Інтелектуальна гра «Фізика в нашому житті»

Про матеріал

Інтелектуальна гра «Фізика в нашому житті», яку можна використати під час проведення тижня педагогічної майстерності вчителів природничо - математичного циклу

Перегляд файлу

Інтелектуальна гра «Фізика в нашому житті»

 

Мета заходу: Закріпити та узагальнити здобуті учнями знання на уроках фізики, прищеплювати інтерес до цієї науки, розвиваючи логічне мислення та вміння спілкуватися, формувати етичні смаки виховувати свідомих громадян.

 

Обладнання: Чорний ящик, емблеми для гравців, музичний супровід, плакати, прилади для проведення дослідів: Грошові купюри, яйце куряче, пуста пляшка, спирт, вода, картопля, провідники, гальванометр.

 

Правила гри:

1)                     Кожен із граючих повинен мати свою емблему.

2)                     Учні діляться на 2 команди.

3)                     За порушення дисципліни, підказку журі має право покарати учасників гри, знявши від 1- го до 2 – х балів.

4)                     За правильну відповідь учасникам присуджується 2 бали, якщо ж відповідь невірна, або неповна, то зараховується 1 бал. 

5)                     якщо учень не відповів на запитання, то 1 бал присуджується тому учневі, що відповів на це запитання.

6)                     Якщо учень відповів частково, то бали діляться між учнями, що відповідали на запитання.

7)                     За найцікавішу відповідь журі може присудити учневі до 3 – х балів.

8)                     До складу журі входять 3 – 4 чоловіки на чолі з головою.

9)                     На кожному конверті з питанням вказується автор цього запитання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

 

І ведучий  Ми починаємо наше свято

                  Людей зібралось тут багато                    Щоб веселитись і щоб грати                    Про свято слово слід сказати.

                           Разом Фізика

ІІ ведучий  Ти визнана найтяжчою із всіх наук,

                     Але потрібна нам завжди і всюди

                     Без фізики ми нині як без рук,

                     З тобою з казки дійсність творять люди.

 

І ведучий     Освоївши тебе, рвемось в політ,

                      Створили вже розумні ми машини,

                      Штурмуємо космічний світ

                      І різних фактів узнаємо причини

.

ІІ ведучий     З тобою ми незримо ростимо,

                       З тобою підкоряємо природу,                         Твої досягнення ми віддаємо

                         На благо українського народу.  

 

 

 І ведучий    Добрий день шановні гості!

ІІ ведучий   Сьогодні ми раді вітати вас на нашій інтелектуальній грі «Фізика у нашому житті».

 

І ведучий   Тепер на нас чекає гра.

Весела буде хай без зла.                     І  щоб змагання було чесне,                     Представимо журі почесне.

 

Хід гри

І ведучий  Багато сотень років людина задавала природі мільйони запитань, основним з яких було «чому?». Це дуже точно помітив  дитячий поет С. Маршак.

Пам’ятаєте його вірші про маленьку юну особу, яка

Ганяє, як собак

В негоду дощ і тьму

П’ять тисяч «що?»,

Сім тисяч «як» І тисяч сто «чому?».

ІІ ведучий Гра – це середовище під впливом якого вся людська маса ділиться на вболівальників і гравців.

І ведучий Гравці, що виграли, заряджені позитивно, а ті що програли заряджені негативно. Журі є електрично нейтральне.

 

ІІ ведучий Ми живемо в столітті, коли інформація за 10 років подвоюється, а за дві ночі до іспиту зростає вдесятеро. У століття коли й наша гра може бути прикладом плідного поєднання учнівської і педагогічної думки.

І ведучий Отже, починаємо гру І тур називається веселі задачки.

ІІ ведучий  Ви вже мабуть, помітили,  що задачі з фізики бувають складними, кількісними, експериментальними, «на засипку». Але є у фізиці  ще й веселі задачки. Саме такі задачки ми і пропонуємо вашій увазі.

Веселі задачки.

1.                      Гришко поклав морозиво в кишеню. Воно там розтануло і витекло в штани. Чи можна назвати те, що відбувається фізичним явищем?

Відповідь: Можна. Морозиво було твердим, холодним, а стало рідким, теплим. Відбулося фізичне явище. Будь-які матеріальні зміни внаших кишенях, або в навколишній дикій і домашній природі називають фізичним явищем.

2.                      Що заважає. восьмикласнику Мишку, що попався директору школи на місці паління, розпастися на окремі молекули і зникнути з очей?

Відповідь: Взаємне притягання молекул, з яких складається Мишко.

3.                      Як будучи цілком здоровим і не маючи під рукою нічого гарячого, нагріти термометр до температури 40° С  і замість того, щоб іти до школи, спокійно відпочити від учителів у затишному ліжку?

Відповідь: Усі фізики симулянти знають :чим вища швидкість руху молекул, із яких складається термометр, тим термометр тепліший. Для того щоб збільшити швидкість молекул термометра, треба потерти його наприклад, об ковдру. Молекули ковдри, що стикаються з молекулами термометра, збільшать їхню швидкість, ї швидкість ртуті підніметься до 40°С. Не знаєш фізику біжи до школи.

4.                      Тітка Уляна впала в річку разом з жирним гусаком. Гусак вийшов на берег сухим, а тітка Уляна Виповзла вся мокра.Чому?

Відповідь: Явище змочування (з точки зору фізиків), пір´я  птахів змащене жиром, тому воно  не змочується, чого немає у одязі тітки Уляни.

5 . Сумний дядько Борис, мріючи створити в себе в кімнаті затишок дві години штовхав свою шафу з піджаками і штаньми, але так і не зміг зрушити її з місця. Яку механічну роботу виконав сумний дядько Борис?

 Відповідь: Ніякої роботи  не виконана, оскільки не відбулося переміщення під дією мізерної сили прикладеної зі сторони дядька Бориса.    

ІІ Ведучий А тепер увага на екран конкурс «Заморочки з бочки» Розгадати кросворд.

А тим часом коли наші гравці думають астрологічний прогноз на лютий – березень 2015 р. і тільки  для учнів БВЗШ № 1, тобто учнів нашої школи:

Рибам. У цей період зорі віщують вам знахідку, тобто ви можете знайти друга чи подругу, або, в крайнім випадку, гаманець.

Овнам. Зірки віщують зміни. Можливо, вони пересядуть на іншу парту, або перейдуть в інший кабінет.

Тільця чекає успіх у спорті.

Близнюки можуть напасти в неприємну історію.

Раків чекають цікаві поїздки і подорожі.

Левам доведеться багато працювати на присадибних ділянках.  

Діви поб´ються між собою.

Терези вийдуть з рівноваги і ніякими додатковими тягарцями їх не вдасться врівноважити доки вони самі не заспокояться.

Скорпіони завоюють прихильність учителів, а з класним керівником у них виникають проблеми.

Стрільців очікує невдача: у них виникають суперечки із адміністрацією школи.

 Козерогам пощастить: кожного понеділка вони будуть отримувати високі бали.

Водоліям доведеться мати справи з водою, найчастіше це буде миття підлоги.   Наступний конкурс «Фізика і література».

І ведучий У багатьох літературних творах ми зустрічаємося з різними явищами природи в художній уяві авторів, які фізик може розглядати як задачу з фізичним змістом.

І1 ведучий. У великого Тараса є такі рядки: «Вітер з гаєм розмовляє, шепче з осокою,    Пливе човен по Дунаю один за водою».

Чому «вітер з гаєм розмовляє», а з осокою «шепче»?

Відповідь: Відмінність у частотах та гучності звуку».

І ведучий  З вірша Тараса Шевченка:  «Сонце заходить,, гори чорніють Пташечка тихне, поле німіє».

Чому ввечері всі предмети поступово втрачають своє забарвлення і стають чорними.

Відповідь. Людське око бачить предмети завдяки тому що світлові промені від них потрапляють до нас в очі. При заході сонця швидко зменшується освітленість навколишніх предметів а, значить, і кількість енергії, що потрапляють в наші органи зору

ІІ ведучий Т.Г.Шевченко уривок з поеми «Княжна» 

«Зоре моя вечірняя, зійди над горою,

Поговоримо тихесенько в неволі з тобою. Розкажи як за горою сонечко сідає,

Як у Дніпра веселочка воду позичає». 

Чому сонце «сідає», а веселочка воду «позичає»? 

Відповідь: Внаслідок обертання Землі навколо своєї осі  за 24 год. у нас день змінюється на ніч в залежності якою стороною Земля повернута до Сонця, а нам здається навпаки що сонце заходить за горизонт.  Розкладання білого світла під дією заломлення білого сонячного світла краплинами води в повітрі на сім кольорів (явище дисперсії) І ведучий Леся Українка «У човні».

«Глянь, як хвилі від срібла блищать!

Глянь, як небо синіє вгорі! Вабить хвилям на море податись, Кличе промінь ясної зорі».

Чому небо синє?

Відповідь: Найбільше розсіюються в атмосфері промені синьо – голубої частини спектра. Тому в ясну погоду небо голубе. 

ІІ ведучий Із вірша І.Я. Франка

« Сипле, сипле білий сніг

З неба сірої безодні Міріадами летять,

Ті метелики холодні».

Чому сніг білий? Адже вода і чистий лід прозорі.

Відповідь: Сніг білий тому, що складається з дрібненьких крижинок, а всяка подрібнена прозора речовина стає не прозорою, а білою. 

І ведучий. Вірш О. Пушкіна « Зимнее утро».

«Под голубыми небесами Великолепными коврами Блестя на солнце, снег лежит».

 Чому небо голубе?

Відповідь: Найбільше розсіюються в атмосфері промені синьо – фіолетової частини спектра.

Наступний конкурс «Фокуси» , або «Звичайні досліди нашої шкільної лабораторії»  .

Дослід № 1 Яйце, яке проходить у пляшку.

      Дослід № 2 Перевернутий стакан з одою утримується простим листком із зошита.

      Дослід № 3 Гроші, які не горять. Посмішка Лесі Українки на 200 грн.

      Дослід № 4 Картопля , яка проводить електричний струм. І останній наш конкурс « Чорний ящик». Що в ньому знаходиться?

 

Зараз журі закінчує підбивати підсумки, поради для тих, хто буде складати іспити, або заліки, адже не за горами пора підбивати підсумки  за рік.

Порада 1 Якщо ви ніколи  не користувалися шпаргалками, краще не починайте.

Порада 2 Пропонуємо деякі моделі сезону:

Модель № 1 Піджак екзаменаційний. До нього додаються дві потайні кишені. В одну з них вкладаються шпаргалки від 1 до 12 варіантів відповідей на білети, а в другу – від 13до останнього.

Модель № 2 Фартух екзаменаційний. Носять його дівчата. Одягається під спідницю. Знизу пришивається мереживо.

Модель № 3 Краватка фізична. На зворотному боці краватки записані головні формули.

І нарешті, надійшла черга дати вам свої настанови, заповіді, як же все таки скласти фізику, або будь – який предмет:

-                 вчити, вчити і ще раз вчити;

-                 не забувайте, що для того, щоб прославитись не обов’язково сидіти під деревом і чекати, поки на голову впаде яблуко, але завжди, коли щось зрозумієте, не забудьте хоч тоді згадати старого Архімеда і крикнути «Еврика»!

Наше свято добігає до кінця. Ми сподіваємося, що ніхто з Вас не потраплятиме в подібні ситуації на екзаменах, а використає свою інтелектуальну енергію.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Затверджую»

Директор школи 

---------К.Л.Панкоша

 

План Проведення тижня педагогічної майстерності вчителів природничо – математичного циклу (16.02. – 20. 02. 2015 р.)

 

п/п

Дата

Захід

Місце проведеня

Відповідальні

1

16.02

 

Лінійка до відкриття тижня педагогічної майстерності вчителів природничо – математичного циклу

ІІ поверх 9°°

 

Косяченко Л.Д.

 

 

2

 

16.02

 

 

 

 

3

 

 

16.02

 

 

 

 

4

 

 

17.02

 

 

 

 

5

 

 

17.02

 

 

 

 

6

 

 

18.02

 

 

 

 

7

 

 

18.02

 

 

 

 

 

8

 

19.02

 

 

 

 

 

9

19.02

 

 

 

 

 

10

 

20.02

 

 

 

 

11

 

 

20.02

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Матухно Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. науменко лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Sem Nata
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Семененко Зоя Данилівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pdf
Пов’язані теми
Фізика, Матеріали до уроків
Додано
11 лютого 2018
Переглядів
1097
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку