Інтегрований урок
у 1 класі:
навколишній світ та математика за науково-педагогічною технологією "Росток".
Урок відображає технологію діяльнісного методу. Головна особливість якого полягає в тому, що нові математичні поняття й відношення між ними не дають дітям у готовому вигляді. Діти «відкривають» їх самі в процесі самостійної дослідницької діяльності. Учитель лише скеровує цю діяльність і на завершення підбиває підсумки , подаючи точне формулювання встановлених алгоритмів дії та ознайомлюючи з загальною системою визначення.
Тема: Зимові явища. Сніг. Додавання і віднімання в
межах 9.Порівняння виразів.
Мета:- Розширити уявлення дітей про красу зимової при-
роди;
- формувати вміння спостерігати зимові явища (сніг);
- повторити порівняння виразів,додавання та відніман-
ня в межах 9 , співвідношення між цілою фігурою та
її частинами;
операції, мислення;
- виховувати почуття прекрасного, любов до природи.
Демонстраційний матеріал: малюнки,еталони для
перевірки, картки.
Роздатковий матеріал: картки з завданнями,малюнки сніжинок, мішки з сніжинками, шестикутники.
І.Самовизначення до діяльності
- Дорогі діти ,а тепер тихенько сядьте , заплющіть очі і уявіть
зимовий день,що ви бачите навкруги?
ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднення в діяльності.
- Які почуття і враження це все у вас викликало? (радості,ми-лувалися красою,захоплення,любові).
- Що вам хотілося зробити ? (Малювати пензликом,ліпити,по-качатися,зліпити снігову бабу,кататися на санчатах).
Кожного дня йдучи до школи , я із захопленням милувалася навколишньою природою .І мимоволі з’являлася посмішка.
-А ви посміхались , коли уявляли зимовий день?
-Зимовий настрій – це обов’язково сумний,а може холодний?
Давайте усміхнемось один одному доброю,відвертою посмішкою ,скажіть товаришам ніжне «чарівне» слово,торкніться один одного і промовте наш девіз.
- Отже,якщо настрій добрий,ми можемо рушати у подорож.
А куди саме ми помандруємо , дізнаєтесь , коли відгадаєте загадку...
Холодна, люта, колюча, зла, чарівна
Прийшла до нас …(зима).
- Ми вирушимо у володіння королеви Зими. Але, наша королева сама до нас не приходить ,а приносить дуже багато
різних зимових явищ.
ІІІ. Постановка навчальної задачі.
-А чи знаєте ви ,що таке зимові явища природи?Які саме зимові явища приносить нам королева Зима?
- Скажіть , а чи знаєте ви де народжується сніг? Скільки промінчиків у сніжинки? Чому рипить сніг?
- Отже,які завдання ми сьогодні поставимо перед собою на уроці?
ІV.Побудова проекту виходу з утруднення(«відкриття» дітьми нового знання).
1.Сніг і сніжинки.
- Чи спостерігали ви як опускаються на землю сніжинки?
Чи розглядали окремі з них?
- Придивіться уважно до сніжинок. Чи схожі вони між собою?
Чим відрізняються одна від одної?
- Діти,сьогодні до нас завітали саме такі сніжинки,і вони принесли нам багато математичних завдань.
1 завдання сніжинок
- Розбити сніжинки на групи і вказати ознаку розбиття.
Які дії ми можемо виконати з даними сукупностями?
(додати і порівняти)
5 > 4
+ =
5 + 4 = 9
-Ми сказали ,що кожен крижаний кристалик має власну
форму,відмінну від інших. Сніжинки ніколи не повторюють
одна одну. Але всі вони мають спільну рису – шість промінчиків.
- Спробуйте об’єднати вершини цих промінчиків.
- На що схожа фігура,яку ви отримали?(на шестикутники)
- Доведіть,що це шестикутник.( є шість кутів і шість вершин)
2 завдання сніжинок
- Скласти співвідношення між цілою фігурою і її частинами.
а о в
е р
і
к
к=а+о+в+е+і+р
к-в=а+о+е+і+р
к-а-е-і=о+в+р
р=к-а-о-в-і-е
2. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
3.Де народжується сніг?
- Діти а хто знає,що таке сніг і як він народжується?
Сніг –це багато ,дуже багато красивих сніжинок. Раніше думали , що сніг це замерзлі краплинки води. Але згодом розгадали таємницю народження сніжинок. Дізналися ,що сніг ніколи не народжується з крапель води. Сніжинки ,як і дощові краплі ,виникають завдяки водяній парі. Водяна пара піднімається високо над землею ,де панує сильний холод. Тут
із нею утворюються крихітні крижинки-кристалики. Це ще не ті сніжинки які падають на землю,вони ще дуже малі.
Але шестикутний кристалик весь час росте,збільшується й,
нарешті,стає дивовижною зірочкою. Сніжинки повільно опускаються, злипаються і падають на землю у вигляді лапатого снігу. Під час хуртовин сніг переноситься вітром. Біля різних перешкод він затримується . Так утворюються кучугури.
3 завдання сніжинок
-Підібрати за допомогою числового відрізка невідомі компоненти дій і порівняти отримані вирази.
3+… 4+… 9-…
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
>
=
<
2.Практична робота
- Чи помічали ви ,як у морозну погоду під ногами рипить сніг?Що ж викликає це рипіння?
Рипіння викликає тертя і руйнування маленьких кристаликів. У цьому легко можна переконатися.
Проведемо дослід…
Візьмемо дві тарілки:насипавши в одну тарілку цукру ,а в
Іншу солі,якщо на нього натискати ложкою , почуємо слабке порипування.
Отже , ми переконались , що сніг справді рипить від тертя і руйнування маленьких кристаликів.
V.Творча робота
- А тепер, діти , ми спробуємо створити сніжинки з наших шестикутників, і подаруємо їх гостям.
VІ. Рефлексія діяльності.
Продовжити речення.
Я довідався на уроці , що…
Мені сподобалось…
Я тепер знаю…