Інтелектуальна гра "Розумники й Розумниці"

Про матеріал

Гра проведена між трьома командами (1 - дівчатка, 2 - хлопчики) мала на меті перевiрити вмiння застосовувати набутi знання з математики, української мови, природознавства пiд час виконання завдань; удосконалювати мислення; поглиблювати iнтелект учнiв, їх свiтогляд; розвивати пiзнавальний iнтерес, увагу, пам'ять; виховувати iнтерес до навчання, прагнення бути активним в колективних творчих вправах.

Перегляд файлу

Iнтелектуальна гра-змагання

                «РОЗУМНИКИ Й РОЗУМНИЦІ»
Мета: перевiрити вмiння застосовувати набутi знання з математики, української мови, природознавства пiд час виконання завдань; удосконалювати мислення; поглиблювати iнтелект учнiв, їх свiтогляд; розвивати пiзнавальний iнтерес, увагу, пам’ять; виховувати iнтерес до навчання, прагнення бути активним в колективних творчих вправах.

 

Обладнання: завдання, тести, кросворди, сигнальні картки, загадки, фішки, книга, нагороди переможцям і учасникам, таблички з назвами команд, предметів, темою та девізом, шапочки для найрозумніших, шаблони з повідомленнями учнів

 

Хід гри:

І. Органiзацiйний момент

     В нас сьогоднi урок незвичайний. Зараз вiдбудеться iнтелектуальна гра-змагання «Розумники і розумницi».

     Зустрiчайте команди!

1. Привiтання команд 


 

«Р о з у м н и ц i»

Ми - розумницi молодцi,

Науку поважаємо.

Перемогу в боротьбi

Здобути бажаємо!

Ми суперникiв вiтаєм.

Чи здолаєм вас - не знаєм,

Будем чесно ми змагатись,

Щоб перемогти й не здаватись!

 

« Р о з у м н и к и -1»

А розумники завжди

Вихiд знайдуть iз бiди.

Важких завдань для нас немає,

Сьогодні ми перемагаєм!

Один, два, три, чотири, п’ять —

Ми вас хочем привiтать.

Марно ви часу не гайте,

І науки всі вивчайте!


 

« Р о з у м н и к и -2»

Ми потрудимось сьогоднi

До сьомого поту

Щоб дiстати нагороду

За свою роботу!

Перемоги всім бажаємо:

«Ні пуху, ні пера!»

Нехай розпочинається

Весела наша гра!

 

2. Привітання вчителя

Щось вiдоме i нове зустрiчає скрiзь тебе.

Все уважно розглядай, точну вiдповiдь шукай.

Щоб помилок уникати, треба розум розвивати,

Гостре око, слух, терпня, і тодi прийде умiння,

І про тебе всамкiнець гості скажуть: «Молодець!»

      Сьогодні наші гості це директор школи, завуч, вчителі. Давайте зустрінемо їх усмішками.

      Щоб обрати в якій послідовності будуть відповідати команди, треба якнайшвидше дати відповідь на запитання:

- По вулиці йдуть 2 тата і 2 сина. Всього троє. Чи може таке бути? (Так. Дід, батько і онук)

- Скільки очей у морського їжака, якщо у нього на 3 ока більше, ніж у звичайного лісового? (5)

                          (учні займають місця за столами)

3. Знайомство з правилами гри

 Сьогодні з нами будуть грати ваші улюблені шкільні науки: українська мова, математика і природознавство. Вони запропонують вам цікаві завдання на увагу, кмітливість, швидкість, перевірять ваші знання, вміння мислити, повідомляти, слухати своїх суперників, підтримувати гравців у своїй команді.

 

ІІ. Проведення інтелектуальних змагань

     Інтелектуальна гра має три тури «Розминка», «Калейдоскоп цікавих знань» і «Граючись, навчаємось!»

(в кожному турі за кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.)

1 тур

а) «Математична атака» (математика)

Розумники - 1

1. Скiльки сторiн у трикутника? (три)

2. Найбільше одноцифрове число. (9)

3. 60 хв—це...(1 година)

4. Як знайти невідоме ділене (частку помножити на дільник)

5. Якою є вага мішка цукру, якщо його половина важить 20кг? (40 кг)

 

Розумниці

1. Скiльки днiв у тижнi? (7)

2. Назвати найбiльше двоцифрове число.(99)

3. 60 секунд — це...(1 хвилина)

4. Як знайти невідоме зменшуване? (до різниці додати від’ємник)

5. Якi три однаковi числа необхiдно додати до 5, щоб отримати 11.(2)

Розумники - 2

1. Скільки місяців має рік? (12)

2. Скiльки сторiн у прямокутника? (4)

3. Найменше трицифрове число. (100)

4. Як знайти невідомий множник (добуток поділити на відомий множник)

5. Настав грудень. Розцвіло 9 ромашок, а потім ще 1. Скільки всього розцвіло ромашок? (У грудні ромашки не ростуть)

 

б) «Мовні загадки»

(1 бал отримає та команда, яка першою дізнається відгадку)

 

Ми, звичайно не хитруєм:

Нас і бачать, нас і чують –

Зовсім це не дивина.

Як же наші імена? (Звуки і букви)

 

Шiсть звукiв вiльно можна

Спiвати, як пiснi.

Цi звуки знає кожен.

Як звем їх? (Голоснi)

 

Я один в сімї такий,

Кажуть, надто вже мякий.

Хоч мовчун, та не дивак,

В словi я — не зайвий знак. (М’який знак)

 

Що за знак – стрункий мов спис,

Він над крапкою повис,

Спонука до поклику

Що за знак? (Знак оклику)

 

Я у кожній деревинці,

Квітці, кущику, травинці.

В класі ж на уроці мови

Ти побачиш мене в слові. (Корінь)

 

Ця хатинка невеличка,

Має 33 кімнати,

В кожній з них живе сестричка

Як же цю хатинку звати? (Абетка)

в) конкурс «Знавці природи»

 (в групі, обрати і записати варіант відповіді)

1. Яка з цих тварин не є гризуном?


а) хом’як;     

б) миша;

в) кажан;

г) ховрах.


Вiдповiдь: в) кажан.

 

2. Яку рослину з шипами називають «королевою квітів»?


а) шипшину;       

б) троянду;

в) терен; 

г) барбарис.


Вiдповiдь: б) троянду.

 

3. Людина вiдрiзняється вiд iнших представникiв живої природи, тим, що вона.


а) мислить і говорить;

б) змiнює довкiлля;

в) уміє ходити;

г) спить i вдень, i вночi.


Вiдповiдь: а) мислить і говорить;

 

4. Назвіть диких тварин


а) собака

б) корова

в) осел

г) вовк


Вiдповiдь: г) вовк.

 

5.Що для птахів найстрашніше?


а) холод

б) голод

в) темрява

г) спека


Вiдповiдь: б) голод

в  б  а  г  б

Підсумковий бал за 1 тур «Розминка»

 

2 тур «Калейдоскоп цікавих знань»

Кожна команда оголошує цікаві повідомлення, починаючи їх словами «Чи знаєте ви, що…» (за кожне повідомлення – 1 бал)

 

Підсумковий бал за 2 тур «Калейдоскоп цікавих знань»

 

3 тур «Граючись, навчаємось!»

1. «Слова – ребуси»

Пригадати і записати 5 слів-ребусів, використовуючи і цифри» (в групі)

 

2. Гра «Пори року» з сигнальними картками

Якщо ти знаєш ознаки кожної пори року, то позначай ознаки осенi – жовттогарячим кольором, ознаки зими - синім, ознаки весни - зеленим, ознаки літа - червоним:

1. потекли струмочки;

2. птахи вiдлетiли;

3. випав перший снiг;

4 листя на деревах золотого кольору;

5. сонечко пригрiває;

6. птахи прилетiли;

7. з’явилися пролiски;

8. подужчав мороз;

9. дуже спекотно;

10. пожовкла трава;

11. час прикрашати ялинку;

12. достигли горiхи;

13. на деревах з’являються першi бруньки;

14. бурульки тануть;

15. час знов iти до школи;

16. час вiдпочивати на морi;

17. дiти лiплять сніговика

 

3. Розгадування кросворду «Математика»


1. Число, яке отримуємо при додаваннi.

2. Геометрична фiгура, в якої всi сторони рiвнi.

3. Найменше двоцифрове число.

4. Число при віднiманнi.

5. Геометрична фiгура, в якої всi кути прямi.

6. Одиниця часу.

7. Одноцифрове число.

8. Одиниця довжини.

9. Iнструмент для креслення кола.

10.Одиниця маси.

 


 

Підсумковий бал за 3 тур «Граючись, навчаємось!»

 

Підрахунок результатів гри

 

Додаткові запитання

1. Яка сторона квадрата з периметром 12см (3см)

2. Назвіть слово в якому букв більше, ніж звуків.

ІІІ. Підсумок інтелектуальної гри.

     Ось і завершилася наша гра. Команди довели, що вони кмітливі, спостережливі, багато знають і вміють. Недарма ж вони «Розумниці» й «Розумники», але одержали перемогу сьогодні «……………»               (гравцi отримують шапочки з китицями)

     Нагородження переможців

     Подарунок класові - книга «Калейдоскоп цікавих знань»

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Усцова Віра
    Легко, цікаво й доступно. Дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
3561
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку