Інтегрований урок з математики та англійської мови в 5 класі

Про матеріал
Інтегровані уроки відрізняються від традиційних, тим, що вони об’єднують блоки знань із різних навчальних предметів, тем навколо однієї проблеми з метою інформаційного та емоційного збагачення сприймання, мислення, почуттів учня. Такий урок, на мою думку, забезпечує формування в учнів цілісної картини світу, здатності сприймати предмети і явища різнобічно, системно, емоційно, сприяє поглибленню та розширенню знань, діапазону їх практичного застосування. Інтегровані уроки – це вид нестандартного уроку. Я використовую інтегрований урок: урок обміну знаннями , урок-гра, урок взаємоперевірки, урок творчого пошуку, урок видання газети, урок- захист творчої роботи, урок - екскурсія , семінар-дослідження, семінар-дискусія і семінар-«круглий стіл». Вважаю, що інтегровані уроки мають певні переваги : позбавляють від перевтоми пожвавлюють навчальний процес, економлять навчальний час.
Перегляд файлу

Десяткові дроби на службі у королеви Об’єднаного Королівства

Інтегрований урок  математики й англійської мови,  5 клас

Мета уроку:

- узагальнити та систематизувати знання, вміння та навички учнів виконувати арифметичні дії з десятковими дробами, а також знання про Об’єднане Королівство Великобританії та Північної Ірландії;

- формувати вміння застосовувати отримані знання під час розв’язування практичних задач та презентації інформації англійською мовою;

- розвивати та розширювати кругозір учнів, пізнавальні інтереси, вміння знаходити між предметні зв’язки, зокрема, англійською мовою;

- виховувати самостійність, наполегливість, почуття колективізму та патріотизму, вміння спостерігати, знаходити закономірності, аналізувати.

Формування компетентностей: інформаційну(вміння  добувати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел), загальнокультурну(вміння усно спілкуватися англійською мовою,цінувати досягнення  культури англійського народу),  уміння вчитися(розв’язування задач та прикладів різними способами, написання повідомлень).

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок.

Обладнання: таблиці,  картки з завданням, фільми, слайди, музичне супроводження.

Хід уроку

I am small and the world is big

У математичних питаннях не можна нехтувати й найменшими похибками

                                                  Ісаак Ньютон

І. Організаційний момент. (5хв)

Підготовча робота. Заздалегідь учні класу обирають одну з країн Об’єднаного Королівства для представлення. Вчитель встановлює найкращі доповіді.

Лунає музика, До класу входить дівчинка, яка представляється Королевою.

          Королева.Good morning, everyone! I am Elizabeth II, the Queen of the UK. I am travelling around the world and I am glad to visit your country. I am interested in you Language and culture .Look at the blackboard, please.

I like this phrase very much: «I am small and the world is big. » Who can translate it? What does this phrase mean? I would like to know more about Ukrainian people, too.

Учитель англійської мови. Good morning, dear Queen! Nice to meet you too! Take your seat, please! Good morning, dear quests, colleagues and my dear children! How are you?

         Учні(встають) .We are fine ,thank you! And how are you, dear teachers?

         Учитель англійської мови. I am fine too, thank you!

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Учитель математики. Перш ніж познайомитися з наступними героями нашої подорожі і приступити до виконання їх завдань, пропоную повторити правила.

Фронтальне опитування учнів класу.(5хв)

1. Що таке десятковий дріб?

2. Як називаються частини десяткового дробу, на які його поділяє десяткова кома?

3. Сформулюйте правило округлювання десяткових дробів.

4. Як порівняти десяткові дроби?

5. Яке правило додавання десяткових дробів?

6. Як помножити десяткові дроби?

7. Що означає розв’язати рівняння?

Усний рахунок

            1,2 + 2,4 =                                               

            9,7 – 5,1 =                                               

            7,8 – 0,2 =                                               

            4,6 + 3,7 =                                               

            2,5 + 5,5 =                                               

            5,4 – 2,5 =                                               

            3,9 – 3,7 =                                               

ІІІ. Розвязування вправ.   (25хв)

Учитель англійської мови. You are very good at Math. Let’s show our knowledge about the UK, too!

(ви добре знаєте математику. Давайте продемонструємо свої знання і про Королівство!)

         Шерлок Холмс.My dears, glad to see you! I am going to explore you country. But, firstly, some words about mine.

          Доповідь Шерлока Холмса.The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or the UK is the country which includes the island of Great Britain ,the north-eastern part of Ireland and many smaller islands. It consists of four countries: England, Scotland, Wales and Northern Ireland. The capital city is London. The United Kingdom lies between the North Atlantic Ocean and the North Sea.

    The United Kingdom is a constitutional monarchy. Queen Elizabeth II is the head of state of the UK.

Під музику виходить Мері Попiнс. My dear Mr. Holmes! You know, I am on the peak of perfection! May I continue your story? My native country is England.

          Доповідь Мері Попінс. England is the most popular country in the United Kingdom. It borders with Scotland and Wales. The name «England» is derived from the Old English name England, which means «Land of the angles» .The symbol of England is a red rose. The capital city is London.

Учитель математики. Мері Попінс має для вас завдання:

Виразіть у метрах і обчисліть:

2км 56м 67см+467см;

3655см 2дм 3мм-67см;

1км 1м 1дм 1см+10044дм.

Під музику виходить Король Артур. My native country is Wales.

          Доповідь Короля Артура. Wales is a country bordered by England to its east, the Atlantic Ocean and Irish Sea. Wales is a mountainous country. Wales has distinctive culture including its own Language, customs, holidays and music. Wales has got two national symbols. These are the daffodil and the leek .The capital city is Cardiff.

Учитель математики. Наш шановний гість з Уельсу – Король Артур також має для вас завдання

Обчисліть зручним способом:

а) (5,2 +3,295)-4,2;

б) 8,5-(1,5+2,25).

Під музику виходить  Роб Рой. I would like to tell you about my country. It is Scotland.

         Доповідь Роба Роя. Scotland is a country that occupies the northern third of Great Britain, it borders on England to the south. Edinburgh, the country’s capital and second largest city, is one of Europe’s largest financial centers .The climate of Scotland is temperate and oceanic, and tends to be very changeable. For many centuries the purple thistle has been Scotland’s national emblem.

Учитель математики. Наступне завдання від містера Роба Роя

Який знак треба поставити між числами 4 і 5, щоб вийшло число більше за 4 і менше за 5?

          Темний Патрік. I am from Northern Ireland.

          Доповідь Темного Патріка. Northern Ireland is a part of United Kingdom in the north-east of the island of Ireland. Northern Ireland borders on the Republic of Ireland to the south and west. Northern Ireland has a temperate maritime climate, rather wetter in the west than the east. Many people inside and outside Northern Ireland use other names for Northern Ireland, depending on their point of view. The most famous example is «Derry» or «Londonderry». The shamrock is the symbol of Northern Ireland. The capital city is Belfast.

Учитель математики. Наразі маємо завдання від нашого останнього гостя містера Темного Патріка

Поставити дужки так, щоб  результат був найбільшим або найменшим.

1) найменшим

34,6 – 10,2 + 13,4

2) найбільшим

29,8 – 15,3 + 10,5

Учитель англійської мови. Чи задоволені Ви. Ваше Величність Королево, обчислювальними вміннями та навичками учнів?

Королева. Так, усі молодці. Я маю для вас ще завдання. Приїхавши в Україну, я збагнула, що зовсім не маю української валюти. А мені хотілося б придбати українські сувеніри та подарунки моїм підданим. Як же бути?

Учитель математики. Не хвилюйтеся! Наші учні допоможуть Вам і в цій справі. Отож, скільки грошей Ви маєте?

Королева. Щоб дізнатися скільки я маю грошей вам слід розв’язати наступне рівняння

( х - 99,856 ) :  4,8 = 0,03

Учитель математики. Отже, у Королеви є 100 фунтів стерлінгів.

 Учитель англійської мови. Чи задоволені Ви, Ваше Величносте? Але я помічаю, що Ви маєте для учнів ще завдання .

Королева. Так, я б хотіла дізнатися скільки всього осіб проживає в Об’єднаному королівстві. Крім того, мене також цікавить кількість осіб кожної раси, які населяють Королівство.

Задача. Відомо, що в Англії проживає 53,01 млн осіб, у Шотландії – 5,22 млн осіб, в Уельсі – 3,07 млн осіб, в Північній Ірландії – 1,81 млн осіб. Британців  білої раси проживає на 12, 74 млн осіб менше, ніж усіх мешканців. А людей білої раси інших національностей в 0,6 більше, ніж британців білої раси. Азіати, люди жовтої раси, складають 0,05 усього населення, а решта – афроамериканці. Скільки осіб кожної раси проживає в Об’єднаному Королевстві?

Королева. Дякую. Завдяки вашим навичкам обчислення десяткових дробів я навела лад у своєму Королевстві.

V. Коментарі до домашнього  завдання.(5хв)

З англійської мови: скласти твір-опис столиці Англії – Лондон.

З математики: знайти значення виразів  №346, розв’язати рівняння №353.

Творче завдання. Математична байка (роздатковий матеріал).

Скласти вираз і знайти його значення.

В огорожі круглих дужок

Сперечались дроби дуже.

Що ж у дужках круглих сталося?

Додавання не вдавалося!

Десять третіх (дріб порядний)

Створить суму був би радий,

Але впертий три десятих

Не бажав із ним додатись.

І викрикував він гнівно:

Ти як дріб мені не рівня!

Ти поглянь на моє личко:

Мій чисельник – невеличкий,

А знаменник зовсім інший,

За чисельник значно більший.

А тепер поглянь на себе:

Десять третіх, твій чисельник

Чомусь більший за знаменник,

Тому ти карикатурний,

Нестандартний, не фігурний,

Мабуть ти як дріб не вдався,

Бо неправильно складався.

Не бажає три десятих

З десять третіх суму мати!

Через сварку числу тридцять

Довелося зупинитись.

Біля дужок число стало

І, подумавши, сказало:

«Я на суму їх помножусь,

І це всім нам допоможе».

Тридцять справу свою знало -

Дробів два ліквідувало.

Дробів зовсім не лишилося,

Й сварка зразу припинилася.

Хоч ця байка і звичайна,

Є у ній мораль повчальна:

Хто закон шанує всюди,

Ліквідованим не буде!

VI. Підсумок уроку. (5хв)

 Рефлексія.   Метод «Мікрофон»

 1. Сьогодні на уроці мені сподобалося…

 2. Я вважаю, що дану тему я …

 3. Мені треба повторити…

 4. Мені треба доопрацювати…

 5. Я поглибив…

 

Список літератури.

1. Англійська мова:5клас.загально-освіт.закл./А.М.Несвіт.-К.:Генеза,2013.

2. Математика.5 клас : підруч.для закладів загальної середньої освіти / А.Г.Мерзляк, В.Б.Полонський, М.С.Якір.-Вид.2-ге,доопрац.відповідно до чинної навч.програми.-Х.:Гімназія,2018.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 березня 2020
Переглядів
611
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку