Інтегрований урок з навчання грамоти та музичного мистецтва

Про матеріал

Інтегрований урок з навчання грамоти та музичного мистецтва з використанням інтерактивних технологій для 1 класу: "Нехай існує істина стара - людина починається з добра".

Перегляд файлу

Тема.      Нехай існує істина стара –

                Людина починається з добра.

 

Мета.  Формування ключової компетентності: вміння вчитися – вчити школярів організовувати свою навчальну діяльність; добре орієнтуватися в підручнику; мати власну думку, обґрунтовувати її; вміння чути мову музики та бачити мову кольору;

загальнокультурної – вчити учнів зв’язно висловлюватися; використовувати набуті знання, уміння;

соціальної – формувати в учнів потреби і звички діяти в різних  життєвих ситуаціях згідно з нормами громадянської активності; навчати працювати в  парах;

предметної: ознайомити  учнів з буквою ь (знак м»якшення), пояснити учням, що ця буква служить для позначення м’якості попереднього приголосного звука; вчити учнів читати склади і слова з м’яким знаком; розвивати фонематичний слух, уміння робити звуковий аналіз слів; збагачувати словниковий запас учнів;

виховувати працелюбність, бажання  допомагати людям та робити добрі справи;  емоційну чутливість до музики .

 

Обладнання: нотний стан, музичний інструмент, комп’ютер, фішки для звукового аналізу, малюнки, дольки.

 

Музичний матеріал: П. Чайковський «Танець феї Драже» (з балету «Лускунчик»)

 

Тип уроку. Інтегрований урок ( музичне мистецтво, навчання грамоти)

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

Активізація учнів до навчання

  •    Музичне привітання

       День, день, день, день,

 Добрий день !

 Буде добрим цілий день.

 День, день, день,

 Добрий день !

  •    Привітання вчителя

Тепло своїх долонь

Я дітям віддаю

І урок сьогодні свій

Я з радістю почну.

Доброго ранку,

Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Тупають ніжки,

Працюють голівки

Та сяють усмішки.

Доброго ранку!

Доброго дня!

Бажаєте ви, бажаю вам я!

 

 

 

ІІ. Мотивація  навчальної  діяльності.
  Повідомлення теми та мети уроку

Цікавий знак  ми будемо вивчати,
Його згадаємо не раз.
І букву, що його нам  позначає,
Враз запам’ятає увесь клас.
Також читати будемо, друзі,
Склади, слова.
І пісню дружно заспіваємо,
І настрій намалюємо теж.

- Діти, а що це зображено на дошці?  ( Долонька)

Це долонька незвичайна.

 На ній приховані завдання, які ми повинні з вами виконати на уроці.

 Діти, а щоб виконати всі завдання  я хочу щоб ви:

Не просто слухали, а чули,

Не просто дивилися, а бачили.

Не просто відповідали, а міркували,

Дружно й плідно працювали.

А чи вдасться нам це, ми побачимо в кінці уроку.

Вирушаємо в казкову подорож.

  •    Вас зустрічає   Королівство музики
  •    Нотна грамота.

  Розпочинаємо подорож  з музично-синоптичних новин.

  - За допомогою яких музичних знаків можна записати музику?
 - Скільки  є нот ?
 - Де записуються ці  ноти?
  -  Яку назву має ключ, що відкриває нотний стан? 

На парті у вас лежать кольорові ноти.

Переверніть їх, прочитайте про себе та подумайте з чим  у вас ця нота  асоціюється .

 

 "Музичний оглядач" – гра ( Ноти прикріплюються на нотний стан  на дошці ).

До добрий настрій .

Ре  - регулярно йде сніг.

Мі місто одягло нове вбрання .

Фа -  фантастично розмальовані вікна .

Соль солідно я вже виглядаю .

Ля – відповідальність за результати навчання лягає на наші плечі.

Сі -  добро у сімї  .

  •    Читання складів на доріжці з різним темпом та силою голосу.

Тож давайте разом прочитаємо те, що ми вибудували на нотному стані.

  •     Читання повільне й тихе.
  •     Читання  швидке й тихе. Читання швидке й голосне.
  •     А тепер ви весело  проспівайте.

Продовжуємо грати та повторювати музичну грамоту .

Приготували свої долоньки і на правильну відповідь плескаємо.

 

  •    Гра Впіймай у долоньку

 

   Як називають того, хто створює музику?

                                                                             (Поет, художник, композитор)

   Як називають того, хто виконує музику?

                                                                          (Виконавець, слухач, письменник)

   Як називають того, хто слухає музику?

                                                                         (Танцюрист, слухач, виконавець)

  •    Складання асоціативної павутинки.

Ми прослухали музичні новини, пограли в гру, а тепер подумайте та скажіть, які емоції  викликає  "музика" ?

Отже, музика справжня чарівниця, і разом з нею ми перенесе­мося далеко за місто прослухаємо музику і визначимо її настрій.

  •    Знайомство з П. Чайковським

    Погляньте в очі цієї людини. Скільки в них добра, тепла, спокою. Ну, звісно, тому і писав Петро Ілліч Чайковський такі чудові твори.

  Уважно послуха­йте музику, яку написав великий музичний казкар композитор Петро Ілліч Чайковський,і намалюйте в своїй уяві фею, якою ви її  уявляєте.

  Однієї новорічної ночі дівчинка Марійка потрапила до казкової Країни со­лодощів - країни цукерок, чаю, кави та іншої смакоти.

А господинею там бу­ла прекрасна фея Драже.

 

  •    Слухання. П.Чайковський “Танець феї Драже” (непомітна поява Феї Драже)
  •    Аналіз прослуханого

    Яка фея Драже за характером — добра чи зла? ( Добра )

   Якими музичними фарбами ви б створили образ феї Драже?

 

Хто це до нас завітав на урок?

 

Це я – добра фея казкової країни. Я прийшла до вас на урок, щоб перетворити його у справжню казку та пересвідчитися, які ж ви умілі хлопчики й дівчатка, чого вже навчилися і про що мрієте, чи готові робити добрі справи .

Я разом з вами продовжу подорож.

ІІІ. Ознайомлення з новим матеріалом

Діти! Ви любите відгадувати загадки?

Уважно послухайте загадку і ви здогадаєтеся з ким я хочу вас познайомити далі.

Хто абетку з вас вивчав, різні букви зустрічав.

Кожна з них – від А до Я промовля своє ім’я.

Лиш одна із них німа – в неї голосу нема.

Здогадався, певно, всяк! Звуть цю букву … (м’який знак).

Діти! Уважно працюйте на уроці,а в кінці отримаєте смачненький сюрприз  від феї.

   У кожного на парті лежить чарівна долонька. Вона вам допоможе виконувати всі завдання, бо це долонька  успіху.

Якщо буде важко, рукою торкнетесь її і вона вам допоможе.

  •    Вас зустрічає Королівство читанкове

Книга мудрості нас вчить, як на світі жить.

  •    Творча вправа .  Артикуляційна гімнастика

Пригадаємо, як ми розпочинаємо урок читання?

Завжди говоримо красиво,

Не поспішаючи, сміливо.

Є в нас у роті язичок,

Він говорить:  чок - чок - чок!

 Ли - ли - ли - урок гарно почали. 

Ри - ри - ри - чітко ти вже говори.

Си - си - си- букви в слово запроси.

Ди - ди - ди - речення склади.

Жи - жи - жи - свою думку скажи.

 - На прохання Феї Драже починаємо знайомство   з незвичайною буквою.

Діти кладіть руку на долоньку і слухайте текст.

  •    Читання учителем тексту про пальчики за Н. Сало. (Буквар, ст. 106)
  •    Аналіз змісту за питаннями.

Про яких помічників ви простухали текст?

Що хорошого вміють робити пальчики?

Яку шкоду можуть зробити пальчики?

 

Яке слово виділене в тексті? (Пальчики)

Після якої букви стоїть м’який знак?

 

  •    Читання слів, поданих у «променевій» табл. (с.106)

 

– Виконайте звуко-буквений аналіз слова лінь.

Допоможе в цьому наша долонька.

Розкрийте її і знайдіть букви.

Викладіть слово лінь.

А тепер візьміть фішки звуків та складіть звукову модель цього слова.

– Скільки букв у цьому слові?

– Скільки звуків? Чому?

Знак мякшення – це буква, але не звук.

Ми його бачимо, але не чуємо.

А що таке лінь? ( Це те, що заважає щось робити.   )

Чи допомагає лінь робити добрі справи?

  •    Складання речень за малюнками (ст. 106)

Погляньте на малюнки та скажіть чи ліниві дітки там зображені?

Що роблять хлопчики?

Як допомагають дівчатка?

Ой! Погляньте у віконечко. Хто це нам посміхається?

Сонечко запрошує ваші долоньки та голівоньки відпочити і  порухатися.

  •    Музична фізкультхвилинка Розбудило сонечко
  •    Продовжуємо подорож в Королівство грамотності

 

 Ознайомлення з буквою “ь” (Розрізна азбука)

 

Звук цей дивний,безголосий,

Але користь він приносить.

Хто сердитий чи твердий,

Зробить добрим знак м який.

Там де колосився лан,

Пронеслась красуня –лань.

В тих краях, де росте рис,

Проживає хитра рись.

Добувають в шахті  сіль,

І везуть до міст і сіл.

Букву цю не пропускай

І писать не забувай.

Відкрийте  вашу долоньку і в карманчику візьміть букву.

 Яка це буква? ( ер)

Підняли ми букву «р» і поставили отак. 

Що ми маємо тепер? - М’який знак!

  •    Робота в зошиті

Зошит свій я відкриваю

Навскоси його кладу

Ручку я ось так тримаю

Сяду рівно не зігнусь, до роботи я берусь.

 

Погляньте, як наш герой закружляв у хороводі .

Він запрошує і вас до свого танку.

Ваше завдання ручкою навести знак мякшення.

Далі погляньте на квіткову галявину.

 Відшукайте й там знак мякшення. Наведіть його.

Молодці!

 

  •    Подорож продовжується. Вас чекає  Королівство добродіїв
  •    Опрацювання вірша (с.107)   Читання вірша вчителем

Бесіда

Хто є головною героїнею вірша (Про кого цей вірш?)

Що вона вміє робити?

А ви допомагаєте вдома батькам?

Я як ви допомагаєте вдома?

Молодці!

Голівоньки ваші працювали, а тепер час настав попрацювати, тому кому скажете прослухавши  загадку.

  •    Загадка – добавлянка “ Що для чого треба?”

Щоб город перекопати, треба взяти нам … .

Щоб забить в стіні гвіздок, треба взяти … .

Щоби дрова нарубати, треба нам … мати.

А без чого жодне діло не кипіло, не горіло?

Без кмітливих і робочих, до усяких справ охочих,

Здібних до усіх наук, двох твоїх умілих … . (В. Малик)

Так! Це ваші пальчики.

 

А ви любите малювати?

Зараз ви спробуєте намалювати свій настрій, який був у вас на уроці.

 

  •    Гра "Малюємо настрій".

Малювання настрою на долоньці.

- Відобразіть у посмішці свій  настрій на сьогоднішньому уроці  (учні в кружечках малюють свій настрій).

  •    Вас чекає королівство « Розумників»

Гра  «Долонька  доброти» .

Діти, по черзі беремо долоньку  і говоримо, що ж вам найбільше запам’яталося із сьогоднішньої розмови.

Пам’ятайте, діти! Ми завжди повинні нести іншим світло любові й доброти.

 Нехай існує істина стара –

Людина починається з добра.

Ви такі умілі та розумні дітки!

Памятайте, що маленька хороша справа принесе вашим рідним велике задоволення. Ви ж маленькі помічники!

 

А що ж ви буде робити розкажіть через пісню. ( Виконання пісні)

муз. Володимир Климюк,     сл. Надія Янчук,        арж. Володимир Тижбірак

 

МАЛЕНЬКА  ГОСПОДИНЯ
 

V. Підсумок уроку

Думай добре! 

     Роби добре!

 І буде добро!

 

 

 

 

C:\Users\user\Downloads\tchaikovsky55.jpg

C:\Users\user\Downloads\images (1).jpg

 

C:\Users\user\Downloads\діти.jpg

C:\Users\user\Downloads\20170531-earlychildhood-event.png

C:\Users\user\Downloads\khor_detej_1.pngC:\Users\user\Downloads\images.jpgC:\Users\user\Downloads\images.jpgC:\Users\user\Downloads\images.jpgC:\Users\user\Downloads\images.jpg

 

 

 

C:\Users\user\Downloads\F1.jpg

 

 

 

C:\Users\user\Downloads\kniga.jpg

 

C:\Users\user\Downloads\11.png

           C:\Users\user\Downloads\colored-music-notes-20302669.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\user\Downloads\13(5).jpg

 

 

C:\Users\user\Downloads\1436982555.jpg

 

 

C:\Users\user\Downloads\001_small.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Намлієва Тетяна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 березня 2018
Переглядів
2589
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку