Інтегрований урок з математики та основ здоров'я. 3 клас.

Про матеріал
Інтегрований урок з математики та основ здоров'я. 3 клас. Тема уроку: «Будь обережним»! (основи здоров'я); «Віднімання й додавання трицифрових чисел без переходу через розряд. Розв'язування задач. Знаходження периметра (математика). Мета уроку: удосконалювати математичні знання учнів;формувати логічне мислення, вміння застосовувати вивчене в повсякденному житті; звернути увагу на обережне відношення до здоров'я й небезпечну поведінку і наявність рятувальних служб; виховувати інтерес до знань, які супроводжують людину впродовж життя. Тип уроку:засвоєння нових знань. Наскрізні теми Нової української школи: « Безпека здоров'я людини» та «Фінансова грамотність і підприємливість». Обладнання: комп'ютерна техніка, екран, геометричний матеріал для кожної групи.
Перегляд файлу

1

 

  Інтегрований урок з математики та основ здоров'я. 3 клас.

Тема уроку: «Будь обережним»! (основи здоров'я); «Віднімання й додавання трицифрових чисел без переходу через розряд. Розв'язування задач. Знаходження периметра (математика).

Мета уроку: удосконалювати математичні знання учнів;формувати логічне мислення, вміння застосовувати вивчене в повсякденному житті; звернути увагу на обережне відношення до здоров'я й небезпечну поведінку і наявність рятувальних служб; виховувати інтерес до знань, які супроводжують людину впродовж життя.

Тип уроку:засвоєння нових знань.

 Наскрізні теми Нової української школи: « Безпека здоров'я людини» та «Фінансова грамотність і підприємливість».

Обладнання: комп'ютерна техніка, екран, геометричний матеріал для кожної групи.

                       Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності.

  1. . Слово вчителя

   Дітки, всі ви знаєте, що в школі вивчаєте дуже важливу для життя науку – математику. У світі всі говорять, що математика – це цариця наук і головна цеглинка, часточка будь – якої науки. Та для вас, третьокласників, відомо й те, що найголовніша цінність для людини – це життя. Сьогодні ми поєднаємо  знання з математики, вивчаючи тему «Віднімання й додавання трицифрових чисел без  переходу  через  розряд. Розв'язування  задач. Знаходження  периметра»  та  тему  з основ здоров'я – «Будь обережним!».

  Щоб наш урок був корисним  для подальшого вашого життя та ще й цікавим, давайте почнемо із знайомства. Озираючись навколо, неважко здогадатися, що в класі знаходяться представники  4 –х  груп. Та хто є хто? Ну що? Давайте відкриємо наш секрет. А допоможуть нам віршики про кожну групу. Увага! До знайомства готові?

C:\Users\Natalia\Pictures\2019-04-02 555\555 014.jpgДіти (разом). Так!

  1.        Презентація груп Учитель    .                                                   

         Щоб життя уберегти

         Від реальної біди,

         Полум'я помітив, дим

        Подзвони на …

Перша група ( разом). Сто один!

Учитель.  Упізнали: перед нами знавці протипожежної безпеки.

А ось і їхні сусіди, які вже чекають слово про себе.

  Громадян охороняти

  І порушників шукати –

  Це поліції права,

 Що за номером …

Друга група (разом). Сто два!

Учитель. Молодці! Бажаю Вам  не потрапляти в безпеку. Ну, а якщо все ж таки щось трапилось і вам потрібна лікарська допомога, тоді як?

 Забиття, поріз, заноза,

  Травма, будь – яка загроза

  Для здоров'я дітвори,

  Набираємо …

Діти. (разом). Сто три!

Учитель. Представники четвертої групи вже з нетерпінням чекають і своєї черги. І я готова представити їх.

Газ палає й вибухає!

Кожен хай запам'ятає:

Чуєш газом тхне з квартири –

Набирайте

Діти. (разом) Сто чотири!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Повідомлення теми уроку. (на екрані тема уроку).

   Будь обережним! (Охорона здоров'я). Додавання та віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд. Розв'язування задач. Знаходження периметра. (Математика).

Учитель. Ну, що? Всі на своїх місцях і готові розпочати класну роботу. А щоб писати каліграфічно в  зошитах, ми підготуємо наші пальчики.

C:\Users\Natalia\Pictures\2019-04-02 555\555 017.jpg2. Пальчикова гімнастика ( Вчитель промовляє, діти виконують дії). Щоб у зошитах було чистенько, пропоную вам «помити ручки». Відкрили водичку. Намочили ручки, намилили, ретельно помили, добре витерли рушничком. Ой, які чистенькі! Можна тепер і працювати.

Відкриваємо зошити, пишемо дату

 

 

 

C:\Users\Natalia\Desktop\аааа 013.jpg

  1. Каліграфічна хвилинка
  1. Числа 104, 101, 103,102 розташувати у порядку зростання. (101, 102, 103, 104).
  2. Назвіть  кількість одиниць, десятків, сотень у кожному числі.
  1.  Усний рахунок
  1. А якщо до кожного з чисел, додати таке саме число, що отримуємо? 101+101=(202).            103+103= (206).

102+102=(204).             104+104=(208).

ІІІ. Засвоєння нових знань.

  1. Робота біля дошки. Розв'язання прикладів за новою темою.

Попрацюємо  з  підручником. С. 99. Приклади 638

C:\Users\Natalia\Desktop\аааа 012.jpg

134+254=  (388)              205+632= (837)             2м 7дм – 9м= (1м 8дм)

736- 134 = (602)              564-203= (361)              12 дм – 80 см = (4дм)

Учитель. Як додавати трицифрові числа до трицифрових.

(Треба до одиниць додати одиниці, до десятків – десятки, до сотень – сотні).

- А як віднімати трицифрові числа? C:\Users\Natalia\Pictures\2019-04-02 555\555 028.jpg

(Треба від одиниць відняти одиниці, від десятків – десятки, від сотень - сотні).

  1. Повідомлення учнів з теми «Основ здоров'я»

Учитель. Сьогодні ви чули про небезпечну ситуацію і безпечну ситуацію. Нагадайте , що таке небезпечна і безпечна ситуації.

  Учень. Небезпечна ситуація – це можливість виникнення якоїсь біди, загрози життя і здоров'я людини. А безпечна ситуація – це коли людині нічого не загрожує.

Учитель. Дітки! Пригадайте з уроків української мови. Як називаються слова протилежні за лексичним значенням?

Діти. Антоніми.

Учитель. А чи є антоніми небезпечні і безпечні?

Діти. Так, тому, що ці слова протилежні за значенням.

  1. Робота з геометричними матеріалами . Робота в групах.

C:\Users\Natalia\Pictures\2019-04-02 555\555 025.jpg

 

   Учитель. Кожна з ваших рятувальних служб користується допомогою спеціальних автомашин. У мене э завдання для вас.

Кожна група має геометричний матеріал. Складіть собі макет машини, на якій вирушите на виклик. (Діти складають макет). А тепер давайте з'ясуємо, як ви можете використовувати знання щодо геометричних фігур.

  • Які геометричні фігури ви використовували? ( Чотирикутники, трикутники, коло).
  • Яка фігура найбільша? (Прямокутник).
  • Виміряйте сторони і порахуйте периметр прямокутника.
  • Що таке периметр? (Це сума всіх сторін).

Учитель.  Молодці! Спецмашини  готові вирушити дорогами нашого міста, щоб надати допомоги. Поїхали! Але водієві потрібен хороший зір. Про очі треба турбуватися, тож давайте зробимо гімнастику для очей.

  1.  Гімнастика для очей
  1. Дивимося на дорогу перед собою.
  2. Виїжджаємо на головну дорогу. Дивимося очима вліво – прямо –      вправо – прямо.
  3. А ось і світлофор: дивимося вверх на червоне світло, нижче – на жовте, ще нижче – на зелене і прямо.
  4. C:\Users\Natalia\Pictures\2019-04-02 555\555 016.jpgВодії! Ми виїхали на дорогу. Попереду нас машина. Прикладіть палець до носу – машина від нас віддаляється – повільно віддаляємо палець, продовжуємо уважно дивитися на нього.

Все! Доїхали! А тут уже нас чекає задача.

  1. Розв'язування задач на застосування дії віднімання та додавання

             Задача

C:\Users\Natalia\Desktop\аааа 015.jpg   За рік було здійснено 265 виїздів машини швидкої допомоги,пожежна машина виїжджала на 130 виїздів більше, поліція здійснила на 160 виїздів більше, ніж пожежна. Скільки здійснила виїздів за рік поліція?

Швидка – 265в.

Пожежна - ? в. на 130 в.

Поліцейська - ? в. на 160 в.

                    Розв'язання

  1. Фізкультхвилинка.

Учитель. Настав час відпочити й змінити діяльність і вашим суглобам. Бо до здоров'я треба бути уважним не тільки під час небезпеки, а завжди.

C:\Users\Natalia\Pictures\2019-04-02 555\555 023.jpg( На фоні музики  діти промовляють слова).

Дружно всі ми встаємо

І дорогою йдемо. (Йдуть під музику).

Світлофор! Ти зупинися. (Зупинились)

І до сонця потягнися.  (Три рази потягнулись)

Час до школи прямувати (Йдуть під музику).

Всі готові працювати.

IV.Застосування одержаних знань

 

  1.  Робота  в  групах. Виконань завдань.

Перша група.

  Розв'язати рівняння  зробити перевірку.

C:\Users\Natalia\Pictures\2019-04-02 555\555 019.jpgC:\Users\Natalia\Pictures\2019-04-02 555\555 018.jpg625 –х =524

Х= 625-524

х=101

Перевірка

625-101=524

524=524.

Друга група. Обчислити вираз із змінним буквеним компонентом

368 – а, якщо а =266

368-266=102 - різниця

Третя група.

  1. Запишіть наступне число числу 102. (103).
  2. Яке число отримуєте, якщо до однієї сотні додати 3 одиниці? (100+3=103).
  3. C:\Users\Natalia\Pictures\2019-04-02 555\555 033.jpgЗапишіть, яке число передує числу 104? (103).

      Четверта група.

      652+325-873 =104.

      652+325= 977

     977-873=104.

  1. Підведення підсумків уроку.
  1. Бесіда

Учитель. Що допомагало вам дати відповіді  на запитання, що стояли в завданнях на уроці? (Дії додавання і віднімання з трицифровими числами).

  • Як виконати ці дії? (Додавання: необхідно до одиниць додати одиниці, до десятків – десятки, до сотень - сотні. Віднімання: від одиниць відняти одиниці, від десятка – десятки, від сотень – сотні).
  • Про що свідчать служби, назви яких звучали на уроці? ( Що на охороні здоров'я і життя людини стоять відповідні служби).
  • А від кого залежить, щоб життя і здоров'я людини було небезпечним? (Від самої людини треба бути обережним).
  • А як математика допомагає службам порятунку надавати допомогу? (Їм необхідний точний розрахунок,  визначення швидкості, часу. А це все математика).
  • Я як зв'язана охорона здоров'я з математикою? ( Обережними повинні бути всі: і математики, і школярі, і пожежники, і лікарі. Ось вам і охорона здоров'я!).

Учитель. Тепер я бачу, що ви можете знайти вихід з будь – якої ситуації і під час розв'язання математичних завдань, і тоді, коли потрібно вирішити життєву проблему, а, на випадок чого, допомогти й іншим. А вам, діти, у подарунок « Пам'ятка», яку зараз озвучать ваші однокласники.

1 – й. Бачите вогонь і дим – набирайте …

Діти. 101!

2-й. Небезпеки вже нема – якщо набереш …

Діти. 102!

3-й. Захворів – не жди біди. Набирай номер ...

Діти. 103!

4- й. Запах газу у квартирі – набирай ти ...

Діти. 104!

Учитель. Ці служби вас виручать завжди в біді

Про них пам'ятаємо всюди й завжди.

Дякую всім. Бувайте здорові! Навчайтеся і бережіть себе!

docx
Додано
11 травня 2020
Переглядів
817
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку