Мета уроку: удосконалювати навички додавання, віднімання, множення, ділення натуральних чисел; розвивати логічне мислення, навички роботи в парі та групі, розширювати кругозір учнів; виховувати інтерес до предмету, дбайливе ставлення до природи, прагнення захищати природу.
Інтегрований урок з математики та екології: «Натуральні числа та лікарські рослини». 5 клас
Тема уроку: Натуральні числа та лікарські рослини
Мета уроку: удосконалювати навички додавання, віднімання, множення, ділення натуральних чисел; розвивати логічне мислення, навички роботи в парі та групі, розширювати кругозір учнів; виховувати інтерес до предмету, дбайливе ставлення до природи, прагнення захищати природу.
Обладнання: картки із зображенням лікарських рослин, картки із завданнями для парної та групової роботи.
Тип уроку: інтегрований.
Епіграф до уроку: « …навчання позбавлене всякого інтересу і взяте тільки силою примусу… вбиває в учня охоту до навчання, без якого він далеко не піде».
Хід уроку
1.Привітання, емоційний настрій на роботу.
Доброго дня, шановні мої! Сьогодні на уроці Вас чекає багато нових знань нематематичного змісту, які Ви будете добувати у дружній роботі завдяки обчислювальним навичкам.
2.Повідомлення теми уроку та постановка мети уроку.
Зараз я Вам назву лише частину теми нашого уроку – «Натуральні числа та …», а наприкінці уроку Ви допоможете мені сформулювати повну тему сьогоднішнього уроку. Однак головним для нас залишається розвиток обчислювальних навичок у діях з натуральними числами, тому що без цього ми не зможемо дізнатися цікаву інформацію нематематичного змісту.
3.Відпрацювання знань, умінь, навичок.
Робота в парах:
Зараз Ви отримаєте картки із зашифрованими лікарськими рослинами. Виконавши дії в прикладі Вам треба за наданими картками визначити букви з яких складається слово – відповідь на поставлене питання в завданні.
Завдання №1.
Всім знайома багаторічна рослина, одна з найпоширеніших у світі рослин. Лише тільки сонце пригріє навесні навколишні поля і схили гір, у неї активно починають відростати молоді листочки та трубчасті квітконоси з бутончиками; а одного сонячного дня на тлі соковито-зелених листочків розкриваються яскраві золотисто-жовті кошики, немов численні діти сонця спустилися на землю і покрили її сяючим килимом. Пейзаж миттєво стає святковим і перетворюється в чарівну картину. Квітка цієї рослинки уподібнюється сонцю в мініатюрі: численні язичкові пелюстки витонченого суцвіття розходяться від центру в сторони, ніби золоті сонячні промені. З давніх часів цю рослину використовують у лікувальних цілях і називають «еліксиром життя». Про яку рослину йде мова?
197∙( 588 : 49 + 728 : 56 ) + 68∙14
751 |
12 |
809 |
13 |
89 |
25 |
3748 |
4925 |
71 |
952 |
169 |
307 |
Е |
К |
Р |
У |
И |
Л |
Т |
Ь |
Ю |
Б |
Н |
В |
Бланк відповідей:
|
|
|
|
|
|
Б |
А |
(відповідь: кульбаба)
Вчитель: правильно, ця квітка зветься кульбабкою!!!
Вчора травка зеленіла,
А кульбабок не було…
А сьогодні – гляньте скільки
Їх, жовтеньких розцвіло!
Ах, які вони м’якенькі,
Як притулиш до щоки!
Зробиш ланцюжок великий
І на голову вінки.
Катерина Перелісна
Завдання №2.
За цією лікувальною рослиною з давніх часів тягнеться шлейф легенд і оповідей. Яких тільки властивостей їй не приписували. За допомогою цілющих властивостей цієї рослини ще з часів Стародавнього Риму лікують всі простудні захворювання. Крім цього, книги по медицині різних країн світу містять рецепти з її участю для лікування шкірних захворювань, хвороб нирок, загоєння ран. Про яку квітку йдеться мова?
7344 : 36 – 9095 : 85 + 308 ∙ 29 – 47 ∙ 56
8932 |
860 |
107 |
148 |
97 |
2632 |
908 |
6397 |
2117 |
9097 |
554 |
204 |
М |
Л |
О |
З |
Ш |
А |
В |
А |
Б |
К |
П |
Р |
Бланк відповідей:
|
|
|
|
|
|
|
(відповідь: ромашка)
На стрункій, високій ніжці,
Біля річки, на лужку,
У косинці-білосніжці
Стрів я квітоньку таку.
Ясним оком жовтуватим
Усміхалася мені…
Я хотів її зірвати,
А бджола сказала: - Ні!
Марія Познанська
Після розв’язання прикладів представник від пари зачитує отримані відповіді. Проходить взаємоперевірка розв’язаних прикладів.
Робота в групах:
Завдання №3.
Лікування травами давно відоме у народі. Але перш ніж знайти дійсно корисну людині рослину, треба довго й обережно перевіряти. У давні часи нерідко траплялося так, що знахарі помилялися й люди отруювалися. 300 років тому з’явилися перші аптеки де продавали лікарські рослини. А в давні часи лікарські рослини збирали спеціальні люди – травники. Розв’язавши наступне завдання ми дізнаємося назву ще однієї лікарської рослини, яку у народі називають «рослиною від тисячі хвороб».
Розв’язжіть рівняння, корінь якого є певна літера шуканого слова – лікарської рослини. Важливо дотримуватися порядку розв’язання даних рівнянь, щоб не переплутати літери.
№ |
В |
О |
І |
Б |
З |
Р |
Й |
І |
1 |
21 |
560 |
290 |
11 |
18 |
156 |
123 |
244 |
2 |
256 |
902 |
188 |
475 |
321 |
111 |
154 |
78 |
3 |
29 |
35 |
105 |
45 |
966 |
804 |
457 |
364 |
4 |
1200 |
504 |
1403 |
89 |
73 |
9654 |
1000 |
300 |
5 |
441 |
2026 |
7771 |
10 |
96 |
5 |
0 |
222 |
6 |
45 |
603 |
186 |
7 |
52 |
191 |
48 |
2 |
7 |
1106 |
9 |
364 |
444 |
5216 |
562 |
47 |
36 |
8 |
116 |
0 |
547 |
271 |
60 |
50 |
4 |
6 |
(відповідь: звіробій)
Завдання №4.
Ви дуже добре впоралися із попередніми завданнями, тепер подивимося як Ви вмієте розв’язувати задачки. Вчитель поділяє клас на дві групи. Кожна група отримає картку із завданням, розв’язавши яке ми зможемо прочитати вислів. Виконавши завдання, представник групи отримує картку – відповідь з частиною висловлювання; виходить до дошки та вивішує свою частину тексту.
Картка №1:
Для приготування лікарського засобу, травник назбирав звіробій, календулу та кропиву. Кропиви виявилося 12 стеблів, це в 6 разів менше, ніж звіробою та в 10 разів менше, ніж календули. Скільки всього стеблів лікарських рослин назбирав травник?
Картка №2:
До магазину «Зелена Лавка» завезли бузину, барбарис та калину. Бузини було 620кг, що в 2 рази менше, ніж барбарису, і на 448 кг більше, ніж калини. Скільки всього кілограмів цілющих ягід завезли до «Зеленої Лавки»?
Зашифрований вислів: Людина і природа – то одне єдине.
І годує Вас природа, як матінка сина.
Схаменіться люди добрі, захистіть природу!
Як не буде лісу й річки – не буде й народу!!!
Як діяльність людини впливає на рівновагу між живими організмами і навколишнім середовищем, а також якими способами можна захистити природу допомагає дізнатися наука екологія.
4.Підсумок уроку.
Повернемося до початку уроку та спробуємо сформулювати повну тему нашого уроку. Правильно! – «Натуральні числа та лікарські рослини».
Природа дбає про нас, допомагає нам, лікує від різноманітних хвороб. Тільки треба розуміти її, спостерігати за нею, вивчати її. І тоді природа подарує нам здоров’я – найцінніше багатство.
5.Рефлексія.
Запитання до класу:
6. Подача домашнього завдання.
Розв’яжемо разом рівняння і дізнаємося номер домашнього завдання: 3х +45 = 151.
Дякую Всім за урок! До побачення!!!