Інтегрований урок з математики НУШ. Тема тижня "Ігри". Урок розроблений для 1 класу за програмою Р. Шияна. на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.
Дата ____________ № _________ Математика 1 клас
Тема тижня Ігри
Тема уроку: Число і цифра 7.
Мета тематичного дня: формувати поняття про число 7; учити співвідносити число
предметів і цифру; учити писати цифру 7; формувати поняття про відношення рівності та нерівності, вчити позначати їх знаками «=» і «≠»; ознайомити учнів зі способом утворення числа 7; продовжити формувати поняття про геометричні фігури; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння
Предметні компетентності:
-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;
-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;
-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.
Очікувані результати:
Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно, хаотично)
Співвідносить кількість елементів у групі з відповідним числом і навпаки
Утворює рівності на основі складу чисел 2–7
Порівнює об’єкти навколишнього світу за однією ознакою
Класифікує об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками
Читає і записує числа (1–7) – словами і цифрами
Утворює числа 2–7 прилічуванням одиниці до попереднього і відлічуванням одиниці від наступного до нього числа
Порівнює числа в межах 7, використовуючи знаки >, <, =
Співвідносить кількість елементів у групі об’єктів навколишнього середовища з відповідним числом і навпаки
Співвідносить цифру з її зображенням
Утворює рівності на основі знання про склад чисел 2–7
Розпізнає геометричні фігури – чотирикутник, трикутник, квадрат, п’ятикутник
Конструює об’єкт із запропонованих геометричних фігур
Обладнання: підручники, папір А4, ручки, кольорові олівці та фломастери, набори
«Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Метод «Настрій гномів»
Оберіть гнома, настрій якого найбільше підходить до вашого.
ІІ. Етап цілепокладання
Розгляньте картинки.
Порахуйте персонажів. Чи знаєте з яких казок чи мультфільмів ці герої?
Наша допомога потрібна Білосніжці та її друзям гномам. Гноми дуже багаті магічні істоти і за вашу допомогу ви будете отримувати подарунки алмази.
Сьогодні ми будемо вивчати число 7.
Чи знаєте ви …
ІІІ. Етап цілереалізації
Наша подорож почнеться біля будинку гномів.
Гноми разом з Білосжінкою заблукали у темному лісі. Щоб знайти гномів потрібно всім разом порахувати.
Усна лічба
Діти рахують від 1 до 10 при цьому плещуть в долоні над головою.
Ось і знайшовся перший гном. Це Простак.
Рахуємо з вами далі. Тепер ми будемо рахувати від 10 до 1. При цьому ми будемо стояти і плескати знизу.
На наше плескання прийшов ще один гном. Його звати Чхун.
Щоб знайти наступного гнома станемо ланцюжком. Передаючи один одному м’ячик будемо рахувати. Будьте обережні і не збивайтесь. Рахуємо від 1 до 20.
Молодці! До нашого ланцюжка приєднався третій гном. Всі його кличуть Веселун.
Робота в парах.
А тепер утворіть пари. В парах будемо рахувати двійками. Хто бажає першим. За гарний рахунок діти можуть отримувати алмази.
До нашої дружньої компанії долучився Мовчун.
Гра «Допоможи Мовчуну»
На жаль, Мовчун дуже мало говорить. Але йому потрібно порахувати алмази, тому я зачитую завдання, а ви відповідаєте з-за допомогою числових віял.
От і Буркотун прийшов з Темного лісу.
Робота з картками
Буркотун завжди всім невдоволений. Він вважає, що ви незнаєте цифри і не вмієте рахувати. Давайте покажемо, що ми навчилися.
О разом з їжачками дорогу до нас знайшов Сонько.
Щоб Сонько не заснув давайте проведемо фізкультхвилинку.
Фізкультхвилинка під музичний супровід
https://www.youtube.com/watch?v=-7-p0pI61iI
Почувши веселу мелодію прийшов і Розумник.
Він хоче розповісти вам про нову цифру, яку ми сьогодні будемо вивчати.
Знайомство із цифрою 7
Демонстрація цифри 7.
Гра «Лісовий лабіринт»
Всі гноми знайшлися тепер потрібно пройти крізь лісовий лабіринт і знайти Білосніжку. Щоб подолати лабіринт потрібно замалювати всі кружечки з цифрою сім.
От ми і вийшли з лісового лабіринту, а на зустріч нам йде Білосніжка.
Білосніжна пропонує почитати разом з нею книгу.
Робота з підручником
Гноми обожнюють рахувати. Давайте разом з ними.
Утворення числа 7
Робота з набірним полотном.
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=pNGy5egvoOI
Написання цифри 7
Пропишіть цифру сім в повітрі.
Пропишіть самостійно цифру 7.
Де в нашому житті зустрічаємо число 7?
Сім кольорів веселки –
Відомо нам усім.
Є сім веселих ноток.
У тижні днів теж сім.
Закріплення уявлень про число 7 і цифру 7.
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
Рефлексія. Робота з відеоматеріалом
https://www.youtube.com/watch?v=qGMw7EAOa-Y
Шахта гномів
Ласкаво просимо до шахти гномів. Візьміть ці скарби в подарунок – вони будуть тобі нагадувати про подорож чарівним королівством Білосніжки.
Робота з лего
«Мікрофон»
А що ви дізналися?
З яким настроєм ви закінчуєте урок?
Ви сьогодні добре попрацювали, скажемо один одному СПАСИБІ.
1