Інтегрований урок з української мови та літератури "Систематизація та узагальнення вивченого". Життєвий шлях Т. Шевченка з літератури та розділ "Морфологія" з української мови.
У роботі з текстом, окрім навчально-методичних вказівок, здійснила такий нетрадиційний авторський експеремент.
Під час уроку «Систематизація та узагальнення вивченого»,провела інтегрований урок з української мови та літератури. З української літератури учні ознайомилися з життєвим та творчим шляхом Т.Г.Шевченка, а з української мови вивчили розділ «Морфологія». Запропонувала учням скласти вірш про долю митця з використанням лише двох-трьох частин мови.
Результат:
“Слово про Тараса”
(триптих)
І
Добрий, красивий,
Лагідний, співчутливий,
Чуйний, сиротливий,
Убогий, щирий,
Здібний, обдарований,
Впертий, сміливий,
Відважний, непокірний,
Товариський, співучий,
Щедрий, рішучий,
Геніальний, національний,
Патріотичний, войовничий,
Молитовний, україномовний,
Високодуховний, пророчий.
ІІ
Гнаний, засуджений,
Арештований, муштрований,
Переслідуваний, заборонений,
Загнаний, зацькований,
Хворобливий, безсилий,
Самотній, вразливий,
Безсмертний! Возвеличений!
Потрібний! Прочитаний!
Шанований! Увіковічений!
Осяйний! Оспіваний!
ІІІ
Любімо! Пам’ятаймо!
Пишаймось! Цінуймо!
Читаймо! Думаймо!
Навчаймось! Наслідуймо!
Не мовчім! Діймо!
Працюймо! Відстоюймо!
Не цураймось! Об’єднаймось!
Живімо!
Творімо!
Борімось!
Перемагаймо!
Наша мова не тільки милозвучна, а багата, глибока та змістовна. Нею можна вразити душу використовуючи лише дві частини мови.
Схема запитань щодо аналізу поезії:
1.Що ви зрозуміли з тексту?
2.Чи вдалося автору відтворити життєпис поета?
3.Які частини мови є у вірші?
4.Які почуття викликає у вас даний твір?
Автор: вчителька української мови та літератури Шпиколоського НВК
Гайдар Галина Володимирівна