Інтелектуальна гра «Хочу все знати!»

Про матеріал
Інтелектуальна гра «Хочу все знати!» Мета: інтегрувати знання з предметів природничого циклу. Виховувати любов до природи. Розвивати здатність «мислити глобально, діяти локально». Виявляти витоки екологічних проблем, як наслідок неадекватної дії людей.
Перегляд файлу

Картинки по запросу географіяКартинки по запросу математика

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтелектуальна гра «Хочу все знати!»

Інтегрований позакласний захід

з природознавства та математики

для учнів 5 класів

 

 

 

 


Інтелектуальна гра «Хочу все знати!»

Мета: інтегрувати знання з предметів природничого циклу. Виховувати любов до природи. Розвивати здатність «мислити глобально, діяти локально». Виявляти витоки екологічних проблем, як наслідок неадекватної дії людей.

Завдання:

1. Формувати вміння працювати в групах, розвивати особистісні, предметні, міжпредметні компетенції здібностей учнів.

2. Активізувати мотивацію навчання, пробудити пізнавальний інтерес до вивчення предметів природничо-наукового циклу.

3.Закріпити отримані знання на уроках природознавства та математики.

 Обладнання: Таблички з назвами команд: «Азимут», «Промінь». Папір і маркери, фломастери для кожної команди. Жетони червоного і зеленого кольору - бали (за кожну правильну відповідь команді, яка дала правильну відповідь, видається 1 жетон, що відповідає -10 – секунд часу). Повітряні кулі і маркери, для проведення раунду «Перерва - Малювалки». Перед початком гри проходить жеребкування та розподіл на команди (кольорові жетони). Жетон червоного кольору команда «Математиків –Промінь», а жетон зеленого кольору - команда «Природознавців -Азимут».

Форма проведення: Інтелектуальна гра, інтегрований позакласний захід з природознавства та математики.

Використані методи:

  • інтерактивний;
  • наочний;
  • ігровий.

                                                              

 

 

 

 

Хід заходу

I етап-підготовчий

II етап – хід гри

Вчитель: Доброго Дня! Ми раді вітати вас на інтелектуальній грі «Хочу все знати». Наша гра незвичайна: вона математична, екологічна і присвячена одній з найактуальніших тем – забруднення планети Земля.

Сьогоднішнє населення Землі – суспільство супер споживачів. Підраховано, що на кожного з нас у рік витрачається 20 тон сировини, правда, велика частина (97%) йде у відходи. Левова частка споживання, а значить, і відходів, припадає лише на декілька десятків розвинених країн.

Сміття поступово стає монстром цивілізації. При нинішньому стані економіки і культури побуту люди ще довго приречені жити серед цих рукотворних пам'яток своєї безтурботності.

Питання «Куди йде сміття?» стає все актуальнішим. І ми спробуємо на нього відповісти під час проведення гри.

Правила гри:

Учні 5-го класу розбиваються на групи по 13 осіб.

Команди повинні бути рівносильними за знаннями. Кожна група учнів - це команда «Математиків» і «Природознавців». Командам належить виконати завдання в раундах з природознавства та математики показати знання, отримані на уроках. Право відповіді отримує та команда, яка швидше дасть сигнал. У разі невірної відповіді, право ходу переходить іншій команді. Команда, яка дала правильну відповідь, отримує бал.

Вчитель: Але перш ніж ми почнемо, давайте заслухаємо інформацію синоптичної обсерваторії та дізнаємося прогноз погоди на сьогодні.

Вчитель:

На півночі, де знаходяться глядачі,

Місцями будуть шквали, град, дощі-

Що символізують щирі вболівання,

За гравців команд.

Вчитель: А на півдні – сонце,

Яке зумовлює спокійні атмосферні фронти.

На таку територію можна впевнено іти.

Вчитель: На сході рясні дощі пройдуть,

Які багато балів учасникам принесуть

І допоможуть їм наблизитися до перемоги

А тому щасливої їм дороги!

Ведучий 2. Шановне журі!

Сонце світитиме сьогодні для вас яскраво,

Щоб ви не шкодували для учасників балів.

Свою справедливість покажіть,

Переможця визначити допоможіть.

Вчитель: Нехай проблеми та незгоди

Не роблять вам в житті погоди.

Нехай вам щастить!

Вчитель: Отже, давайте познайомимося з командами. Праворуч від мене команда «Азимут». Вам слово.

Привітання команди «Азимут»

Горішок знань твердий,

Але ми не любимо відступати!

Команда допитливих грає,

Суперників на поєдинок викликає

Погляд наш пильний, хватка – міцна,

Нехай перемога буде легка!

Вчитель: Зліва від мене команда «Промінь». Вам слово.

Привітання команди «Промінь»

Раді ми завжди вирішувати,

Думати, мислити, міркувати,

Гадати ми не вміємо,

Свою логіку маємо.

У важку годину вона врятує!

І призведе до перемоги!

ІІІ етап - проведення гри

Раунд Ι (Розминка) "Перевіримо знання"

З природознавства.

1.У Сонячній системі  налічують планет:

А) 9;     Б) 8;      В) 10

2. Небесні тіла, які не випромінюють світло це:

А) зорі;     Б) планети;     В) сузір’я.

3. Лев, Близнята, Оріон  це:

А) комети;     Б) планети;    В) сузір’я.

4. Супутник Землі:

А) Марс;     Б) Меркурій;    В) Місяць.

5. Галактики, які складаються з ядра та кількох спіральних рукавів  називаються:

А) спіральні;     Б) еліптичні;       В) неправильні.

6. Перший космонавт світу та СРСР:

А) Л.Каденюк;     Б) Ю.Гагарін;    В) Н.Армстронг.

7. «Падаючі зорі» або дрібні  піщинки та камінчики це:

А) комети;     Б) метеори;      В) астероїди.

8. Найбільша планета у Сонячній системі

А) Меркурій;     Б) Юпітер;      В) Марс.

9. Полярна  зоря  розташована  у  сузір’ї 

А) Лева;     Б) Діви;      В)Малої  Ведмедиці

10. Має червоний відтінок, два  супутники. Названа на честь давньоримського бога війни. Це 4 планета від Сонця -

А) Нептун;     Б) Сатурн;      В) Марс.

11. Третя планета від Сонця це:

А) Меркурій;     Б) Земля;      В) Марс.

12. Сонце це:

А) червона зоря;     Б) жовта зоря;     В) планета.

13. З  2008 року  не  є  планетою:

А) Плутон;     Б) Уран;      В) Сатурн.

14. Планета Сонячної  системи, яка має кільця:

А) Меркурій;     Б) Сатурн;      В) Земля.

15. Цефей, Лебідь, Стрілець  це:

А) комети;     Б) планети;     В) сузір’я.

16. Перший космонавт незалежної України:

А) Л.Каденюк;     Б) Ю.Гагарін;      В) Н.Армстронг.

17. Малі небесні тіла, які складаються з яскравої  «голови»  та  «хвоста» це:

А) комети;     Б) метеори;      В) астероїди.

18. Чумацький Шлях це -

А) Всесвіт;     Б) Галактика;      В) Астрономія.

19. Він спростував гіпотезу К.Птолемея і сказав, що Земля рухається навколо Сонця:

А) Л.Каденюк;    Б) М.Коперник;   В) Н.Армстронг.

20. Має густу атмосферу. Не має супутників. Поверхня  кам’яниста пустеля. Це 2 планета від Сонця -

А) Уран;     Б) Земля;      В) Венера.

21. Блакитна куля  оточена хмарами. Обертається навколо своєї осі та Сонця. Відбувається зміна пір року. Має один супутник Місяць. Це планета

А) Уран;     Б) Земля;      В) Венера.

 

З математики.

1. Числа, які використовуються при лічбі?

2. В яких одиницях вимірюється довжина?

3. Кут, менший за 90º?

4. Скільки прямих проходить через дві точки?

5. Частина прямої, яка має початок і не має кінця?

6. Як називаються компоненти при відніманні?

7. Скільки кілограмів в 1 центнері?

8. Трикутник, у якого всі сторони рівні

9. Скільки нулів у числі «мільйон»?

10. Одне яйце варять 4 хвилини. Скільки хвилин варять 6 яєць?

11. Що утворюють натуральні числа, записані в порядку зростання?

12. В яких одиницях вимірюється вага?

13. Кут, більший за 90º?

14. Градусна міра розгорнутого кута? 

15. Лінія, яка не має ні початку, ні кінця.

16. Скільки нулів у числі «мільярд»?

17. Трикутник, у якого дві сторони рівні? 

18. Як називаються компоненти додавання ?

19. Скільки центнерів в 1 тонні? 

20. Трійка коней пробігла 15 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь?

 

Раунд II. Не поспішайте викидати своє майбутнє (чи відходи)

«Вустами немовляти»

Ведучий зачитує дитячі вислови про відходи. Завдання команд: постаратися зрозуміти, що мали на увазі діти.

Дитячі вислови.

Пластмаса

1. У мене дуже багато іграшок зроблено з неї.

2. Вона буває різнобарвною, і її дуже важко зламати.

 3. Предмети, виготовлені з неї, мало важать.

 4. Її не можна викидати, так як вона сама по собі в природі не розкладається.

Папір

1. Її винайшли китайці.

2. У нас її отримують з дерева.

3. Вона легко горить.

4. З неї виходить дуже багато сміття.

5. На ній зазвичай малюють і пишуть.

Скло

1. Його роблять з піску

2. Найчастіше воно прозоре.

3. Коли падає, воно розбивається.

4. Кинуте в лісі, воно може стати джерелом пожежі.

Газові відходи

1. Цього майже не видно.

2. Від цього у людей бувають астма, бронхіт, рак.

3. Це можуть зібрати на свої листки зелені рослини.

 4. У місті, де цього дуже багато, не ростуть лишайники.

Машинне масло

1. Це легше води.

2. Це може плавати у воді не тоне.

3. В річці багато, коли в ній миють машини.

4. Це заважає дихати рибам.

5. Це треба видаляти з поверхні води.   

Перерва «Малювалки: Озелени планету»

Вчитель: А зараз ми з вами вирушимо у подорож.

    Уявіть собі, що Вас заселили на нежилу планету (повітряну кулю). До прибуття на цій планеті, не було рослинності. Не росли квіти, дерева, трава. Вам треба озеленити планету. На ваших планетах - «Повітряних кулях», за 1 хвилину посадити (тобто намалювати), як можна більше квітів. Перемагає та команда, яка більше «посадить» квітів. (Кожна команда отримує по одному повітряної кулі: «Планета Математика», «Планета природознавства», олівці і починають малювати квіти на повітряній кулі).  

Вчитель підводить підсумок. У якої команди більше квітів на повітряній кулі, та отримує заохочувальний бал.

Це слід пам'ятати!

Кожної години на нашій планеті:

  • 1000 людей помирають від отруєння  водою;
  • 1700 акрів продуктивної землі стають пустелею;
  • 200 дітей помирають з голоду;
  • 55 людей отруюються й гинуть від пестицидів, та інших хімічних речовин;
  • 2000 т кислотних дощів випадає у Північній півкулі;
  • 5-6 видів тварин або рослин зникають.

Кожної хвилини на нашій планеті:

  • знищується більше 51 акра тропічних лісів;

          використовується близько 35000 барелів (міра об'єму сипких речовин і 

          рідин, що дорівнює «бочці») нафти;

  • знищується  50 т родючого  фунту через  неправильне  його використання;
  • виділяється більше ніж 12000 т вуглекислого газу в атмосферу.

 А далі я хочу звернути увагу на ще одне екологічне лихо - винищення лісів в Україні. Погіршення стану лісів в Україні сьогодні є однією з найбільших екологічних проблем. Окрім того, що ми є чи не найбільшим експортером деревини в Європі, у зелених зонах регулярно працюють браконьєри, які вирубують кругляки та незаконно їх збувають.

 Вирубування лісів та недосконале управління лісогосподарською діяльністю призводять до катастрофічного зменшення площі лісів. Ще на початку ХХ сторіччя карпатські ліси займали до 95 % поверхні гір, зараз цифра значно менша. «Після суцільних або непродуманих рубок схили втрачають здатність затримувати вологу та створюють небезпеку сходження снігових лавин або селів. Опади безперешкодно стікають до річок, викликаючи їхнє переповнення і розливання».

Крім цього, вирубування карпатських лісів зумовлює зменшення біорізноманіття, знищення ареалів рідкісних видів флори і фауни, загибель цінних природних екосистем та негативний вплив на клімат усієї України. Ця ситуація дуже хвилює екологів, а також вона зацікавила і ученицю 6-А класу Хачатурян Ілону.

Раунд ІІІ.

  1. «Світова економіка»

Пластикова пляшка гниє у ґрунті 180 років, поліетиленовий пакет – на 20 років довше, а папір – у 100 разів швидше, ніж поліетилен. За скільки років згниє папір у ґрунті?

  1. 180 + 20 = 200 (р.) – гниє поліетиленовий пакет;
  2. 200 : 100= 2 (р.) – згниє папір у ґрунті.

Відповідь: 2 роки.

  1. «Цікавий спосіб множення».

Припустимо, нам потрібно помножити 12 на 11. Візьмемо двозначне число, яке потрібно помножити на 11 і уявимо між його двома цифрами місце, на яке запишемо суму його цифр: 1+2 =3. Одержимо число 132, тобто 12·11=132.

Аналогічно, 36·11=396, оскільки 3+6=9.

Щоб помножити на 11 число, сума цифр якого 10 чи більше 10, треба подумки розсунути цифри цього числа, поставити поміж них суму цих цифр, та до першої цифри додати 1, а другу і останню (третю) цифру залишити без зміни.

59·11 = 649 (суму двоцифрового числа (5 + 9 = 14) перекидаємо одиницю вліво (5 + 1 = 6), так як сума більша 9. Цифру 4 записуємо в середину).
78·11 = 7 (7 + 8) 8 = 7 (15) 8 = 858;

94·11 = 9 (9 + 4) 4 = 9 (13) 4 = 1034.

Порахуйте усно:  14·11=154, 16·11=176,  18·11=198, 29·11=319

Раунд ІV. Що може зробити один?

  1.               Краще купляти напій у скляному посуді, який можна…
  2.               Одяг, який ти вже не носиш, можливо…
  3.               Не викидай старі іграшки та книги: вони можуть…
  4.               Дізнайся, де є пункт прийому макулатури,…
  5.               Намагайся не користуватися пінопластом, тому що він практично…

Раунд V.  Фінальний раунд. «Спецзавдання».

Вчитель: За 3 хвилини ви повинні скласти сенкан до слова сміття або відходи.

Відео.

Вчитель. Будемо ж берегти нашу Землю! Всюди, на кожному кроці, всі разом і кожен окремо. Іншого нам не треба. Земля з її біосферою – найбільше диво, вона у нас одна. Завтрашній день Землі буде таким, яким ми його створимо сьогодні.

Вже людство не живе, а виживає,
невже воно цього не помічає?
І той кошмар, який воно створило
Усе живе сьогодні отруїло.
Чи ж не прийшла пора поміркувати,
Як людству на Землі мудрішим стати...

В природі ми лиш часточки малі.
Земля не нам належить — ми Землі!

Код українця – чиста планета

Зробимо нашу Україну – екологічно-чистою державою.

Україна – наш спільний дім, зробимо затишок  у  нім.

Чисте довкілля – запорука якісного життя.

Підведення підсумків та нагородження переможців

Нагородження.

Вручення дипломів  за 1 місце, 2 місце командам.

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Яременко Валентина Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
1970
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку