Інтегрований урок з математики і природознавства "Множення чисел 1 і 0. Множення на 1 і на 0.Розв'язування задач."

Про матеріал
Цей урок буде корисний для вчителів початкових класів у роботі з другокласниками.
Перегляд файлу

Мета. Ознайомити із множенням на 0,1; формувати обчислювальні навички; закріпити вміння розв'язувати задачі різного виду ;допомогти учням оволодіти  інформацією про зникаючі види рослин і тварин, формувати вміння виділяти головне, порівнювати ; створити позитивно-емоційний настрій і психологічно комфортні умови; сприяти позитивному ставленню учнів до навчання;прищеплювати інтерес до математики, бережливе ставлення до природи.

Форми. Колективна, групова,індивідуальна,робота в парах.

Ключові компетентності: уміння вчитися (навчально-організаційні вміння, загально-мовленнєві, загально-пізнавальні, контрольно-оцінні вміння), інформаційно-комунікативна, соціальна (співпрацює в команді), здоров’язбережувальна

Предметні компетентності (очікувані результати)

Учень (учениця):

- володіє обчислювальними навичками множення на 0 і1;

- знає про рослин і тварин Червоної книги;

- уміє складати та розв’язувати задачі різних типів.

 

І Організація класу

Розпочинаємо ж урок, часу не гаючи

Бо радість ми пізнаємо, лиш труднощі долаючи.

- А запорукою успіху є усмішка. Тож передайте свою усмішку один одному, , поверніться до наших гостей, подаруйте їм, мені. Адже усмішка :

- прикрашає обличчя;

- підвищує настрій;

- сприяє добрим стосункам з оточуючими;

- допомагає знайти нових друзів;

- і навіть деколи, допомагає здійснювати  найзаповітніші бажання.

   Налаштуємося на роботу.

Очі дивляться-(діти) та все бачать.

Вуха слухають – (діти) та все чують.

Голова – (діти) думає.

Яким буде урок (діти) – цікавим!

Які у мене діти? – (діти) найкращі!

А який персонаж мультфільмів завжди викликаєу вас посмішку?

І саме з Машею сьогодні ми з вами поринемо у цікавий світ математики, гортаючи сторінки Червоної книги.

Модуль вступного повторення

Усний рахунок

Математичний диктант     

Червона книга України містить 2 розділи : тваринний світ і рослинний. Над створенням цієї книги міжнародна спілка охорони здоровя працювала  більше, ніж 20 років. На сторінках  7 різних кольорів містяться  відомості про рідкісні та зникаючі види тварин і рослин. У справі охорони природи велика заслуга належить ботанічним садам та заповідникам . Яких на території України є13. До Червоної книги занесено 71 вид риб, 87 видів птахів,  60 видів водоростей. І кількість їх беззупино збільшується.

2, 20, 7, 13, 69, 87, 60.

Розташуйте числа в порядку зростання

Яке число є результатом дії множення на 4…

Назвіть круглі числа. Запишіть з  коментуванням.

Назвіть числа, у яких кількість одиниць = 1. Запишіть з  коментуванням

Дивлячись на ці числа, скажіть  мені ,будь ласка, магію яких чисел пропонує нам сьогодні на уроці вивчати Маша.

Так, це 1 і 0.

Колись цифри 0 не існувало.   Слово нічого у математиці замінювали точкою.

А пізніше  в Індії ця цифра уже з’явилася  такою, якою відома вона нам і досі.

Цифра 0 означає початок всіх  доріг в Угорщині.
Нуль – це едина цифра, якій поставлений  памятник і знаходиться він у Будапешті.

Цифра 1 має  вигляд стовпа і означає лідерство, силу і незалежність. Також вона  є символом різних починань. Вона часто зустрічається у народних прислів’ях.

7 раз відмір, а один відріж.

1 голова добре ,а дві краще.

1 в полі не воїн.

1 битий двох небитих везе.

1 лисиця 10 вовків обмане.

1 біда йде 2 за собою веде.

1 рубає, а інший у дуду грає.

Модуль вивчення нового матеріалу

І саме сьогодні на уроці ми будемо вчитися множити числа на 0,1.

5+5+5+5

6+5+2+4

  •  Який із цих виразів можна замінити прикладом на множення …

Потрібно з'єднати  приклади на множення із виразами на додавання та із відповіддю…

 1*2       1+1+1+1+1       4

1*4         1+1                   5

1*5         1+1+1+1          2

ГРА « БУДЬ УВАЖНИМ» 
Скільки лапок у кота ? (4)

Скільки в песика хвостів? ( 1)

Скільки вушок у зайця? ( 2)

Скільки пальців на руці? ( 5)

Скільки крил є у лисиці? ( Нуль)

Скільки лапок у синиці ( Нуль, адже в синиці ніжки, а не лапки)

Скільки жаб літає в небі? ( нуль, адже жабки не літають)

Скільки хвостиків у тебе? ( жарт)

Що означає число нуль? ( Нічого, жодного предмета)

А тепер давайте зробимо висновок

Якщо множити будь-яке число на 1,то отримуємо  те саме число.

 1∙9=9,а 9∙1=…..

Це все можна записати у вигляді рівності 1∙а=а, а∙1=а.

А тепер роздивіться приклади на множення,де перший множник 0

0*3

0*6

0*4

Яке число слід додавати…

Скільки разів…

І який буде результат..

Отже при множенні будь-якого числа на 0 ми отримуємо 0

0∙7=0, а 7∙0=…

Це все можна записати у вигляді рівності 0∙а=0, а∙0=0.

(читання правила)

Психологічне розвантаження

Модуль практики

1)Ну а зараз ми з Машою  прогуляємося по галявині , милуючись квітами, які зривати не можна,бо вони занесені до Червоної книги. Хто з вас впізнав ці квіти.

Назву “сон” рослина отримала через те, що квіти в похмуру погоду закриті, ніби сплять, та й в народній медицині використовували цю рослину як снотворний засіб. Поява перших квітів еону співпадає з початком руху соку у берези – якраз на початку весни. Листки з’являються після цвітіння. Ця рослина є отруйною,хоча широко використовується в медицині.

Кожна із цих квітів ховає у собі приклад. Ми приклади обчислимо і запишимо, а квіти залишимо на місці.

7 ·1+41                         5 ·0+36                          

63+ 8 ·1                                                    

(18-9) ·1                      (24-19) ·0                   

95- 1 5                                                              

 1 ·8+48                       88 +6 ·0                       49 + 4 ·0

 

 

 

 

 

2)Над галявиною, де ростуть квіти сон-трава,пролітали дивні птахи,які теж занесені до червоної книги…

Що це за птахи…

Побачити чорну лелеку  не так-то просто, тому що вона не тільки рідкісна, але і скритна. Віддає перевагу гніздитися біля водойм, у старих лісах, передгір'ях, поблизу людських поселень їх не побачити Чорні лелеки - потайливі і дуже обережні птахи.

Пару чорні лелеки створюють раз і на все життя.

Сьогодні на наш урок ці птахи принесли на своїх крилах числа,які ми будемо доповнювати, утворюючи  нові.

Гра «Ланцюг»

На кожній парті є число. Ви уважно думайте чи підходить ваше число для того,щоб із даного утворилось нове.

-Яке число слід помножити на 9  щоб утворилося 18…2

- Яке число слід помножити на 9  щоб утворилося 9…1

- Яке число слід додати до 9  щоб утворилося 20…11

-Яке число слід помножити на 9  щоб утворилося  45…5

- Яке число слід  помножити  на 5   щоб утворилося 20…4

- Яке число слід додати до5 , щоб утворилося11…6

- Яке число слід помножити на 5,  щоб утворився 0…0

- Яке число слід додати до 5 , щоб утворилося 15…10

Руханка «Австралійський дощ»

3). Казка про нуль

        Маша, Вовки, Зайчик і Ведмедик знайшли в лісі одне яблучко. Маша запропонувала виконати якусь дію з одиницею і нулем, щоб вийшло число більше за одиницю. У кого це вийде, той і зїсть яблучко. Вовки  додали до одиниці нуль і одержав  один. (1+0=1).

         Зайчик: 1-0=1. Ведмедик: 1х 0=0

         А Маша приписала нуль до одиниці і одержала 10.

         Хто ж зїв яблучко?

 

3)Ну а зараз для вас завдання від Маші.

Складіть і  розв'яжіть задачу.

(записати скорочений запис і розв’язання)

4)Наша Маша дуже полюбляє їсти полуниці. Кожна пара учнів отримала  від неї полуницю із задачею. Прочитайте уважно задачі і якщо розв'язком її є число 9,ви можете полуницю розмістити в кошик для Маші.


Рибалка кожні 3 хвилини ловив по3 рибини.   Скільки рибин спіймав рибалка?

4  коней з'їли 20 кг сіна.                                                                                                                                         Скільки кг з'їв один кінь?

Одна сторона квадрата 5 см,                                       а друга –  на 2см    більша.                                                                                                                  Яка довжина другої сторони квадрата?

6 яєць зварилося за 9 хв. За                                                                                                                                       скільки хвилин зварилося 1 яйце?

Каже мати-квочка:

“В мене 17 синочків і 4 дочки”

Скільки діточок у квочки?

 

У Маші 27 олівців, а у Ведмедя

3 олівця. У скільки разів більше

 олівців у Маші, ніж  Ведмедя?

23 ворони посварились,

Бо зернят не поділили.

На їх шум ще три примчало,

Скільки разом птахів стало?

 

Жовтогрудих 10 синиць

Їли сало в годівниць.

Одна добре попоїла,

Заспівала й полетіла.

Скільки птахів, підкажіть.

Залишилось на обід?

 

На підлозі – 6 доріжок 
І на кожній – 8 кішок. 
Як зайдемо до кімнати, 
Маєм їх порахувати.

Листоноша приніс 54 журнали,                                                                                                         а газет -у 6 разів менше. Скільки                                                                                                          газет приніс листоноша?

24 ножі упакували в 6 коробок.                                                                                                               Скільки ножів поклали в одну                                                                                                       коробку?

На дитяче пальто використовують                                                                                                    2 м тканини. Скільки таких пальто                                                                                               можна пошити з 12 м тканини?

У наборі 18 маленьких кубиків,                                                                                                        а великих – на 9 кубиків менше.                                                                                                   Скільки у наборі великих кубиків?


5)

Яка це фігура…

На які рівні фігури вона розділена…

Яку фігуру утворюють2 червоні трикутники…

Який периметр даного шестикутника ,якщо периметр трикутника 9 см…

Модуль рефлексії

От і настав час,коли урок наш добігає до кінця.

Давайте ж пригадаємо,що нового ви дізналися з математики,природознавства…

До кожного на парту прилетів метелик (Махаон — це досить великий і красивий метелик, махаон живе всього лише близько трьох тижнів.

 на своїх крилах він приніс вам домашнє завдання. Візьміть його із собою і не забудьте, він теж занесаний до Червоної книги.

Давайте ж пригадаємо,що нового ви дізналися з математики,природознавства…

Хто задоволений собою дуже підніміть дві руки, хто трішки, одну,хто зовсім не задоволений – нехай не піднімає жодної.

Давайте ж  поаплодуємо самі собі.

 А зараз ми хочемо вам подарувати пісню, в якій говориться про те, що кожна людина повинна робити найчастіше.

Пісня « Посміхаймося , люди, частіше»

docx
Додано
25 жовтня
Переглядів
160
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку