Інтегрований урок з літературногочитання на тему "Т.Г.Шевченко "Садок вишневий коло хати..""

Про матеріал

Інтегрований урок з літературного читання у 2 класі на тему "Тарас Григорович Шевченко "Садок вишневий коло хати...""

Перегляд файлу

Інтегрований урок у 2 класі

«Т.Г Шевченко. « Садок вишневий коло хати…»

Тема: Т.Г. Шевченко «Садок вишневий коло хати…»

Мета: Продовжити ознайомлення дітей із жанром літературної творчості – віршем; ознайомити з життям і творчістю поета Тараса Шевченка.

Формувати вміння інтонаційно виділяти слова, важливі для розуміння тексту; продовжити вдосконалення навички читання.

Розвивати увагу, память, мислення, збагачувати словниковий запас учнів.

Виховувати бажання і вміння бачити красу рідної природи.

Тип уроку: інтегрований урок засвоєння нових знань.

Міжпредметні звязки: українська мова, образотворче мистецтво, музичне мистецтво.

Обладнання: ноутбук, інтерактивна дошка, підручники, фото бутафорія про Т.Г Шевченка, картки для роботи в парах, набори ілюстрацій для роботи в групах, набори LEGO.

Методи й форми: «Дерево успіху», «Незакінчене речення», словникова робота, розчитування, вибіркове читання, порівняльна характеристика, мовні ігри, словесне малювання, робота в парах та групах, гра-конкурс, хвилинка релаксації, рефлексія «Мікрофон», «Коло успіху».

Хід уроку

І. Орієнтація, мотивація діяльності.

- За вікном – весна… Погода дарує нам приємні сюрпризи – сонце, тепло, запахи перших квітів і трав….

- А що ми можемо зараз подарувати один одному? (Усмішку)

- Я посміхнуся вам, а ви посміхніться один одному, посміхніться нашим гостям, подумайте,як добре,що ми сьогодні усі разом, ми спокійні, добрі, привітні, ласкаві, ми здорові.

Діти, перед вами – дерево успіху нашого класу. Чого йому не вистачає? (Листочків)

- Одягнемо наше дерево у листя.У вас на партах лежать листочки різних кольорів. Оберіть собі один, приклейте до нашого дерева успіху.

- Ті, хто обрали зелені листочки, будуть успішними на уроці, жовті – активними, рожеві – будуть гарно спілкуватися на уроці. Отже, яким буде дерево успіху нашого уроку. залежить саме від кожного з вас!

- За обраними кольорами листочків обєднаємося у три групи.

- Кожна група, погляньте, чи все необхідне ви приготували до уроку?

Голову – щоб думати.

Вуха – Щоб чути.

Очі – щоб усе бачити.

Руки – щоб їх піднімати.

Серце – щоб усе відчувати і сприймати.

- Сьогодні на уроці ми працюватимемо за таким планом: (зачитати пункти плану)

- Пригадаємо правила успішної співпраці на уроці: ( пригадати правила)

ІІ. Мовна зарядка.

1)розчитування за складовими таблицями № 3;

2)повторення вивчених скоромовок;

3)розширення кута зору за допомогою таблиць Шульте.

ІІІ. Цілепокладання

1.Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

- Послухайте вірш, записаний на дошці, подумайте,про кого він?

«Зростає покоління молоде,

Нові вогні горять на небокраї.

Та в далеч з наймолодшими іде

Пророк Зорі, що землю всю осяє»

- Ці проникливі слова про Т.Г Шевченка належать перу М.Рильського. Сьогодні на уроці ми ще більше дізнаємося про життя Шевченка та ознайомимось з його поезією «Садок вишневий коло хати»

2.Визначення очікуваних результатів.

- Я очікую, що на кінець уроку ви знатимете зміст поезії «Садок вишневий коло хати», умітимете відтворювати її настрій, зможете розповісти про життя поета,навчитесь створювати малюнкову презентацію до вірша.

- А чого ви, діти, очікуєте від уроку? (Метод «Незакінчене речення» - «Я очікую, що після уроку я …»)

ІV. Цілереалізація.

1.Перегляд презентації про біографію поета.

- Тарас Шевченко змалку заслухався звуками кобзи,на якій грав його дід Іван та співав народних пісень. Згодом сам навчився грати на кобзі. Саме тому першу збірку своїх віршів назвав «Кобзар», а зараз і ми Шевченка називаємо Кобзарем.

Руханка «Якщо ти щасливий»

2.Читання біографії поета у підручнику,(ст.118,підготовлені учні)

3.Декламування поезії напамять вчителем ( на інтерактивній дошці картина «Садок вишневий коло хати»)

- Сад у цвіту… Уся родина, натомлена працею,але щаслива,зібралася на вечерю…Що може бути найпрекраснішим, найціннішим?Це було мрією Тараса Шевченка…

4.Перевірка первинного сприйняття:

- Які почуття виникли у вас після прослуховування вірша? (На душі стає тепло і затишно)

- Яку пору року змалював поет?Чому ви так вирішили?

5.Словникова робота ( на інтерактивній панелі)

- Що є спільного між словами першої колонки?Другої? Доберіть з вірша прикметники до іменників – садок, зіронька, діточки.

- Прочитайте перший рядок вірша. Яке значення має слово «коло»? (біля, поряд).Яка це частина мови? Як пишемо службові слова з іншими частинами мови?

6.Читання вірша учнями самостійно (Бджілки-хрущі)

7.Аналіз поезії з елементами вибіркового читання.

- Що росло біля хати?

- Хто гуде над вишнями?

- Хто повертається з поля?

- Що роблять, ідучи, дівчата?

- Хто жде вдома вечеряти?

- Де вечеряє родина?

- Хто подає вечерять?

- Хто хоче научати?

- Хто заважає матері це зробити?

Де поклала мати своїх діточок?

- А де сама лягла відпочивати?

8.Виразне читання поезії учнями вголос.

- Чому сімя вечеря коло хати, а не в хаті?

- Чому дівчата співають, адже вони стомились, йдуть після важкої роботи?

- Чому вечерю подає дочка, а не мати,яка її наварила?

9.Гра «Закінчи рядок»( вчитель зачитує початок рядка, учні хором дочитують його до кінця)

10.Гра «Ти - мені, я – тобі»(читання поезії в парах)

- Чого хоче мати научати своїх дітей?

- Чому затихли всі, окрім дівчат і соловейка?

- А чи є у вірші елементи гумору (щось смішне)?

11.Хвилинка релаксації. Перегляд мультфільму «Садок вишневий коло хати»

- Вірші Шевченка настільки мелодійні, що багато з них стали народними піснями. Відпочиньте та послухайте поезію у музичному виконанні.

12.Вибіркове читання

- Знайдіть та зачитайте ті рядки поезії, які можна побачити.

- А що з описаного у вірші можна почути?

13.Читання «ланцюжком»(по рядочку)

- Якби ви були художником, яку картину намалювали б до вірша?

- А коли ви вечеряєте разом, усією сімєю?

14.Робота в групах: складання малюнкової презентації до вірша.

Презентація виконаної роботи кожною групою перед класом: читання вірша за малюнковими строфами. Читання хором.

15.Слухання декламації поезії професійним актором (відео)

16.Вправа «Крісло автора» - декламування учнями вірша.

V. Рефлексія.

1.Огляд виконання плану уроку.

2.Вправа «Коло успіху»

3. Вправа «Мікрофон»

- Сьогодні на уроці я дізнався….

- Мене здивувало…..

- Мені було цікаво…..

- Діти,що б ви побажали отим маленьким діточкам, яких мати вклала спати?

VІ. Підсумок

- Ми вчимося у Шевченка шанувати і любити рідну землю, рідний народ, рідну українську мову, своїх батьків. Де б ви не були, ким би ви не стали, памятайте, що всі ви – онуки Тараса Григоровича Шевченка, тож будьте гідні його імені.

VІІ. Домашнє завдання (на вибір)

- розкодувати QR-код та за посиланням подивитися вдома мультфільм про життя Т.Г Шевченка;

- заповнити порівняльну анкету: це я, а це – Шевченко;

- вивчити напамять поезію «Садок вишневий коло хати»

 

 

 

 

docx
Додано
19 березня 2021
Переглядів
754
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку