Конспект уроку з математики, проведеного в 6 класі
Підготувала: вчитель Новгород-Сіверської
гімназії №1 ім. Б.Майстренка Ворушило Олена Петрівна.
Тема : «Подорож містами України»
Мета: удосконалити навички учнів з розв’язування задач, які передбачають поняття масштабу; розвивати вміння працювати в групі та використовувати різні джерела інформації; виховувати інтерес до вивчення математики, загальну культуру та поважне ставлення до рідного краю.
Тип уроку: інтегрований урок.
Обладнання: глобус, карта України. вимірювальні прилади, роздавальний матеріал (картки з завданнями, картинки з пам’ятками архітектури різних міст України).
Перебіг уроку
I. Організаційний етап. ( поділ учнів на групи та ознайомлення з правилами роботи в групах.)
II. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності.
Учитель повідомляє тему уроку. Епіграф до уроку: « Математика – цариця всіх наук.»
Учитель : Як пояснити цей вислів? Учні дають відповіді.
Завдання для учнів: Встановити зв'язок між словами МАСШТАБ – КАРТА УКРАЇНИ – ПОДОРОЖ і сформулювати мету уроку.
Учитель: Сьогодні ми проведемо незвичайний урок – подорож, на якому ми використаємо знання, які отримали на уроках математики, географії, збагатимо знання з мистецтва, здійснимо мандрівку містами України та ознайомимось з їх пам’ятками.
Учитель: Увага! Готовність екіпажу на місцях перевіряють чергові класу
( перевірка відсутніх).
Перевірка обладнання: зошити, ручки, лінійка, олівець, атлас.
III. Удосконалення знань, умінь і навичок.
Учитель: Перевірка блоку пам’яті. Завдання групам учнів: продовжити речення:
Демонстрація ( вчитель демонструє учням картинки із зображенням пам’яток архітектури різних міст України; разом з учнями з’ясовує розташування цих міст на карті України; роздає розглянуті картинки групам учнів. )
Учитель: Перевіримо роботу двигунів.
Завдання групам учнів:
1)Використовуючи атлас, знання з теми «Масштаб», визначити відстань між містом в якому ви мешкаєте і містом України, з яким пов’язана пам’ятка архітектури на картинці.)
2) Знайти короткі відомості про вказану пам’ятку архітектури за допомогою гаджетів.
Учні представляють результати своєї роботи.
Учитель : Зробимо зупинку ( фізкультхвилинка)
Завдання групам: загадка (Учитель дає кожній групі картку з загадкою)
1 група : Як називають об’ємну модель земної кулі? ( глобус )
2 група: Зменшувати площину
Винайшли величину.
В кілька раз вона дає
Відстань меншу, ніж як є. ( масштаб )
3 група : Яку назву має найбільша паралель? ( екватор )
Учитель: поміркуйте, чи можна за допомогою нитки та глобуса визначити довжину екватора? Як це зробити?
Завдання групам: Визначити довжину екватора.
Учні представляють результати своєї роботи.
ІV. Підбиття підсумків уроку
Учитель: Завершилась наша подорож. Підведемо підсумки: ( рефлексія )
Про що дізналися на уроці? Чи виникали труднощі під час уроку?
Що найбільше сподобалось на уроці ?
Кожна група учнів визначає кращих гравців, які отримують оцінки.
Домашнє завдання: Визначити відстань між містом в якому мешкаєте і обласними центрами України.