(Зал прикрашений кульками, розміщені столики зі стільцями для учнів, ліворуч підставка для ведучого, стіл для членів журі. На екрані мультимедійної дошки заставка «Мудрим ніхто не родився, а навчився» та «Знання – це скарб, а вміння вчитися – ключ до нього». Звучить музика, заходять до зали читці та всі учні класу. Захід проходить з мультимедійним супроводом).
1. Швидко осінь пролетіла.
Жовте листя обтрусила.
Птахів у вирій розігнала.
З поля урожай зібрала.
2. Та й зима не запізнилась
Прилетіла, прикотилась,
Білим снігом землю вслала
Зайцю шубку поміняла.
3. Дружно ми усі зібрались
Не спізнились, постарались.
Всі так гарно підросли
Батькам радість принесли.
4. У рослини і в істоти
Особисті є красоти:
їжак тішиться голками,
горобина ягідками,
мака прикрашають пелюстки,
а людину красять – мудрії думки.
5. Знання – це скарб з усіх найбільший,
Бо в світі все здолати може.
Розумному завжди видніше.
Знання ж і силу переможе.
6. Падає в землю насіння,
Колос добра з нього буде.
Хай учнями нині гордяться
Усі наші добрі люди.
7. Хто має пильне око, гострий слух, терпіння,
той досягне нових висот і матиме уміння:
думки доводити, логічно міркувати,
бо у житті складному треба розум мати.
8. Ми всі на славу потрудились.
Долать науку не стомились.
Бо в нас сьогодні славна гра
«Найрозумніший учень 5-А».
Вчитель. – Доброго дня, дорога наша класна родино! Рада, що ми, як завжди, у повному складі. Сьогодні ми будемо думати, спілкуючись, пізнавати нове розважаючись, усміхатись, радіючи.
Завдяки вашій підтримці думаю ми це зможемо.
Вчитель. – Учасники гри, ви готові? (Готові!)
Працюємо під девізом: «Думати – оперативно! Відповідати – обов’язково!»
Ведучий: У першому турі гри беруть участь всі учні. Ваше завдання – правильно відповісти на запитання шляхом вибору правильної відповіді із чотирьох, відповіді записуєте на аркушах паперу. За правильну відповідь отримуєте 1 бал. Хто набере найбільшу кількість балів, той проходить у ІІ тур.
На нашій грі присутнє журі, у складі:
1. ______________________________
2. ______________________________
3. ______________________________
Вони стежать за відповідями та ведуть підрахунки.
Отож, розпочинаємо гру!
1. Скринька для зберігання коштовностей?
- тумбочка;
- шафа;
- шкатулка;
- коробочка.
2. Якими словами закінчується прислів’я «Учення світ, а …»
– темнота – товариш;
– невчення тьма;
– знання – сила;
– сила є – розуму нетреба.
3. Як водії називають автомобільне кермо?
– бублик;
– сушка;
– баранка;
– рогалик.
4. Що використовують безсовісні спортсмени для покращення результату?
– допінг;
– моторчик;
– ворожіння;
– скіпідар.
5. При падінні чого прийнято загадувати бажання?
– температури;
– зірки;
– дисципліни;
– курсу гривні.
6. Яке із цих словосполучень є назвою групи?
– Не з тієї ноги;
– У кого треба;
– Ногу звело;
– Костяна нога.
7. Як називається збірник географічних карт?
– шпатель;
– шифон;
– сатін;
– атлас.
8. Який колір не є кольором веселки?
– оранжевий;
– рожевий;
– зелений;
– фіолетовий.
9. Що показує суддя футболісту, роблячи попередження?
– жовту карту;
– язик;
– паспорт;
– квиток.
10. Скільки вушок у 3 котенят?
– 3;
– 5;
– 8;
– 6.
11. Третій день тижня …
– вівторок;
– середа;
– четвер;
– п’ятниця.
12. Четверта нота нотного стану …
– ре;
– мі;
– фа;
– ля.
13. Що можна приготувати, але не можна з’їсти?
– суп;
– уроки;
– салат;
– деталь.
14. Улюблений звук учня.
– дзвінок;
– мелодія;
– сингал;
– сирена.
15. Пристрій для визначення сторін горизонту.
– термометр;
– барометр;
– компас;
– годинник.
Ведучий: Прошу здати свої роботи для журі на перевірку. Поки журі підводить підсумки, для всіх присутніх «Хвилинка-веселинка»(Маленька сценка на математичну тему(5-А))
Ведучий: У грі залишаються 6 учасників, які набрали найбільшу кількість балів. Наступні випробування – відповіді на запитання з певної теми (категорії). Кожен з учасників по черзі обирає певну категорію запитань.
Кожен учасник обирає дві категорії. Для визначення порядку обрання учасниками категорій проводиться додаткове випробування. Послідовність учасників журі заносить у таблицю.
Після обрання категорії вона не входить до переліку доступних для інших учасників категорій.
Додаткове випробування
Учасникам пропонується на швидкість розшифрувати рослину – символ України. Хто з учнів першим відгадає слово – першим і стартує у другому турі, другий – другим, і так по черзі.
Можна поставити декілька запитань учасникам.
Ведучий: Поки журі підраховує результати, ми трішки відпочинемо і переглянемо танець у виконання 6-класників. Зустрічайте.
Ведучий. У грі залишаються 3 учасники, які набрали найбільшу кількість балів. Кожному учаснику необхідно запам’ятати якомога більше номерів комірок з найбільшою кількістю балів. Учням-учасникам на 15 секунд показують поле з зафарбованими різними кольорами комірками. За правильно виконане завдання синього кольору – 4 бали, червоного кольору –3 бали, жовтого -2 бали, білого -1 бал.
Поле
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
Підсумок
Підведення підсумків проводить голова журі.
Після цього проходить нагородження всіх учасників інтелектуальної гри емблемами–відзнаками «За прагнення до знань», а переможця грамотою та статуеткою із зображенням сови.
Батьки вносять святковий пиріг, запалюють міні-фейєрверки, вітаючи учасників шоу.
Заключне слово вчителя.
– Дорогі діти, ви були неперевершені. Ви змогли показати навіть більше, ніж я сподівалась. Впевнена, що кожен з вас зрозумів, що мати гарні знання – значить бути сильним. Дякую і вітаю з новими незвичайними досягненнями.
Шановні батьки, мені приємно, що ви завітали до зали, де феєрверком спалахнув наш інтелектуальний відпочинок. Бажаю, щоб і у ваших мудрих батьківських головах поселялись нові власні ідеї щодо організації дозвілля у сім’ях, родинах. Працюйте під девізом «Менше телевідпочинку – більше живого спілкування та інтелектуальних розваг» і повірте, вам стане всім цікавіше жити.
Протокол І туру
№ |
Прізвище та ім’я учасника |
Номер запитання |
|||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
Сума |
||
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Протокол ІІ туру
№ |
Прізвище та ім’я учасника |
Бали, отримані за |
Бали, отримані за |
Сума балів |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
Протокол ІІІ туру
№ |
Прізвище та ім’я учасника |
Номер пострілу |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Сума |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Сценка "3=7 и 2=5"
Учитель: Ну что, Петров? Что же мне с тобой делать?
Петров: А что?
Учитель: Весь год ты ничего не делал, ничего не учил. Что тебе ставить в ведомости, прямо не знаю.
Петров (угрюмо глядя в пол): Я, Иван Иваныч, научным трудом занимался.
Учитель: Да что ты? Каким же?
Петров: Я решил, что вся математика наша неверна и ... доказал это!
Учитель: Ну и как же, товарищ Великий Петров, вы этого добились?
Петров: А-а, что там говорить, Иван Иваныч! Я же не виноват, что Пифагор ошибался и этот ... Архимед!
Учитель: Архимед?
Петров: И он тоже, Ведь говорили, что три равно только трём.
Учитель: А чему же ещё?
Петров (торжественно): Это неверно! Я доказал, что три равно семи!
Учитель: Как это?
Петров: А вот, смотрите: 15 -15 = 0. Верно?
Учитель: Верно.
Петров: 35 - 35 =0 - тоже верно. Значит, 15-15 = 35-35. Верно?
Учитель: Верно.
Петров: Выносим общие множители: 3(5-5) = 7(5-5). Верно?
Учитель: Точно.
Петров: Хе-хе! (5-5) = (5-5). Это тоже верно!
Учитель: Да.
Петров: Тогда всё вверх дном: 3 = 7!
Учитель: Ага! Так, Петров, дожили.
Петров: Я не хотел, Иван Иваныч. Но против науки ... не погрешишь!
Учитель: Понятно. Смотри: 20-20 = 0. Верно?
Петров: Точно!
Учитель: 8-8 = 0 - тоже верно. Тогда 20-20 = 8-8. Тоже верно?
Петров: Точно, Иван Иваныч, точно.
Учитель: Выносим общие множители: 5(4-4) = 2(4-4). Верно?
Петров: Верно!
Учитель: Тогда всё, Петров, ставлю тебе «2»!
Петров: За что, Иван Иваныч?
Учитель: А ты не расстраивайся, Петров, ведь если мы разделим обе части равенства на (4-4), то 2=5. Так ты делал?
Петров: Ну, допустим.
Учитель: Вот я и ставлю «2», не всё ли равно. А?
Петров: Нет, не всё равно, Иван Иваныч, «5» лучше.
Учитель: Возможно, лучше, Петров, но пока ты этого не докажешь, у тебя будет двойка за год, равная, по-твоему, пятёрке!
Сценка "На уроках математики"
Действующие лица: учитель и ученики класса
Учитель: Петров, ты с трудом считаешь до десяти. Ума не приложу, кем ты сможешь стать?
Ученик Петров: Судьёй по боксу, Марь Иванна!
Учитель: Решать задачу к доске идёт ... Трушкин.
Ученик Трушкин выходит к доске.
Учитель: Слушай внимательно условие задачи. Папа купил 1 килограмм конфет, и мама - ещё 2 килограмма. Сколько ...
Ученик Трушкин направляется к двери.
Учитель: Трушкин, ты куда?!
Ученик Трушкин: Домой побежал, конфеты есть!
Учитель: Петров, неси сюда дневник. Поставлю в него твою вчерашнюю двойку.
Ученик Петров: У меня его нет.
Учитель: А где же он?
Ученик Петров: А я его Витьке отдал - родителей попугать!
Учитель: Васечкин, если у тебя есть десять рублей, и ты попросишь у брата ещё десять рублей, сколько у тебя будет денег?
Ученик Васечкин: Десять рублей.
Учитель: Да ты просто не знаешь математики!
Ученик Васечкин: Нет, это вы не знаете моего брата!
Учитель: Теперь решите самостоятельно задачу номер 125.
Ученики принимаются за дело.
Учитель: Смирнов! Ты почему списываешь у Терентьева?
Ученик Смирнов: Нет, Марь Иванна, это он у меня списывает, а я просто проверяю - правильно ли он это сделал!
Сценка "Правильный ответ"
Учитель: Петров, сколько будет: четыре разделить на два?
Ученик: А что делить, Михаил Иванович?
Учитель: Ну, допустим, четыре яблока.
Ученик: А между кем?
Учитель: Ну, пусть, между тобой и Сидоровым.
Ученик: Тогда три мне и одно Сидорову.
Учитель: Почему это?
Ученик: Потому, что Сидоров одно яблоко мне должен.
Учитель: А сливу он тебе не должен?
Ученик: Нет, сливу не должен.
Учитель: Ну вот, сколько будет, если четыре сливы разделить на два?
Ученик: Четыре. И все Сидорову.
Учитель: Почему четыре?
Ученик: Потому что я сливы не люблю.
Учитель: Опять неправильно.
Ученик: А сколько правильно?
Учитель: А вот я сейчас тебе правильный ответ в дневник поставлю!