1
Інтелектуальна гра-двобій з географії «Хто вище?»
Мета: виробляти вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці;
розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до географії як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді;
розвивати цілеспрямованість, наполегливість в досягненні мети, самостійність;
виховувати у дітей через ігри людяність, гуманізм у стосунках, доброзичливість, повагу один до одного.
Обладнання: художньо оформлене приміщення, комп’ютер, інтерактивна дошка, 2 комплекти подвійних літер, листівки із зображеннями для конкурсу «Хто я», 4 конверти із завданнями для конкурсу «Питання – родзинка», слова для фінального раунду, монетка.
Пояснення: У грі беруть участь дві команди – дівчат та хлопців, учнів 8-11 класів. Дуель команд дівчат і хлопців ділиться на сім раундів, що складаються з різних конкурсів.
Переможець визначається у фінальному, сьомому раунді, де бали переможця зростають удвічі. Ведучі є капітанами команд, тобто ведуча є капітаном команди дівчат, а ведучий – капітаном команди хлопців. Команда складається з п’яти учасників: по одному представнику від 8- 11 класів та ведучого.
Хід гри:
Ведучий. Доброго дня! Ми вітаємо Вас на географічній інтелектуальній грі - конкурсі «Хто вище?»!
Ведуча. Хто розумніший – чоловіки чи жінки? Тисячі років людство шукає відповідь на це філософське питання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.
Ведучий. І сама наївна… Адже відмінницями в школі є частіше дівчата, а керівні посади та депутатські крісла зазвичай займають чоловіки!
Ведуча. А я все одно переконана, що найрозумніші – дівчата , і ми сьогодні в цьому переконаємо усіх присутніх. І ми це сьогодні доведемо, адже за нас вболівають барвисті перлинки ось вони, найкращі дівчата України!!! (показує на глядачів дівчат) (представляє команду дівчат, вказуючи на їх риси характеру та досягнення )
1. Жоден хлопець не може сказати в її адресу ну ти і дурочка, але те що вона найкраща, вона чує кожного дня, бо дійсно вона і розумниця і красуня і це я – _________________________________ ;
2.Приваблива і неповторна ну і, просто гарна дівчина _______________________________;
3. Співоча, красуня, не за роками мудра – _______________________;
4. Неперевершена,життєрадісна ____________________;
5. Вона знає, що дівчина повинна бути гарною, завжди в гарній формі, весела – _______________________.
Ведучий. Ми дуже раді , що у дівчат така сильна команда, але й команда хлопців нічим не гірша (представляє аналогічно команду хлопців) :
1.Головним бійцем нашої команди, я вже визначаю цього парубка, це справжня важка артилерія нашої школи і це я, ваш - _______________________________
2.Про нього мріє кожна дівчина, кажуть, що він настільки сильний, що у Київському зоопарку надув слона через хобот - _______________________________ ;
3.Цей гравець підтримує здоровий спосіб життя та переконаний, що єдиний спосіб дізнатися про майбутнє – це самому його створити, і це ______________________.
4. Наступний учасник - щирий, розсудливий та творчий___________________ .
5.Останній герой вірить у власні сили і з ними рухається лише вперед! _______________________________
Перемогти у цієї команди нереально!!!
Ведуча. Отож, суперники у нас гідні поваги. Але у нас є ще й верховний суддя цієї неперевершеної гри – пані Справедливість. І вона – жінка!
Суддя. Вітаю ведучих, команди та глядачів. Давайте домовимось – за мною об’єктивність, за Вами – цікавий двобій ерудованості, логіки, інтелекту. І нехай переможуть найсильніші!
Ведучий. Дякуємо пані суддя. Дуель поставить все на свої місця. На шляху до перемоги у кожної команди є шість конкурсів та фінальне завдання. Кожен конкурс оцінюється у певну кількість балів. Але команда переможець у кожному конкурсі може поповнити свою скарбничку ще на п’ять балів, якщо глядачі допоможуть розв’язати бонусне завдання.
Ведуча. Все зрозуміло. Починаємо.
Ведучий. У нас залишилася одна незавершена справа – хто починає перший раунд?
Ведуча .А це вирішить Орел або Решка!
Ведучий. Отже, перший конкурс, перший раунд.
Раунд 1
«Географічна вікторина».
Ведуча. Командам по черзі задаватимуться запитання. Кожна правильна відповідь – 1 бал. Котра команда дасть більше правильних відповідей – та і виграла у цьому раунді. Час не враховується.
Ведучий. Ну що ж, поїхали.
( Ганг)
Ведуча.А зараз у двобій вступає команда дівчат.
Бонусне запитання(для глядачів – відповідь буде зарахована як додаткові 2 бали команді,за яку вболівають):
За висловом середньовічного ченця Кузьми Індикоплава у раю беруть початок чотири річки. Перша — Тигр, друга — Євфрат, третя — Ганг, а яка четверта? (Ніл)
Ведучий. Пані Справедливість, скільки балів одержали команди?
Суддя. Я дізналася дуже багато цікавих фактів, і рада вашим успіхам. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 2
«Хто я?»
Ведуча. Зараз ми переходимо до конкурсу «Хто я?».
Ведучий. Один із гравців команди отримає картинку, правда він її бачити не буде, на якій може бути предмет, або людина, які мають відношення до географії..
Завдання учасника - вгадати за 1 хвилину, що це за предмет чи персонаж, ставлячи до членів команди запитання, на які вони можуть відповідати лише «так» або «ні». Відгадане зображення – 2 бали.
Ведуча. Почнемо з команди дівчат ?
Ведуча викликає по одному учаснику.
Зображення Землі.
Ведучий. А зараз в гру вступають хлопці.
Зображення Сонця.
Ведучий. Пані Справедливість, хто Вам у цьому конкурсі сподобався більше? Ну і скільки у нас балів?
Суддя. Обидві команди просто супер, але пощастило в цьому конкурсі команді - ____.
Бонусне запитання(для глядачів): Згідно давнім віруванням є п’ять стихій : перша – дерево, друга – земля, третя – вода, четверта – повітря, а яка п’ята? (Вогонь)
Раунд 3
«Вірю - не вірю».
Ведуча.Другий раунд «Вірю - не вірю». Кожній команді по черзі ми читатимемо твердження, а члени команди повинні вирішити - правдиве воно чи ні . За кожне правильно вгадане твердження команда отримає 1 бал.
Ведучий. Твердження для команди дівчат :
Ведуча. Твердження для команди хлопців :
Бонусне запитання(для глядачів):
Ератосфен вперше ввів цей термін, тому його називають його батьком. Назвіть цей термін.(Географія)
Ведучий. Пані Справедливість, скільки балів одержали команди?
Суддя. Я дізналася дуже багато цікавих фактів, і рада вашим успіхам. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 4
«Склади слово»
Ведуча. Дівчатка, ми знаємо, що у нас немає проблем з інтелектом. Доказом цього стане наш другий конкурс «Склади слово».
Ведучий. І я думаю, що хлопці проти не будуть, якщо першими почнуть наші дівчатка, адже ми джентльмени. 4 гравців із вашої команди отримують по 2 літери, ми прикріплюємо їх на спини і попереду. Хто саме отримає вирішуйте самі.
Ведуча. Дівчатка, не лякайтеся. Я буду тримати за вас кулаки. Зберіться, будь ласка. Правила наступні: я зачитую питання, дівчата їх відгадують і вибудовують слово з літер, які в них на аркушах. Треба рухатися і швидко переміщатися з літерами. Слово складаємо зліва направо, щоб ми, глядачі змогли його прочитати.
На це вам дається 2 хвилини. Команда, яка склала більшу кількість слів отримує 10 балів, команда, яка склала меншу кількість слів – 0 балів.
Ведучий. Три, два, один – час пішов.
Запитання для дівчат
Букви: А, М, Н, И, С, О, Р, А
1. Що везуть в упряжі собаки? (сани)
2. Пригадайте слово, яке стоїть перед іменем Ліза у відомі картині Да-Вінчі (Мона)
3. Якщо йде дощ,то погода... (сира)
4. Влітку, коли спекотно,вранці випадають (роси)
5. Скорочене ім'я Роман. (Рома)
А - С, М - И, Н - Р, А- О.
Ведуча. Вам зараз хлопчурики, дадуть по 2 літери одна на животику, а інша на спинці, у мене є запитання і вам потрібно дуже оперативно скласти правильну відповідь. На все про все у вас є 2 хвилини. Я надіюсь що ви програєте, ми дівчата від усього серця бажаємо вам програти. Ви готові дорогі мої мужщинчики…ну час пішов!
(Задає запитання)
Запитання для хлопців
Букви: А, В, І, Т, С, О, Л, И
1. Що найбільше люблять українці? (сало)
2. Посудина, яка хоч нова, але вся в дірках (сито)
3. Тепла пора року (літо)
4. У людини одна рука права, а друга (ліва)
5. Доповніть речення "Зажурилась верба над водою, опустила низько свої (віти)
А- Т, В - О, И – Л, І – С
Бонусне запитання (для глядачів)
За своїми хімічними властивостями він благородний, але його роль у житті людей такою назвати навряд чиможна. «Там, де він, там кров, там зрада, там підлість». Про який метал так писав один французький просвітитель? (золото)
Ведуча. Пані суддя, вам слово.
Суддя. Рахунок__________ На користь____________.
Раунд 5
«Розшифруй фото»
Ведучий. Отже, дівчата, будь-ласка зараз ви побачите 5 фотографій, вам потрібно буде подивитися і дати відповідь, що на них зображено.
Ведуча. Так хлопці, тобто хлопчачки перепрошую, я прошу вашу увагу - 5фотографій, пильно придивіться і скажіть, що бачите?
Бонусне запитання(для глядачів) :
Якщо він спить вічним сном, то ні для кого не становить загрози,коли він просто спить, то небезпечний, а якщо він дрімає, то є небезпечним тільки для необачних. Назвіть його . (Вулкан)
Ведучий. Пані суддя, скажіть вердикт.
Суддя. Цікаво проходять події…і все таки перемогу здобувають _________.
Раунд 6
«Питання - родзинка»
Ведучий. Наш наступний конкурс «Питання - родзинка». У вас на столі є по два конверти. В одному з них – назви країн, у другому – родзинка (щось особливе, цікаве про цю країну). Ваше завдання: до кожної країни за 1 хвилину підібрати «родзинку». За кожну правильно підібрану характеристику – 1 бал.
Ведуча. Готові? Отже, дорогенькі, Ваша хвилина пішла.
1.Норвегія – країна рибалок і китобоїв.
2.Японія – країна Сонця, що сходить.
3.Канада – країна кленового листя.
4.Нідерланди – центр квітникарства, королівство дерев'яних черевиків, країна сиру, вітряків, тюльпанів.
5.Сінгапур – нова індустріальна країна, статуя Мерліон, Азія в мініатюрі.
6.Бразилія - країна карнавалів
7.Великобританія - Туманний Альбіон
8.Ісландія- країна вулканів та гейзерів
9.Греція- батьківщина Олімпійських ігор
10.Австрія - країна вальсу
Ведуча. Ну що ж, поки шановна Пані Суддя перевірить правильність вашого завдання бонусне завдання для глядачів: конкурс «Відгадай пісню».
Ведучий. Пані суддя, вам слово.
Суддя. Рахунок__________ На користь____________.
Раунд 7
«Фінал»
Ведуча. Щоб остаточно визначити переможця проведемо гру - показуха
Ведучий. Кожна команда одержить по 5 географічних термінів, які потрібно показати жестами, а гравці команди – відгадати, про що йде мова.
Вітер Дощ
Мороз Спека
Ураган Екватор
Меридіан Гора
Ріка Термометр
Ведуча. Пані Справедливість, Вам слово!
Суддя. Перемогу святкують ______________________.
Ведуча. Але я хочу сказати, що сьогодні перемогла наука. Ми побачили, що знання нам потрібні завжди і всюди. Знання потрібні кожній людині, бо вони – запорука розвинутого суспільства. Всім дякую за увагу. До нових зустрічей!