіюють мову)
  • Яку особливість мають папуги? (чудову пам'ять , завдяки якій копіюють мову, звуки тварин і, навіть, деяких музичних інструментів.

https://kolobok.ua/kinozal/multfilm/814263-multfilm-ot-studii-kvartal-95-chomu-papugi-rozmovljajut

    VIII Узагальнення уроку. Рефлексія

  • Ось і підходить до завершення урок і наша чудова мандрівка. Наш папуга вирішив стати журналістом і хоче спробувати взяти у вас «Інтерв’ю».
  • Погоджуєтесь? (Так)

«Інтерв’ю»:

  • Як називалася наша мандрівка?
  • Що таке регістр?
  • Які бувають регістри?
  • Що таке рельєф?
  • Чи сподобалося створювати рельєф?
  • Що ми слухали?
  • Що виконували?
  • Папуга-мандрівник дуже вдячний за інтерв’ю, йому вже час відлітати.
  • Тож давайте на прощання кожен із вас пригостить папугу корисною стравою у формі рельєфу, яку ви сторили і придумає танок тваринки із нашого музичного зоопарку або зоопарку взагалі і затанцюємо йому під ритмічну музику.
  • Дякую, любі діти, за чудову мандрівку і вашу активну роботу на уроці.
  • До зустрічі!

 

 

docx
Додано
26 грудня 2019
Переглядів
2639
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку