Інтегрований урок " Знавці людських сердець!"

Про матеріал
Інтегрований урок з ЯДС, математики та літературного читання. Зінтегровані теми з уроків: Я досліджую світ Тема. Як берегти і зміцнювати серце. Математика Тема. Усне додавання та віднімання в межах 1000. Розв’язування задач. Літературне читання Тема. Поміркуємо над казкою. А. Дімаров « Для чого людині серце».
Перегляд файлу

 

ВІДДІЛ ОСВІТИ, СІМ'Ї, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ГУБИНИСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ

Попасненська гімназія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект інтегрованого уроку

з Я досліджую світ, Математики та Літертурного читанняв 3 класі

«Знавці людських сердець»

 

 

 

                                                   

 

 

 

 

 

 

  Матеріал підготувала:

                                              О. А.  Мельник

                                                             вчитель початкових класів

                                                                      Попасненської гімназії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок з  Я досліджую світ, Математики та Літературного читання

Тема. Знавці людських сердець .

Зінтегровані теми з уроків:

Я досліджую світ

Тема.  Як берегти і зміцнювати серце.

Математика

Тема. Усне  додавання та віднімання в межах 1000. Розв’язування задач.

Літературне читання

Тема. Поміркуємо над казкою. А. Дімаров « Для чого людині серце».

Мета:

  • Навчальна формувати у дітей уявлення про органи кровообігу та їх роль у житті   людини; розвивати бажання зміцнювати свій організм; виховувати бажання піклуватися про своє здоров’я.
  • Розвивальна – розвивати вміння учнів виконувати усне  додавання й   віднімання трицифрових чисел; розвивати вміння розв'язувати задачі за поданим коротким записом.
  • Пізнавальна-формувати комунікативні вміння та вміння працювати в групах;

Працювати з підручником, роздатковим матеріалом,  висловлювати міркування; уміння аналізувати,  застосовувати знання в житті, робити висновки, навички самостійної роботи.

  • Виховна - виховувати розуміння необхідності берегти власне здоров’я, зокрема органи кровообігу, прагнення знати, як берегти серце, судини, і вміти це робити, доброзичливо ставитися до інших людей, сприяти вихованню активної життєвої позиції.

Цілі уроку:

  • З’ясувати  значення серця в житті людини;
  • Знати і запам’ятати , як берегти і зміцнювати своє серце, судини;
  • Дати відповідь на питання « Для чого людині серце».
  • Поміркуємо, які почуття живуть в ньому;
  • Замислимось над тим, яке серце хотів би мати кожен з вас.

Учні повинні знати:

  • яку роботу виконує серце, що потрібно робити для його зміцнення;
  • способи обчислення виразів і розв’язування задач;
  • вчитися розуміти і аналізувати прочитане;

Учні повинні вміти:

  • вдосконалювати навички читання;
  • визначати головну думку твору;
  • працювати самостійно  і в групах;
  • висловлювати власні міркування;
  • розв’язувати задачі, обчислювати приклади на додавання та віднімання трицифрових чисел;
  • вміти читати і переказувати прочитане.

 Тип уроку: узагальнення вивченого матеріалу.

Обладнання: презентація до уроку, бланк картки з завданнями, мікрофон, підручник, кольорові сердечка.

Перебіг уроку.

  1. Організаційний момент.

Ранкове коло. Привітання. (Слайд 2)

Сонячний промінчик заглянув у клас

І в коло ранкове зібрав, друзі,  нас.

Давайте з’єднаємо долоньки свої

І радо всміхнемось – я - вам, ви – мені.

( Слайд 3) Відгадайте загадку:

              В грудях у кожного з нас

              І день, і ніч, і всякий час

              Мотор стукає чудовий.

             Звичайно, вам відомий. (серце)

( Слайд 4) . Гра «Подаруй частинку тепла» . Привітаймо один одного словами

       « Я дарую тобі  …»

 Вправа «Синоптик».(Слайд 5-6)

- Хто хоче виступити в ролі синоптика й розповісти яку погоду подарував  нам  сьогоднішній день?

-Яка пора року? Яке число, місяць, день тижня? Стан неба, температура повітря?

 

Учитель: Діти , сьогодні у нас цікавий і незвичний урок. Це буде загальний   урок з ЯДС, математики і літературного читання, пов’язаний однією темою.

Пропоную вам виконати перше завдання. (Слайд 7)

Робота на картках. Вправа 1. Графічний малюнок .

Діти виконують графічний диктант і отримують малюнок сердечка.

ІІ. Оголошення теми, мети і цілей уроку.(слайд 8-10)

Учитель: Діти, як ви гадаєте, про що ми сьогодні будемо говорити, що вивчати?

Так, про серце! І тема нашого уроку « Знавці людських сердець»

 Технологія « Дерево рішень» (Слайд 11)

Проблема:  сьогодні ми поставимо перед собою важливе питання: для чого людині серце? А навіщо нам вивчати цю тему?

Рішення: діти записують свої думки на сердечках які вони зобразили. ( Щоб знати як зберегти і зміцнити своє серце, бути здоровою і добросердною людиною)

ІІІ. Актуалізація та коригування опорних знань з усіх інтегрованих предметів.

Давайте пригадаємо,  що ми вивчали  на попередніх  уроках.

Пригадати, про що говорили на   ЯДС нам допоможе  вірш. (Слайд 12)

          Від тоненьких капілярів,

Від судин: артерій, вен

В організмі кров гуляє

По окремій із систем.

Ловить кисень від легенів

І до серця віддає,

CO2  збере окремо

Та відводить, де він є.

Відгадати дуже просто,

Ця система…(кровоносна)

  • Вірно, ми вивчали кровоносну систему і її органи.

 Вправа «Доповни речення». (Слайд 13-14)

  • Кров рухається завдяки роботі…(серця).
  • Серце має вигляд…(мішечка).
  • Його стінки утворені…(м’язами).
  • Під час скорочення м’язів із серця кров виштовхується в ( судини).
  • При розслабленні  м’язів кров із судин надходить до (серця).
  • Від серця кров несуть …(артерії), а до серця …(вени).
  • Серце, артерії, вени, капіляри – це … (органи кровообігу).

Робота в парі на картках. Завдання 3. (Слайд 15)

Прочитайте текст, доповніть його словами з довідки.

 

Фізкультхвилинка. (Слайд 16-17)

Японський вчений і цілитель Кацудзо Ніші називав кров «рікою життя» і створив цілу систему оздоровлення організму через тренування капілярів і вправи для зміцнення судин. Пропоную вам виконати одну з його вправ. ( можна виконати під музику).

Вправа «Шалене курча»

Хід вправи: учні стоять, і за командою одно­часно трусять по вісім разів – спочатку правою рукою, потім лівою рукою, потім правою ногою, потім лівою ногою. Не зупиняючись, продовжують разом робити теж саме, тільки по сім разів, потім по шість разів тощо. Темп рухів поступово підви­щується. Вправа закінчується, коли зроблено по одному стряхуванню кожною кінцівкою. Учасникам стає зрозуміло, чому вправа має таку назву.

Робота над задачами. (Слайд 18-20)

  1. УСНО. За 1 хв серце людини перекачує 6 л крові. Скажіть,  а скільки ж літрів крові перекачує наше серце за 10 хв ? за 9 хв?
  2. ПИСЬМОВО. Серце дорослої людини важить приблизно 300 г, а новонародженої  дитини 30 г. На скільки грамів важче  серце дорослої людини, ніж новонародженої дитини?
  3. УСНО.  Оленка дізналась, що для поліпшення роботи серця треба щоденно з’їдати  по 5 волоських горіхів. Скільки горіхів їй потрібно на тиждень?

 

Учитель: Дівчинка Оленка цікавиться як поліпшити роботу серця.

А  ви як гадаєте, чи потрібно берегти серце, зміцнювати його?

 Робота з підручником ЯДС с. 25 . (Слайд 21)

За діаграмою проаналізуйте, як змінюється серцевий ритм людини з віком.

Прочитайте інформацію в підручнику.

Що треба робити, щоб мати здорове та міцне серце? ( Його треба тренувати, розвивати).

Що цьому сприяє? ( Фізичні навантаження, прогулянки на свіжому повітрі, рухливі ігри, корисне харчування).

Як називається лікар, який лікує хвороби серця? ( Кардіолог).

Серце – це не тільки важливий орган, а  ще й символ зосередження почуттів і переживань людини, символ любові, прив’язаності.

Вправа. Самостійна робота. (Слайд 22-23).

Обчисли вирази, розмісти відповіді у порядку зростання та  дізнаєшся назву художнього твору.

Яку казку ми почали читати ? А. Дімарова « Для чого людині серце» .

 Бліц – опитування за І і ІІ частиною казки. (Слайд 25-26)

  • Хто головний герой казки? ( Дерев’яний чоловічок).
  • Чому дерев’яні чоловічки не знали ніяких почуттів? ( Бо в них не було серця)
  • Які серця показував лікар нашому героєві? ( жовте, зморщене – злої людини; блискуче, як пластмасова кулька – байдужої людини; похмуре,сіре, важке – чоловіка, який дбав лише про себе; велике та світле – доброї людини).
  • Яке ж серце вибрав чоловічок? (Доброї людини).
  • Давайте ж дізнаємось як змінилось життя дерев’яного чоловічка, коли лікар подарував йому серце доброї людини.

Читання ІІІ частини казки (Підручник с. 96-97. )

-  Що вам сподобалось у казці?

- Що не сподобалось?(Що дерев’яний чоловічок загинув).

- Які персонажі нам зустрілися?(Дерев’яні чоловічки,дівчинка, лікар, хлопчик)

- Що вразило?(Серця зберігались в банках і їх давали людям; чоловічок не пошкодував свого життя заради спасіння хлопчика)

- Як ви зрозуміли, що ж потрібно чоловічкові, щоб стати справжньою людиною?(Мати серце).

- Так для чого ж людині потрібне серце?

- Які почуття живуть в ньому?

- Чи насправді є люди, схожі на головного героя казки?

ІV. Закріплення знань.

Творча хвилинка «Ми – поети». Вправа 2. (Слайд 27-28) .

Склади  Сенкан  до слова  «серце»

1. Серце.
2. Велике, добре.
3. Працює, б’ється, любить.
4. Любов, жаль, співчуття, радість .
5. Орган.

 Технологія « Незакінчене речення» (Слайд 29)

Тільки той усе здолає, хто добре … (серце)  має.

Раз добром налите …серце вік не прохолоне.

До того увесь світ сміється, кому легко на …(серці).

 

V.Підсумок уроку.

Технологія « Дерево рішень» (Слайд 30)

 Проблема на початку уроку , чи вирішено цю проблему?

Чи справдилися ваші очікування?  Якими знаннями ви збагатилися на уроці?

Продовжіть думку.

 Вправа «Незакінчене речення» (Слайд 31)

На уроці я навчився…( бути добрішим, відчувати біль іншого, намагатися прийти на допомогу кожному, хто потребує)

На уроці я дізнався…
Цей урок змусив мене задуматись…

 

VI. Оцінювання. (Слайд 32)

- Молодці, діти, ви добре попрацювали сьогодні на уроці. Я дуже задоволена вами.

 Оцініть свої успіхи на уроці, вибравши сердечко відповідного кольору. (У дітей на партах лежать кольорові сердечка).

VІI. Домашнє завдання. (Слайд 33)

- Оскільки сьогоднішній урок незвичайний, то і домашнє завдання буде незвичне. Спочатку я   дам вам завдання на все життя: оскільки в наш час, напревеликий жаль, не так уже й багато людей з добрим серцем, то я хочу, щоб ви завжди і всюди чинили добрі справи, були чуйними, співчутливими, милосердними,   приходили на допомогу тому, хто її потребує. Прийдіть сьогодні додому і подаруйте це сердечко своїм батькам з словами вдячності і любові.

 Друге завдання - виконати онлайн – тест. (https://naurok.com.ua/test/dlya-chogo-lyudini-serce-anatoliy-dimarov-1370219.html)

 

docx
Додано
19 липня 2022
Переглядів
919
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку