Гра проведена між трьома командами (1 - дівчатка, 2 - хлопчики) мала на меті перевiрити вмiння застосовувати набутi знання з математики, української мови, природознавства пiд час виконання завдань; удосконалювати мислення; поглиблювати iнтелект учнiв, їх свiтогляд; розвивати пiзнавальний iнтерес, увагу, пам'ять; виховувати iнтерес до навчання, прагнення бути активним в колективних творчих вправах.
Iнтелектуальна гра-змагання
«РОЗУМНИКИ Й РОЗУМНИЦІ»
Мета: перевiрити вмiння застосовувати набутi знання з математики, української мови, природознавства пiд час виконання завдань; удосконалювати мислення; поглиблювати iнтелект учнiв, їх свiтогляд; розвивати пiзнавальний iнтерес, увагу, пам’ять; виховувати iнтерес до навчання, прагнення бути активним в колективних творчих вправах.
Обладнання: завдання, тести, кросворди, сигнальні картки, загадки, фішки, книга, нагороди переможцям і учасникам, таблички з назвами команд, предметів, темою та девізом, шапочки для найрозумніших, шаблони з повідомленнями учнів
Хід гри:
І. Органiзацiйний момент
В нас сьогоднi урок незвичайний. Зараз вiдбудеться iнтелектуальна гра-змагання «Розумники і розумницi».
Зустрiчайте команди!
1. Привiтання команд
«Р о з у м н и ц i»
Ми - розумницi молодцi,
Науку поважаємо.
Перемогу в боротьбi
Здобути бажаємо!
Ми суперникiв вiтаєм.
Чи здолаєм вас - не знаєм,
Будем чесно ми змагатись,
Щоб перемогти й не здаватись!
« Р о з у м н и к и -1»
А розумники завжди
Вихiд знайдуть iз бiди.
Важких завдань для нас немає,
Сьогодні ми перемагаєм!
Один, два, три, чотири, п’ять —
Ми вас хочем привiтать.
Марно ви часу не гайте,
І науки всі вивчайте!
« Р о з у м н и к и -2»
Ми потрудимось сьогоднi
До сьомого поту
Щоб дiстати нагороду
За свою роботу!
Перемоги всім бажаємо:
«Ні пуху, ні пера!»
Нехай розпочинається
Весела наша гра!
2. Привітання вчителя
Щось вiдоме i нове зустрiчає скрiзь тебе.
Все уважно розглядай, точну вiдповiдь шукай.
Щоб помилок уникати, треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпiння, і тодi прийде умiння,
І про тебе всамкiнець гості скажуть: «Молодець!»
Сьогодні наші гості це директор школи, завуч, вчителі. Давайте зустрінемо їх усмішками.
Щоб обрати в якій послідовності будуть відповідати команди, треба якнайшвидше дати відповідь на запитання:
- По вулиці йдуть 2 тата і 2 сина. Всього троє. Чи може таке бути? (Так. Дід, батько і онук)
- Скільки очей у морського їжака, якщо у нього на 3 ока більше, ніж у звичайного лісового? (5)
(учні займають місця за столами)
3. Знайомство з правилами гри
Сьогодні з нами будуть грати ваші улюблені шкільні науки: українська мова, математика і природознавство. Вони запропонують вам цікаві завдання на увагу, кмітливість, швидкість, перевірять ваші знання, вміння мислити, повідомляти, слухати своїх суперників, підтримувати гравців у своїй команді.
ІІ. Проведення інтелектуальних змагань
Інтелектуальна гра має три тури «Розминка», «Калейдоскоп цікавих знань» і «Граючись, навчаємось!»
(в кожному турі за кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.)
1 тур
а) «Математична атака» (математика)
Розумники - 1
1. Скiльки сторiн у трикутника? (три)
2. Найбільше одноцифрове число. (9)
3. 60 хв—це...(1 година)
4. Як знайти невідоме ділене (частку помножити на дільник)
5. Якою є вага мішка цукру, якщо його половина важить 20кг? (40 кг)
Розумниці
1. Скiльки днiв у тижнi? (7)
2. Назвати найбiльше двоцифрове число.(99)
3. 60 секунд — це...(1 хвилина)
4. Як знайти невідоме зменшуване? (до різниці додати від’ємник)
5. Якi три однаковi числа необхiдно додати до 5, щоб отримати 11.(2)
Розумники - 2
1. Скільки місяців має рік? (12)
2. Скiльки сторiн у прямокутника? (4)
3. Найменше трицифрове число. (100)
4. Як знайти невідомий множник (добуток поділити на відомий множник)
5. Настав грудень. Розцвіло 9 ромашок, а потім ще 1. Скільки всього розцвіло ромашок? (У грудні ромашки не ростуть)
б) «Мовні загадки»
(1 бал отримає та команда, яка першою дізнається відгадку)
Ми, звичайно не хитруєм:
Нас і бачать, нас і чують –
Зовсім це не дивина.
Як же наші імена? (Звуки і букви)
Шiсть звукiв вiльно можна
Спiвати, як пiснi.
Цi звуки знає кожен.
Як звем їх? (Голоснi)
Я один в сім’ї такий,
Кажуть, надто вже м’який.
Хоч мовчун, та не дивак,
В словi я — не зайвий знак. (М’який знак)
Що за знак – стрункий мов спис,
Він над крапкою повис,
Спонука до поклику
Що за знак? (Знак оклику)
Я у кожній деревинці,
Квітці, кущику, травинці.
В класі ж на уроці мови
Ти побачиш мене в слові. (Корінь)
Ця хатинка невеличка,
Має 33 кімнати,
В кожній з них живе сестричка
Як же цю хатинку звати? (Абетка)
в) конкурс «Знавці природи»
(в групі, обрати і записати варіант відповіді)
1. Яка з цих тварин не є гризуном?
а) хом’як;
б) миша;
в) кажан;
г) ховрах.
Вiдповiдь: в) кажан.
2. Яку рослину з шипами називають «королевою квітів»?
а) шипшину;
б) троянду;
в) терен;
г) барбарис.
Вiдповiдь: б) троянду.
3. Людина вiдрiзняється вiд iнших представникiв живої природи, тим, що вона.
а) мислить і говорить;
б) змiнює довкiлля;
в) уміє ходити;
г) спить i вдень, i вночi.
Вiдповiдь: а) мислить і говорить;
4. Назвіть диких тварин
а) собака
б) корова
в) осел
г) вовк
Вiдповiдь: г) вовк.
5.Що для птахів найстрашніше?
а) холод
б) голод
в) темрява
г) спека
Вiдповiдь: б) голод
в б а г б
Підсумковий бал за 1 тур «Розминка»
2 тур «Калейдоскоп цікавих знань»
Кожна команда оголошує цікаві повідомлення, починаючи їх словами «Чи знаєте ви, що…» (за кожне повідомлення – 1 бал)
Підсумковий бал за 2 тур «Калейдоскоп цікавих знань»
3 тур «Граючись, навчаємось!»
1. «Слова – ребуси»
Пригадати і записати 5 слів-ребусів, використовуючи і цифри» (в групі)
2. Гра «Пори року» з сигнальними картками
Якщо ти знаєш ознаки кожної пори року, то позначай ознаки осенi – жовттогарячим кольором, ознаки зими - синім, ознаки весни - зеленим, ознаки літа - червоним:
1. потекли струмочки;
2. птахи вiдлетiли;
3. випав перший снiг;
4 листя на деревах золотого кольору;
5. сонечко пригрiває;
6. птахи прилетiли;
7. з’явилися пролiски;
8. подужчав мороз;
9. дуже спекотно;
10. пожовкла трава;
11. час прикрашати ялинку;
12. достигли горiхи;
13. на деревах з’являються першi бруньки;
14. бурульки тануть;
15. час знов iти до школи;
16. час вiдпочивати на морi;
17. дiти лiплять сніговика
3. Розгадування кросворду «Математика»
1. Число, яке отримуємо при додаваннi.
2. Геометрична фiгура, в якої всi сторони рiвнi.
3. Найменше двоцифрове число.
4. Число при віднiманнi.
5. Геометрична фiгура, в якої всi кути прямi.
6. Одиниця часу.
7. Одноцифрове число.
8. Одиниця довжини.
9. Iнструмент для креслення кола.
10.Одиниця маси.
Підсумковий бал за 3 тур «Граючись, навчаємось!»
Підрахунок результатів гри
Додаткові запитання
1. Яка сторона квадрата з периметром 12см (3см)
2. Назвіть слово в якому букв більше, ніж звуків.
ІІІ. Підсумок інтелектуальної гри.
Ось і завершилася наша гра. Команди довели, що вони кмітливі, спостережливі, багато знають і вміють. Недарма ж вони «Розумниці» й «Розумники», але одержали перемогу сьогодні «……………» (гравцi отримують шапочки з китицями)
Нагородження переможців
Подарунок класові - книга «Калейдоскоп цікавих знань»
1