Інтелектуальна гра «Астрономічний хокей»

Про матеріал

Будь-яка інтелектуальна гра може найбільш повно задовольнити творчі прагнення учнів, тому що в ній найбільш вдало поєднується пізнавально-практична та ігрова діяльність. Мета гри:підвищити інтерес до астрономічних питань; залучити учнів до активного процесу пізнавальної діяльності, створити умови для «самовираження» та «самовизначення»;забезпечити можливості особистого розвитку кожного учня у відповідності до індивідуальних інтересів, нахилів, мотивів.

Перегляд файлу

Інтелектуальна гра «Астрономічний хокей»

 

Мета: продовжити формування наукового світогляду учнів, підвищити інтерес до астрономічних питань; 
          залучити учнів до активного процесу пізнавальної діяльності, створити умови для «самовираження» та «самовизначення»;
          забезпечити можливості особистого розвитку кожного учня у відповідності до індивідуальних інтересів, нахилів, мотивів.

        Будь-яка інтелектуально гра може найбільш повно задовольнити творчі прагнення учнів, тому що  в ній найбільш вдало поєднується пізнавально-практична та ігрова діяльність.
           В інтелектуальному хокеї, як і в льодовому на площадці грають «великолепная пятёрка и вратарь». Оптимальний варіант для гри -  4 команди. Перед грою проводиться жеребкування.

     Дві команди виходять на сцену і рзміщуються таким чином: поряд з «площадкою вкидання шайб» (це стіл ведучого) з двох сторін сідають по три «нападаючих». За ними на відстані 1 метр на двох стільцях сідають «захисники». А за ними на такій же відстаі сидить «воротар».
Ведучий по черзі вкидає «шайбу» (чорний картонний кружечок, на зворотній стороні якого приклеєна напечатане питання) в бік однієї з команд. Першими відповідають нападаючі. Якщо вони відповіли правильно, ведучий вкидає «шайбу» іншій команді. А якщо ж і їм відповідь не вдається, то в гру включається воротар. Тобто на одне й теж питання команда має три спроби, три модливості дати правильно відповідь. Якщо ж воротар не дав правильної відповіді, то команда пропускає гол. Програє команда, що пропустила більше шайб в свої ворота.
       Обидві комади відповідають на однакову кількість питань (8-10).
Після гри перших двох команд на площадку вихдять дві інші команди. Після їх зустрічі комади, що програли в двох перших таймах, грають за третє та четверте місце. А потім зустрічаються переможці двох перших таймів і розігрують перше і друге місце.

Питання «астрономічного хокею»:
1. У Івана Антоновича Єфрємова є фатастична повість «На краю Ойкумени». «Ойкумена» з рецької – це область світу, що освоєна людиною. Як це слово можна перекласти українською мовою?
     (Всесвіт, тобто заселений (вселений) світ).
2. Скажіть грецькою «час спостерігаю (дивлюся)».
      (Гороскоп).
3. Слова «космос» і «косметика» походять від одного й того ж слова «космео». Що воно означає? 
     (Прикрашаю, приводжу до порядку).

4. Що означає слово «галактика»?
     (Молочний шлях, Молочне коло).
5. Які маленькі планети отримали назву, що в перекладі означає «зірковоподібні»?
    (Астероїди).
6. Назвіть прилад із стародавнього життя, назва якого в перекладі з грецької означає «той, хто хапає зірку»?
      (Астролябія).
7. Що означає слово «астрономія»?
      (Зоряні закони, «астрон» - зоря, «номос» - закон).
8. Назва якої садової квітки в перекладі означає «зоря»?
       (Астра).
9. Назвіть вченого, одного з основоположників істиного природознавства, який винайшов телескоп і виявив чотири самих великих супутника Юпітера та кільця Сатурна?
       (Італієць Галілео Галілей).
10.  Хто перед стратою був впевнений у своїй правоті і сказав:     
      «Проголосивши мені вирок, ви тремтите від страху більше, ніж я, йдучи в вогнище»?
      (Джордано Бруно – італійський філософ і поет).

11. Хто запропонував геоцентричну модель світу?
          (Грецький вчений Клавдій Птолемей).

12. Про кого із вчених були сказані такі слова: «…зрушив Землю, зупинивши Сонце»?
          (Про Миколу Коперника, який запропонував геліоцентричну мдель світу).
13. Назвіть вченого, який встановив закони руху планет.
          (Йоган Кемплер).
14. Вчений, на могилі якого вирізьблені слова:
          «Вперше пояснив за допомогою свого математичного методу
          Рухи і форми планет,
          Шляхи комет, припливи та відпливи океану.
          …Нехай смертні радіють, що серед них
          Жила така прикраса роду людського».
          (Ісаак Ньютон).
15. Вчений, який довів, що світ галактик розширюється. Його ім’я носить орбітальний космічний телескоп.
           (Едвін Габбл (Хаббл)).

16. Назвіть зоряного бика  з Альдебарапом на носі.
           (Сузір’я Телець).
17. Що можна отримати, якщо з’єднати чотирьох тварин з ракоподібним, павукоподібним, приладом, однією жінкою, чотирма чоловіками та рарою риб?
           (Зодіак).
18. Скажіть грецькою «кого із зображеням тварин» або «пояс тварин».
           (Зодіак).
19. Сузір’я, в якому знаходиться точка осіннього рівнодення.
            (Діва).

20. Сузір’я, яке схоже на праску з найяскравішою зорею Регул в правому нижньому куті.
            (Лев).

21. Сузір’я, в якому знаходиться точка весняного рівнодення.
            (Риби).
22. Яке з 88 сузір’їв найбільше?
             (Велика Ведмедиця).

23. Яке сузір’я найменше?
             (Малий кінь).
24. Яке сузір’я найдовше?
             (Гідра).
25. Яка зоря є найяскравішою на небесній сфері?
             (Сіріус).

26. Поблизу якої зорі перебуває в наш час Північний полюс світу?
             (Біля Полярної зорі, ά Малої Ведмедиці).

27. Яка особливість всіх широт і довгот на території України?
            (Всі широти північні, а всі довготи східні).
28. Скажіть латинською «боргова книга».
             (Календар).
29. Які типи телескопів використовують в астрономії?
             (Рефрактори та рефлектори).
30. Назвіть планету, яка б могла плавати на поверхні води, якби знашовся океан, що вміщував її?
            (Сатурн).

31. Скільки природних супутників має планета Марс?
             (Два, Фобос і  Деймос).

32. Що означають в перекладі назви супутників Марса Фбос і Деймос?
            (Страх і жах).
33. Назвіть єдиний наземний об’єкт, створений людиною, який видно з космосу.
            (Велика Китайська стіна).

34. Яка планета Сонячної системи має найбільшу кількість суптників?
           (Сатурн – 30).

35. Який хімічний елемент був вперше виявлений на Сонці?
           (Гелій).
36. З чого складається речовина сонячного вітру?
           (З протонів і ά-частинок).
37. Назвіть джерела енергіх Сонця і інших зірок.
           (Гравітаційне стискання і термоядерний синтез).

38. Чи гримить грім на Місяці?
           (Ні. Там немає повітря).

39. Чи правильно те, що планети мерехтять, а зорі ні?
            (Ні. Все навпаки).

40. Піднявшись ні повітряній кулі в безвітряну погоду, ми провисіли одну годину і опустилися в ту ж саму точку на землі. Чи може таке бути?
            (Так. Повітряна оболонка обертається рязом із Землею).
41. Чи може довжина хвоста комети в декілька разів перевищувати відстань від Землі до Сонця?
            (Так. Може).

42. Як називається наша галактика?
           (Молочний шлях).

43. Яку єдину галактику можна побачити в наших широтах неозброєним оком?
            (Туманність Андромеди).
44. Що таке світловий рік?
            (Це відстань, яку проходить світло за один рік).

45. Яке небесне тіло впливає на створення припливів та відпливів на Землі?
            (Місяць).

46. Бог неба, батько титанів та циклопів, планета сонячної системи та сировина для атомної промисловості мають одну й ту ж назву. Яку?
            (Уран).

47. Між якими планетами знаходиться пояс астероїдів?
            (Між Марсом і Юпітером).

48. Чим відрізняється метеор від метеорита?
            (Метеорит долітає до Землі, а метеор згоряє в її атмофері).

49. На яких плаетах зміна пір року приблизно така сама, як на Землі?
            (На Марсі і Сатурні).

50. Чи справді Сонце кожен день сходить на сході, і заходить на заході?
            (Ні. Лише в дні рівнодень).

 

 

 

1

 

doc
До підручника
Астрономія (рівень стандарту) 11 клас (Головко М.В., Коваль В.С., Крячко І.П.)
Додано
19 липня 2018
Переглядів
460
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку