Інтелект-шоу «На хвилях історії»

Про матеріал

Інтелект-шоу «На хвилях історії» для учнів 6-7 класів Мета заходу: Розвивати інтелект та ерудицію. Виховувати шанобливе ставлення до культурних надбань людства античної епохи та духовних і моральних цінностей. Розвивати вміння працювати з довідковою літературою та інтернет-ресурсами, розпізнавати архітектурні пам’ятки, історичні постаті.

Перегляд файлу

1

 

Інтелект-шоу «На хвилях історії»

Мета заходу:

Розширити і поглибити знання учнів з курсу всесвітньої історії та історії України.

Розвивати вміння працювати з довідковою літературою та інтернет-ресурсами, розпізнавати архітектурні памятки, історичні постаті. Розвивати інтелект та ерудицію.

Виховувати шанобливе ставлення до культурних надбань людства античної епохи та духовних і моральних цінностей.

 

 

Форма проведення:

Інтелектуальна  пізнавально-розважальна гра.

 

 

Обладнання:

Проектор, ноутбук, електронна презентація «дерево мудрості», сценічні костюми.

 

 

Місце проведення:

Актова зала.

 

 

Оформлення сцени:

Морські хвилі, чайки, пальма, картки (Що? Де? Коли? Як? Чому?), малюнки дітей.

 

 

Музичне оформлення:

Фонограми пісень «Земля», «Мушкетери», «Песенка о вещах», «Остров невезения», мелодії східного танцю та індійська музика.

 

 

Учасники:

учні 7-А, 7-Б класів.

 

 

 

Контингент запрошених:

учні 5-9 класів.

 

 

 

 

Ведучий:  Доброго дня, шановні гості!

Ведуча:  Доброго дня, юні шанувальники історії!

Ведучий: Запрошуємо вас до незвичайної подорожі по відомих та маловідомих сторінках минулого.

Сл.1  Ведуча: До вашої уваги інтелектуальна пізнавально - розважальна гра, або просто інтелект-шоу.

Разом: «На хвилях історії».

Сл.2  Ведучий: За грецькою міфологією бог Зевс мав 9 доньок. Всі вони були покровительками наук. Одну з низ звали Кліо. Вона ніколи не розлучалася з грифельною паличкою, сувоєм та сонячним годинником. А ще стежила за плином часу, бо була покровителькою історії.

Ведуча: Саме муза Кліо допоможе нам відкрити завісу часу і заглянути в античну епоху, доторкнутися до її пам`яток, мудрості, пригадати події, явища, імена. А ще з`ясувати, як наші семикласники орієнтуються в бурхливому морі історичних знань.

Ведучий: Прийшов час запросити юних істориків на сцену.

Ведуча: Команду «Ерудити» 7-А представляють:

 (Команда піднімається на сцену)

Ведучий: Команду «Розумники»  7-Б представляють:

 (Команда піднімається на сцену)

Ведуча: Оцінювати інтелект, ерудицію, артистичність юних знавців історії буде компетентне журі у складі ….

Сл.2 Ведучий: А зараз запрошуємо гостю з минулого. Зустрічайте! Покровителька історії – муза Кліо.

(Ведучі залишають сцену. Виходить муза Кліо)

Муза Кліо: Вітаю всіх шанувальників історії! Приємно познайомитися з членами команд. Хочу почути від них слово про готовність до гри.

Команда 7-А: Щоб цікавою Вам була

                        «На хвилях історії» гра

                         Що? Де? Коли? Як? Чому?

                         Ми розкажемо будь-кому

                         7-А – це ерудити

                         З класом «Б» будемо дружити

                         Ми публіку здивуємо

                         І першість завоюємо!

Команда 7-Б: Хочемо Вам сказати

                        І грою переконати

                        Що й у 7-Б

                        Надія на перемогу є

                        Є у нас розумники

                        В історії розбираємось

                        І не просто учасники –

                        На диплом сподіваємось!

Муза Кліо:  Ви здивували мене впевненістю і рішучістю отримати перемогу. Успіхів вам!

(Команди залишають сцену)

Муза Кліо:  Всім відомо, що історія  - це наука про минуле  людства. Однак до сьогодні немає точної відповіді на запитання: «Як саме, де і коли виникла людина?»

Сл. 3  Саме тому ніколи не втратить свого символічного значення оповідь із Книги Книг «І створив Господь  людину». Проте, крім релігійної теорії, існують ще дві: еволюційна теорія та теорія позаземного походження (космічна).

Перше домашнє завдання командам - відтворити одну з них. Запрошую учасників команди  «Розумники».

Представлення еволюційної теорії про походження людини на Землі (на мелодію пісні «Остров невезения» на сцені з’являються Мавпочки, які зривають з пальми банани)

 

Острови незвідані в океані є

Де ростуть банани й пташка гніздо в’є

Де ростуть банани й пташка гніздо в’є

Острови незвідані в океані є.

 

Там живуть  нещасні люди-дикуни

Австралопітеки - так звуться вони

Австралопітеки - так звуться вони

Там живуть  нещасні люди-дикуни.

 

Схожі всі на мавпочок і такі ж прудкі

Невже мої родичі? Ой, лихо мені!

Невже мої родичі? Ой, лихо мені!

Схожі всі на мавпочок і такі ж прудкі.

 

Визнати їх предками не можем ніяк

Ми пішли від мавпочок? Вчені кажуть: «Так!»

Ми пішли від мавпочок? Вчені кажуть: «Так!»

Визнати їх предками не можем ніяк!

Муза Кліо: Дякую. А що продемонструють учасники команди «Ерудити».

Представлення космічної теорії про походження людини на Землі (на мелодію пісні «Земля в иллюминаторе» на сцені з’являються Інопланетяни)

Земля в ілюмінаторі, Земля в ілюмінаторі, Земля

Сумуєм як за матір’ю, сумуєм як за матір’ю,

Сумуємо усі - вона одна

Крізь зорі пролітаємо, крізь зорі пролітаємо.

Вже ближче, але все ще вдалині

І як в часи затемнення, і як часи затемнення

Ждем світла і земні ми бачим сни.

                    Приспів:

І сняться нам не Марсові простори

І не Плутона темінь крижана

А сниться нам Земля, Земля зелена

Де будем жити ти і ти, і я.

Муза Кліо: Переконливо, чи не правда? Молодці!

(Залишає сцену. Виходять ведучі)

Ведучий: Настав найважливіший момент: команди демонструють знання історії стародавнього світу. Перший блок інтелектуальних перегонів включає три теми.

 Представники від кожної команди витягнуть номер завдань (парний чи непарним). Прошу.

(Йде жеребкування)

Сл. 6 Ведуча: І так, розпочнемо. Тема. Археологія.

Сл.7    1. Як називається найбільший скіфський курган на березі р.Сули в  Роменському районі?

Сл.8     2. Ким досліджена трипільська культура?

Сл.9    3. Хто з археологів знайшов золоту пектораль?

Сл. 10   4. Де знаходилася ця древня цивілізація?

Сл.11.  5. Як називається найграндіозніша пам'ятка давнини з 7 тисячами фігур воїнів?

Сл. 12    6. Хто проводив розкопки Трої?

Сл. 13    7. Хто відкрив гробницю Тутанхамона?

Сл. 14    8. Чим відома печера Альтаміра в Іспанії?

Сл. 15    Ведучий: Тема. Писемність.

Сл.16   1. Як називалась писемність у Месопотамії?

Сл.17   2. Де знайдена найбільша глиняна бібліотека?

Сл.18   3. На чому писали в Єгипті?

Сл.19   4. Якої довжини сягали сувої папірусу?

Сл.20   5. Хто розшифрував  єгипетське письмо?

Сл.21   6. Який алфавіт поклав початок грамоті більшості народів світу?

Сл. 22  7. Скільки літер мав фінікійський алфавіт?

Сл.23 8. Скільки тисяч сувоїв папірусу налічувала Александрійська бібліотека в  Стародавньому Єгипті?

Сл.24   9. Коли з’явилися перші паперові книги?

Сл. 25 10. На що були схожі перші книги в Китаї?

Сл.26   Ведуча: Тема. Олімпійські ігри.

Сл.27   1. Де започатковано Олімпійські ігри?

Сл.28    2. Коли вперше проведені Олімпійські ігри?

Сл.29   3. Зі скількох класичних видів спорту проводилися змагання?

Сл.30   4. Чим нагороджувалися переможці?

Сл. 31  5. Кому заборонялося брати участь?

Сл.32   6. Ким заборонені Олімпійські ігри?

Сл.33   7. Коли заборонені Олімпійські ігри?

Сл.34   8. Коли відновлені Олімпійські ігри?

Сл. 35  9. Де запалюється олімпійський вогонь?

Сл.36   10. Що означають різнокольорові кільця на олімпійському прапорі?

Сл. 37  11. Який девіз змагань?

Сл.38   12. Коли вперше команда незалежної України взяла участь в Олімпійських іграх?

Сл.39      Назвіть олімпійських чемпіонів України.

Сл.40-43 (Демонструються фото)

Ведучий: Дякую. Члени команди можуть відпочити, і підготуватися до другого блоку завдань.

(Команди та ведучі залишають сцену. Виходить Муза Кліо)

Муза Кліо: А ми переглянемо наступні домашні завдання. До вашої уваги «Антична мода».

Завдання для команди 7-Б продемонструвати, що було модним у первісному суспільстві? (Виступ команди 7-Б)

Сл.44  (На мелодію  пісні «Песенка о вещах» на сцені з’являється Первісна людина в шкурах зі списом).

 

Сміємося чомусь із епохи

Дуже давня вона – кам’яна.

А тоді, щоб людиною бути хоч трохи

Візитівкою шкура звірина була.

 

Предок жив, сподівавсь на  природу

З гілки їв, із озера пив

Не було в нього грошей на моду

Та за те він ніде за хутро не платив.

            Приспів:

І в дощовій Гренландії,

І в сонячній Італії,

Носив з собою «сапієнс»

Геть усе своє майно.

Шматок із шкури мамонта 

Навколо спини й талії

Та ще сокиру з каменю

Списа і скребло. (2 рази)

 

Сл. 45  Муза Кліо: Дякую. Коментарі зайві. Хутро  завжди було в моді, як 100 тисяч років тому, так і нині.

Завдання для команди 7-А відповісти на запитання: «У якого народу жіночий одяг протягом тисячоліть майже не зазнав змін?»

Сл.46-47 (Виступ учнів 7-А,  індійська мелодія, танок, демонстрація сарі).

Муза Кліо: Дякую. Тепер запитання для команди 7-Б, на яке треба дати відповідь без слів.

- Яку епоху вивчаєте ви у 7-ому класі?

    Сл.48 Представлення середньовічної епохи. На мелодію пісні «Порадуемся», на  сцені з’являється  Мушкетер зі шпагою чи мечем, робить уклін.

Раді.. раді.. радіємо ми на своїм віку

Красунечкам і кубку, щасливому мечу

 

Пока… пока… покачуючи  пір’ям в капелюсі,

Ми долі шепнемо: «Мерсі боку!».

Муза Кліо: Здогадались? Звичайно, Середньовіччя з хоробрими рицарями і галантними мушкетерами. Дякую.

Муза Кліо: «Ерудити» 7-А аналогічну відповідь без слів продемонструють на запитання «Де виникли перші цивілізації?».

Сл. 49  Звучить східна мелодія, виконується східний танок

Муза Кліо: Без слів, а така влучна відповідь! Адже ІІ розділ історії 6-го класу так і називається «Цивілізації Давнього  Сходу».

Ще раз аплодисментами подякуємо учасникам гри за оригінальність відповідей і артистичність!

(Муза заходить за куліси. Виходять ведучі).

Ведучий: Продовжимо інтелектуальні перегони. До вашої уваги тема Архітектура.

Сл. 50 «Архітектура — теж літопис світу: вона говорить тоді, коли вже мовчать і пісні, і перекази»,  - писав М.Гоголь.

Сл. 51-62  1. Ваше завдання розпізнати архітектурні пам’ятки, які з’являються на екрані.

2. Дати відповіді на запитання.

Сл. 63  2.1. Який подвиг увічнює цей пам’ятник?

Сл. 64  2.2. Захисникам якого міста встановлений цей пам’ятник?

Сл. 65  Ведуча: Тема. Видатні  вчені.

Ваше завдання розпізнати персоналії.

Сл.66  1. Видатний грецький математик. За переказом, він здійснив відкриття, коли сів у ванну з водою й побачив, як витікає витіснена його тілом вода. Вражений цим відкриттям, він вискочив із ванни і побіг вулицею, вигукуючи: "Евріка!" ("Знайшов!").

Сл.67 2. Один з найвидатніших старогрецьких  математиків. Створив відомий курс геометрії. Працював у місті Александрія.

Сл.68  3. Займає почесне місце в історії математики. Видатний філософ. Придумав слово «філософія», що означає «любов до мудрості».

Сл.69  4. Давньогрецький філософ, один із найвидатніших мислителів усіх часів, учень Платона. Учитель О. Македонського, засновник і викладач власної філософської школи в м. Лікеї (Афіни).

Сл.70  5. Давньогрецький мислитель, який в центр філософії поставив людину. Йому належать слова «Я знаю, що я нічого не знаю».

Сл71  . 6. Давньогрецький мислитель, ввів поняття атома.

Сл.72  7. Давньогрецький філософ, учень Сократа. Створив школу, яку назвав Академією. Вона проіснувала 914 років, до VІ ст. н.е.

Сл73 . 8. Давньогрецький історик, «батько історії», описує греко-перські війни і звичаї багатьох сучасних йому народів.

Сл74 . 9. Великий давньогрецький лікар, реформатор античної медицини, «батько медицини».

Сл.75  10. Автор класичної праці «Історія Пелопоннеської війни». На початку описуваної війни він командував афінською ескадрою. Потерпівши поразку від спартанців, він був обвинувачений у державній зраді і протягом двадцяти років перебував у вигнанні. З якого повернувся на батьківщину лише по закінченні війни.

Сл.76  11. Давньогрецький філософ. Відмовився від будь-яких узвичаєних людських форм існування: житла, посуду, одягу. Про нього розповідали багато байок. Буцімто він посеред дня ходив по агорі з ліхтарем і казав, що шукає (справжню) Людину.

Сл.77  12. Давньогрецький філософ, автор знаменитої тези: «Людина є мірилом усіх речей», тобто людина та її життя є найціннішим у світі.

Сл.78  13. Грецький математик, астроном, географ, філолог і поет. Вжив термін «географія», точно обчислив  довжину екватора та площу земної кулі.

Сл.79  14. Давньогрецький філософ,учень Арістотеля «батько ботаніки». Написав книгу «Історія рослин».

Сл. 80  Ведучий: Тема. Відкриття і винаходи.

. Відповідаєте на блок запитань.

Сл.81  1.  Хто винайшов

  • карбовані монети
  • компас
  • скло
  • шахи
  • порох
  • папір

 

Сл.82  2. Хто винайшов

  • сейсмограф
  • йога
  • чай
  • шовк
  • феєрверк
  • календар

 

Сл. 83 Ведучий: Що запропонують команди з давніх  винаходів і відкриттів поважному журі.

Сл.84  Команда 7-Б: Ми хочемо запропонувати журі ароматний чай, який вперше почали вживати у Древньому Китаї як цілющий напій. Хай від нього стануться ваші серця теплішими, здоров’я міцнішим, а настрій бадьорішим! Смачного! (Виносять тацю з чаєм).

Сл.85 Команда 7-А:Наша команда хоче вручити компас, винайдений китайцями. Хай стрілочка цього компасу вкаже вам дорогу на чудові курорти Середземномор’я,  де ви зможете скуштувати фініків, які так полюбляли древні фінікійці. Відпочиваєте і смакуйте!

(Вручають компас і фініки. Ведучі залишають сцену. Виходить Муза Кліо)

Муза Кліо:  Поясніть значення Сл.86-87               Сл. 88-89

Запитання для вболівальників команди «Ерудити»

Запитання для вболівальників команди «Розумники»

 

  • «Гордіїв вузол»
  • «Троянський кінь»
  • «Лаконічна мова»

 

 

   Яблуко розбрату

  Ахіллесова п’ята

  Нитка Аріадни

 

Сл.90-91  Муза Кліо: Шановні ерудити та розумники. Які поради словами видатних особистостей античного світу ви б хотіли дати своїм ровесникам? Зачитайте та прикріпіть їх на Дерево мудрості.

Сл.92     (Учні зачитують висловлювання)

Муза Кліо: Як бачите, юні друзі, древні філософи досить переконливо обґрунтовують важливість навчання, знань, всіляких чеснот, високої моралі. Хай це Дерево мудрості буде дороговказом у Вашому житті!

(Муза Кліо залишає сцену, Виходять ведучі).

Ведучий: Запрошуємо до слова журі для оголошення результатів гри і вручення нагород.

Слово журі

Сл.  93       Ведуча: Юний друже! «Історія воістину

                                          Свідок часу

                                          Світло істини

                                          Життя пам`яті»

Ведучий: Такі натхненні слова римський політик, оратор і письменник Марк Туллій Цицерон присвятив цій науці.

Разом : Тож вивчай її і вчися у неї сам!

Ведуча: До побачення!

Ведучий: До нових зустрічей!

docx
До підручника
Історія України 7 клас (Гупан Н.М., Смагін І.І., Пометун О.І.)
Додано
1 лютого
Переглядів
333
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку