(9 – 11 класи)
Позакласний захід з хімії Автор: Миланко Володимир Миколайович, вчитель хімії Підгірненської ЗОШ І-ІІІ ступенів Новомиколаївського району Запорізької області |
Шановні вчителі, глядачі!
Ви присутні на грі «Слаба ланка». Сьогодні ми визначимо кращого інтелектуала школи. Ним стане той, хто впевнено, без перешкод, подолає всі 8 раундів гри і набере максимальну кількість балів.
Отже, зустрічайте наших учасників.
(Оголошується прізвище, ім’я учасника гри; клас, в якому він навчається; чим любить займатися у вільний час; ким мріє стати в майбутньому.)
За грою буде слідкувати компетентне журі. (В складі журі: директор школи, завуч, вчитель географії, вчитель фізики).
Правила гри не складні. Ви будете грати 8 раундів. У вас буде можливість дати відповіді на 115 питань. За кожну правильну відповідь команда отримає 1 бал. З кожним раундом кількість питань буде зменшуватись, так як ви будете втрачати гравців. Той, хто не буде вести команду вперед, буде вибувати з гри. В кожному раунді всі учасники гри будуть визначати найслабшого гравця. Найслабшого й найсильнішого гравця буде визначати і журі. Але тільки команда буде вибирати того, хто залишить гру. Весь виграш, який заробить команда, дістанеться тільки одному гравцю – тому, хто дійде до фіналу. І тільки найсильніший гравець одержить головний приз гри «Слаба ланка»!
І так, ми починаємо гру «Слаба ланка»!
Раунд 1
В цьому раунді ви зможете заробити 24 бали. Кожному учаснику буде задано по три запитання. Якщо хтось з учасників не знає правильну відповідь, він говорить слово «пас».
18.Назвати алотропні модифікації Оксигену. (Кисень і озон)
19.Які коштовні прикраси не рекомендують довго зберігати, не одягаючи їх? (Перли)
20.Як називається водний розчин аміаку, що застосовується для приведення людини до тями? (Нашатирний спирт)
21.Назвати одиниці вимірювання потужності. (Ватт)
22.Як називається найбільша артерія організму людини? (Аорта)
23.Який елемент обов’язково входить до складу органічних речовин? (Карбон)
24.Чому білий фосфор світиться у темряві? (Відбувається процес окиснення)
Перший раунд закінчено.
Прийшов час визначити «слабу ланку».
В цьому раунді ви набрали … балів з можливих 24-ох.Загальний виграш команди становить … балів. За думкою журі найсильнішим гравцем цього раунду є ……………….., найслабшим - є ……………… Кого ж вибрала команда? (показ табличок). За рішенням команди ………………… вибуває з гри.
Музична пауза
Раунд 2
Цей раунд буде дещо коротшим. В цьому раунді ви зможете заробити 21 бал.
І так, граємо в «Слабу ланку»!
Другий раунд закінчено.
Прийшов час визначити «слабу ланку».
В цьому раунді ви набрали … балів з можливих 21-го.Загальний виграш команди становить … балів. За думкою журі найсильнішим гравцем цього раунду є ……………….., найслабшим – є ……………… Кого ж вибрала команда? (показ табличок) За рішенням команди ………………… вибуває з гри.
Реклама
А зараз реклама. Пропонуємо вам переглянути сюжет про те, як Юрко став великим хімічним дослідником, творцем освіжаючих напоїв.
Учень. Мабуть, то лиш вигадки:
Хімія все може…
Розв’язать мої проблеми
Вона не допоможе…
Де хімічна тут корова?
Молочка хочу парного!
Хімік. (другий учень) Зажди, Юрко!
Ось, будь ласка, підійди!
І послухай-но сюди…
Як захочеш, станеш ти
Справжнім майстром справи,
Готувати будеш вміти
Всі хімічні страви…
(Хімік підводить Юрка до столу)
А тепер іди сюди,
З колби трохи злий води, (накриває хусткою)
Чарівні слова скажи:
(Робить рухи руками, чаклує)
По хімічному велінню, по моєму хотінню
Молоко з води зробись!
(Знімає хустку)
Учень з колби переливає «воду» в стакан, говорить «чарівні слова». Утворилося «молоко», робить вигляд, що п’є його.
Учень. Гарне вийшло «молоко»! (показує «во»!)
Вчитель хімії. Привітаємо юного хіміка!
Прилади і обладнання для виконання дослідів:
книжка «Хімія», хусточка, демонстраційний столик, 2 хімічних стакани для «молока», скляна паличка, розчин NаCl, розчин Ag NO3 .
Раунд 3
Цей раунд буде ще коротшим і в цьому раунді ви зможете заробити 18 балів.
І так, граємо в «Слабу ланку»!
Третій раунд закінчено.
Прийшов час визначити «слабу ланку».
В цьому раунді ви набрали … балів з можливих 18-ти.Загальний виграш команди становить … балів. За думкою журі найсильнішим гравцем цього раунду є ……………….., найслабшим – є ……………… Кого ж вибрала команда? (показ табличок) За рішенням команди ………………… вибуває з гри.
Музична пауза
Раунд 4
В цьому раунді ви можете заробити 15 балів, тому що цей раунд буде коротшим ще на три питання.
І так, граємо в «Слабу ланку»!
Четвертий раунд закінчено.
Прийшов час визначити «слабу ланку».
В цьому раунді ви набрали … балів з можливих 15-ти.Загальний виграш команди становить … балів. За думкою журі найсильнішим гравцем цього раунду є ……………….., найслабшим – є ……………… Кого ж вибрала команда? (показ табличок) За рішенням команди ………………… вибуває з гри.
Реклама
Шановні гості!
До нас у гості завітали представники фірми «Навчили світ ми пакувать» - пані Тетяна та пані Наталя. Привітаємо їх.
Пані Тетяна. Добрий день друзі! Продукція нашої фірми користується незмінною популярністю серед широких верств населення. Вона корисна як в домашньому господарстві, так і в лабораторії, особливо під час обідньої перерви. Ви, мабуть, вже здогадалися, що я рекламую? Це одноразовий стакан багаторазового використання із чудового хімічного сервізу. Скоро ви самі в цьому переконаєтеся, що ця річ просто знахідка.
Пані Наталя. Порожній ось стакан, нікуди не подінеться.
І ось тому порожній він, і ось тому порожній він
Дорожче й більше ціниться…
Пийте соки, пийте воду, каву, чай –
Все, що завгодно.
Наш стакан на все придатний,
Бо розбитись він не здатний,
І уламками від нього не поранитесь ніколи,
(Офіціант розливає напій дівчатам)
Він легкий, мов невгамовний…
Бережіть своє здоров’я!!!
(Підходять до журі та гравців і наливають напій у стаканчики.)
Пані Тетяна. Дякую вам за увагу. Пакуйте вашу продукцію в наші полістирольні стаканчики!
Разом. Пам’ятайте, що хімія – це любов з першої ложки!
Вчитель хімії. Дякуємо пані Тетяні і пані Наталі!
Раунд 5
Цей раунд буде коротшим ще на три питання. Команда повинна дати відповіді на 12 питань, а отже може заробити ще 12 балів.
І так, граємо в «Слабу ланку»!
П’ятий раунд закінчено.
Прийшов час визначити «слабу ланку».
В цьому раунді ви набрали … балів з можливих 12-ти.Загальний виграш команди становить … балів. За думкою журі найсильнішим гравцем цього раунду є ……………….., найслабшим – є ……………… Кого ж вибрала команда? (показ табличок) За рішенням команди ………………… вибуває з гри.
Рекламна пауза
(За столиком в кафе сидять два відвідувачі)
Підходить офіціант. А які бажання ваші: кави, чаю, простокваші?
Перший відвідувач. Знають це усі довкола
Нема краще апельсинового соку!
Другий відвідувач. А я хотів би 365 днів на рік
Пити малиновий сік!
Офіціант. Гаразд, заждіть один момент,
Проведу експеримент.
(Підходить до столу, наливає з колби «воду» в стакан, «чаклує», промовляє «чарівні» слова.)
По хімічному велінню, по моєму хотінню
Апельсиновий сік з води зробись!
(Підносить до першого відвідувача)
Ось, шановний, подивись!
(Підходить до столу, наливає з колби «воду» в стакан, «чаклує»)
По хімічному велінню, по моєму хотінню
Малиновий сік з води зробись!
(Підносить до другого відвідувача)
Ось, друже, й ти напийсь!
(Хлопці здивовані, роблять вид, що п’ють напої, показують «во!»)
Вчитель хімії. Привітаємо юного хіміка, який вміє готувати апельсиновий і малиновий соки!
Прилади і обладнання для виконання дослідів:
столик, два стільці, на столику серветка, демонстраційний столик, рушник для офіціанта.
1 порожній стакан з кристаликами фенолфталеїну, 1 стакан з розчином гідроксиду амонію.
2 хімічних стакани, дистильована вода, ацетат свинцю, йодид калію.
Раунд 6
Цей раунд скорочується до 9 питань. І у вас є можливість набрати 9 балів.
І так, граємо в «Слабу ланку»!
Шостий раунд закінчено.
Прийшов час визначити «слабу ланку».
В цьому раунді ви набрали … балів з можливих 9-ти.Загальний виграш команди становить … балів. За думкою журі найсильнішим гравцем цього раунду є ……………….., найслабшим – є ……………… Кого ж вибрала команда? (показ табличок) За рішенням команди ………………… вибуває з гри.
Рекламна пауза
Шановні гості!
До нас у школу завітали представники фірми «Прощавай, життя!»
Директор фірми: Торгівельна марка фірми «Прощавай, життя!» здобула широке визнання в усьому світі… Широкий асортимент, привабливий дизайн, а також порівняно низька ціна зробили її справді популярною в народі…
Представник фірми: Шановні гості! Хто з вас бажає гострих відчуттів, ласкаво просимо, пригощайтесь, будь ласка, не соромтесь… (Дівчата розносять на підносах незвичайні цукерки, пригощають всіх присутніх в залі і гравців.) Кажуть, краще покуштувати один раз, ніж сто разів почути чи побачити. Тим більше, нашу продукцію куштують лише один раз в житті… До речі, лише одна цукерка містить «Цукрум ціанікум», лише одна…
Не бійтесь, «Цукрум ціанікум» діє миттєво, то ж якщо ви ще живі, вам вже більше нічого не загрожує…
Вчитель хімії. Дякуємо представникам фірми «Прощавай, життя!» за цікаву і змістовну рекламу.
Раунд 7
В цьому раунді ви зможете заробити тільки 6 балів. Кількість набраних балів у цьому раунді буде збільшена вдвічі і приплюсована до загального виграшу. Ця кількість балів і становитиме загальний виграш команди.
І так, граємо в «Слабу ланку»!
Сьомий раунд закінчено.
За цей раунд команда набрала … балів. Кількість набраних балів збільшується вдвічі і загальний виграш сьогоднішньої гри становить … балів.
Конкурс для глядачів
А зараз конкурс для справжніх чоловіків – мужніх і відважних… Присутніх із слабкими нервами просимо залишити зал… А двох добровольців запрошуємо на сцену. Старовинна народна мудрість твердить: «Як хто працює, так той і їсть…»
(Помічники виносять пляшки з молоком)
Отож, хто першим спорожнить пляшку з цим дивовижним цілющим напоєм – той справжній чоловік – мудрий і відважний.
До речі, пляшка буде наповнена харчовим продуктом, з якого починає своє життя кожна людина в світі. Ну, звісно, ви здогадались, що це – молоко…
А щоб змагання зробити більш напруженим і складним – пляшки будуть закриті, хоча в цих «корках» будуть невеликі дірочки.
(Діти намагаються якомога швидше випити молоко, в залі звучить весела музика.)
Вчитель хімії. Переможець отримує нагороду – медаль з похвальним пам’ятним написом: «Вип’ю більше молока – сильнішим стану за бика». А ще на згадку ми даруємо вам фірмовий полістирольний стаканчик від пані Тетяни, бо в ньому молока вміщується набагато більше!
Раунд 8
Це раунд, в якому гравці грають один проти одного. На кону – загальний виграш команди - … балів. Гравцям буде задано 5 пар питань. Виграє той, хто набере більшу кількість балів. Якщо гравці дадуть однакову кількість правильних відповідей, то гра продовжуватиметься до першого програшу. За результатами попереднього раунду самою сильною ланкою був …………… . Йому надається право вибрати, хто буде першим відповідати на питання.
Кращим гравцем команди став ………………. Його виграш становить … балів. За ерудицію, знання, за вмілу гру переможець гри нагороджується медаллю розумника з пам’ятним написом «Кращий інтелектуал школи». А також він отримує солодкий приз від фірми «Прощавай, життя».
Вітаємо гравця з перемогою і велика подяка всім учасникам гри.
Дякуємо журі і глядачам, а також учням 6 класу, які підготували рекламні паузи.
Гру закінчено. Дякую за увагу.