Інтелектуальна гра "Біологічний КВК"

Про матеріал
Матеріал можна використовувати у позакласній роботі з учнями, що дасть можливість поглибити і розширити знання з біології, активізувати творчу пізнавальну діяльність учнів; організовувати пропаганду наукових знань у галузі біології, екології та охорони природи; розвивати дотепність, кмітливість, увагу, використовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; розвивати вміння логічно й творчо мислити.
Перегляд файлу

                     Біологічний КВК

( Інтелектуальна гра для учнів 7, 8  класів)

 

«Гра не є простою забавою.

Це зміст життя дитини. У грі дитина живе, сліди цього

життя залишаться в ній, ніж слід дійсного життя».

К. Ушинський

Мета:

Навчальна: поглибити і розширити знання учнів з біології, активізувати творчу  пізнавальну діяльність учнів; організовувати пропаганду наукових знань у галузі біології, екології та охорони природи;

Розвиваюча: розвивати дотепність, кмітливість, увагу, використовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; розвивати вміння логічно й творчо мислити.

Виховна: виховувати дбайливе ставлення до природи, живих істот.

 

Обладнання: картки з написами категорій, картки з назвами тварин, дошки для малювання, торба із «заморочками».

 

Міжпредметні зв’язки: література, музика, зоологія, ботаніка, народознавство, мікологія, спорт, кулінарія, екологія, мистецтво, малювання.

 

Підготовка до гри.

Формування команд.

Хід гри

Учитель.

Сьогодні всі стежини

Поведуть вас у світ дивний

Приготуйтесь мандрувати

І нові знання дістати.

 

На біорингу задавати

Будуть різні запитання

Хто із двох команд сильніший

Це покажуть нам змагання.

 

Є питання і серйозні,

Є питання й жартівливі,

Тому будьте ви уважні,

Тому будьте ви кмітливі.

 

Ми, друзі, дуже раді

Вітати вас усіх.

В загадках і відгадках

Дотепність буде й сміх.

 

А зараз починаєм,

Настав жаданий час,

І біологія сьогодні

Нехай здивує нас.

 

Розпочинаємо біологічний КВК між учнями 7, 8 класів. До участі у грі запрошуються  команди  та їх капітани.

 

(Вихід команд на сцену )Музичне оформлення.

Представлення журі.

Правила гри.

  1. Гра складається  із  10 раундів.
  2. Кожне завдання оцінюється певною кількістю балів.
  3. За незадовільну поведінку  болільників із команди будуть зніматися бали.

 

Конкурс  1 „Візитка” (домашнє завдання, 3 бали)

Кожна команда дає собі назву і готує захист( девіз, емблеми, привітання).

 

Конкурс  2 « Зоологічні жарти”(1 бал)

Командам для розминки  пропонуються загадки-жарти, на які відповідає та команда, яка швидше знайшла правильну відповідь, за що отримує 1 бал.

 

1.В якій клітці не тримають ані птахів, ані звірів?   (у грудній)

2.Яка голка не тоне в морі?    (риба-голка)

3.Від чого качка пливе?    (від берега)

4.На яке дерево сідає ворона під час зливи?    (на мокре)

5.Який ключ літає?      (журавлинний)

6.Чи може страус назвати себе птахом?     (ні, бо він не говорить)

7.Яким гребінцем не можна зачесатися?   (півнячим, морським)

8. Коли собака буває зайцем?   (коли їде в автобусі без квитка)

9. Птах – “еталон” почерку? (курка)

10.Вона залітає у відкритий рот? (ворона, сорока)

11.Якого птаха найлегше піймати неуважним? (гаву)

12.Під коліном якого птаха такі ж мязи, як і в нетренованої людини? (горобця).

13. Який птах найбільше схожий на качку? (качур, селезень).

14. Який птах розносить новини на хвості? (сорока).

 

Конкурс  3 «Показуха” (одна відповідь – 1 бал)

Команди отримують картки з назвами тварин (курка, лисиця, черепаха, кінь, жаба, коза, собака, кіт, слон, корова, вуж, горобець). Представники однієї команди показують по черзі, інші представники цієї ж команди відгадують. Якщо вдало показано і відгадано – команда отримує 1 бал.    

 

Конкурс  4 «Інтелектуальний” (9 балів)

Команда, яка набрала більше балів обирає категорію перша.

Команда отримає десять  запитань із однієї категорії, за кожну правильну відповідь – 1 бал.

 

Чи знаєте ви рослини?

1.Які горіхи ростуть під землею?  (Арахіс)

2.З чого готують страву, яку їдять на сніданок справжні англійці?  (Вівсяна каша)

3.Є легенда, яка розповідає про те, що Афіна Паллада подарувала грекам дерево, гілка якого вважалася символом світу. Що це за дерево?  (Маслинове дерево)

4.Ці рослини можуть замінити м’ясо. До якого сімейства вони належать?  (Сімейство Бобові: соя,квасоля, горох, сочевиця)

5.Вінками з листків цього дерева в стародавньому світі вшановували героїв.  (Лавр)

6.Ці дерева мають пух.   (Тополі)

7.Завдяки цій рослині людина має вату.    (Бавовна)

8.Цей чагарник має красиві квіти, гострі колючки й плоди, багаті на вітамін С. Що це за рослина? (Шипшина)

9.Це хвойне дерево, що здатне скидати хвою.  (Модрина)

 

 Квіти навколо нас 

1.У стародавні часи люди поклонялися цій рослині, вважаючи, що саме Сонце спустилося на Землю. Що це за рослина?       (Соняшник)

2.Цю лікарську рослину молоді дівчата часто використовують для гадання.    (Ромашка)

3.У народі цю лікарську рослину називають „нагідки”,а яка її наукова назва?    (Календула)

4.Назвіть жіночі імена, що є назвами квітів.   (Роза, Лілія)

5.Назва цієї рослини навіває сон.   (Сон-трава)

6.У стародавні часи цю рослину використовували як снотворне.   (Мак)

7.Квітки цієї рослини нагадують наперсток. Як вона називається?     (Наперстянка)

8.За легендою цю квітку, яка росте в горах, дарували найвродливішій дівчині.   (Едельвейс)

9.Цю квітку називають так само, як і сорт цукерок.   (Ірис)

 

Шапкові гриби

1.Ці гриби ростуть у березових лісах.    (Підберезники)

2.Цей гриб має форму кулі.    (Дощовик)

3.Найяскравіший отруйний гриб.  (Мухомор)

4.Які гриби мають назву тварин?  (Лисички, свинушки, козляк)

5.Назва цих грибів говорить про те, що їх не треба готувати.  (Сироїжки)

6.У Франції ці гриби вважають делікатесом, розшукувати ж їх допомагають спеціально навчені свині. (Трюфелі) 

 7.Цей гриб із  французькою назвою людина вирощує у великих кількостях.      (Шампіньйон)

8.Назва яких грибів говорить про їх колір?     (Білий гриб, рижик, зеленушка)

9.Ці гриби будемо шукати на пеньку.    (Опеньки)

 

 

Спорт

1. Звичайні люди це їдять, а боксери б’ють  (груша)

2. Яким стилем плаває жаба? (брасом)

3.Якого звіра можна з’їсти граючи в шахи?  (коня, слона)

4. Назва спортивного знаряддя являється коренем форми листової пластинки  стрілолисту (списовидний)

5. Стиль плавання, назва якого з англійської мови перекладається як метелик?   (батерфляй)

6.Яка із риб являється рекордсменом по стрибках у висоту?(лосось, 4м)

7.Назва рослини родини лободові збігається з прізвищем відомого футболіста команди „Динамо” (Буряк)

8. Стрімкокрилий птах, назва якого носить хокейна команда. (Сокіл)

9. Які тварини є рекордсменами по бігу? (гепард, 120км/год.)

 

Кулінарія

1.З  якої рослини роблять манну крупу? (пшениці).

2.Один з кращих сортів цих фруктів носить високий титул французької

герцогині. Таку назву мають цукерки і газована вода. Що це? (груша, дюшес).

3.В Англії у 12ст. ця рослинна приправа була ціннішою за золото. (перець).

4.Із цієї водорості японці роблять овочеву ікру, пюре, салати, консерви, і

навіть цукерки. Яка її назва? (ламінарія, морська капуста).

5.З якої рослини виготовляють поживну крупу „геркулес” (овса).

6.Якого кольору м’ясо і ікра в „червоної риби” (м’ясо біле, ікра чорна).

7.Як називається абрикос, висушений з кісточками? (урюк).

8.З чого одержують харчову лимонну кислоту (гриба аспарегіла).

9.Суворов називав цю кашу богатирською. Яка рослина дає таку кашу? (гречка).

 

Конкурс  5  «Прислів’їв і приказок»

У цьому конкурсі пропонується впізнати у висловлюваннях відоме прислів’я або приказку. Хто швидше відгадає , той отримає 1 бал.

 

  1. Збився з азимуту серед трьох голонасінних. (Заблукав у трьох соснах)
  2. На один з органів кровообігу не поширюється вплив дисциплінарного статуту. (Серцю не накажеш)
  3. Скільки цього ссавця не забезпечуй поживними речовинами, він постійно дивиться на своє рослинне угруповання. (Скільки вовка не годуй, він все в ліс дивиться)
  4. Кровосисна комаха не може зробити гострішим свій  ротовий апарат.

(Комар носа не підточить)

  1. Від розоцвітого – розоцвіте, від голонасінного – голонасінне.   

(Від  яблуньки – яблучко,  від   ялинки – шишка)

  1. Порція, яка дорівнює приблизно 20 г продукту напівкоксування твердих палив, призводить до непридатного до використання стану велику дерев’яну ємність продукту переробки  квіткового нектару представником перетинчастокрилих комах.  (Ложка дьогтю псує бочку меду)
  2. Виражену думку на відміну від представника горобиних уловити неможна. (Слово не горобець, вилетить не піймаєш)
  3. Представники ряду горобині завжди від захвату свого угрупування). (Кожен кулик своє болото хвалить)

 

D:\Мои документи\Мои рисунки\сканер\img124.jpg Конкурс 6 «Квітковий» ( 7 балів)

Скласти букет із запропонованих у кросворді квітів. (нарцис, гвоздика, хризантема, барвінок, тюльпан, нагідки, ірис).

Час на виконання конкурсу 2 хв. За визначення всіх квітів команда отримує 2 б

 

Конкурс 7«Юний художник» конкурс капітанів(з бали)

Намалювати клітину тварини із закритими очима , потім пояснити намальоване.

 

Конкурс  8 «Запозичили у природи» (3 бали)

Команди дають відповідь по черзі. Кожна правильна відповідь оцінюється в 2 бали. Якщо команда не дає відповіді, тоді команда суперників може при правильній відповіді отримати  1 бал.

 

  1. У Парижі є відома Ейфелева вежа, побудована у 1889 р. інженером Гюставом  Ейфелем із 12 тис. металевих балок так, що вежа виявилася міцною та легкою. Яка біологічна конструкція була в основі проекту вежі? (розташування пластин губчастої речовини кістки)
  2. Принцип створення ізольованих сегментів – відсіків – використовують конструктори під час розробки проектів великих кораблів і підводних човнів, де кожен відсік герметично ізольований. Завдяки цьому судно в разі аварії в одному з відсіків не тоне. Будова якої тварини лежить в основі цього принципу? ( кільчасті черви)
  3. Яка рослина була прообразом застібки „липучки”? (реп’ях)
  4. Що стало природним аналогом застібки блискавки?(контурне перо птаха)
  5. Назвати частини органів чуття людини, назва яких тотожна з назвоюковальських інструментів.(слухові кісточки, молоточок, коваделко)
  6. Робота якого технічного приладу подібна до роботи суглоба? (ричаг)

 

Конкурс 9  «Болільників»(2 бали)

Цікаві відомості про тварин( випереджальне завдання).

 

Конкурс 10 «Заморочки з торби» (6 балів)

Кожний учасник витягує із торби завдання (заморочки) і швидко відповідає. Правильна відповідь оцінюється у 2 бали . Якщо відповідь не повна  тоді журі на свій розсуд може  зарахувати 1 бал.

Тобі щастить

5 дерев шкільного дендропарку

5рослин вічнозелених

5 квітів дендропарку

5 складових клітини

5 типів тканин тварин

5 нових термінів з біології за останні уроки

5 типів плодів

5 наук біології

5  типів суцвіть

5  назв тварин з різних класів

5 лікарських рослин

 

Підведення підсумків гри.

Нагородження переможців.

Учитель.

Гра до кінця підходить,

І сумнівів немає,

Нам зараз переможців

Рахунок визначає.

 

Команді переможців

Від нас аплодисменти!

А ось і нагороди –

Щасливі гри моменти.

 

Команда друга також

Сьогодні добре грала.

Бажаю, щоб реваншу

Наступний раз дістала.

 

Приходьте ж на уроки.

Беріть підручник в руки

Нехай завжди вам будуть

Цікавими науки!

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Позакласні заходи
Додано
29 листопада 2023
Переглядів
470
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку