Даний інтегрований урок розроблений для активізації пізнавальної активності учнів; розвитку життєвих компетентностей; заохочення учнів до навчання; розвитку інтересу до математики; ініціативи, пошуку, самостійності учнів; вчить дбати про своє здоров'я; виховує почуття взаємодопомоги, колективізму, товариськості, доброзичливості при вирішенні спільних проблем.
Інтегрований урок з математики та фізичної культури в 5 класі
"Математичні перегони" ( по темі: « Звичайні дроби»).
Мета: формувати вміння використовувати набуті знання при розв’язанні вправ; розвивати інтерес учнів до математики; розвивати логічне мислення, ініціативу, пошук, самостійність; розвивати математичну мову учнів; пропагувати здоровий спосіб життя; вчити дбати про своє здоров’я; виховувати почуття колективізму, товариськості, взаємодопомоги, доброзичливості при вирішенні задач шляхом організації взаємодопомоги і взаємоконтролю.
Обладнання: картки та плакати із завданнями, спортивний інвентар.
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.
Хід заняття
І. Організаційно – вступна частина.
Вчитель математики. Здоров'я – найбільша цінність, говорить народна мудрість. Це тому, що тільки за наявності здоров’я в людини є сили та наснага для справ, спілкування, творчості. Тому сьогоднішній наш урок математики ми поєднали з уроком фізичної культури.
Вчитель фізичної культури. Щоб провести його, нам обов’язково треба журі. До його складу входять учні, які мають знання середнього та високого рівнів.
Вчитель математики. Перед тим, як запросити команди на шикування , побажаємо їм:
Думати – колективно,
Діяти – спортивно,
Сперечатись – доказово.
Це для всіх обов’язково!
Вчитель фізичної культури. У змаганнях беруть участь дві команди. Прошу команди вишикуватись.
Кожна команда вибирає собі назву та капітана.
ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань.
Вчитель математики. Наші змагання будуть проходити під наступним гаслом. А яким ми з вами дізнаємось із наступного конкурса.
Вчитель фізичної культури. У всіх конкурсах оцінюється швидкість і правильність відповідей. Кожен конкурс оцінюється в 5 балів для команди, яка першою закінчила завдання і 4 бали для другої команди. Неправильна відповідь приносить додатковий бал команді-суперниці.
Конкурс “Хто швидше”
Участь приймає вся команда.
Вчитель математики. Кожен учень отримує картку, на одній стороні якої записаний дріб, а на іншій стороні - слово.
Вчитель фізичної культури. Учні по черзі підбігають до плаката, прикріпленого на стіні спортзалу, та розміщують дроби у порядку зростання. Результатом є відповідний вислів про здоров’я. ( 1. Кожна людина – будівник храму, що називається його тілом. 2. Щоб зберегти бадьорість духу, потрібно підтримувати бадьорість тіла.)
Завдання.
Для І команди: Для ІІ команди:
- Кожна - Щоб
- людина – - зберегти
- будівник - бадьорість
- храму, - духу,
- що - потрібно
- називається - підтримувати
- його - бадьорість
- тілом. - тіла.
ІІІ. Узагальнення та систематизація знань.
Конкурс « Орієнтир на місцевості»
Участь приймає вся команда.
Учитель називає два дроби, які треба порівняти.
Вчитель математики. Якщо перший названий дріб більший, то кожен член команди робить поворот вправо, якщо перший названий дріб менший, то поворот вліво.
Завдання: і ; і ;
і ; і ; і ; і ;
і ; і ; і ; і .
Конкурс « Пострибаємо»
Участь приймає вся команда.
Учитель називає по черзі дроби.
Вчитель фізичної культури . Якщо дріб правильний, то виконуються стрибки в висоту, якщо неправильний - вперед.
; ; ; ; ; ; ; ; .
Конкурс «Переміщення по смужці»
У даному конкурсі приймають участь по одному гравцю.
Вчитель фізичної культури . На підлозі накреслені для кожної команди два відрізка довжиною 2 метри. Кожен відрізок поділено на 10 частин. Учні стоять на початку відрізка. Учитель називає дроби. Учні повинні стати на частину відрізка, який означає дріб. Наприклад, дріб . Учень займає місце на другій частині відрізка.
Вчитель математики. Завдання: ; ; ; ; ; ; ; ; ; .
Конкурс « Подолай перешкоди»
Вчитель математики. Кількість учнів, які будуть приймати участь у наступному конкурсі, вам необхідно бути порахувати самостійно.
Для І команди ця кількість складає кількості гравців команди.
Для ІІ команди ця кількість складає кількості гравців команди.
Вчитель фізичної культури. Визначили кількість гравців від кожної команди.
Учасники від кожної команди починають одночасно бігти по своїй доріжці на певну дистанцію. На їх шляху є 3 «перешкоди» - по 4 картки з рівняннями. Тільки розв’язавши письмово рівняння, учень має право продовжувати біг. Якщо учень не знає, то допомагає капітан команди. Перемагає команда, члени якої розв’язали правильно більшу кількість рівнянь.
Завдання: перша перешкода - 1) ; 2) ;
3) ; 4) ;
друга перешкода - 1) ; 2);
3) ; 4) ;
третя перешкода - 1); 2) ;
3) х – 7 = 4; 4) 8 – х = 4.
Конкурс « Хто спритніший»
Вчитель фізичної культури. У даному конкурсі участь приймають 5 учнів.
1. Пройти дистанцію з веденням м’яча між кеглями до таблиці.
2. Заповнити одну строчку.
3. Повернутися назад, передати м’яч наступному учаснику.
Завдання. Заповнити пусті місця в таблиці.
Частка |
Дріб |
Ділене |
Дільник |
Чисельник |
Знаменник |
5 : 8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
14 |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
11 |
Конкурс « Кращий стрілок»
Вчитель математики. Кожен учасник команди отримує завдання на додавання або віднімання дробів. Після його розв’язання повинен влучили у кільце на баскетбольному щитку стільки разів, скільки дорівнює ціла частина отриманого дробу.
1) 4 – + 1; 2) 4 + 5 – 6; 3) 5 – ; 4) 5– 3; 5) 7 – ;
6) + 3 – ; 7) 4 – 2+ 1; 8) 3 – 2.
ІV. Підведення підсумків.
Вчитель фізичної культури. Поки журі підводить підсумки, проводиться конкурс з вболівальниками.
Подати неправильний дріб у вигляді мішаного числа:
Вчитель математики. Народна мудрість каже, що без здоров’я немає щастя. Здоров’я – найбільший скарб людини. Статистика говорить про тенденцію зменшення відсотка здорових дітей. Тому зміцнити і зберегти своє здоров’я – одне з основних завдань.
Гіппократ казав: « Гімнастика, фізичні вправи, ходьба повинні міцно ввійти в повсякденний побут кожного, хто хоче зберегти працездатність, здоров'я, повноцінне і радісне життя».
Вчитель фізичної культури. Слово надається журі.
Вручення нагород.