Інтегрований урок з інформатики та хімії
Інформатика:
Тема: «Комп’ютерний експеримент. Проведення комп’ютерного експерименту»
Вчитель: Кравченко Наталія Вікторівна
Хімія:
Тема: Узагальнення знань з теми «Визначення рН розчину. Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища»
Вчитель: Кузнєцова Тамара Петрівна
Мета:
Обладнання:
Тип уроку: практичне застосування знань, умінь та навичок.
Додаткові матеріали: https://1drv.ms/u/s!AhCYkDBpRK8XxWPNPQxJM-l9mQBP?e=JWwCVE
Хід уроку
Вчитель інформатики:
Доброго ранку! Сьогодні у нас не зовсім звичайний урок. По-перше, в ньому поєднані два предмета - інформатика і хімія.
А по-друге, сьогодні на уроці ви будете досліджувати хімічні явища та процеси не лише за допомогою реальних дослідів, а й використовуючи інформаційні технології.
Епіграфом до нашого уроку можна взяти слова Аристотеля "Розум полягає не тільки в знанні, але й в умінні докладати знання на ділі". Сьогодні на уроці ми ще раз повинні підтвердити ці слова. Але перш ніж ми приступимо до основної мети нашого уроку, повторимо питання з хімії та інформатики, згадаємо правила техніки безпеки.
Вчитель інформатики:
2.1. Опитування з інформатики
На попередніх уроках ми з вами вивчали, що таке комп’ютерні моделі. Нагадайте будь ласка.
2.2. Виконання інтерактивної вправи на комп’ютерах (з використанням платформи learningapps.org https://learningapps.org/view8308304)
2.3. Фронтальне опитування.
3.1. Проблемне питання. Яка небезпека для шкіри людини засобу для миття поверхні кухонної плити, духовки, чистки труб?
3.2. Повідомлення теми уроку. (На дошці написана тема уроку)
3.3. Формулювання разом з учнями мети уроку.
Комп'ютерний експеримент — дослідження математичної моделі за допомогою комп'ютера, при якому за одними параметрами моделі обчислюють інші її параметри й на цій основі роблять висновки про властивості об'єкта, описані математичною моделлю.
Метою комп’ютерного експерименту є одержання інформації, на основі якої можна приймати рішення, робити висновки про властивості об’єкта моделювання або прогнозувати його поведінку в тій чи іншій ситуації.
Цей етап складається з таких дій:
· розробка плану проведення експерименту;
· випробування комп’ютерної моделі;
· аналіз отриманих результатів.
Сутність випробування комп’ютерної моделі полягає у багаторазових запусках програми для опрацювання визначених наборів вхідних даних. Такі набори розробляються в ході планування експерименту з метою виявлення певних залежностей чи отримання потрібних даних. Аналіз результатів експерименту може дати підставу для його завершення, якщо всі поставлені цілі досягнуто, або для продовження експерименту, корекції плану його проведення, якщо виявилася необхідність доповнення даних чи намітився новий напрям дослідження. Іноді за результатами експерименту виникає потреба в уточненні моделі або навіть у внесенні змін у постановку задачі, і тоді весь процес починається знову.
Сьогодні на уроці ми з вами проведемо експерименти. Віртуальні та реальні. Порівняємо результати експериментів та визначимо, які ж методи кращі.
Для цього ми з вами поділимося на 4 групи:
Інструктаж з безпеки життєдіяльності.
Встановлення приблизного значення рН води (дистильованої), лужного (калій гідроксиду) і кислого (сульфатної кислоти) розчинів за допомогою універсального індикатора.
Дослідження рівня рН речовин:
Інструктаж з безпеки життєдіяльності.
Провести інтерактивний дослід по визначенню характеру середовища розчинів і їх ідентифікації за цією ознакою.
Завдання:
Заповніть таблицю:
Забарвлення індикатора |
рН |
Середовище |
Речовина |
Приклади речовин з подібним рН |
|
pH>0 |
Лужне |
KOH |
|
|
pH<7 |
Кисле |
H2SO4 |
|
|
pH=0 |
Нейтральне |
H2O |
|
Дайте відповіді на запитання:
|
|
|
|
|
|
https://phet.colorado.edu/sims/html/ph-scale/latest/ph-scale_uk.html
Провести інтерактивний дослід по визначенню характеру середовища розчинів
Дослідження рівня рН речовин:
Завдання:
Речовина |
рН |
Концентрація Н3О+ (моль/л) |
Концентрація ОН- (моль/л) |
Молоко (0,5 л) |
6,50 |
3,2*10-7 |
3,2*10-8 |
Молоко 0,5 л +вода (0,5 л) |
6,68 |
2,1*10-7 |
4,8*10-8 |
Очисник для труб (0,5 л) |
13,0 |
1,0*10-13 |
1,0*10-1 |
Очисник для труб 0,5 л +вода (0,5 л) |
12,7 |
2,0*10-13 |
5,0*10-1 |
Мило (0,5 л) |
10,00 |
1,0*10-10 |
1,0*10-4 |
Мило (0,5 л) +вода (0,5 л) |
9,69 |
2,0*10-10 |
4,9*10-5 |
Кава (0,5 л) |
5,00 |
1,0*10-5 |
1,0*10-9 |
Кава (0,5 л) +вода (0,5 л) |
5,30 |
5,1*10-6 |
2,0*10-9 |
Апельсиновий сік (0,5 л) |
3,5 |
3,2*10-4 |
3,2*10-11 |
Апельсиновий сік (0,5 л) +вода (0,5 л) |
3,8 |
1,6*10-4 |
6,3*10-11 |
Дайте відповіді на запитання:
|
|
|
|
Кожна з груп провела досліди та проаналізувала результати.
Запрошуємо до демонстрації 3 групу.
А чи може 1 група підтвердити правильність результатів?
Запрошуємо до демонстрації віртуального досліду 4 групу.
А чи може 2 група підтвердити правильність результатів?
Дякуємо всім групам за демонстрації. Але ж визначення рН розчину використовується не лише на уроках хімії. Де застосовується визначення рН розчину в реальному житті? Наведіть приклади.
Зробіть висновки:
«П’ятірочка»
Учням пропонується на аркуші обвести свою руку. Кожен палець - це якась позиція, по якій необхідно висловити свою думку:
Великий палець - для мене важливо і цікаво.
Вказівний палець - мені було важко (не сподобалося).
Середній - для мене було недостатньо.
Безіменний палець - мій настрій.
Мізинець - мої пропозиції.
Виставлення оцінок
1