ІНТЕЛЕКТ-ШОУ
«ГЕОГРАФІЧНІ ВІТРИЛА»
6-7 класи
Мета: поглибити та систематизувати знання учнів із географії, розвивати творчі здібності; виховувати колективізм; формувати національну свідомість.
Організація та проведення гри:
Заздалегідь (один-два тижні) формуються дві команди гравців по шість учасників (по 3 учні з 6 та 7 кл.). Учасники обирають капітана і дають назву команді. Решта учнів поділяються на дві групи для підтримки учасників гри. Обирається перед початком гри журі. Вчитель пояснює правила гри.
Ведучий: Сьогодні між командами змагання:
Але нехай не буде тут образ,
Хай буде гра весела,
Хоч переможець лиш один у нас –
Ми раді будемо, якщо в бою
Ви винахідливість покажете свою.
Вам знання і вміння нехай допоможуть.
І станете ви переможцем, може!
Ведучий: А слідкувати за грою будуть найкращі вчителі нашої школи, які створили суддівську команду. Зустрічайте їх оплесками:
_______________________________________________________________
І конкурс «Привітання»
Презентація команд оцінується в 2 бали.
ІІ конкурс «Географічні загадки»
Єдина валюта, якою можна розрахуватися — географічні знання. Команди відгадують загадки. Бали нараховуються за кількістю правильних відповідей, 1 відповідь – 1 бал.
• Країни без людей, міста без будинків, ліси без дерев, моря без води. (Карта, глобус)
• Під склом знаходжуся, на північ і на південь дивлюся, якщо зі мною ти підеш — назад дорогу легко ти знайдеш. (Компас)
• По морю йде, йде, а на берег вийде — тут і пропаде. (Хвиля)
• Два братики-кіндратики у воду дивляться, ніколи не зійдуться. (Береги)
• Край — видно, але дійти до нього неможливо. (Горизонт)
• М’якіша від шерсті, а скелі руйнує. (Вода)
• Гуде, реве, гілля ламає, пилюку підіймає, з ніг збиває. Чуєш його, та не бачиш. (Вітер)
• Сама вода і по воді плаває. (Крига)
• Кругом вода, а з питтям біда. (Море, океан)
• Що спільного між баобабом і верблюдом? (Обидва роблять запас води.)
• Якою рибою можна «забивати» цвяхи? (Рибою-молотом)
• Кенгуру в Австралії не бояться тигрів. Чому? (Бо тигри в Австралії не водяться.)
А зараз слово має журі. Просимо оголосити підсумки двох конкурсів. Спасибі.
ІІІ конкурс «Перекладачів»
Вам потрібно за допомогою географічних афоризмів перекласти про, що йде мова. Вірний переклад – 1бал.
Під час жеребкування капітан кожної команди обирає літеру (із А, К, М, С). Далі кожна команда отримує аркуш паперу, на якому в стовпчик написані наступні слова:
• море —
• річка —
• гори —
• держава —
• столиця —
• острів —
• півострів —
• озеро —
Треба назвати за 2 хвилини географічні об’єкти, які починаються на обрану літеру. Правильно названий об’єкт 1 бал.
Просимо журі оголосити результати конкурсів.
V конкурс «Далі, далі...»
VІ конкурс «Географічна пошта»
Зараз по черзі командам будуть озвучені назви географічних об’єктів, а ви повинні назвати, що це таке та материк, на території якого він знаходиться. Правильна відповідь – 2 бали.
• Гудзонова — (затока в Північній Америці).
• Кримські — (гори в Європі на території України).
• Тітікака — (озеро в Південній Америці).
• Колорадо — (річка в Північній Америці).
А зараз слово має журі. Просимо оголосити підсумки двох конкурсів. Спасибі.
VІІ конкурс «Ти – мені, я - тобі»
Готуючись до сьогоднішньої подорожі ви мали підготувати супернику 3 запитання. Зараз по черзі ви їх представите один одному. Правильно розгадане завдання принесе 2 бали команді яка його загадала, а нерозгадане – 2 бали тим хто його склав.
VІІІ конкурс «Показуха»
Від кожної команди на сцену виходять по одному представнику. Кожен вибирає собі конверт із словами, які позначають географічні об’єкти, постаті, явища. Учасники повинні, за допомогою міміки, рухів показати своїй команді, за одну хвилину загадані слова. Якщо відповідь правильна то зараховується 1 бал.
Слова для 1 команди: вулкан, торнадо, гейзер, Х. Колумб.
Слова для 2 команди: землетрус цунамі, мусон, Ф. Магеллан.
ІХ фотоконкурс «Знавці тварин»
У цьому конкурсі командам потрібно за фотографією тварини назвати материк звідки вона родом. Правильне поселення принесе команді 1 бал.
Підводяться підсумки змагання . Відбувається нагородження переможців.
На цьому, дорогі друзі, ми будемо прощатися з вами. Ми не кажемо «прощайте», ми кажемо «до нових зустрічей».
Щасливого плавання наукою Географія.