Інтегрований урок з математики, урок - подорож

Про матеріал
Урок комплексного застосування знань, умінь і навичок в нестандартній цікавій формі. Закріплюємо математичні знання і вміння, віртульно подорожуючи Африкою.
Перегляд файлу

Інтегрований урок з математики, урок - подорож

Тема.  Розв’язування  задач на віднімання і додавання (повторення і узагальнення). Читання виразів і знаходження їх значень.

Тип уроку: урок комплексного застосування знань, умінь і навичок.

Цілі уроку:

  1. Пізнавальні:
  • удосконалювати обчислювальні навички учнів;
  • закріплювати знання натурального ряду чисел;
  • формувати міцні навички розв’язування вивчених видів задач
  1. Розвиваючі:
  • розвивати пізнавальну активність учнів;
  • розвивати логічне мислення, увагу, уяву;
  • формувати особистісне ставлення до реального світу
  1. Виховні:
  • виховувати зацікавленість, допитливість, інтерес до математики;
  • бережне ставлення до природи

Обладнання: фізична карта Африки, зображення тварин, індивідуальні картки, таблиця для усного рахунку, дидактичні матеріали для роботи в групах.

Хід уроку

  1. Організація класу.

     Діти:

Добрий день!

У добрий час.

Радо ми вітаємо вас!

З миром зустрічаємо,

Щастя вам бажаємо!

Вчитель:

Всі сідайте тихо , діти,

Домовляймось не шуміти.

Всі готові до уроку?

Тож гаразд – часу не гаймо

І урок розпочинаймо!

  1. Повідомлення теми і завдань уроку.
  • Діти, сьогодні ми вирушаємо в незвичайну подорож до далекої Африки. Ми, українці, живемо на великому материку Євразія, але, крім цього  материка, є ще інші. Наша мета – дістатися  місця, де ростуть надзвичайні дерева. Подорожуючи найспекотнішим материком, ми  познайомимося із тваринами , які там проживають. Із собою візьмемо наші вміння розв’язувати задачі, приклади, будемо уважними, спостережливими, активними . Сьогодні ми побуваємо в пустелі «Цікавих задач», перепливемо річку « Прикладів Нілу», відпочинемо біля водоспаду бадьорості, будемо насолоджуватись красою озера «Самостійності» і нарешті познайомимося з найвеличнішим африканським деревом. Подорожувати будемо під гаслом  : «Щоб робота в нас кипіла, працювати будемо швидко, дружно, вміло!»
  • Отже, треба підготуватися і зробити розумову розминку.
  1. Робота над темою уроку.

Розумова розминка.

  1. Кілька учнів працюють  за індивідуальними картками «склад чисел».
  2. Один учень біля дошки виконує завдання.

Вставити потрібні знаки дій.

6…4…1=3

2…1…5=8

3…5…4=4

  1. Робота з класом по таблиці для усного рахунку.
  2. Перевірка виконаних завдань.

        Дорога цікавих завдань

  • Молодці!  Гарно розім’ялися! А зараз поставте числа у порядку зростання і дізнаєтеся, на якому виді транспорту ми вирушимо в дорогу.

А     І     К     Т     Л ------ Л     І     Т     А     К

14    10  16    12     8          8     10    12    14    16

Аеропорт несподіванок

  • Ми в аеропорту. Це місце зльоту і посадки літаків. Піднімаємося сходами до літака і відповідаємо на запитання:
  • T44i33.jpegЯка закономірність у цьому ряді чисел?
  • Яке число найменше?
  • Яке число найбільше?
  • Яке число відрізняється від інших чисел? Чому?
  • Як можна ще назвати ці числа?
  • І ось ми в літаку. Щоб швидше минув час польоту, проведемо каліграфічну хвилинку.

Каліграфічна хвилинка.

Завдання: запишіть числа,збільшуючи кожне на 1

  • Як називаються ці числа?

 

Розв’язування  задач.

  • 283392.jpgОсь і Африка. Ми в пустелі «Цікавих задач». А хто це нас зустрічає?

Ходить диво по рівнині,

Два горби несе на спині.

  • Вірно, діти, це – верблюд. Його називають кораблем пустелі. Він вам розповість щось дуже цікаве, якщо ви розв’яжете його задачі.
  1. Першого дня верблюд випив 10 відер води, а другого – на 2 відра менше. Скільки відер води випив верблюд за другий день?

(Творча робота над задачею: змініть умову задачі так, щоб вона розв’язувалася дією додавання)

  1. Уранці верблюд з’їв 8 кг колючок, а після обіду – 10 кг.
  • Діти,  це задача? А чого не вистачає? Поставте запитання. (розв’язання записують у зошити)

Цікавинка. Верблюди можуть 2 тижні жити без води і місяць без їжі.

  • images (30).jpgМолодці! Впоралися із задачами. Верблюд здивований вашими знаннями. За це він погодився підвезти нас до  річки «Приклади Нілу»  А хто це причаївся на бережку?

Величезний цей хижак,

На людей наводить жах

Проживає в річці Ніл

Небезпечний ….. (  Крокодил)

  • Крокодил дуже любить математику, а ще цікавиться різними головоломками. І якщо ми впораємося з його завданнями, то він покаже шлях до водоспаду бадьорості.

Завдання1. Якої фігури не вистачає?

Завдання 2. Прочитай вирази.                                                                                                                                                                                   

5+2=7            8-3=5

  • Ось ми і біля водоспаду. Ой, а хто це? Та це ж слон відпочиває. І нам, діти, потрібно відпочити.

Фізкультхвилинка.

  • Сідаємо  на спину слону  і їдемо до озера «Самостійності».

Робота з підручником. Самостійна робота

begemot05.pngРобота з картками (сильні учні).

 Розв’язування прикладів на с.102 № 1

Гімнастика для очей.

  • А хто це?

Велетенський має рот

Африканський …. (бегемот)

  • Погляньте, бегемотики , лежачи на теплому бережку, грають у гру «Незакінчене речення». Пограємо з ними?

Гра «Незакінчене речення»

  • У трикутника три вершини, три кути, три …(сторони).
  • У квадрата всі сторони …(рівні).
  • Числа при додаванні називають: доданок,…(доданок, сума).
  • Задача складається з умови, …(запитання, розв’язання,відповіді).
  • Відрізок має початок і …(кінець).
  • Цікавинка. Вага дорослого бегемота досягає 4 тонн.
  • Діти, прибігла мавпочка і просить нашої допомоги. Якщо ми їй допоможемо, вона приведе нас прямісінько до дерева, яке ми шукаємо.

Робота в групах. Гра « Допоможи мавпочці зібрати банани»

7a.jpgДіти розв’язують приклади на бананах і кладуть їх у відповідний кошик.

 

  • Мавпочка дуже вам вдячна, діти. І ось ми опинилися біля найвеличнішого африканського дерева,  тут і  живе наша мавпочка. Дерево так і називається – мавпяче, або баобаб. Баобаб – одне з найтовщих дерев у світі.  Воно , як губка, поглинає вологу і може роздуватися до неймовірних розмірів. Його ще називають хлібним. Живе дерево понад 1000 років.

 

 

  1. Підсумок уроку.
  • Діти, добігає кінця наш урок і разом з ним – наша цікава подорож. Ви чудово працювали. Не тільки розв’язували задачі, приклади, різноманітні математичні завдання, а й вчилися подорожувати. (вербальне оцінювання).
  • Чи задоволені ви? Чим саме?
  • Що нового довідались на уроці?
  • Так скільки років живуть баобаби?
  • Скільки тижнів може жити верблюд без води? А скільки це днів?
  • Яка маса бегемота? А двох бегемотів?
  • 53513929_bao.jpgДавайте скажемо всі разом «До зустрічі, Африко!»

 

docx
Додано
15 січня 2023
Переглядів
948
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку