Інтегрований урок з математики та «ЯДС» у 2 класі « Весела математична подорож материком Африка. Hakuna matata»

Про матеріал
Інтегрований урок з математики та «ЯДС» у 2 класі « Весела математична подорож материком Африка. Hakuna matata» Віднімання від 15 одноцифрових чисел із переходом через десяток. Розв’язування задач,ознайомлення із особливостями рослинного та тваринного світу материка Африка».
Перегляд файлу

Н.С. Товстуха Вчитель початкових класів

Львівський ліцей , Тягинської сільської ради

 

 

Інтегрований урок з математики та «ЯДС» у 2 класі

 

« Весела математична подорож материком Африка. Hakuna matata»

 

Тема уроку : Віднімання від 15 одноцифрових чисел із переходом через десяток. Розв’язування задач,ознайомлення із особливостями рослинного та тваринного світу материка Африка».

Мета: ознайомити учнів із відніманням чисел у межах 20 із переходом через десяток виду 15-6; вчити віднімати числа частинами;формувати вміння розв’язувати задачі; розвивати обчислювальні навички, оперативну пам’ять, логічне мислення; виховувати інтерес до вивчення математики та інтегрованого курсу « ЯДС»,виховувати любов та бережливе ставлення до природи.

Тип уроку: урок-подорож

 

Методи навчання: групова,фронтальна робота.

 

Обладнання: інтерактивна дошка,інтерактивні ресурси,карта природних зон Африки,цеглинки лего,хустки для учнів (головний убір бедуїнів)

Хід уроку:

І. Вступна частина 1.Організаця класу.

Щоденні новини: (Дитина дня  робить повідомлення)

 

-     Доброго ранку! Hakuna matata (привітання на мові суахілі)

 

-      Сьогодні (дата,рік,день тижня).

 

- Прогноз погоди. (Визначаємо настрій).


2.png

2.Мотивація навчальної діяльності.

 

  1.    Емоційне налаштування.

 

Запрошуємо до Ранкового кола ,одягаємо хустки бедуїнів.

 

«Коло компліментів» взявшись за руки, по колу діти говорять один одному компліменти на бажають вдалого дня.

  1.     Повідомлення теми і мети уроку:

 

Сьогодні у нас надзвичайно цікавий урок математики. Ми відправляємось у захоплюючу віртуальну подорож країнами Африки, де математика буде нашим провідником!

Що може бути цікавим, ніж вивчати числа , досліджуючи відомі нам країни, які мають багату історію та унікальні традиції? Сьогодні ми поглибимо наші знання про математику, вивчаючи її в контексті культури та життя наших друзів у різних куточках Африки.

Приготуйте свої уявні компаси та рушаймо до відкриття нових математичних горизонтів!  Під час нашої віртуальної подорожі будемо  використовувати  наші знання про Африку, щоб розв'язувати цікаві математичні завдання. Готові до


подвійної порції знань і веселощів? Тоді розпочнемо наш урок, бо справжня пригода чекає на нас!

  1. Актуалізація опорних знань.

 

  1.     Робота з картою.

 

-   Назвіть другий за площею і населенням материк у світі? Покажіть його на карті.

-   Які моря та океани омивають Африку?

 

-   Які тварини є рекордсменами Африки?

 

  1. Робота з зошитом .

 

Каліграфічна хвилинка.

Число, класна робота . Каліграфічний запис числа 15.

 

- Запишіть сусідів числа 15.

 

 

 

  1. Усний рахунок (на слайді з`являються звірі із завданнями)


 

11- 2-1


5 + 4-2


 

6 - 4 + 3

ІІ. Основна частина .(Слайд Сахара)

  1. Формування обчислювальних навичок

 

Наша математична стежина привела у північну частину Африки. ЩО РОЗТАШОВАНО САМЕ В ЦІЙ ЧАСТИНІ?( Сахара)


 «Хвилинка- цікавинка»

 

А)Пустеля Сахара унікальне місце. Дивовижно, наскільки вміло люди, тварини та рослини пристосувалися до життя в умовах постійної спеки, засухи та майже повної відсутності води!

Пропоную прогулятися безмежними пісковими просторами Сахари та дізнатися багато нового про цю таємничу пустелю.

Сахара найбільша пустеля на Землі і займає 30 % площі всієї Африки. А це за розмірами площа Бразилії, п’ятої за величиною країни в світі.

На території Сахари розташовані десять країн: Єгипет, Алжир, Туніс, Лівія, Західна Сахара, Мавританія, Нігер, Марокко, Чад та Судан.


Б)(Лічба у Стародавньому Єгипті)

 

В)Дівчинка Зема і Абібой (що в перекладі із арабської король та королева) , сьогодні вас пригощають 15 єгипетськими фініками ,але не простими а математичними. Розглянемо уважно (Слайд”Фініки”)



 

 

 

Від числа 15 відніміть по 5, поки не отримаєте число 0. (15-5=10 10-5=5 5-5=0)

Давайте згадаємо склад чисел 6, 7, 8, 9.

 

6- це 1 і 5, 8 це 3 і 5, 9- це 4 і 5, 10 це 5 і 5.

 

  1. Удосконалення вмінь віднімати числа в межах 20 з переходом через десяток виду 15-

1) Віднімання на основі розкладання від’ємника.


-Як називаються числа при відніманні? (Число від якого віднімають -це зменшуване, число яке віднімають -це від’ємник і результат цієї дії -це різниця).

-Давайте розглянемо вираз 15-6.

 

- Коли під час віднімання одноцифрового числа від двоцифрового кількість одиниць у зменшуваного менша, ніж у від’ємнику, то таку дію називають віднімання з переходом через десяток.

15-6=15-5-1=9

 

-Відкрийте підручник на с.35 №199. (Математика 2 клас. Листопад)

Число 15, займає більше, ніж десяток. Отже, спочатку ми повинні забрати кубики другого десятка, тобто довести число 15 до десяти. І лише потім забрати решту, 6- це 5 і 1.

Виконаємо наступне завдання №200 с.35 

15 - 7 15 - 8 15 - 9

15-7=15-5-2=8

 

15-8=15-5-3=7

 

15-9=15-5-4=6

 

 

 

  1. Фізкультхвилинка.

 

Діти Африки запрошують вас на запальну хвилинку відпочинку. “Masaka Kids Africana Dancing Live Happy”


 

 

 

 

  1. Формування вмінь розв’язувати задачі на дві дії. (Слайд “Рослини Савани”)

У трав'яному покриві савани переважають злаки (заввишки до 3-5 метрів). Деревна рослинність саван представлена баобабами, евкаліптами, акаціями, пальмами тощо. Савани поширені в Африці, особливо на сході, Південній (льяноси, кампоси) і Центральній Америці, Південно-Східній Азії, Австралії, Індії.

Найвідоміше дерево африканської савани - баобаб.Його м'якоть плодів сушать, подрібнюють і роблять з них лимонад (плоди мають смак цитрусових плодів). Зі смаженого насіння роблять кавовий напій. Баобаб надає притулок і їжу багатьом тваринам і комахам, за що його часто називають «тваринним гіпермаркетом».

 

 

Розв`яжемо задачу:

 

Першого дня зібрали 8 кг плодів баобабу , а другого 7 кг. Для виготовлення лимонаду - використали 9 кг плодів. Скільки кілограмів плодів залишилося?


Про що розповідається в задачі? Що означає число 8 ? Число7?Про що запитують в задачі? Чи можемо ми зразу дати відповідь на запитання задачі? (ні).Чому? ( бо ми не знаємо скільки зібрали разом баобабів за два дні).

Чи можемо ми про це дізнатися?(так) Якою дією? (8+7=15(кг)

 Скільки витратили ? (9кг) Якщо відомо, що зібрали 15 кг , а витратили 9 кг, можемо ми тепер дати відповідь на запитання задачі

             скільки кілограмів плодів залишилося?  (так).Якою дією? (15-9=6(кг))

Записуємо розв’язання задачі.

1. 8+7=15(кг).

2. 15-9=6(кг)

 

Відповідь: Залишилося 6 кг плодів баобабу.

 

  1. Удосконалення вмінь обчислювати вирази з переходом через десяток. 1.Перевірка з використанням цеглинок LEGO.

15-8 15-9 15-6 15-7 13-7 12-8

 

Синя -7, жовта- 6, червона- 9, блакитна-8, оранжева-5, зелена- 4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6)Завдання з логічним навантаженням .

 

У більшості африканських країн  грошовою  одиницею є динар.

 

Розгляньте  малюнок  та  оберіть правильну відповідь.Скільки  коштує один

кокос?


 

 

 

ІІІ.Заключна частина.Рефлексія

 

-Прийшов час повертатися! Наша подорож завершується.

 

Продовжіть, будь ласка, речення : Сьогодні на уроці я дізнався....

Ми подорожували континентом...

Було цікаво...

Мене здивувало...

 

                 Оберіть відповідну сходинку на «Піраміді успіху»


                    Дякую за активну роботу. До зустрічі!

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 лютого
Переглядів
59
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку