Урок "Інтегрований урок у 1 класі: навколишній світ та математика"

Про матеріал

Інтегрований урок

у 1 класі:

навколишній світ та математика за науково-педагогічною технологією "Росток".

Урок відображає технологію діяльнісного методу. Головна особливість якого полягає в тому, що нові математичні поняття й відношення між ними не дають дітям у готовому вигляді. Діти «відкривають» їх самі в процесі самостійної дослідницької діяльності. Учитель лише скеровує цю діяльність і на завершення підбиває підсумки , подаючи точне формулювання встановлених алгоритмів дії та ознайомлюючи з загальною системою визначення.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Зимові явища. Сніг. Додавання і віднімання в

            межах 9.Порівняння виразів.

 

Мета:- Розширити уявлення дітей про красу зимової при-

              роди;

            - формувати вміння спостерігати зимові явища (сніг);

            - повторити порівняння виразів,додавання та відніман-

              ня в межах 9 ,  співвідношення між цілою фігурою та

              її частинами;

  • розвивати  сприйняття, мовлення, уяву, розумові 

              операції, мислення;

            - виховувати почуття прекрасного, любов до природи.

 

 

Демонстраційний матеріал: малюнки,еталони для

перевірки,  картки.

 

Роздатковий матеріал: картки з завданнями,малюнки  сніжинок, мішки з сніжинками, шестикутники.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І.Самовизначення до діяльності

- Дорогі діти ,а тепер тихенько сядьте , заплющіть очі і уявіть

зимовий день,що ви бачите навкруги?

 

ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднення в діяльності.

- Які почуття і враження це все у вас викликало? (радості,ми-лувалися красою,захоплення,любові).

- Що вам хотілося зробити ? (Малювати пензликом,ліпити,по-качатися,зліпити снігову бабу,кататися на санчатах).

 

Кожного дня йдучи до школи , я із захопленням милувалася навколишньою природою .І мимоволі з’являлася посмішка.

-А ви посміхались , коли уявляли зимовий день?

-Зимовий настрій – це обовязково  сумний,а може холодний?

Давайте усміхнемось один одному доброю,відвертою посмішкою ,скажіть товаришам ніжне «чарівне» слово,торкніться один одного і промовте наш девіз.

- Отже,якщо настрій добрий,ми можемо рушати у подорож.

А куди саме ми помандруємо , дізнаєтесь , коли відгадаєте загадку...

            Холодна, люта, колюча, зла, чарівна

            Прийшла до нас …(зима).

- Ми вирушимо у володіння королеви Зими. Але, наша королева сама до нас не приходить ,а приносить дуже багато

різних зимових явищ.

 

ІІІ. Постановка навчальної задачі.

-А чи знаєте ви ,що таке зимові явища природи?Які саме зимові явища приносить нам королева Зима?

 - Скажіть , а чи знаєте ви де народжується сніг? Скільки промінчиків у сніжинки? Чому рипить сніг?

 

- Отже,які завдання ми сьогодні поставимо перед собою на уроці?

 

ІV.Побудова проекту виходу з утруднення(«відкриття» дітьми нового знання).

  1.Сніг і сніжинки.

- Чи спостерігали ви як опускаються на землю сніжинки?

Чи розглядали окремі з них?

- Придивіться уважно до сніжинок. Чи схожі вони між собою?

Чим відрізняються одна від одної?

 

- Діти,сьогодні до нас завітали саме такі сніжинки,і вони принесли нам багато математичних завдань.

 

 1 завдання сніжинок

- Розбити сніжинки на групи і вказати ознаку розбиття.

Які дії ми можемо виконати з даними сукупностями?

(додати і порівняти)

 

 

 

 

 

 

                   5      >         4

 

 

 + =

 

          5 +  4 =  9

 

-Ми сказали ,що кожен  крижаний кристалик має власну

форму,відмінну від інших. Сніжинки ніколи не повторюють

 

одна одну. Але всі вони мають спільну рису – шість промінчиків.

- Спробуйте  обєднати вершини цих промінчиків.

- На що схожа фігура,яку ви отримали?(на шестикутники)

- Доведіть,що це шестикутник.( є шість кутів і шість вершин)

 

2 завдання сніжинок

- Скласти співвідношення між цілою фігурою і її частинами.

 

 

 

                                         а    о      в      

 

 е р 

 і

 к 

 

к=а+о+в+е+і+р 

к-в=а+о+е+і+р

к-а-е-і=о+в+р

р=к-а-о-в-і-е

 

 2.  ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

3.Де народжується сніг?

- Діти  а хто знає,що таке сніг і як він народжується?

   Сніг –це багато ,дуже багато красивих сніжинок. Раніше думали , що сніг це замерзлі краплинки води. Але згодом розгадали таємницю народження сніжинок. Дізналися ,що сніг ніколи не народжується з крапель води. Сніжинки ,як і дощові краплі ,виникають завдяки водяній парі. Водяна пара піднімається високо над землею ,де панує сильний холод. Тут

із нею утворюються крихітні крижинки-кристалики. Це ще не ті сніжинки які падають на землю,вони ще дуже малі.

 

 

Але шестикутний кристалик весь час росте,збільшується й,

нарешті,стає дивовижною зірочкою. Сніжинки повільно опускаються, злипаються і падають на землю у вигляді лапатого снігу. Під час хуртовин сніг переноситься вітром. Біля різних перешкод він затримується . Так утворюються кучугури.

 

3 завдання сніжинок

 -Підібрати за допомогою числового відрізка невідомі компоненти дій і порівняти отримані вирази.

 

    3+…       4+…           9-…

 

  

 0    1   2   3    4   5    6   7    8    9

 

             >  

 

            = 

            <

 

2.Практична робота

- Чи помічали ви ,як у морозну погоду під ногами рипить сніг?Що ж викликає це рипіння?

Рипіння викликає тертя і руйнування маленьких кристаликів. У цьому легко можна переконатися.

     Проведемо дослід…

Візьмемо дві тарілки:насипавши  в одну тарілку цукру ,а в

Іншу солі,якщо на нього натискати ложкою , почуємо слабке порипування.

 

Отже , ми переконались , що сніг справді рипить від тертя і руйнування маленьких кристаликів.

 

V.Творча робота

- А тепер, діти , ми спробуємо створити сніжинки з наших шестикутників, і подаруємо їх гостям.

 

VІ. Рефлексія  діяльності.

  Продовжити речення.

Я довідався на уроці , що…

Мені сподобалось…

Я тепер знаю…

 

 

 

 

docx
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
1009
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку