Математична гра
«Математичний фейєрверк»
Підготувала
учитель математики
Шаповал В.М.
2020р.
Мета:
Обладнання:емблеми команди, завдання на кожному пункті ( приклади, шифрувальна таблиця, гра «Рибалка»), грамоти.
Місце проведення: комп’ютерний клас.
Тривалість гри – 1 год
У грі беруть участь учні 5-7 класів, які цікавляться математикою, полюбляють головоломки, ребуси, таємниці...
Шановні учні, вітаємо вас на початку цікавої пригоди.
Сьогодні ми проведемо гру серед учнів 5-7 класів «Математичний феєрверк». Якщо вам подобається математика, ви спостережливі та любите дізнаватися більше про оточуючий світ, хочете вільно і невимушено орієнтуватися у математичних термінах, швидко вирішувати поставлені завдання,то нам по дорозі!Робота в команді зуміє розкрити усі ваші таланти.
Бажаємо успіху!
- А зараз перевіримо чи всі команди готові до змагань.
1. «Розминка»
Кожній команді пропонується по 10 питань з їх програми. Кожна правильна відповідь – 1 бал
5 клас
1. Яке найменше натуральне число? (1)
2. Найкоротший місяць року. (Лютий)
3. Клас, що йде після класу мільйонів. (Мільярд)
4. Скільки секунд у 1 годині? (3600 секунд)
5. Скільки буде, якщо 10 поділити на його половину? (2)
6. На руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках? (50)
7. Що важче 1 кг вугілля чи 1 кг пуху? (Однаково)
8. Каталися 2 синів на триколісних велосипедах, а батько на двоколісному. Скільки всього було колес? (8 колес)
9. З-під тину видно 6 пар кінських ніг. Скільки цих тварин у дворі? (4 коня)
10. Дія, що виконують для знаходження добутку. (Множення)
6 клас
1. Дробову риску можна розуміти як дію… (Ділення)
2. Сота частина числа. (Відсоток)
3. Число, записане над рискою дробу. (Чисельник)
4. Дріб, у якого чисельник більший за знаменник. (Неправильний)
5. Який дріб завжди менший за одиницю? (Правильний)
6. Добуток чисел 13•15•25•0•2 дорівнює… (0)
7. Чи може частка двох чисел дорівнювати нулю? (Так 0:а=0)
8. Ділення чисельника та знаменника дробу на їх спільний дільник називається… (Скорочення дробу)
9. Яку частину години становлять 10 хв? (1/6)
10. Знайди 3% від числа 100. ( 3)
7 клас
1. Площа квадрата зі стороною 5 см дорівнює: (25 см2)
2. Записати суму х+х+х у вигляді добутку. (3х)
3. Швидкість тіла, яке подолало 1км за 1годину. (1 км/год)
4. Яку частину години становить урок. (3/4)
5. Натуральне число, яке передує 1? (Не існує)
6. Яке число без остачі ділиться на всі числа (0)
7. Кути бувають: (Гострі, прямі, тупі, розгорнуті)
8. Вираз а·а ще записують: (а2)
9. Скільки разів ½ метра міститься у 2 метрах. (4 рази)
10. 1/12 року є ... (Місяць)
2.«Рибалка»
Завдання: Кожен учень отримує 1 рибку з прикладом, розв’язують ці приклади. Кількість правильних відповідей в команді – це кількість спійманих рибок .
(Кожний приклад – 1 бал). Час – 7 хв.
5 клас 6 клас
7 клас
3.«Сувенір із закордону»
Ви приїхали із закордонної подорожі і привезли своїм рідним сувеніри.
Завдання: перевести ціни у гривні і порахувати суму всієї покупки.
(1 EUR = 26,50 грн, 1USD = 24,50 грн)
( Кількість балів – 5). Час – 7 хв.
5 клас 7 клас
Магніт - 1EUR ( 26,50 грн) Іграшка «Ведмедик» - 17 EUR
(450,50грн)
Чашка – 2USD (49 грн) Ваза – 23USD (563,50 грн)
Відповідь: всього- 75,50 грн Відповідь: всього – 1014 грн
6 клас
Тарілка-сувенір – 12 EUR (318 грн)
Цукерки – 9 USD (220,50грн)
Відповідь: всього - 538,50 грн
4.«Реставратор»
Завдання: переставити букви в словах так, щоб отримати математичний термін.
(Кожний термін – 1 бал) Час-5 хв.
5 клас 6 клас 7 клас
ЛЕДІНЕ ПОРПРОЯЦІ НУКЦІЯФ
(ділене) (пропорція) (функція)
ОЛКО ДВАТРАК РОГЕМТЕІЯ
(коло) (квадрат) (геометрія)
БДІР КОВДІСТО СІКЕТРИСБА
(дріб) (відсоток) (бісектриса)
НОДАКОД РИТНУКТИК ОГНОМТУКНИК
(доданок) (трикутник) (многокутник)
5.«Штурм вершин»
Завдання:вписати в порожні клітинки слова так, щоб збігалися перша та остання літери (всі слова пов’язані з математикою).
(Кожне слово – 1 бал). Час – 5 хв.
5-7 класи
С |
|
М |
|
|
|
|
|
|
П |
|
|
С |
|
|
|
|
|
П |
|
|
|
А |
|
|
|
|
Г |
|
|
|
|
Р |
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
А |
|
|
В |
|
|
|
|
|
|
К |
|
З |
|
|
|
|
|
|
|
К |
Відповідь. Сім, плюс, пряма, гектар, вершина, відсоток, знаменник.
6. Знайди числа
Перед вами текст. Потрібно виписати всі числа з тексту і знайти їх суму.
«НАША СІМЯ ЖИВЕ В СТОЛИЦІ. ПРІЗВИЩЕ ОДИНАК. БАТЬКО – СТОРОЖ, МАТИ ПРАЦЮЄ НА ТРИКОТАЖНІЙ ФАБРИЦІ , СЕСТРИ- В СТОЛОВІЙ, Я – УЧЕНЬ СТОЛЯРА. ЧАСТО ЗА СТОЛОМ ДІД РОЗПОВІДАЄ НАМ ІСТОРІЮ УКРАЇНИ , ЗА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ ЯКОЇ ВІН БОРОВСЯ В МОЛОДОСТІ.»
( 7+100+1+100+3+3+100+100+100+100+100=714)
7.«Шифрувальник»
Дана кодувальна таблиця.
|
а |
б |
в |
г |
д |
е |
є |
ж |
1 |
А |
Д |
З |
Л |
П |
У |
Ч |
Ю |
2 |
Б |
Е |
И |
М |
Р |
Ф |
Ш |
Я |
3 |
В |
Є |
І |
Н |
С |
Х |
Щ |
, |
4 |
Г |
Ж |
К |
О |
Т |
Ц |
Й |
- |
Завдання: за допомогою таблиці розшифрувати слова відомого вченого Галілео Галілея.
(Кількість балів – 5). Час – 3 хв.
Г2А1Д4Б2Г2А1Д4В2В4А1 Ж4 Е4Б2 Г2Г4А3А1Ж3 Г3А1 Ж2В4В3Є4 Г3А1Д1В2Д3А1Г3А1 В4Г3В2А4А1 Д1Д2В2Д2Г4Б1В2.
Відповідь: «Математика – це мова, на якій написана книга природи.»
Підведення підсумків. Нагородження переможців.