Інтегрований урок з математики, урок - подорож
Тема. Розв’язування задач на віднімання і додавання (повторення і узагальнення). Читання виразів і знаходження їх значень.
Тип уроку: урок комплексного застосування знань, умінь і навичок.
Цілі уроку:
-
Пізнавальні:
-
удосконалювати обчислювальні навички учнів;
-
закріплювати знання натурального ряду чисел;
-
формувати міцні навички розв’язування вивчених видів задач
-
Розвиваючі:
-
розвивати пізнавальну активність учнів;
-
розвивати логічне мислення, увагу, уяву;
-
формувати особистісне ставлення до реального світу
-
Виховні:
-
виховувати зацікавленість, допитливість, інтерес до математики;
-
бережне ставлення до природи
Обладнання: фізична карта Африки, зображення тварин, індивідуальні картки, таблиця для усного рахунку, дидактичні матеріали для роботи в групах.
Хід уроку
-
Організація класу.
Діти:
Добрий день!
У добрий час.
Радо ми вітаємо вас!
З миром зустрічаємо,
Щастя вам бажаємо!
Вчитель:
Всі сідайте тихо , діти,
Домовляймось не шуміти.
Всі готові до уроку?
Тож гаразд – часу не гаймо
І урок розпочинаймо!
-
Повідомлення теми і завдань уроку.
-
Діти, сьогодні ми вирушаємо в незвичайну подорож до далекої Африки. Ми, українці, живемо на великому материку Євразія, але, крім цього материка, є ще інші. Наша мета – дістатися місця, де ростуть надзвичайні дерева. Подорожуючи найспекотнішим материком, ми познайомимося із тваринами , які там проживають. Із собою візьмемо наші вміння розв’язувати задачі, приклади, будемо уважними, спостережливими, активними . Сьогодні ми побуваємо в пустелі «Цікавих задач», перепливемо річку « Прикладів Нілу», відпочинемо біля водоспаду бадьорості, будемо насолоджуватись красою озера «Самостійності» і нарешті познайомимося з найвеличнішим африканським деревом. Подорожувати будемо під гаслом : «Щоб робота в нас кипіла, працювати будемо швидко, дружно, вміло!»
-
Отже, треба підготуватися і зробити розумову розминку.
-
Робота над темою уроку.
Розумова розминка.
-
Кілька учнів працюють за індивідуальними картками «склад чисел».
-
Один учень біля дошки виконує завдання.
Вставити потрібні знаки дій.
6…4…1=3
2…1…5=8
3…5…4=4
-
Робота з класом по таблиці для усного рахунку.
-
Перевірка виконаних завдань.
Дорога цікавих завдань
-
Молодці! Гарно розім’ялися! А зараз поставте числа у порядку зростання і дізнаєтеся, на якому виді транспорту ми вирушимо в дорогу.
А І К Т Л ------ Л І Т А К
14 10 16 12 8 8 10 12 14 16
Аеропорт несподіванок
-
Ми в аеропорту. Це місце зльоту і посадки літаків. Піднімаємося сходами до літака і відповідаємо на запитання:
-
Яка закономірність у цьому ряді чисел?
-
Яке число найменше?
-
Яке число найбільше?
-
Яке число відрізняється від інших чисел? Чому?
-
Як можна ще назвати ці числа?
-
І ось ми в літаку. Щоб швидше минув час польоту, проведемо каліграфічну хвилинку.
Каліграфічна хвилинка.
Завдання: запишіть числа,збільшуючи кожне на 1
Розв’язування задач.
-
Ось і Африка. Ми в пустелі «Цікавих задач». А хто це нас зустрічає?
Ходить диво по рівнині,
Два горби несе на спині.
-
Вірно, діти, це – верблюд. Його називають кораблем пустелі. Він вам розповість щось дуже цікаве, якщо ви розв’яжете його задачі.
-
Першого дня верблюд випив 10 відер води, а другого – на 2 відра менше. Скільки відер води випив верблюд за другий день?
(Творча робота над задачею: змініть умову задачі так, щоб вона розв’язувалася дією додавання)
-
Уранці верблюд з’їв 8 кг колючок, а після обіду – 10 кг.
-
Діти, це задача? А чого не вистачає? Поставте запитання. (розв’язання записують у зошити)
Цікавинка. Верблюди можуть 2 тижні жити без води і місяць без їжі.
-
Молодці! Впоралися із задачами. Верблюд здивований вашими знаннями. За це він погодився підвезти нас до річки «Приклади Нілу» А хто це причаївся на бережку?
Величезний цей хижак,
На людей наводить жах
Проживає в річці Ніл
Небезпечний ….. ( Крокодил)
-
Крокодил дуже любить математику, а ще цікавиться різними головоломками. І якщо ми впораємося з його завданнями, то він покаже шлях до водоспаду бадьорості.
Завдання1. Якої фігури не вистачає?
Завдання 2. Прочитай вирази.
5+2=7 8-3=5
-
Ось ми і біля водоспаду. Ой, а хто це? Та це ж слон відпочиває. І нам, діти, потрібно відпочити.
Фізкультхвилинка.
-
Сідаємо на спину слону і їдемо до озера «Самостійності».
Робота з підручником. Самостійна робота
Робота з картками (сильні учні).
Розв’язування прикладів на с.102 № 1
Гімнастика для очей.
Велетенський має рот
Африканський …. (бегемот)
-
Погляньте, бегемотики , лежачи на теплому бережку, грають у гру «Незакінчене речення». Пограємо з ними?
Гра «Незакінчене речення»
-
У трикутника три вершини, три кути, три …(сторони).
-
У квадрата всі сторони …(рівні).
-
Числа при додаванні називають: доданок,…(доданок, сума).
-
Задача складається з умови, …(запитання, розв’язання,відповіді).
-
Відрізок має початок і …(кінець).
-
Цікавинка. Вага дорослого бегемота досягає 4 тонн.
-
Діти, прибігла мавпочка і просить нашої допомоги. Якщо ми їй допоможемо, вона приведе нас прямісінько до дерева, яке ми шукаємо.
Робота в групах. Гра « Допоможи мавпочці зібрати банани»
Діти розв’язують приклади на бананах і кладуть їх у відповідний кошик.
-
Мавпочка дуже вам вдячна, діти. І ось ми опинилися біля найвеличнішого африканського дерева, тут і живе наша мавпочка. Дерево так і називається – мавпяче, або баобаб. Баобаб – одне з найтовщих дерев у світі. Воно , як губка, поглинає вологу і може роздуватися до неймовірних розмірів. Його ще називають хлібним. Живе дерево понад 1000 років.
-
Підсумок уроку.
-
Діти, добігає кінця наш урок і разом з ним – наша цікава подорож. Ви чудово працювали. Не тільки розв’язували задачі, приклади, різноманітні математичні завдання, а й вчилися подорожувати. (вербальне оцінювання).
-
Чи задоволені ви? Чим саме?
-
Що нового довідались на уроці?
-
Так скільки років живуть баобаби?
-
Скільки тижнів може жити верблюд без води? А скільки це днів?
-
Яка маса бегемота? А двох бегемотів?
-
Давайте скажемо всі разом «До зустрічі, Африко!»