Великомихайлівська ЗОШ І-ІІІ ст.
Інтегрований урок (українська мова, читання)
Тема: Позначення на письмі звука [й ]. В.Сухомлинський «Як діти раділи,а ялинка плакала».
2 клас
Грудень 2020 р.
Вчителька: Шибецька Г.О.
Мета уроку:
мова: узагальнити знання про розподіл за позицією звука [й], збагачувати активний словник школярів, розвивати зв`язне усне та писемне мовлення, мислення.
читання: продовжувати вчити читати текст у відповідному темпі, розвивати мовленнєву культуру, навички вибіркового читання, викликати інтерес до читання.
Виховувати бережливе ставлення до хвойних дерев.
Тип уроку: інтегрований, з мультимедійним супроводом.
Вид уроку: комбінований.
Обладнання: фотовиставка «Ялинку збережи»,
Підручник Л.Тимченко, І.Цепової «Українська мова та читання», 2 клас, ігровий та роздатковий матеріал.
План уроку
1.Організаційний момент.
Встанемо усі рівненько,
Усміхнемося гарненько,
Повернемось до гостей,
Скажем їм: «Добрий день!»
Ми вам зичим здоров`я й добра,
А тепер - до роботи пора!
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.
-Сьогодні ви будете на уроці прикрашати новорічну ялинку. Дід Мороз і Снігуронька вам подарували новорічні іграшки для ялинки. Але іграшки ці незвичайні. Кожна з них має цікаве завдання. Тільки тоді, коли завдання буде виконане, можна буде повісити іграшку на ялинку.
1) На уроці часу не гаємо, завдання на іграшці читаємо, каліграфічну хвилинку починаємо.
А) Напишіть букву Йй (ій) та її поєднання з іншими буквами та слова з буквою ій. Діти пишуть за зразком букву й та поєднання букв з буквою й : ій, йо, йш, йм, ай, , мій.
1. Іграшка на ялинку
2. Актуалізація опорних знань учнів.
2) Фронтальне опитування. Прийом «Відкритий мікрофон»/
-Від чого залежить позначення на письмі звука [й]? Пригадаємо правила.
-Звук [й] на письмі позначається по різному. Це залежить від його позиції в слові. Яких позицій?
-Наприкінці слова і складу, перед звуком [о] звук [й] позначається буквою й. Наприклад: його, мій, лінійка.
- Разом з наступним голосним звуком на початку слова і між голосними – буквами я, ю, є,ї. Наприклад: яблуко, зграя.
-А після твердого приголосного звука разом з наступним голосним- за допомогою апострофа і букв я,ю,є,ї. Наприклад: м`ята, об`єкт.
3)Прочитайте слова. Вправа з Lego«Склади вежу».
Його,мій, лінійка, яблуко, зграя, об`єкт.
LEGO- сладіть вежу із тих слів в яких буква ій не пишеться, але ми чуємо в словах звук й?
-Що можна сказати про ці букви? (Вони звучать як два звуки – йа і йе)
-Запишіть ці слова: Яблуко, зграя, об`єкт.
2. Іграшка на ялинку
3.Повідомлення теми і мети уроку.
4) Відгадайте загадку і ви дізнаєтеся хто сьогодні завітає до нас в гості.
Що за гостя в нас така-
І зелена, і струнка.
Сяє зірка угорі,
На гіллячках ліхтарі,
І ростуть на ній не шишки,
А цукерки та горішки. (Ялинка)-Так, дійсно, до нас завітала красуня ялинка.
-Запишемо на дошці слово ялинка (Звуковий аналіз слова).
-Яка позиція звука й в цьому слові?
-Скільки складів у цьому слові?
-Який склад наголошений?
-Скільки букв?
- Скільки звуків ?
3. Іграшка на ялинку
Руханка.YouTube. Сучасна дитяча новорічна руханка- танець.
4. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу.
5)Робота із заголовком. Прийом «Дешифрувальник». Пропонує Сніговичок.
робота в групах), яка група швидше складе назву?
-Утворіть і прочитайте назву оповідання, яке будемо читати.
2. ді |
10. ка |
4.ра |
8.Я |
6.ли |
12.ка |
|
1.Як |
|
13.ла |
11.пла |
3.ти |
9.лин |
5.ді |
7.а |
Запишемо назву цього оповідання. (Списування з дошки)
- «Як діти раділи, а ялинка плакала.»
Фото В.Сухомлинського на екран
-Автор цього твору Василь Сухомлинський. У 1926 -1933 роках В.О.Сухомлинський навчався у Василівській семирічній школі, де був одним з кращих учнів. Вчився добре, старанно, любив читати,гарно малював. Щоб зібрати гроші на книги, фарби, зошити, разом з однолітками та братами ходили на Новий рік посівати та щедрувати, а літом працював у колгоспі. У дитячому садочку, який діяв у колгоспі на період літніх канікул йому доручали бути помічником вихователя. Він доглядав малюків, Розповідав їм казки, читав книжки, проводив веселі ігри. Тому і вибір професії був не випадковий. Він все життя працював учителем і директором школи. Звичайно, для дітей писав оповідання і казки.
-Знайдіть протилежні за значенням слова у назві цього оповідання. Запишемо їх під диктовку. (Раділи, плакала)
-Чому могли б радіти діти?
-Чому , на вашу думку, в такому випадку, коли радіють діти, могла б плакати Ялинка?
4. Іграшка на ялинку
6). Перше прочитання оповідання вчителем та учнями, що добре читають.
-Яке свято наближалося?
-Із чим воно у вас асоціюється?
Читання ланцюжкове асоціативного куща
Хлопавки Ялинка
Мандарини Цукерки
Вогники Жарти
Святий Миколай Новий рік Бажання
Феєрверки Сміх
Пісні Подарунки
Гості Хоровод
-Назвіть слова у яких є звук [й]. (Святий Миколай, ялинка).
5. Іграшка на ялинку
7) Мало ще іграшок на нашій ялинці, діти? Дістанемо наступну іграшку. Цікаве завдання пропонує вона нам. Вибіркове читання. Я зачитую запитання, а ви знаходите відповідь в оповіданні і зачитуєте текст з підручника.
Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання.
-Звідки ялинку привезли до будинку?
-Де її поставили і чим прикрасили?
-Як поводилися діти?
-Чому ялинці було сумно в кімнаті?
-що вона зробила?
-Хто помітив сльози ялинки?
-що сталося з Ялинкою після свята?
-Як ви вважаєте , чи варто було рубати ялинку , що росла у лісі? Чому?
- Молодці. Справилися із завданням.
6. Іграшка на ялинку
8). Позначте риси, які притаманні дівчинці. (Роздавальний матеріал, карточки), кожному окремо.
-- Доброта --Злість
--Милосердя --Жорстокість (Із ялинкою)
--Співчуття --Байдужість
--Турбота -- Ненависть
- Народна мудрість говорить:
«Так треба жити, щоб нікому зла не чинити».
«Хто милосердя проявляє – той у серці доброту має».
(Зачитує один учень позначені риси, по можливості кілька учнів). -Молодці.
7. Іграшка на ялинку
5.Підсумок уроку
-Як ви вважаєте, чи варто було рубати струнку Ялинку, що росла в лісі? Чому ні?
.
-Діти, щоб не рубати ялинку, яку б визапропонували зробити своїми руками новорічну красуню?
.
8. Іграшка на ялинку
11)Гра «Добавляночка» .
Щоб ялинок не * рубати
Треба штучні * купувати.
Ці красуні разом з * нами
Можуть рік Новий * стрічати,
Можем гілочку * прибрати.
І тоді такі * ялинки
Будуть справні * веселики.
12) «Лист з лісу ». -Діти, нам з лісу принесли лист. Вітром рознесло букви. Попробуємо прочитати цей лист?
Ми р.дість в.м да.уєм, Ми радість вам даруєм,
Ми росте.о для вт.хи. Ми ростемо для втіхи.
Не руб.йте, не губ.ть Не рубайте, не губіть
Н.с за.ади с.іху. Нас заради сміху.
К.ли р.к Но.ий спі.ить, Коли рік Новий спішить,
Бі.не с.рце в нас трем.ить. Бідне серце в нас тремтить.
9. Іграшка на ялинку
(Виставка плакатів)
13)Прийом «Незакінчене речення» .
- Мені на уроці було цікаво…
-Сподобалося…
-Хочу ще дізнатися щось цікаве про….
10 Іграшка на ялинку
Ви прикрасили свою паперову ялинку. Гостя чарівного лісу дарує нашим гостям чарівні ангелочки . Прикрасьте ними свої ялинки ї нехай вони будуть хорошими оберегами у вашому житті .