Інтегрований урок з літературного читання у 2 класі на тему "Тарас Григорович Шевченко "Садок вишневий коло хати...""
Інтегрований урок у 2 класі
«Т.Г Шевченко. « Садок вишневий коло хати…»
Тема: Т.Г. Шевченко «Садок вишневий коло хати…»
Мета: Продовжити ознайомлення дітей із жанром літературної творчості – віршем; ознайомити з життям і творчістю поета Тараса Шевченка.
Формувати вміння інтонаційно виділяти слова, важливі для розуміння тексту; продовжити вдосконалення навички читання.
Розвивати увагу, пам’ять, мислення, збагачувати словниковий запас учнів.
Виховувати бажання і вміння бачити красу рідної природи.
Тип уроку: інтегрований урок засвоєння нових знань.
Міжпредметні зв’язки: українська мова, образотворче мистецтво, музичне мистецтво.
Обладнання: ноутбук, інтерактивна дошка, підручники, фото бутафорія про Т.Г Шевченка, картки для роботи в парах, набори ілюстрацій для роботи в групах, набори LEGO.
Методи й форми: «Дерево успіху», «Незакінчене речення», словникова робота, розчитування, вибіркове читання, порівняльна характеристика, мовні ігри, словесне малювання, робота в парах та групах, гра-конкурс, хвилинка релаксації, рефлексія «Мікрофон», «Коло успіху».
Хід уроку
І. Орієнтація, мотивація діяльності.
- За вікном – весна… Погода дарує нам приємні сюрпризи – сонце, тепло, запахи перших квітів і трав….
- А що ми можемо зараз подарувати один одному? (Усмішку)
- Я посміхнуся вам, а ви посміхніться один одному, посміхніться нашим гостям, подумайте,як добре,що ми сьогодні усі разом, ми спокійні, добрі, привітні, ласкаві, ми здорові.
Діти, перед вами – дерево успіху нашого класу. Чого йому не вистачає? (Листочків)
- Одягнемо наше дерево у листя.У вас на партах лежать листочки різних кольорів. Оберіть собі один, приклейте до нашого дерева успіху.
- Ті, хто обрали зелені листочки, будуть успішними на уроці, жовті – активними, рожеві – будуть гарно спілкуватися на уроці. Отже, яким буде дерево успіху нашого уроку. залежить саме від кожного з вас!
- За обраними кольорами листочків об’єднаємося у три групи.
- Кожна група, погляньте, чи все необхідне ви приготували до уроку?
Голову – щоб думати.
Вуха – Щоб чути.
Очі – щоб усе бачити.
Руки – щоб їх піднімати.
Серце – щоб усе відчувати і сприймати.
- Сьогодні на уроці ми працюватимемо за таким планом: (зачитати пункти плану)
- Пригадаємо правила успішної співпраці на уроці: ( пригадати правила)
ІІ. Мовна зарядка.
1)розчитування за складовими таблицями № 3;
2)повторення вивчених скоромовок;
3)розширення кута зору за допомогою таблиць Шульте.
ІІІ. Цілепокладання
1.Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
- Послухайте вірш, записаний на дошці, подумайте,про кого він?
«Зростає покоління молоде,
Нові вогні горять на небокраї.
Та в далеч з наймолодшими іде
Пророк Зорі, що землю всю осяє»
- Ці проникливі слова про Т.Г Шевченка належать перу М.Рильського. Сьогодні на уроці ми ще більше дізнаємося про життя Шевченка та ознайомимось з його поезією «Садок вишневий коло хати»
2.Визначення очікуваних результатів.
- Я очікую, що на кінець уроку ви знатимете зміст поезії «Садок вишневий коло хати», умітимете відтворювати її настрій, зможете розповісти про життя поета,навчитесь створювати малюнкову презентацію до вірша.
- А чого ви, діти, очікуєте від уроку? (Метод «Незакінчене речення» - «Я очікую, що після уроку я …»)
ІV. Цілереалізація.
1.Перегляд презентації про біографію поета.
- Тарас Шевченко змалку заслухався звуками кобзи,на якій грав його дід Іван та співав народних пісень. Згодом сам навчився грати на кобзі. Саме тому першу збірку своїх віршів назвав «Кобзар», а зараз і ми Шевченка називаємо Кобзарем.
Руханка «Якщо ти щасливий»
2.Читання біографії поета у підручнику,(ст.118,підготовлені учні)
3.Декламування поезії напам’ять вчителем ( на інтерактивній дошці картина «Садок вишневий коло хати»)
- Сад у цвіту… Уся родина, натомлена працею,але щаслива,зібралася на вечерю…Що може бути найпрекраснішим, найціннішим?Це було мрією Тараса Шевченка…
4.Перевірка первинного сприйняття:
- Які почуття виникли у вас після прослуховування вірша? (На душі стає тепло і затишно)
- Яку пору року змалював поет?Чому ви так вирішили?
5.Словникова робота ( на інтерактивній панелі)
- Що є спільного між словами першої колонки?Другої? Доберіть з вірша прикметники до іменників – садок, зіронька, діточки.
- Прочитайте перший рядок вірша. Яке значення має слово «коло»? (біля, поряд).Яка це частина мови? Як пишемо службові слова з іншими частинами мови?
6.Читання вірша учнями самостійно (Бджілки-хрущі)
7.Аналіз поезії з елементами вибіркового читання.
- Що росло біля хати?
- Хто гуде над вишнями?
- Хто повертається з поля?
- Що роблять, ідучи, дівчата?
- Хто жде вдома вечеряти?
- Де вечеряє родина?
- Хто подає вечерять?
- Хто хоче научати?
- Хто заважає матері це зробити?
Де поклала мати своїх діточок?
- А де сама лягла відпочивати?
8.Виразне читання поезії учнями вголос.
- Чому сім’я вечеря коло хати, а не в хаті?
- Чому дівчата співають, адже вони стомились, йдуть після важкої роботи?
- Чому вечерю подає дочка, а не мати,яка її наварила?
9.Гра «Закінчи рядок»( вчитель зачитує початок рядка, учні хором дочитують його до кінця)
10.Гра «Ти - мені, я – тобі»(читання поезії в парах)
- Чого хоче мати научати своїх дітей?
- Чому затихли всі, окрім дівчат і соловейка?
- А чи є у вірші елементи гумору (щось смішне)?
11.Хвилинка релаксації. Перегляд мультфільму «Садок вишневий коло хати»
- Вірші Шевченка настільки мелодійні, що багато з них стали народними піснями. Відпочиньте та послухайте поезію у музичному виконанні.
12.Вибіркове читання
- Знайдіть та зачитайте ті рядки поезії, які можна побачити.
- А що з описаного у вірші можна почути?
13.Читання «ланцюжком»(по рядочку)
- Якби ви були художником, яку картину намалювали б до вірша?
- А коли ви вечеряєте разом, усією сім’єю?
14.Робота в групах: складання малюнкової презентації до вірша.
Презентація виконаної роботи кожною групою перед класом: читання вірша за малюнковими строфами. Читання хором.
15.Слухання декламації поезії професійним актором (відео)
16.Вправа «Крісло автора» - декламування учнями вірша.
V. Рефлексія.
1.Огляд виконання плану уроку.
2.Вправа «Коло успіху»
3. Вправа «Мікрофон»
- Сьогодні на уроці я дізнався….
- Мене здивувало…..
- Мені було цікаво…..
- Діти,що б ви побажали отим маленьким діточкам, яких мати вклала спати?
VІ. Підсумок
- Ми вчимося у Шевченка шанувати і любити рідну землю, рідний народ, рідну українську мову, своїх батьків. Де б ви не були, ким би ви не стали, пам’ятайте, що всі ви – онуки Тараса Григоровича Шевченка, тож будьте гідні його імені.
VІІ. Домашнє завдання (на вибір)
- розкодувати QR-код та за посиланням подивитися вдома мультфільм про життя Т.Г Шевченка;
- заповнити порівняльну анкету: це я, а це – Шевченко;
- вивчити напам’ять поезію «Садок вишневий коло хати»