Мета:
показати важливість знання дітьми своїх прав та обов'язків
Інтелектуальна гра приурочена до тижня права.
«Права та обов’язки у нашому житті».
Мета:
Хід гри
Вчитель. Сьогоднішні наша гра , приурочена до тижня права і мають назву «Права та обов’язки у нашому житті». Оцінювати конкурси буде журі у складі:____________________
Перш, ніж ми розпочнемо нашу гру, я вам трішки розповім, яким було ставлення до дітей в різні історичні періоди.
Дитиною вважається людина віком до 18 років. Якщо вам не виповнилося 18 років, ви вважаєтесь дитиною. Ви ще ростете, ходите до школи, одним словом – формуєтесь фізично й духовно.
В стародавній Спарті слабких, кволих дітей кидали із скелі в прірву, вважаючи, що з них не виростуть сильні і здорові воїни. В часи кріпацтва дітей насильно відбирали у матерів і продавали, наче річ.
В різні епохи неоднаково дивилися на виховання і догляд за дітьми. Аж у 17-18 ст. на дітей, нарешті, починають звертати увагу – шиють дитячий одяг, створюють дитячі іграшки, пишуть дитячі книги, дитячі пісні та музику.
“А хіба раніше діти не мали одягу, іграшок? – спитаєте ви”. Та не мали. Дитина носила довгу сорочку, а коли виростала – одяг, як у дорослих. У середньовічній Німеччині слово дитина було синонімом слова “дурень”. Знаємо, що дітям було нелегко, не було законів, які б оберігали їхнє життя.
Аж у 1924 р. у м. Женеві було прийнято Декларацію прав дитини. 1959 р. розроблена і втілена в життя нова Декларація прав дитини. А 1989 р. у Ною-Йорку всі прогресивні країни світу підписалися під Конвенцією прав дитини, до якої в 1991 р. приєдналась і Україна. В 1993 р. в м. Києві створено Всеукраїнський комітет захисту дітей. І сьогодні ми дізнаємось які ж права та обов᾽язки мають діти.
1-й конкурс «Візитка»
В конкурс входить: назва команди, девіз.
Кількість балів за цей конкурс – 5 балів.
2-й конкурс. Правознавчий марафон.
Вам необхідно по черзі відповісти на 10 запитань. Часу на роздуми немає. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
Розпочинає команда_______________
1. Гімназія та школа — це юридична чи фізична особа? (Юридична.)
2. Захист суверенітету та незалежності належить до зовнішніх чи внутрішніх функцій держави? (Зовнішніх)
3. Кожна людина від народження є фізичною чи юридичною особою? {Фізичною.)
4. Як називається основний міжнародний документ про права дитини? (Конвенція про права дитини.)
5. Яка влада здійснює в державі правосуддя? (Судова.)
6. Особи, що мають стійкий правовий зв'язок із певною державою? (Громадяни.)
7. Хто в Україні є головою держави? (Президент.)
8. Хто очолює Кабінет Міністрів України? (Прем'єр-міністр.)
9. Як називаються особи, яким не виповнилося 18 років? (Неповнолітні.)
10. Коли відзначається День прав людини? (10 грудня.)
11.Вік, з якого громадяни мають право брати участь у виборах. (18 років)
12.Вік, коли громадяни отримують паспорт.(14 років)
13.Що таке державний Герб, Гімн, Прапор? (Державні символи.)
14.Чи можуть брати участь у виборах негромадяни України? (Ні.)
Прошу приготуватися команду________________
1. Коли відзначається День Конституції України? (28 червня.)
2. Основний Закон держави. (Конституція.)
3. Першою збіркою правових норм Київської Русі була… («Руська правда»)
4. Розшифруйте абревіатуру СБУ.(Служба Безпеки України)
5. Перший документ, що засвідчує особу (Паспорт)
6. З якого віку особа може нести кримінальну відповідальність (З 16 років, а в окремих випадках з 14 років)
7. Вищий законодавчий орган України.(Верховна Рада)
8. Де відбувають покарання особи віком до 18 років? (У виправо – трудових колоніях)
9. Монархія належить до форм правління чи форм політичного режиму? (Правління.)
10. Вищий виконавчий орган України.( Кабінет Міністрів)
11. Яким є мінімальний вік призову на військову службу? (18 років.)
12. Україна — демократична чи недемократична держава? (Демократична.)
13.У якому році Україна стала незалежною державою? (У 1991 р.)
14.Кількість депутатів Верховної Ради України. (450)
3-й конкурс «Розв’яжіть кросворд «Права дитини»
Кожній команді надається кросворд, який їм потрібно розв’язати. За кожну правильну відгадану відповідь надається 1 бал. На виконання завдання дається 5 хвилин.
4- й конкурс «Послання Президенту» Стаття 34 гарантує право на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань. Уявіть, що ви маєте змогу зустрітися з Президентом України. На довгі розмови він не має часу. Вам потрібно стисло висловити свої бажання щодо змін, які потрібно здійснити в системі освіти. Оцінюватимуться доцільність та оригінальність ваших вимог. На виконання конкурсу вам дається 5 хвилин. Максимум за конкурс можна отримати 5 балів.
Просимо журі підбити підсумки. Поки журі підіб’є підсумки ми ознайомимося із деякими правами дитини, які проголошує Конвенція ООН.
Уч.1. Право дитини на життя
Життя кожної дитини є найціннішим не тільки для батьків. Кожна країна має забезпечувати гідне життя та здоровий розвиток дітей – своїх маленьких громадян.
Уч.2 . Всі діти є рівними у своїх правах.
Знайте, що усі ви рівні,
Від народження в правах,
І людина – змалку вільна,
Наче в небі синім птах.
Уч.3. Усі діти мають право на освіту
Ну, прокидайтеся, діти:
Ранок – до книжки пора!
Сонечко встигло залити
Все посеред двора!
Швидше вдягайтесь до школи!
Кращі прогаєте дні.
Змалку любіть ви навчатися,
Змалку розширюйте ум,
Бо доведеться у світі
Всяких назнатися дум
Уч.4. Всі діти мають право на розвиток талантів
В школі пишем і читаєм,
Малюєм, і співаєм
Лічим, шиєм, вишиваєм –
Свій талант ми розвиваєм.
Уч.5 Захист дітей від викрадання та продажу.
Якщо ти сам залишився удома –
Вхідні двері добре зачиняй
І незнайомих тьотю й дядю
В свою квартиру не впускай.
Щоб не забрали цінні речі,
Не причинили тобі зла –
Не відчиняй дверей нікому,
Хто б не просив й щоб не казав.
Одразу подзвони до мами
Чи татові дзвінок зроби –
Вони тобі завжди порадять,
Як тут уникнути біди.
Уч.6. Діти не повинні стати жертвами насильства .
Зійшла зі стежки дитина
Стоїть на узбіччі одна
Будьте уважні, дорослі,
Бо в цьому і ваша вина.
Не залишіть хлопчину,
Допоможіть йому.
Дайте тепла краплину,
Не темну холодну тюрму.
Дай, Боже, дорослим сили
Добром лікувати зло.
Не залишіть дитину,
Дайте свою любов.
І хай вже хитка драбина,
Над прірвою висне воно.
Не даймо впасти дитині,
Не допустімо нове зло.
Уч.7 Крім того, всі діти мають право на гру. І всі діти мають право висловлювати свої думки.
А я найбільше хочу
Зробити так, щоб діти
Були завжди щасливими
У всьому – всьому світі,
Щоб ні війни, ні голоду
Ніхто й ніде не знав,
Щоб кожен день для кожного
Приходив, як весна!
А що для цього треба?
Прозоре й чисте небо,
І сонце променисте,
І неодмінно – пісню,
Таку, як сонце й небо,-
Для всіх дітей одну!..
А пісню цю, як виросту,
Сама для всіх складу.
Отже, ми сьогодні ще раз згадали, про те, які права має кожна дитина. В разі порушення ваших прав не залишайтесь наодинці зі своїми проблемами! Головне, знайте – безвихідних ситуацій немає! Напевно, в Україні, так само і в інших державах, ще далеко не завжди забезпечуються права, які декларуються в Конвенції. Але якщо ви знатимете свої права, вам легше буде захистити себе.
Головне, не забувайте – такі самі права як і ви має кожна людина! Реалізуючи свої права, намагайтесь поважати права інших, поставити себе на їх місце. Спробуйте зробити це – і ви побачите, як зміниться світ і люди, які вас оточують.
Отже, шановне журі просимо Вас оголосити результати.
Я вітаю з перемогою команду ____________________
І дякую всім за увагу та за участь у грі.
Кросворд на тему "Права дитини"
.
По горизонталі
2. Яке право допомагає дитині відновлювати здоров’я (право на .. .)
5. Що об’єднує всіх дітей світу у дитячих права?
6. Яке право робить дитину здатною до комунікацій з іншими людьми ( право на.. .)
8. Яке право необхідне дитині, щоб вона була повною енергії (право на.. .)
11. На що має право дитина до досягнення 18 років ( називатися.. .)
13. Яке право дає можливість дитині бути щасливою (право на.. .)
14. Яке право дитини є основоположним (право на.. .)
По вертикалі
1. Яке право дає можливість дітям молитися та вірити, як вона бажає ( право на свободу.. .)
3. Яке право дитини поєднує її з іншими дітьми у гуртки (право на.. .)
4. Яке право забезпечує дитину смачними та корисними продуктами (право на … )
7. Яке право дає можливість дитині здобувати власноруч знання (право на.. .)
9. Яке право дає дитині можливість самостійно розмірковувати і мати погляди (право на власну.. .)
10. Яке право забезпечує дитину затишною домівкою (право на.. .)
12. Яке право дитини дає їй можливість навчатися (право на.. .)
Назва конкурсу та оцінювання |
|
|
1-й конкурс «Візитка» В конкурс входить: назва команди, девіз. Кількість балів за цей конкурс – 5 балів. |
|
|
2-й конкурс. Правознавчий марафон. Вам необхідно по черзі відповісти на 10 запитань. Часу на роздуми немає. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
|
|
|
3-й конкурс «Розв’яжіть кросворд «Права дитини» Кожній команді надається кросворд, який їм потрібно розв’язати. За кожну правильну відгадану відповідь надається 1 бал. На виконання завдання дається 5 хвилин.
|
|
|
4- й конкурс «Послання Президенту» На виконання конкурсу вам дається 5 хвилин. За конкурс можна отримати 5 балів.
|
|
|
Підсумок: |
|
|