Конспект уроку з математики в інтегрованому курсі . 1 клас . НУШ
Тема тижня . Професії .
Тема дня . Які бувають професії ?
Тема МАО. Короткий запис задач . Складання і розв’язування задач про різні професії . Гра «Ми у магазині» . Математика у професіях .
Очікувані результати.
Математична освітня галузь : оперувати числами в межах 10; виконувати дії додавання і віднімання в межах 10; здійснювати вимірювання; розв’язувати повсякденні проблеми математичного змісту; оцінювати правильність розв’язання математичних задач з допомогою дорослого або самостійно, робити відповідний висновок; складати короткий запис задач, добирати схеми; виділяти ключові слова в задачі.
Мовно-літературна освітня галузь : сприймати інформацію, активно брати участь в обговорені питань, формуючи запитання; читати цілими словами; відповідати на запитання за фактичним змістом прочитаного; розповідати про свої враження, настрій, емоції.
Фізкультурна освітня галузь : виконувати вправи руханок, фізкультхвилинок, вправи на покращення постави, відпочивати під час релаксації.
Соціальна і здоров'язбережувальна освітня галузь: об’єднуватися з іншими дітьми у групи для навчання та гри.
Громадянська освітня галузь: уважно слухати думку співрозмовника, шанувати гідність інших.
Хід уроку
І Вступна частина.
-
Організація класу.
-
Діти, до нас на урок завітали гості. Давайте привітаємося. Сідайте. Починаємо урок математики.
-
Для чого потрібно вивчати математику? (для того, щоб розраховуватися в магазині, автобусі; прочитати текст, дату виготовлення, термін придатності продуктів; щоб у майбутньому здобути професію)
-
Яка тема тижня? Як можна пов'язати математику з професіями? Які професії вам відомі? Яку професію мрієте здобути в майбутньому?
-
Давайте прочитаємо тему нашого уроку. Чого ви очікуєте від уроку?
-
Послухайте вірш і скажіть, які професії запам’ятали.
Великий дім
Будівельник зводить дім,
І поселяться у нім,
Лікар, токар, агроном,
диктор, тесля, астроном,
Скульптор, кухар, модельєр,
тренер, космонавт, шофер.
Вчитель, льотчик, журналіст
Ще й прославлений артист.
Ось такий великий дім!
Місця вистачить усім!
-
Які професії почули? Прочитаємо вірш разом. (прикріплюю на дошку)
-
То хто будує будинки? Чи корисна його робота? Які якості повинні бути в будівельника? Яким він має бути?
-
Гра «Будівельники»
-
Давайте ми разом з вами також побуваємо на будівництві і збудуємо вежу, але з цеглинок Lego. Кожен колір цеглинки - це відповідь. Збудуємо вежу, розв’язати вирази. ( 2 – зелений, 3 – синій, 4 – блакитний, 5 – жовтий, 6 – червоний, 7 – оранжевий)
1+3 5-0 1+1 4+2 4+3 5-2
-
Хто з вас мріє стати будівельником? У кого в сім'ї є будівельник?
ІІ Основна частина.
-
Метод «Кубування». (Даю кубик і предмет, що асоціюється з різними професіями. Грошова купюра, бинт, крейда)
-
Що робить лікар? (Вчитель? Продавець? Військовий?) Які якості йому треба мати? Хто мріє стати лікарем? (вчителем, продавцем, військовим) Хто з ваших рідних вчитель? (лікар, продавець, військовий) Ким ти мрієш стати?
-
Гра «Ми у магазині».
-
А зараз ми побуваємо у гостях у однієї людини, професію якої ви дізнаєтеся, відгадавши загадку.
-
В магазині на вітрині
Розкладає він свій товар,
Буде радий покупець
Всіх обслужить …. (продавець)
-
Що робить продавець? Чи корисна його робота? Ми з вами зараз також будемо купувати товари.
-
Робота в групах. Повторення роботи в групах. Роздаю на кожен ряд однакову суму грошей.
-
Перший ряд купує предмети, які коштують 3 грн. (барні 1+2, сік 5-2)
-
Другий ряд купують товари, які коштують 5 грн. (печиво 10-5, сік 5+0)
-
Третій ряд купують товари, які коштують 6 грн. (цукерки 3+3, сік 8-2)
-
Робота над задачею.
-
Поки ми були в магазині, до порту прибув корабель. А хто керує кораблем? (капітан) Як називається професія, коли людина працює на кораблі? (моряк) Капітан приготував нам завдання. Його про допомогу попросив Айболит? Хто такий Айболит? А завдання від нього уже у вас на партах.
-
Що це? (задача)
-
Які складові задачі? (умова і запитання) Давайте прочитаємо задачу разом. Які ключові слова задачі? (Виділили маркером. Я записую на дошці.)
-
Скільки літрів бегемоту? А лису? Що треба знайти? Який це тип задачі? (на знаходження суми)
-
Давайте озвучимо короткий запис задачі хором. Користуючись пам’яткою відповідаємо.
-
Бегемоту – 6 л
} ? л
Лису – 2 л
3+2=5л (відповідь також кажуть діти)
-
Вирази на знаходження невідомого доданка.
-
Поки ми розв’язували задачу, моряки зголодніли. Давайте наловимо їм риби. Але вона незвичайна. Що записано на рибках? (вирази з невідомим доданком) Повторимо правило. Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок)
-
1+ _=5 4+_=7 6+_=10 _+3=8 2+_=7 _+3=4
-
А хто може приготувати їжу? Кухарю потрібно заплатити за роботу. А в нас грошей немає. Але в кухаря є для нас завдання і якщо ми його виконаємо, то він приготує.
-
Робота в зошиті з друкованою основою. (Скворцова)
-
Відкрили зошити на ст. 26, №2. Читаємо задачу хором.
-
Павлик упіймав 4 карасі і 1 окуня. Скільки всього рибин упіймав Павлик?
-
Називаємо і виділяємо головні слова задачі, числові значення. Доберіть схему до задачі. Розв’язуємо , записуємо дію і відповідь.
-
Гра «Музиканти»
-
Чудово. Моряки не будуть голодні. Але їсти під музику веселіше. Давайте побудемо в ролі музикантів. Якими мають бути музиканти?
-
Працюємо зі стрічкою чисел і стрілочкою з +1, - 1.
-
Якщо додаємо 1, то одержуємо наступне число. Якщо віднімаємо, то одержуємо попереднє число.
-
Математика з другом. Завдання на картці. Розв’язати 4 вирази. 5+5, 4+3, 7-2, 9-6. Перевіряємо.
ІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
-
Що розкажете про урок математики вдома? Що сподобалося? Що вдалося? Що не вдалося? Який у вас настрій в кінці уроку?
(Після кожного завдання учні сигналізували смайликами про правильність виконаного завдання)