Інтегрований урок з природознавства і математики. Подорож просторами Всесвіту. Обчислення багатозначних чисел. Створення лепбука

Про матеріал
Інтегрований урок з природознавства і математики. Подорож просторами Всесвіту. Обчислення багатозначних чисел. Створення лепбука
Перегляд файлу

Тема : Інтегрований урок з природознавства і математики. Подорож просторами Всесвіту. Обчислення багатозначних чисел. Створення лепбука.

Мета: Формування природничої та математичної компетентностей учнів шляхом засвоєння системи інтегрованих знань, планування і виконання практичних завдань про Всесвіт, уяви про наукову картину світу; дати уявлення про місцезнаходження Сонячної системи у просторах Космосу;ознайомити з традиціями космогонічного уявлення українців про Всесвіт. Вчити проводити пошукову діяльність, робити висновки. Закріпити знання про почуте на уроці, створити лепбук. Розвивати інтерес до астрономії, увагу, мислення, пам’ять, сенсорні здібності. Виховувати бережливе ставлення до природи, повагу один до одного, до історії, до науки.

Обладнання: презентація, плакат, малюнки космосу, відеоматеріал, заготовки для лепбука


I.Організація класу.

II.Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
III.Актуалізація опорних знань.

 

-Сьогодні ми з вами вирушаємо у космічну подорож. Під час мандрівки ми створимо плакат сонячної системи та кожна група зробить лепбук.

- На чому людина літає у космос?

Щоб наша ракета полетіла, необхідно виконати обчислення прикладів. (на космічних кораблях прикріплені приклади з обчисленнями, 2 невірних і 1 правильне). В двох прикладах допущено помилки. А там де правильний запис і є нашим транспортом для подорожі. Один учень біля дошки, всі інші в зошитах. (перевірка)

  • Молодці! Вирушаємо у порож!
  • Капітани та їх екіпаж, готовність номер 1.(відео ракета)

Щоб наші космічні кораблі набрали відповідну швидкість,ми маємо перевірити свою пам'ять – правильно прописати цифри. Але не просто прописати, а очаткспу їх запам'ятати. Прийом «Сфотографуй »

Картка з числами, які за 10 с -запам'ятати і записати.

102 203 304 405 506 607 708 809
От ми і прилетіли.

Дивіться, що це за величезна жовта куля? (Сонце) (Удовицька)

Розкажіть, що ви знаєте про сонце. ()учень розказує і вивішує мал..сонця на плакат)

  • Давайте пригадаємо всі планети сонячної системи. (учні по черзі розказують і вивішують на плакат планети)
  • МЕРКУРІЙ

ВЕНЕРА (Скляр)
Венера це друга планета від Сонця. Ця планета найяскравіший об'єкт на небі після Сонця і Місяця.
Венера повільніша від Меркурія,бо тільки двічі на рік обертається навколо Сонця. Температура на поверхні Венери найвища в Сонячній системі. За розмірами Венера майже така, як і Земля.
- Яка температура поверхні на Венері, ви дізнаєтесь, виконавши обчислен­ня:

Завдання 2

  • - Суму чисел 300 і 190 зменшити на 20.(470С)
    - Ну що ж, рушаймо далі.

Ой,нас здається чекає перша небезпека - метеоритний дощ. ( Слайд3)

  • Що це таке?

    (Це мільярди кам'яних частинок, що обертаються в Сонячній системі. Більшість із них дуже малі і згорають, входячи у атмосферу.)
  • Метеоритики можна знищити розказавши що ми називаємо малими тілами Сонячної системи?
  •      Астероїди – малі планети. Їх можна назвати літаючими островами.  
  •     Метеорити – невеликі тіла (брили, уламки, дрібні частинки), що рухаються у космосмічному просторі.
  •     Комети – це не зірки, не планети, а малі небесні тіла. Складаються з ядра та одного або кількох хвостів. Ядро – це брила льоду, каменю, оточена хмарою газу й пилу. Його діаметр може сягати мільйонів кілометрів. Комети обертаються навколо Сонця.
  •     Астероїди, метеорити, комети – малі тіла Сонячної системи.

  (слайди)

Земля

    Земля має форму кулі і складається з кам'яних порід. Понад 70 відсотків поверхні Землі знаходиться під водою. Атмосфера Землі складається в основному з азоту і кисню.  Велика кількість води в рідкому стані робить Землю придатною для існування найрізноманітніших форм життя. Земля - єдине відоме на даний момент тіло Сонячної системи і Всесвіту, населене живими істотами. Температура

МАРС

Марс – найближча до Землі планета (після Венери ). Його денна температура на поверхні нагадує земну. Це четверта планета від Сонця. Марс називають червоною планетою за його криваво -червоний колір. Марс є найбільш вивченою планетою після Землі. На нього здійснювало посадку більше космічних апаратів,ніж на будь - яку іншу планету. (вивішує на плакат )

Фізкультхвилинка.
А тут ми можемо відпочити і вийти у відкритий космос

ЮПІТЕР,

Юпітер – найбільша планета Сонячної системи. Її маса удвічі більша за масу всіх планет,разом взятих. Юпітер не має твердої поверхні, на яку міг би сісти космічний корабель. На поверхні планети часто бушують грози з блискавками, спостерігаються завихрені маси червоних,коричневих і жовтих хмар. Тут дуже холодно. (вивішує на плакат )

- Яка ж температура поверхні на Юпітері? Для цього треба виконати обчислення.
Завдання 3

- Різницю чисел 74 і 59 збільшити в 10 раз. ( 150С)
- Ну, все минулося і ми наближаємося до наступної планети –це планета Сатурн. ( Слайд 10)
САТУРН,

Сатурн – друга за розміром планета Сонячної системи, яка у 850 разів більша за Землю.Постійні вітри тут в десятки разів сильніші, ніж на Землі, які ніколи не затихають. Температура
Планета Сатурн – королева планет. Складається із рідкого водню і гелію. Має рівну, немов покриту глазур’ю поверхню і оточений сяючим пояском кілець, які складаються з мільйонів кам’яних уламків,покритих льодом. (вивішує на плакат )

-  За скільки років здійснює Сатурн повний оберт навколо Сонця?
 

Завдання 4
- Виконайте обчислення.
928 – 898 ( 30років)
- Продовжуємо нашу подорож

УРАН

Уран – сьома планета від Сонця. Уран віддалений від Сонця на відстань 2871млн. км і здійснює повний оберт навколо Сонця за 84 роки. Уран дуже віддалений від Сонця тому на ньому дуже холодно.Влітку на урані Сонце не заходить 20 годин,а взимку ніч триває 20 годин; восени Сонце заходить і сходить кожних 9 годин. Температура (- 220С) (вивішує на плакат )

НЕПТУН

Нептун – восьма планета від Сонця і четверта за розмірами планета Сонячної системи. На Нептуні дмуть найдужчі в Сонячній системі вітри. Як і Уран, Нептун має систему тонких кілець.Там також дуже холодно.Температура на поверхні Нептуна така сама, як і на Урані. Нептун обертається навколо своєї осі за 16 годин. (вивішує на плакат )

-Так яка температура на поверхні Нептуна?(-220С)

  • А ця планета маленька

Занадто від Сонця далеко.

Холодний, космічний сон

Сповив планету Плутон.

Наступна наша станція Плутон.( Слайд 16)

  • Про неї нам розповість екіпаж № 1(Слайд 17)

Плутон   покритий льодом. Там дуже холодно:  Супутник Плутона Харон відкидає тінь на його крижану поверхню. Розміри Плутона порівнянні з розмірами Місяця. Він обертається довкола Сонця за 250земних років. Орбіти Плутона і Нептуна перетинаються, тому астрономи не вважають Плутон планетою. (вивішує на плакат )

  • Ось ми і дісталися найцікавішої роботи за урок, створення лепбука. Лепбук у перекладі з англ.. леп – коліна, бук – книга. Тобто, книга що на колінах. З цією формою роботи ви вже знайомі. У кожної групи на парті лежать заготовки. Треба оформити роботу і презентувати її.
  • Говорять, коли падає зірка, треба загадати бажання і воно здійсниться. Ми вам шановні гості даруємо смачну зірку. Загадайте бажання і воно неодмінно справдиться.
docx
Додано
15 липня 2020
Переглядів
1429
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку