Мета. Ознайомити із множенням на 0,1; формувати обчислювальні навички; закріпити вміння розв'язувати задачі різного виду ;допомогти учням оволодіти інформацією про зникаючі види рослин і тварин, формувати вміння виділяти головне, порівнювати ; створити позитивно-емоційний настрій і психологічно комфортні умови; сприяти позитивному ставленню учнів до навчання;прищеплювати інтерес до математики, бережливе ставлення до природи.
Форми. Колективна, групова,індивідуальна,робота в парах.
Ключові компетентності: уміння вчитися (навчально-організаційні вміння, загально-мовленнєві, загально-пізнавальні, контрольно-оцінні вміння), інформаційно-комунікативна, соціальна (співпрацює в команді), здоров’язбережувальна
Предметні компетентності (очікувані результати)
Учень (учениця):
- володіє обчислювальними навичками множення на 0 і1;
- знає про рослин і тварин Червоної книги;
- уміє складати та розв’язувати задачі різних типів.
І Організація класу
Розпочинаємо ж урок, часу не гаючи
Бо радість ми пізнаємо, лиш труднощі долаючи.
- А запорукою успіху є усмішка. Тож передайте свою усмішку один одному, , поверніться до наших гостей, подаруйте їм, мені. Адже усмішка :
- прикрашає обличчя;
- підвищує настрій;
- сприяє добрим стосункам з оточуючими;
- допомагає знайти нових друзів;
- і навіть деколи, допомагає здійснювати найзаповітніші бажання.
Налаштуємося на роботу.
Очі дивляться-(діти) та все бачать.
Вуха слухають – (діти) та все чують.
Голова – (діти) думає.
Яким буде урок (діти) – цікавим!
Які у мене діти? – (діти) найкращі!
А який персонаж мультфільмів завжди викликаєу вас посмішку?
І саме з Машею сьогодні ми з вами поринемо у цікавий світ математики, гортаючи сторінки Червоної книги.
Модуль вступного повторення
Усний рахунок
Математичний диктант
Червона книга України містить 2 розділи : тваринний світ і рослинний. Над створенням цієї книги міжнародна спілка охорони здоровя працювала більше, ніж 20 років. На сторінках 7 різних кольорів містяться відомості про рідкісні та зникаючі види тварин і рослин. У справі охорони природи велика заслуга належить ботанічним садам та заповідникам . Яких на території України є13. До Червоної книги занесено 71 вид риб, 87 видів птахів, 60 видів водоростей. І кількість їх беззупино збільшується.
2, 20, 7, 13, 69, 87, 60.
Розташуйте числа в порядку зростання
Яке число є результатом дії множення на 4…
Назвіть круглі числа. Запишіть з коментуванням.
Назвіть числа, у яких кількість одиниць = 1. Запишіть з коментуванням
Дивлячись на ці числа, скажіть мені ,будь ласка, магію яких чисел пропонує нам сьогодні на уроці вивчати Маша.
Так, це 1 і 0.
Колись цифри 0 не існувало. Слово нічого у математиці замінювали точкою.
А пізніше в Індії ця цифра уже з’явилася такою, якою відома вона нам і досі.
Цифра 0 означає початок всіх доріг в Угорщині.
Нуль – це едина цифра, якій поставлений памятник і знаходиться він у Будапешті.
Цифра 1 має вигляд стовпа і означає лідерство, силу і незалежність. Також вона є символом різних починань. Вона часто зустрічається у народних прислів’ях.
7 раз відмір, а один відріж.
1 голова добре ,а дві краще.
1 в полі не воїн.
1 битий двох небитих везе.
1 лисиця 10 вовків обмане.
1 біда йде 2 за собою веде.
1 рубає, а інший у дуду грає.
Модуль вивчення нового матеріалу
І саме сьогодні на уроці ми будемо вчитися множити числа на 0,1.
5+5+5+5
6+5+2+4
Потрібно з'єднати приклади на множення із виразами на додавання та із відповіддю…
1*2 1+1+1+1+1 4
1*4 1+1 5
1*5 1+1+1+1 2
ГРА « БУДЬ УВАЖНИМ»
Скільки лапок у кота ? (4)
Скільки в песика хвостів? ( 1)
Скільки вушок у зайця? ( 2)
Скільки пальців на руці? ( 5)
Скільки крил є у лисиці? ( Нуль)
Скільки лапок у синиці ( Нуль, адже в синиці ніжки, а не лапки)
Скільки жаб літає в небі? ( нуль, адже жабки не літають)
Скільки хвостиків у тебе? ( жарт)
Що означає число нуль? ( Нічого, жодного предмета)
А тепер давайте зробимо висновок
Якщо множити будь-яке число на 1,то отримуємо те саме число.
1∙9=9,а 9∙1=…..
Це все можна записати у вигляді рівності 1∙а=а, а∙1=а.
А тепер роздивіться приклади на множення,де перший множник 0
0*3
0*6
0*4
Яке число слід додавати…
Скільки разів…
І який буде результат..
Отже при множенні будь-якого числа на 0 ми отримуємо 0
0∙7=0, а 7∙0=…
Це все можна записати у вигляді рівності 0∙а=0, а∙0=0.
(читання правила)
Психологічне розвантаження
Модуль практики
1)Ну а зараз ми з Машою прогуляємося по галявині , милуючись квітами, які зривати не можна,бо вони занесені до Червоної книги. Хто з вас впізнав ці квіти.
Назву “сон” рослина отримала через те, що квіти в похмуру погоду закриті, ніби сплять, та й в народній медицині використовували цю рослину як снотворний засіб. Поява перших квітів еону співпадає з початком руху соку у берези – якраз на початку весни. Листки з’являються після цвітіння. Ця рослина є отруйною,хоча широко використовується в медицині.
Кожна із цих квітів ховає у собі приклад. Ми приклади обчислимо і запишимо, а квіти залишимо на місці.
7 ·1+41 5 ·0+36
63+ 8 ·1
(18-9) ·1 (24-19) ·0
95- 1● 5
1 ·8+48 88 +6 ·0 49 + 4 ·0
2)Над галявиною, де ростуть квіти сон-трава,пролітали дивні птахи,які теж занесені до червоної книги…
Що це за птахи…
Побачити чорну лелеку не так-то просто, тому що вона не тільки рідкісна, але і скритна. Віддає перевагу гніздитися біля водойм, у старих лісах, передгір'ях, поблизу людських поселень їх не побачити Чорні лелеки - потайливі і дуже обережні птахи.
Пару чорні лелеки створюють раз і на все життя.
Сьогодні на наш урок ці птахи принесли на своїх крилах числа,які ми будемо доповнювати, утворюючи нові.
Гра «Ланцюг»
На кожній парті є число. Ви уважно думайте чи підходить ваше число для того,щоб із даного утворилось нове.
-Яке число слід помножити на 9 щоб утворилося 18…2
- Яке число слід помножити на 9 щоб утворилося 9…1
- Яке число слід додати до 9 щоб утворилося 20…11
-Яке число слід помножити на 9 щоб утворилося 45…5
- Яке число слід помножити на 5 щоб утворилося 20…4
- Яке число слід додати до5 , щоб утворилося11…6
- Яке число слід помножити на 5, щоб утворився 0…0
- Яке число слід додати до 5 , щоб утворилося 15…10
Руханка «Австралійський дощ»
3). Казка про нуль
Маша, Вовки, Зайчик і Ведмедик знайшли в лісі одне яблучко. Маша запропонувала виконати якусь дію з одиницею і нулем, щоб вийшло число більше за одиницю. У кого це вийде, той і з’їсть яблучко. Вовки додали до одиниці нуль і одержав один. (1+0=1).
Зайчик: 1-0=1. Ведмедик: 1х 0=0
А Маша приписала нуль до одиниці і одержала 10.
Хто ж з’їв яблучко?
3)Ну а зараз для вас завдання від Маші.
Складіть і розв'яжіть задачу.
(записати скорочений запис і розв’язання)
4)Наша Маша дуже полюбляє їсти полуниці. Кожна пара учнів отримала від неї полуницю із задачею. Прочитайте уважно задачі і якщо розв'язком її є число 9,ви можете полуницю розмістити в кошик для Маші.
Рибалка кожні 3 хвилини ловив по3 рибини. Скільки рибин спіймав рибалка?
4 коней з'їли 20 кг сіна. Скільки кг з'їв один кінь?
Одна сторона квадрата 5 см, а друга – на 2см більша. Яка довжина другої сторони квадрата?
6 яєць зварилося за 9 хв. За скільки хвилин зварилося 1 яйце?
Каже мати-квочка:
“В мене 17 синочків і 4 дочки”
Скільки діточок у квочки?
У Маші 27 олівців, а у Ведмедя
3 олівця. У скільки разів більше
олівців у Маші, ніж Ведмедя?
23 ворони посварились,
Бо зернят не поділили.
На їх шум ще три примчало,
Скільки разом птахів стало?
Жовтогрудих 10 синиць
Їли сало в годівниць.
Одна добре попоїла,
Заспівала й полетіла.
Скільки птахів, підкажіть.
Залишилось на обід?
На підлозі – 6 доріжок
І на кожній – 8 кішок.
Як зайдемо до кімнати,
Маєм їх порахувати.
Листоноша приніс 54 журнали, а газет -у 6 разів менше. Скільки газет приніс листоноша?
24 ножі упакували в 6 коробок. Скільки ножів поклали в одну коробку?
На дитяче пальто використовують 2 м тканини. Скільки таких пальто можна пошити з 12 м тканини?
У наборі 18 маленьких кубиків, а великих – на 9 кубиків менше. Скільки у наборі великих кубиків?
5)
Яка це фігура…
На які рівні фігури вона розділена…
Яку фігуру утворюють2 червоні трикутники…
Який периметр даного шестикутника ,якщо периметр трикутника 9 см…
Модуль рефлексії
От і настав час,коли урок наш добігає до кінця.
Давайте ж пригадаємо,що нового ви дізналися з математики,природознавства…
До кожного на парту прилетів метелик (Махаон — це досить великий і красивий метелик, махаон живе всього лише близько трьох тижнів.)і
на своїх крилах він приніс вам домашнє завдання. Візьміть його із собою і не забудьте, він теж занесаний до Червоної книги.
Давайте ж пригадаємо,що нового ви дізналися з математики,природознавства…
Хто задоволений собою дуже підніміть дві руки, хто трішки, одну,хто зовсім не задоволений – нехай не піднімає жодної.
Давайте ж поаплодуємо самі собі.
А зараз ми хочемо вам подарувати пісню, в якій говориться про те, що кожна людина повинна робити найчастіше.
Пісня « Посміхаймося , люди, частіше»