12 червня о 18:00Вебінар: Дидактична гра як засіб навчання та виховання дітей із порушеннями зору

Інтегрований урок з математики та природознавства в 1 класі

Про матеріал

Мета уроку:

- вчити складати і розв'язувати задачі на знаходження суми і остачі,

- формувати обчислювальні навички додавання і віднімання чисел,

- вправляти в засвоєнні табличних випадків додавання і віднімання чисел 1, 2, 3, 4;

- розвивати уміння розпізнавати геометричні фігури ;

- розкрити ознаки зими;

- вчити учнів бачити і відчувати красу природи;

- заохочувати дітей до творчості;

- виховувати почуття прекрасного, дбайливого ставлення до природи, розвивати позитивно-емоційне ставлення до пізнання навколишнього, почуття відповідальності, уміння прийти на допомогу.

Перегляд файлу

Інтегрований урок  з математики та природознавства

в 1 класі

 

Тема. Задачі на знаходження суми і остачі.   Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання. Розпізнавання геометричних  фігур.

 

Мета уроку:

-  вчити складати і розв’язувати задачі на знаходження суми і остачі,

-   формувати обчислювальні навички додавання і віднімання чисел,

-   вправляти в засвоєнні табличних випадків додавання і віднімання чисел 1, 2, 3, 4;

-  розвивати уміння розпізнавати геометричні фігури ;

-  розкрити ознаки зими;

-  вчити учнів бачити і відчувати красу природи;

-  заохочувати дітей до творчості;

-  виховувати почуття прекрасного, дбайливого ставлення до природи, розвивати позитивно-емоційне ставлення до пізнання навколишнього, почуття відповідальності, уміння прийти на допомогу.

 

Тип уроку: гра-подорож.

 

Обладнання: Математика. 1 клас. М.В. Богданович, робочий зошит із друкованою основою; предметні малюнки: Дід Мороз, сніжинки, потяг, нумерація зупинок, сніговички, квитки, картки з індивідуальними завданнями; модель будинку Злої Чаклунки; телеграма, сніжинки із записами: “Молодець!”, “Рада за тебе!”, “Вірю в тебе!”; кошик з яблуками, картки з допоміжним матеріалом (віршиками і загадками), використання ТЗН.

 

Хід уроку

 

 І. Організація класу до уроку.

 

1. Вступне слово вчителя.

 Чому, діти, ви так любите зиму?

 Згадайте, скільки гарного навкруги взимку – блискучі бурульки, ажурні сніжинки, таємничі кучугури. Казкова краса зими притягує, хвилює, бентежить нашу уяву. А чому ж настає зима? Існує така казка:

 

 Високо-високо, за найвищими хмарами була незвичайна країна, господаркою якої була мати Природа. Вона посилала на землю до людей своїх діток-доньок. А було їх чотири: Весна, Літо, Осінь, Зима.  Кожного разу матінка Природа готувала своїх доньок до подорожі на землю. І коли помахала Осінь останнім своїм жовтим листом і попрощалася з нами, прийшла черга зими йти до людей.

 

 Дізнавшись, що у нас сьогодні урок присвячений зимі, Зимонька-снігуронька завітала до нас.

 

 Заходь, заходь, сніжна Зимонько!

(діти плескають у долоні)

 

Зима: – Доброго здоров’я, діти! Хоч мій час господарювання щойно настає, а я вже багато попрацювала.

 

Запорошила снігом поля і дороги, одягла дерева білим пухом 

(Показ ілюстрацій).

 

 Цікаво, а що ви знаєте про мою роботу? В якому стані зараз нежива природа?

 Діти відгадайте загадку:

 

Біле, як сорочка.

Пухнасте, як квочка.

Крил не має. А гарно літає.

Що це за птиця, що сонця боїться?

(Сніг).

 

 Чому ви думаєте, що це сніг? (Відповіді учнів).

 

 Давайте, подивимось, які ж це перші вісники зими – сніжинки.

Пухнасті, великі, білі-білі, легенькі, як пушинки;

 

 На кого вони схожі?

(на білих мух, білих пташенят)

 

 Звідки ж вони прилетіли? (З неба)

 

 Подивіться, яке небо?

(Похмуре, сердите, непривітне. По ньому пливуть темно-сірі хмари і сиплять снігом)


 Послухайте рядки з вірша М.Рильського:

Білі мухи налетіли,

Все подвір’я стало біле,

Не злічити білих мух

Що летять неначе пух.

 

 Що нагадують сніжинки?

 Діти закрийте оченята спробуйте уявити, що ми зараз на шкільному подвір’ї, підставте руку і спіймайте сніжинку, подивіться на неї. Скажіть яка вона? 

(Всі вони візерунчасті, різної форми, схожі на срібні зірочки)

 

-   А тепер встаньте і «зловіть» сніжинку, щоб вона сіла вам на руку. – Що замість неї залишилось? (Крапелька водички)

 

-   То із чого зроблена сніжинка? (З води)

 

 Хто її викував? (Мороз)

 

 Як же це відбувається? 

(Хмаринка пустить крапельку на землю погуляти або землю напоїти, а мороз тут як тут. Відразу, ще в повітрі, заморозить і викує з неї чарівну зірку).

 

 Уявіть, що  сідають сніжинки. (вмикається музика П.І.Чайковського)

 

 Що ж вони роблять на землі?

(Вони землю прикривають теплою, пуховою ковдрою, і хай вона собі спочиває у сні).

 

 Всі сідайте тихо, діти, домовляємося не шуміти, руку гарно підіймати, на уроці не дрімати, а знання мерщій хапати. То ж гаразд, часу не гаєм і урок вже починаємо. (Чути стукіт  у двері, принесли телеграму).

 

  Спробуйте перерахувати кольори зими. Давайте влаштуємо змагання хто більше знайде кольорів та відтінків у зимовій порі.

 Який же колір – прикметник справедливо вважають головним кольором зими? (Білий)

Вчитель читає вірш М.Сингаївського “Білі черевички у зими”.

Вкрив дерева білими крильми

Морозець колючий, мов шипшина

Білі черевички у зими,

Біла-біла в неї кожушина

Білі сани, білогриві коні,

Білі рукавички пухові

Білі щоки, а вуста червоні

Мов розквітлі маки польові.

 

Сьогодні у нас незвичайний урок. А знаєте чому? До нас прийшла телеграма. Ось послухайте:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Що ж будемо робити? Допоможемо дідусеві? Тоді потрібно вирушати.  

 

Сьогодні поїдемо  ми в ліс за знаннями,

Кмітливість візьмемо в дорогу із нами,

Фантазія теж нам у лісі згодиться.

Отож вирушаємо до залізниці.

Але мандрівка буде нелегка. Важкий шлях здолаємо, виконавши наступні завдання:

 

 -  ?  +      -   обчисли ;

            <  ?  >     -   порівняй;

 ???          -  розв’яжи задачу;

 

  • робота з геометричним  матеріалом . 

 

      ІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

 

     - Виручати  Діда Мороза вирушимо на цьому потязі. Підготовкою    

      до мандрівки буде усна лічба:

 

  • назвати числа в порядку зростання;
  • назвати числа в порядку спадання;
  • назвати сусідів чисел 5, 8, 4;
  • назвати  склад числа 5, 10;
  • 4 збільшити  на  1 ;
  • перший доданок 5, другий – 2, знайти суму;
  • 4 зменшити на 4;

 

  - Для того, щоб потяг відправився , нам потрібно придбати квитки.     Провідник роздає квитки ( хтось із дітей ).

   - Бачите, це квитки не звичайні: на кожному з них записані два числа,    Порівняйте їх.

 

 2    5                         9    3  

 4    4                        6     7  

 8   3                        9    10                     

 5    8                        4    7  ; 

1   6                        

Покажіть квитки!

 

Ну, що рушаємо! (звук відправлення потяга).

Зупинка № 1 - Щоб цифри правильно писати, хвилинку каліграфії треба почати. 

                 - Цифри пишу рівнесенько,

                  Щоб були гарнесенькі,

                  Щоб залюбки дивився я,

                 Вчитель наш і вся моя сімя.

 

          Пишемо рядочок цифри 4.

 

          Подорожуємо далі! (звук відправлення потяга).

 

Зупинка № 2           Але довго ніколи стояти,  

                                 Слід Діда Мороза визволяти.

                                 Посміхнеться вам удача,

                                 Як  розвяжеться задача. 

 

                    Гляньте, білочка   одна      

                    Визирає із дупла.

                    Ще одна стрибнула з гілки,

                    А за нею  ще  три білки.

                    Прошу вас, діти милі,

                    Щоб всіх білок полічили.(1+1+3=5)

 

В чепурненькій годівничці

Горобці сидять ,синиці.

Шість горобчиків завзято

Узялись зерно клювати.

На мотузці куснем сала

Дві синички ласували.

Як порахуєте пташки ці,

Будете в  мене молодці.(6+2=8)

 

Дев’ять ягід горобини

Горобець дзьобнув і скинув.

З гілки у глибокий сніг,

Та одну склювати встиг,

Три з замету зміг дістать,

У снігу зосталось ...(9-1-3=5)

 

          - Запишіть у зошити відповідь

      Отже, їдемо далі.( Звук відправленого потягу)

 

 

Розгорніть зошити з друкованої основи  на с.36. Виконаємо завдання № 1.  Погляньте, які   сніжинки кружляють. Це знак того , що до нас завітала яка пора року? (Зима).Ще більше їх кружляє навколо нас. Зверніть увагу вони незвичайні .Подув сильний вітер, сніжинки поділилися  на дві групки.   Назвемо цифри першої  з них.( 2,4, 6, ) Це парні чи непарні цифри? Яких не вистачає?(8, 10) Запишіть. Називаємо  цифри  другої  групи(1, 3, 5). Які це цифри? А яких тут не вистачає?(7, 9) Запишіть. Молодці!

 

 Подорож продовжується.  Поспішаймо ж визволяти Діда Мороза.

                        А щоб швидше це зробити

                        Слід нам, друзі, відпочити!

 

 

         Фізкультхвилинка   (Діти танцюють танок сніжинок)

 

ІІІ. Розвиток математичних знань.

 

 Зупинка  № 3

     - Завдання  розміщені у підручнику “Математика,1 клас, М.В.Богданович”

1, 2, 4 – фронтальна робота, а 3  - індивідуально на дошці.

 

1. Було – 9 іграшок, розбилось – 3, Стало - ?

  Скільки залишилось?

9 – 3 = 6(іграшок)

Відповідь: залишилось 6 іграшок.

 

Було – 10 коп., витратили – 2 коп. і ще 2 коп.

Скільки копійок залишилось ?

10 – 2 – 2 = 6(коп.)

Відповідь: залишилось 6 коп. 

       

3.Було – 3 клоуни, прийшло – ще 3, стало -?

Скільки стало клоунів ?

3 + 3 = 6

Відповідь: стало 6 клоунів.

 

Вирушаємо далі! ( звук відправлення потяга).

 

 

  Зупинка     № 4   Обєднання в групи за геометричними фігурами :   

 

 

 

 

  Завдання: обчислити приклади :       3 – 2                4 + 4        6  - 1

                                                                 8 +3                5 – 5         1 + 4

                                                                 7 +2                3 + 4         9 - 4

                                                                 7 - 2                6 – 2         3 + 3

 

- Молодці! Ми, мабуть, все ближче підїджаїмо до замку Злої Чаклунки.

Від нього віє холодом. Так можна і замерзнути . Давайте погріємось!

 

Фізкультхвилинка  ( “Я малюю зайчика для вас “)

 

Ось і остання зупинка  №5

З  яких геометричних фігур побудований  замок Злої Чаклунки?

(квадрат (вікно), чотирикутник (двері), трикутник (дах), квадрат (стіна будинку).

Молодці, діти, ви працювали гарно! Тепер всі чари зникли.

А ось і Дід Мороз! Він вам щиро вдячний  і прийміть на згадку від нього такі сніговички.

SO01380_SO01380_SO01380_

 

 

ІV. Підсумок уроку.

Дітки, сподобався вам урок? А що найбільше запамяталось? Яке завдання було цікаве? Хотіли б ви зустрітись із Дідом   Морозом? (Відповіді дітей).

 

Урок наш закінчився, діти.

      Бажаю кожному із них радіти.

Вітаю гостей і своїх малят:

                                            Веселих новорічних свят!

 

doc
Додано
23 березня 2019
Переглядів
661
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку