Інтегрований урок з математики та природознавства для учнів 5 класу

Про матеріал

Інтегрований урок з математики та природознавства для учнів 5 класу

на тему:,,Мовою математики про природні явища,

містить Тема з математики-,,Розв'язування текстових задач,,

Тема з природознавства-,,Явища природи.Фізичні явища,їх різноманітність,,

стане цікавим для учнів та корисним для учителів

Перегляд файлу

ВІДДІЛ ОСВІТИ ВАСИЛЬКІВСЬКОЇ РДА КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГЛЕВАХІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ

 

 

 

 

 

Інтегрований урок з математики та природознавства для учнів 5 класу

на тему:

,,Мовою математики про природні явища,

 

 

 

 

 

 

                                                                                   Підготували:

                                                                        Учитель математики-

                                                                                    Кириченко М.П.

                                                     Учитель природознавства-

                                                                                Мурашко А.В.

 

 

                                                        2018 рік

Інтегрований урок з математики та природознавства на тему:,,Мовою математики про природні явища,,

Тема з математики-,,Розв'язування текстових задач,,

Тема з природознавства-,,Явища природи.Фізичні явища,їх різноманітність,,

Мета: Математика:вдосконалювати навички учнів розв'язувати текстові задачі;узагальнити вміння розв'язувати задачі на рух; розвивати обчислювальні навички;логічне мислення; пам'ять; виховувати старанність,наполегливість у навчанні;

Природознавство:сформувати в учнів уявлення про різноманітні явища природи,навчити їх класифікувати явища природи й розпізнавати основні види явищ;розвивати вміння спостерігати й аналізувати побачене;виховувати розуміння єдності природи.

Тип уроку:вивчення й первинного закріплення нових знань.

Обладнання:презентація за темою,зошит,підручник.

Хід уроку:

І.Організаційний момент.

Сьогодні у нас, як ви зрозуміли, незвичайний урок. До нас завітало дуже багато гостей. Поверніться до них, привітайтеся. А тепер подивіться пильно один одному в очі, посміхніться. Сідайте за свої робочі місця.

ІІ.Повідомлення теми і мети уроку.

В.М.:Мабуть, найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю, до життя викликає спілкування з природою. Вона завжди чарувала й чарує, хвилювала й хвилює людину.

Шепіт голубої води, зелених дібров, спів дзвінкоголосих пташок, запах і розмаїття квіток – усе це дорога серцю, ні з чим незрівнянна природа рідного краю.

 

ІІІ.Вивчення нового матеріалу.

В.П.:Усе,що створила природа або людина,учені називають фізичними тілами.З плином часу тіла змінюються.Зміни,що відбуваються з тілами,дістали назву явища. Явища природи можна поділити на такі основні групи: механічні, теплові, електричні, магнітні, хімічні, звукові, світлові.

 

Похожее изображение

Послухайте вірш і скажіть, про які явища природи йдеться.

                  "Все навколо живе в русі", —
                   Шепотів метелик мусі.
Он-де в'ється мошкара,
                  Жук наткнувсь на ліхтаря.
                  Відштовхніть всі охи-ахи,
                   Гляньте: бігають мурахи.
                  Черв'ячок повзе повільно,
                  Всі у русі — вільні-вільні!

(Механічні (рух), звукові (шепіт), світлові, електричні, теплові (ліхтар).

В.М.:Сьогодні на уроці детальніше розглянемо механічні явища:це явища,що пов'язані з рухом тіл.При цьому тіла змінюють своє положення відносно інших тіл. Прикладом механічних явищ є механічний рух

Механічний рух—це зміна положення будь-якого фізичного тіла відносно інших тіл із плином часу.Наприклад:політ птаха,рух автомобіля,падіння крапель дощу.

Механічному руху притаманні такі характеристики: швидкість, час, відстань.

Шлях (відстань) (s)-це довжина траєкторії,яку тіло долає під час механічного руху.Вимірюють відстань переважно метрами (м),і кілометрами (км).

Для механічного руху важливо також знати час(t),протягом якого тіло,що рухається,долає певний шлях. Одиниці вимірювання часу—години (год), хвилини (хв), секунди (с).

Швидкість(υ) тіла показує, який шлях воно долає за певний проміжок часу. Основними одиницями вимірювання швидкості є кілометри за хвилину (км/год), метри за хвилину (м/хв).

Швидкість руху можна визначити за формулою:   υ=s:t

(швидкість = відстань : час).

Такожзнаємоформули для визначення шляху-s=υ·t  та часу t=s:υ

В.П.:Мені здається,що і ви порухаєтеся з задоволенням.Назва нашої ,,руханки,, пов'язана з природним явищем-дощем.

І це-,,Австралійський дощ!,,

  • В Австралії піднявся вітер (ведучий тре долоні).
  • Починає накрапати дощ (клацання пальцями).
  • Дощ посилюється (почергове плескання долонями по грудях).
  • Починається справжня злива (плескання по стегнах).
  • А ось і град та  справжня буря (тупіт ногами).
  • Але що це? Буря стихає (плескання по стегнах).
  • Дощ стихає (плескання долонями по плечах).
  • Лише рідкі краплі падають на землю (клацання пальцями)
  • Тихий шелест вітру (потирання долонь).
  • Ура! Сонце! (руки догори).

 

                     IV. Розв'язування вправ.

В.М.: Молодці! Розім'ялися гарненько! А тепер розв'яжемо задачу,щоб пригадати  формули:

З якою швидкістю рухається вітер у торнадо (у км/год.), якщо відстань у 744 км від пройшов за 4 год.?
υ= s : t;  
υ = 744 км : 4 год. = 186 км/год.

Робота з підручником (Математика ;О.С.Істер,Київ,,Генеза,,2013)

У задачах на рух будемо вважати,що швидкість на всьому шляху не змінювалася.

ст 97 № 435Катер,власна швидкість якого 18км/год,плив 2год за течією річки і 3год проти течії.Яку відстань за цей час подолав катер,якщо швидкість течії річки 2 км/год?

=+

=-

18+2=20 км/год

18-2=16 км/год

=·t

=20·2=40 км

=·t

=16·3=48 км

=+  

=40+48=88 км

                                   Відповідь:48 км.

№ 440 Два велосипедисти виїхали одночасно назустріч один одному з двох міст,відстань між якими 78км.Велосипедисти зустрілися через 3год.Знайти швидкість першого велосипедиста,якщо швидкість другого-12км/год.

Картинки по запросу рух назустріч

s=78км

t=3год

=12км/год

?

=·t

12·3=36 км

=s-

=78-36=42 км

=t

=42:3=14 км/год

Відповідь:14 км/год

V. Підсумок уроку

В.М. :Закінчується урок. Що корисного для себе взяли?( Згадали формули для знаходження швидкості,часу,шляху, розв’язування задач.)Що нового дізналися?(Дізнались нове про фізичні явища,їх різноманітність.)

В.П.:– І на згадку про наш урок я хочу вам зачитати  вітальну листівки з   побажаннями

Працюйте завжди залюбки,

Діліться радощами з другом.

Ходіть до школи, малюки,

І хай вона вам домом буде.

VІ.Домашнє завдання.

Математика:§12 № 409,№425.

Природознавство:§ 10-11.

В.П. І на завершення нашого уроку ми хочемо продемонструвати Вам декілька надзвичайно красивих,подекуди фантастичних,неймовірних природних явищ. (показ презентації-слайди 18-28)

 

docx
Додано
30 вересня 2018
Переглядів
1155
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку