23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Сценарій «Птахи – вісники весни»

Про матеріал

Розробка сценарію позакласного виховного заходу до проведення тижня біології для учнів 6-7 класів. Метою даного заходу є показати значення птахів у природі та житті людини; прищеплювати любов до рідного краю; здійснювати екологічне виховання.

Перегляд файлу

ЕКОЛОГІЧНІ ХРЕСТИКИ – НУЛИКИ

 «Птахи – вісники весни»

 

Мета:показати значення птахів у природі та житті людини; прищеплювати любов до рідного краю; здійснювати екологічне виховання.

Обладнання:сигнальні картки, склянка з водою, ложка, пуста склянка.

Ведучий: Дін! Дін!  Дзвенить ніжний передзвін! Йде, йде по селу, йде, йде весна! І сонечко гріє веселіше, і на душі в нас світліше. Але ж яка весна без птахів? І квітня — не день, коли люди усієї землі виходять зустрічати птахів — вісників весни!

У цей день з давніх часів слов'яни співали пісні-заклички:

 

                     Учень:Жайворонки, жайвороночки,

Принесіте літо красне, заберіте

Зиму холодную.

Вона нам руки-ноги відморозила

Жайворонки, жайвороночки.

Ведуча: А ще в цей день випікали  з тіста пташок-жайворонків. Спочатку їх розсаджували на гілках імпровізованого дерева та носили по вулицях, а потім роздавали дітям. Це було веселе та радісне свято для дітей. Сьогодні ми з вами зустрінемо пташок трішки інакше. Ми не будемо пекти жайворонків та співати пісні-заклички, а перевіримо, як добре ви знаєте птахів, їх голоси та звички, дізнаємося, хто з вас найспостережливіший і найшвидкіший.

 

                 Гра «Хрестики – Нулики»

Ми розпочинаємо гру «Хрестики-нулики», але не звичайні. Вам треба буде відкривати поступово клітинки ігрового поля, але завдання виконують обидві команди.

 Перед вами таблиця. Кожна команда, а їх у нас дві — «Хрестики» та «Нулики» — має право по черзі зробити постріли в ту чи в іншу клітинку ігрового поля. В кожній клітинці сховано завдання, і лише після його виконання вам буде зараховано постріл, а команда суперників зможе заробити додаткові бали (у разі невиконання завдання однією з команд).

Ігрове поле

Зоопарк

 

Співи солов'їв

 

Перестрілка

 

Назвати одним словом

Лелеченя

 

Сюрприз .

 

Запитайте птахів

 

Показуха

Пізнай за фотокарткою

 

                   Завдання гри

1. Зоопарк (4б)

Уявіть, що ми потрапили до зоопарку. Наші учасники побачили багатьох птахів.

Завдання: один із гравців зображує одного птаха на вибір, а команда суперників повинна вгадати, хто це.(голуб, індик, півень, сорока)

 

2. Співи солов'їв (5б)

Уявіть, що ми з вами зняли фільм про життя птахів. Тепер наше завдання — озвучити його.

Завдання: протягом розповіді відтворювати звуки, які властиві тваринам, і виконати вказані дії.

Дійові особи: зозуля, кабан, дятел, лев, соловей, дерево, комахи.

 Сюжет. Сидить величний лев — цар тварин. Реве на весь ліс. На його рев збігаються звірі. Зозуля полетіла по сцені. Прокувала, сідає поряд. Вибігає, риючи землю, кабан. Обнюхав, похрюкав, сів поряд. Зліва біля дерева «працює» дятел. Вибирає з дерева комах. Лев ще раз заревів. Дятел кидає роботу, сідає біля лева. І тут на передньому плані з'являється соловей. Співає, милуючись собою та своїм співом. Закінчив співати, сідає поряд з левом. Усі вклоняються йому.

3. Перестрілка (по 1 б)

Зараз командам будуть ставитись питання, але правом відповіді будуть користуватися найшвидші (підняти сигнальну картку).

Питання:

1. Турки називають її «гугук», іспанці — «куко», румуни — «кую», чехи — «кукачка». А як називаємо її ми? (Зозуля)

2. «Вісники весни». Хто вони? (Жайворонки)

3. «Лісовий лікар». (Дятел)

4. «Суперник солов'я». (Співочий дрізд)

5. Птахи, що приносять щастя? (Лелеки)

6. «Маестро». Якого птаха так називають? (Солов'я)

7. Назвіть найменшу у світі пташку. (Корольок)

8. Хто прилітає раніше: ластівка чи стриж? (Ластівка)

9. Назвіть птаха, що не в'є гнізда, а виводить пташенят у ямах на піску. (Чайка)

10. Який птах кричить, як кішка? (Іволга).

 

4.Назвати одним словом (по 1 б)

І команда

 

  1. Винагорода, яку вручають переможцеві в конкурсі./приз/
  2. Масові інфекції захворювання./епідемія/
  3. Музичний супровід./акомпанемент/
  4. Льодова гора, що плаває в морі./айсберг/
  5. Слова, що мають протилежне значення./антоніми/
  6. Двічі народжуються./птахи/
  7. Певний режим харчування./дієта/
  8. Відступ у першому рядку тексту./абзац/
  9. Прохід прокладений під землею./тунель/
  10.        Жорстка, самовладна людина./деспот/

 

ІІ команда

  1. Людина, що ставить над усе особисті інтереси./егоїст/
  2. Слова, різні за звучанням, але близькі за значенням./синоніми/
  3. Той, хто любить свою батьківщину./патріот/
  4. Розмова між лвома особами./діалог/
  5. Пристосування живих організмів до кліматичних умов./адаптація/
  6. Опис природи./пейзаж/
  7. Народні пісні про весну./веснянки/
  8. Яке місто ширяє над головою./орел/
  9. Корисна комаха з роду бджолиних з товстим мохнатим тільцем./бджола/

10. Подовжена загострена і покрита рогівкою частина  у птахів./дзьоб/

5. Лелеченя (5 б)

На нашому змаганні ми, здається, ще не імітували птахів. Зараз у нас з’явилася така можливість.

Завдання: перенести на ложці, яка знаходиться в роті гравця, воду з однієї склянки в іншу. Виконують усі члени команди.

 

         6. Сюрприз

Команда, що потрапила до цього сектора, отримує додаткові 5 балів.

 

7. Запитайте птахів (по 1 б за правильно складене прислів’я )

Наші знавці продемонстрували спритність і розум, а зараз про­демонструють знання прислів'їв, пов'язаних із птахами, а також спостережень та прикмет.

Завдання: за 1 хвилину скласти якомога більшу кількість прислів'їв та прикмет із розрізного матеріалу.

 

 

Матеріал

Кулик - невелик, а все-таки птиця.

Жалів яструб курку, доки всю не оскуб.

Ворона за море літала, а розуму не набрала.

Куди орли літають, туди сороки не пускають.

Краще нині горобець, ніж узавтра голубець.

Слово - не горобець,   вилетить - не впіймаєш.

Старого горобця на полові не обдуриш.

Тільки гав ловить та витрішки продає.

Ранні пташки росу п'ють, а пізні - слізки ллють.

Рання пташка дзьобика чистить, а пізня - очиці жмурить.

Нарядилася як пава, а кричить як ґава. Ластівка день починає, а соловей кінчає. Ластівки низько літають - дощ обіцяють. Чайка сіла у воду - чекай на добру погоду.

 

      8. Показуха.(по 1 б)

Гра проводиться разом із вболівальниками. На картках записані назви тварин. Один учасник із команди пантомімно зображує тварин, вболівальники відгадують. Виграє та команда, чиї вболівальники за 1хв відгадають більше слів.

1-а команда    2-а команда

1. Заєць               1. Жирафа

2. Слон     2. Мавпа

3. Лисиця    3. Корова

4. Журавель    4. Собака

5. Кенгуру    5. Крокодил

6. Зебра    6. Верблюд

7. Білий ведмідь   7. Пінгвін

8. Кобра    8. Курка

9. Кіт     9. Метелик

10. Мишка    10. Страус

 

 

9. Упізнай за фотокарткою(по 1 б)

Гравці повинні володіти не тільки доброю зоровою пам'яттю, але

й умінням користуватися підказками.

Завдання: один з гравців команди отримує набір карток із зображенням птахів; за допомогою підказок його команда повинна дізнатися, якого птаха зображено на картці. Перемагає команда, що дала більше правильних відповідей. Час — 1 хвилина.

 

 

 

Проводиться під час гри «Запитайте птахів».

 

10. Ігри з глядачами

Плескати в долоні тоді, коли згадується назва тварини.

Раз, два, три, чотири, п'ять, — починаєм  називать.

Є на світі бегемот,

Крокодил і кашалот.

Є жирафи та слони,

Ви повинні їх знайти.

Є мартишки, павіани,

Тарілки і таракани.

Конкурс капітанів.(по 1 б)

 

Капітанам потрібно почерзі називати приказки із числом 7. Наприклад:

  1. 7  раз відмір, а один раз відріж.
  2. Один із сошкою, а 7  із ложкою.
  3. 7  одного не ждуть.
  4. 7  вода на киселі.
  5. У 7  няньок дитя без ока.
  6. 7  бід, одна відповідь.
  7. На 7  небі.
  8. 7  пятниць на тиждень.
  9. 7 пядей во лбу.
  10.         7  футів під кілем.

III. Підбиття підсумків

    Ведучий.  Журі підбило підсумки конкурсу. Переможцем стала команда ________. Команді суперниці вручають подяки за активну участь в даному заході.

І пам'ятайте, що птахи — це наші друзі, про яких ми повинні турбуватися і яких повинні оберігати від варварів та вандалів, інакше найближчим часом ми не почуємо жодної дивної пташиної пісні. Лісу без пісень не буває. Повсюди птахи співають: Сойки, іволги, дрозди можуть всі співать на всі лади.

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку